عراق

یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از قصد آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه آن دسته از افرادی در عراق خبر داد که مخالف حضور نظامی آمریکا در این کشور هستند.

به گزارش مشرق، «حامد الموسوی»، نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که آمریکا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مقامات سیاسی و امنیتی عراق آغاز خواهد کرد.

این نماینده شنبه شب در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه تصریح کرد که هدف آمریکا از تحریم این افراد که وابسته به الحشد الشعبی هستند، ارسال این پیام است که واشنگتن از سلاح تحریم برای ساکت کردن هرکسی که در برابر آمریکا در عراق می‌ایستد، استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

عطوان: تهدیدهای ترامپ ما را یاد «چوپان دروغگو» می‌اندازد

موسوی گفت: «وزارت خزانه داری آمریکا طی روزهای آتی لیستی در رابطه با برخی از این افراد امنیتی و سیاسی صادر خواهد کرد که مخالفت حضور آمریکا در عراق هستند. آمریکا می‌خوهد آن‌ها را به تروریسم و فساد متهم کنند».

وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای «احمد الجبوری» رئیس ائتلاف «المحور» و استاندار سابق صلاح‌الدین، «نوفل العاکوب» استاندار سابق نینوی، «وعد قدّو» فرمانده نیروهای نظامی «الشَبَک» در دشت نینوی و «ریدان الکلدانی» فرمانده نیروهای «بابلیون» در الحشد الشعبی را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد.

نماینده ائتلاف الفتح عراق در واکنش به این تحریم‌ها گفت: «برخی از نمایندگان پارلمان امضاهایی در خصوص محکومیت این تحریم‌های پوچ جمع کرده و اعلام کرده‌اند که این تحریم‌ها ناقض حاکمیت ملی کشور است».

بر اساس گزارش المعلومه، امروز شنبه ۸۰ نماینده عراقی با امضای طوماری از «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر و «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق خواستند موضع شجاعانه‌ای در برابر تحریم‌های هفته گذشته آمریکا اتخاذ کنند.

برخی از نمایندگان عراقی بهمن ماه گذشته، با جمع‌آوری ۷۰ امضاء خواستار تصویب طرح پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی شدند.

مخالفت‌ها در بین افکار عمومی عراق و پارلمان این کشور از آنجا شروع شد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در جریان تعطیلات سال نو میلادی سر زده و از پیش اعلام نشده وارد پایگاه هوایی «عین الأسد» واقع در استان الانبار (غرب عراق) شد. این اقدام ترامپ موجب اعتراض و خشم عراقی‌ها شد. مردم و سیاست‌مداران عراق این اقدام ترامپ را اهانت به حاکمیت قلمداد کردند.

عراق از جمله کشورهایی است که بیشترین حضور اتباع آمریکا اعم از سیاسی و نظامی را میزبانی می‌کند. سفارت آمریکا در بغداد از نظر تعداد کارمندان، بیشترین کارمند در سطح دنیا را دارد. از سوی دیگر بنا به گفته مقامات عراقی، چیزی بین نه هزار تا ۱۱ هزار نیروی نظامی در پایگاه‌های آمریکا در عراق حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 0
    عراق رو برای آمریکایی ها ناامن کنید. تنها راه پیروزی،حفظ اتحاد اقوام و بصیرت بر محور آموزه های اسلام. گول شیطان بزرگ رو نخورید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس