لواسان

نشست رسیدگی به مشکلات لواسان با محوریت ساخت‌ و سازها و صیانت از منابع طبیعی روز چهارشنبه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور، مدیران کل متولی استان تهران و نیز مسؤولان شهرستان شمیرانات برگزار شد.

به گزارش مشرق، محمد جواد حشمتی ظهر چهارشنبه با حضور در نشست رسیدگی به مشکلات لواسان با محوریت ساخت و سازها و صیانت از منابع طبیعی که در شمیرانات برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آمار ۱۰ تا ۱۲ هکتاری تغییر کاربری در لواسان فاجعه بار است.

بیشتر بخوانید:

پول‌های نامشروع موجب تقویت جریان اشرافی در لواسان شد

حشمتی با بیان اینکه هدف ما پیشگیری از تخلف است افزود: به شدت با واگذاری بی حساب و کتاب و از جیب بیتالمال عرصه‌های دولتی و ملی در پروژه‌ها مخالف هستیم و متأسفانه بیشتر این ساخت و سازهای غیر مجاز در مقابل چشم مقامات صورت گرفته است.

معاون دادستان کل کشور از برخورد قانونی با مراکز تفریحی و خدماتی در حریم رودخانه‌ها خبر داد و گفت: رعایت نکردن قانون در واگذاری‌ها تبعات و هزینه‌های سنگین در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری کردن از ساخت و سازهای غیر مجاز کار سختی نیست گفت: باید این موضوع بیشتر از قبل نهادینه شود و مد نظر مسئولین امر باشد چرا که مساله اصلی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز پیگیری درباره تعدی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی و ساخت و سازهای بدون مجوز و غیر مجاز است.

حشمتی در ادامه به مجریان قانون و ناظران بر ساخت و سازها اشاره کرد و اظهار داشت: تخلفات ساختمانی به دلیل بی‌قانونی رخ می‌دهد و شاید قانون کم و کاستی داشته باشد اما اگر مجریان به همین قانون هم درست عمل کنند دچار چنین مشکلاتی نمی‌شویم به طور مثال در حال حاضر در مناطق رودبار قصران ساخت و سازهایی را می‌بینیم که پس از گذشت چند سال اعلام می‌کنند که غیر مجاز هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس