13980310001283636949429515356509_77767_PhotoX.jpg

کارشناس مسائل منطقه گفت: اسرائیل می‌خواست جنگ بسیار گسترده‌ای در ایران اتفاق بیفتد اما جنگ ۳۳ روزه لبنان برای ما تجربه شد. اگر خدای ناکرده حزب الله از بین می‌رفت بلافاصله ایران مورد هدف قرار می گرفت.

به گزارش مشرق، دیشب برنامه جهان آرا میزبان میزبان مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه بود و موضوع برنامه با محوریت جنگ 33 روزه لبنان و قدرت حزب الله بر روی آنتن رفت. که در ادامه میخوانید:

بیشتر بخوانید:

فیلم/ وحشت صهیونیست‌ها از تهدیدات سیدحسن نصرالله

مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه در برنامه جهان آرا  گفت: اسرائیل می‌خواست جنگ بسیار گسترده‌ای در ایران اتفاق بیفتد اما جنگ ۳۳ روزه لبنان برای ما تجربه شد. از لحاظ مبادله مالی هم برای ما ۱۰ برابر سود بود. اگر خدای ناکرده حزب الله از بین می‌رفت بلافاصله ایران مورد هدف قرار می گرفت، اما با پایمردی حزب الله و جوانان مومن و شیعیان و استفاده خوب و آموزش هایی که در این رابطه برای سلاح دیده بودند باعث شد که ایران از یک حادثه بسیار تلخ نجات پیدا کند.

بعد از جنگ ۳۳ روزه مسئولیت حجم عظیمی از مهاجرین بر حزب الله مانده بود و نگران بودند که ممکن است اینها از بین بروند. بنابراین سوریه و آقای بشار اسد نقش بسیار مهمی را ایفا کردند و تمام امکانات دولت سوریه را بسیج کرد کردند و مردم که سر مرز می‌آمدند را با همه احترام مدیریت و تقسیم می‌کردند. خواهر آقای بشار اسد مسئول ساماندهی این موارد بود لذا این موضوع یک دفعه شرایط بسیار سنگین را از روی دوش حزب‌الله برداشت.

با توجه به قدرتی که حزب‌الله پیدا کرده است محال است اسرائیل بتواند دیگر به حزب‌الله حمله کند لذا هیچ احتمالی برای جنگ وجود ندارد.

جنگ ۳۳ روزه لبنان از همه نظر برای اسرائیل گران تمام شد. در این جنگ حزب الله پیروز شد چون شکست نخورد و اسرائیل شکست خورد چون پیروز نشد.

اسرائیل با این همه تجهیزات و حمایت‌های جهانی که داشت وسط جنگ انبار مهمات ارتش آن از موشک و بمب تمام شد و آمریکایی‌ها با هواپیما ارسال می‌کردند؛ با این حجم ویرانگری اگر ملتی که بود که سست عنصر بود تسلیم می‌شدند.

زمانی که در جنگ 33 روزه آتش‌بس اعلام شد اسرائیلی‌ها اعلام کرده بودند که کسی بر نگردد اما همان روز هشت صبح مردم همه یورش آوردند و این هم نشان داد که اسرائیلی‌ها شکست خوردند و این شکست نفعشان را از کل منطقه از بین برد.

برای اولین بار در تاریخ اسلام، در دانشگاه الازهر مصر عکس یک گروه شیعه و یک عالم شیعه را بلند کردند یعنی پرچم حزب الله و نصرالله و این نشان می‌دهد که واقعاً نقطه عطف بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس