کد خبر 976498
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
انفجار گاز شهری در مدرسه ابتدایی

میرحمایت میرزاده گفت: کجای دنیا فوق برنامه از اصل برنامه جلو می‌افتد؟ گاهی انجمن اولیا و مربیان درست عمل نمیکنند. هیچ کدام از این برنامه‌ها لزوما در روند آموزش تاثیر مثبت ندارد. هتل باز نکرده ایم، مدرسه باز کرده ایم.

به گزارش مشرق، میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع جایگاه مدارس غیردولتی در مهارت آموزی به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با بیان اینکه نظام آموزشی ما تئوری است و برای چنین نظام آموزشی، مهارت آموزی اهمیت ندارد و تا زمانی که سایه شوم کنکور وجود دارد کاری نمی‌توان از پیش برد، به تبلیغات موسسات کنکوری در رسانه انتقاد کرد و گفت: باید مدرک گرایی به مهارت گرایی تغییر کند. لزوما مدرک گرایی برای دانش آموزان، شغل نخواهد شد.

ببینید

فیلم/ پشت پرده‌ای از مدارس غیرانتفاعی!

وی افزود: کشور به مهارت نیاز دارد، ملاک در استخدام‌ها باید مهارت باشد و نه مدرک. هنرستان‌های غیردولتی نیز عمدتا رشته‌های حسابداری و کامپیوتر دارند و برای رشته‌های دیگر که هزینه بر هستند کمتر فضا مهیاست.

میرزاده با بیان اینکه یک علت وجود صندلی خالی در مدارس غیردولتی و بویژه هنرستان‌های غیردولتی این است که مردم پول ندارند و هزینه آن بالاست گفت: اتفاقا فرهنگ کشور ما ضدبخش غیردولتی نیست. تسهیلات و امکانات لازم برای بخش غیردولتی دیده شده به شرط آنکه اشتغال زایی کند. قرار نیست بخش دولتی پول بگیرد، ولی ضمانتی برای استفاده بهینه از آن نداشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات مالی آموزش و پرورش ادامه داد: دولت تا آخر سال ۹۷، ۱۰ هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است که اگر تسویه نشود تا آخر سال جاری به ۴۰ هزار میلیارد تومان هم میرسد.

وی با اشاره به تصویب قانون دائمی شدن تاسیس مدارس غیردولتی گفت: خیلی جاها مجوز تکراری و در جای نادرست صادر شده است و به همین علت نباید خیلی نگران ظرفیت خالی در مدارس غیردولتی باشیم.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلات و کمک‌هایی به مدارس غیردولتی هم میکند گفت: متاسفانه به خانه‌های مسکونی مجوز مدارس غیردولتی داده شده است. برخی در انباری و اشپزخانه کلاس تشکیل میدهند که باید بسته شود، به کسی که مکان ندارد نباید مجوز بدهیم. به انباری و پشت بام و آشپزخانه نباید مجوز تشکیل کلاس بدهیم. برخی بچه‌های ما زندانی شده اند، کلاس پنجره ندارد، پارتیشن بندی است. خانواده‌ها بروند کلاس‌های درس فرزندشان را ببینند. جایی که استاندارد نیست نباید کلاس درس بشود.

وی در واکنش به یک نمونه شهریه ۲۵ میلیونی؟ یک مدرسه غیردولتی گفت: کجای دنیا فوق برنامه از اصل برنامه جلو می‌افتد؟ گاهی انجمن اولیا و مربیان درست عمل نمیکنند. هیچ کدام از این برنامه‌ها لزوما در روند آموزش تاثیر مثبت ندارد. هتل باز نکرده ایم، مدرسه باز کرده ایم.

میرزاده ادامه داد: موسسی که مدرسه باز میکند بداند قانون فقط بند اول یعنی شهریه مصوب را قبول دارد و بندهای بعدی را انجمن اولیا و مربیان تعیین میکند و آن هم بعد اول مهر، باید برنامه‌ها را تصویب کند و بعد پول را بگیرد. بایدمدارس ما بند اول را دریافت و مابقی را به جلسه اولیا و مربیان واگذار کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس