بیرانوند

دو رسانه ایتالیایی از احتمال پیوستن علیرضا بیرانوند به تورینو خبر دادند که سنگربانش دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایتالیاست. آتالانتا و کالیاری هم به این گلر چشم دارند وممکن است اورا فصل بعد در سریA ببینیم.

سرویس ورزش مشرق – توتو مرکاتو و توتو اسپورت که دومی از منابع مهم و قدیمی خبری بین نشریات شهر تورین محسوب می شوند امروز بیست و سوم جولای با کار کردن عکس علیرضا بیرانوند روی جلد خود تیتر زدند :

"از ایران تا تورتو؛ گلری که پنالتی رونالدو را گرفت به عنوان ذخیره سیریگو به تورینو پیشنهاد شده است"!

بیشتر بخوانید:


بیرانوند به تیم ایتالیایی پیشنهاد شد +عکس

البته این نشریات از بیرانوند به عنوان ذخیره سالواتوره سیریگو دروازه بان ملیپوش تورینو نام برده اند و احتمال اینکه بیرانوند در صورت رفتن به تورینو به عنوان گلر دوم در تیم دوم شهر تورین فعالیت کند زیاد است. به همین بهانه به نکاتی درخصوص تیم تورینو و عملکرد و سابقه سیریگو دروازه بان ملی پوش این تیم انداخته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست:

*تورینو فصل قبل با ۶۳ امتیاز در لیگ هفتم شده و با اختلاف ۳ امتیازی با تیم آ.اس.رم از راهیابی به لیگ اروپا بازماند.

*این تیم که 113 سال سابقه دارد در شهر تورین دومین تیم پس از یوونتوس پرطرفدار محسوب می شود.

*والتر ماتزاری سرمربی ۵۷ ساله و ایتالیایی این تیم سابقه هدایت تیم هایی همچون رجینا، سمپدوریا، لیوورنو، ناپولی، اینترمیلان و واتفورد انگلیس را در کارنامه دارد.

*تورینو سه دروازه بان دارد به نام های سالوادور سیریگو ۳۲ ساله، آنتونیو روساتی ۳۶ ساله و لوکاس گِمِلو ۱۹ ساله.

*سیریگو دروازه بان اصلی تیم تورینو است که فصل قبل از ۳۸ مسابقه در ۳۶ دیدار برای تیمش بازی کرد.

*تورینو فصل پیش با ۳۷ گل خورده چهارمین خط دفاع سری A را پس از تیم های یوونتوس، اینتر و ناپولی – میلان(مشترکا سوم شدند) را به خود اختصاص داد.

*سیریگو پیش از این سابقه بازی در تیم های کرمونزه در سری C، آنکونا سری B را دارد و در ۱۰ سال گذشته ۲ فصل در پالرمو، ۶ فصل در پاری سن ژرمن، نیم فصل در سویا، نیم فصل در اوساسونا و ۲ فصل در تورینو دروازه بانی کرده است.

*سیریگو همچنین تا پایان فصل ۲۲-۲۰۲۱ (۳ سال دیگر) با تورینو قرارداد دارد.

*افتخارات سیریگو به ۴ قهرمانی با تیم پاری سن ژرمن در لوشامپیونه و ۲ قهرمانی با همین تیم در جام حذفی و یک نایب قهرمانی در کوپا ایتالیا با تیم پالرمو در فصل ۱۱-۲۰۱۰ محدود می شود.

*سیریگو در لیگ قهرمانان و یورو لیگ اروپا هم بارها به میدان رفته است.

*این دروازه بان که بیرانوند کاندیدای نشستن روی نیمکت ذخیره هایش است سابقه بازی برای تیم ملی ایتالیا را هم دارد. او ۲۲ بازی ملی داشته و در جام جهانی ۲۰۱۴ در مرحله گروهی مقابل انگلیس از دروازه ایتالیا محافظت کرد تا تیمش ۱-۲ برنده زمین را ترک کند. سیریگو همچنین در جام ملتهای ۲۰۱۶ اروپا نیز در دیدار برابر ایرلند به میدان رفت که البته ایتالیا آن مسابقه را ۰-۱ باخت!

*او پس از بازنشستگی بوفون فیکس تیم ملی کشورش شده و آخرین دیدارهای او برای تیم ملی به دیدار برابر یونان و بوسنی و هرزگووین برمی گردد که یک ماه پیش برگزار شد. ایتالیا یونان را ۰-۳ و یونان را ۱-۲ شکست داد.

*سیریگو در ترانسفرمارکت قیمتی ۷.۵ میلیون یورویی دارد. این در حالی است که بیرانوند قیمتی ۳.۵ میلیون یورویی دارد و گران ترین بازیکن لیگ برتر ایران محسوب می شود.

به گزارش مشرق، شایعاتی هم به گوش می رسد که با توجه به درخشش سیریگو در تیم ملی و تورینو پیشنهادهای خوبی برای او رسیده و این احتمال وجود دارد تورینو با قیمتی بیش از ارزش این دروازه بان او را به یکی از تیم های بالای جدولی ایتالیا یا اروپایی فروخته و دروازه بان تیم ملی کشورمان را جانشین او کند.

اگر بیرانوند واقعا بخواهد چنین انتقالی را قبول کند در دوراهی مهمی در زندگی اش قرار می گیرد که یکی به احتمال نیمکت نشینی و دور شدن از شرایط بازی را برایش در پی دارد که ممکن است حتی ویلموتس و تیم ملی را برایش تحت الشعاع قرار بدهد و یا اینکه برود و با جدایی سیریگو فیکس شده و موفقیت بیشتری هم دست پیدا کند. شمشیری دولبه برای پسر لُر فوتبال ایران!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    3 4
    علیرضا بیرانوند با تلاش و مرامی که از خودش نشون داده قطعا به حای خوبی خواهد رسید
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    2 4
    دروازه بان ذخیره نباشه بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس