زمین‌خواری مدیران در شمال هم در طرح اعاده اموال نامشروع رسیدگی شود

نماینده بابل گفت: حامی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هستم و از اینکه هر روز ویژه‌خواران و رانت‌خواران و زمین‌خواران به زمین‌های شمالی ایران تعدی می‌کنند ناراحت می‌شوم.

به گزارش مشرق، نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، درباره زمین‌خواری‌های صورت گرفته در مناطق شمالی ایران و لزوم مقابله با آن گفت: با توجه به اینکه زمین‌خواری‌ها اکثراً در استان‌های شمالی صورت گرفته است باید تلاش کنیم تا در این زمینه با همکاری مجلس و دولت و تعامل قوه قضائیه اقدامات قاطعی را علیه زمین‌خواران که به منابع طبیعی آسیب زده و منجر به از دست رفتن مراتع و جنگل‌ها شده‌اند انجام داد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: بخشی از این زمین‌خواری‌ها متأسفانه توسط مدیران و مسئولان صورت گرفته است که می‌توان در صورتی که طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هنگامی که با تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شود این زمین‌ها را پس گرفت و درآمد حاصل از آن را به بیت‌المال بازگردانند.

نماینده مردم بابل خاطرنشان کرد: من حامی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هستم و به عنوان نماینده یکی از شهرهای شمالی کشور از اینکه هر روز ویژه‌خواران و رانت‌خواران و زمین‌خواران به زمین‌های شمالی ایران تعدی می‌کنند ناراحت می‌شوم به همین دلیل از هر کاری که باعث شود دست سودجویان و زمین‌خواران قطع شود استقبال خواهم کرد.

نیازآذری گفت: برای برخورد قاطعانه با زمین‌خواران نیازمند احکام قانونی در قوه مقننه و برخورد قاطعانه قوه قضائیه هستیم؛ در همین راستا از هر طرح و لایحه‌ای در خصوص برچیده شدن زمین‌خواری حمایت می‌کنم.

وی گفت: از هیچ کوششی برای بازگرداندن زمین‌های غصب شده و منازل و ویلاهایی که در جنگل‌ها ساخته شده فروگذار نخواهم کرد چرا که این ساخت و سازهای غیر اصولی علاوه بر از بین رفتن جنگل و مراتع، می‌تواند به حوادثی از جمله سیل‌های سهمگین نوروز سال جاری منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    برید پی کارتون، تمام اطراف شهر های بزرگ و جاهای خوش آب و هوا رو زمینخاری کردن رفته پی کارش. رامسر رو جدیدن دیدم کوهی نمونده زمین خاری نشده باشه. حالا میخاید باهاش مبارزه کنید؟ مبارزه شما خودش فساده چون میخاید حال رقباتونو تو طرح مبارزه با فساد بگیرید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس