نشست آستانه

سیزدهمین نشست آستانه قرار است هفته آتی برگزار شود اما معارضان دولت سوریه هنوز تصمیم مشخصی در این مورد نگرفته‌اند.

به گزارش مشرق، سیزدهمین نشست آستانه برای حل سیاسی بحران سوریه قرار است در یکم و دوم آگوست آتی (۱۰ و ۱۱ مرداد) برگزار شود اما معارضان هنوز در خصوص حضور در این نشست تردید و اختلاف دارند.

«ایمن العاسمی» سخنگوی هیأت معارضان در این خصوص به پایگاه خبری عنب‌بلدی گفت که هنوز تصمیم روشنی در خصوص شرکت در آستانه وجود ندارد. به گفته وی اکنون مذاکرات در خصوص توقف درگیری‌های در شمال سوریه جریان دارد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا و اروپا؛ عامل تروریسم سیاسی و اقتصادی در سوریه

وزارت خارجه قزاقستان هفته پیش با اعلام تاریخ برگزاری سیزدهمین نشست آستانه از حضور عراق و لبنان برای اولین بار در این نشست خبر داد.

از سوی دیگر «فاتح حسون» رئیس‌ هیأت معارضان در نشست آستانه نیز گفت که فعلا هیچ جایگزینی برای شرکت در گفت‌وگوهای آستانه وجود ندارد و خروج از این گفت‌وگوها به معنی نقض توافقات گذشته است. او همچنین گفت که حضور در آستانه منجر به تصمیمات جدید نخواهد شد.

اما «نصر الحریری» رئیس هیأت معارضان سوریه در نشست ژنو خواستار تحریم نشست آستانه شده و از معارضان خواسته تا تمامی ارتباطات خود را با روسیه قطع کنند. او با متهم کردن مسکو به عدم جدیت در نیل به راه‌حل سیاسی گفت که تا زمان متوقف شدن حملات نباید گفت‌وگویی صورت گیرد.

پیش‌بینی می‌شود در مذاکرات هفته آتی «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه تشکیل کمیته قانون اساسی را اعلام کند. کمیته‌ای که به پیشنهاد ایران، روسیه و ترکیه در نشست‌های پیشین مطرح شده و می‌توان آن را اساس حل بحران سوریه دانست.

از سوی دیگر نشست آستانه در حالی قرار است هفته آتی برگزار شود که صحنه میدانی ادلب و شمال حماه همچنان شاهد درگیری و حملات متقابل است. «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفته است که اخیرا تهدیدات تروریستی علیه ترکیه از شمال سوریه افزایش پیدا کرده است، به همین سبب ترکیه نیز مقدمات یک عملیات نظامی مجدد [در شمال سوریه] را فراهم کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بغدادی؟ IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    0 0
    ای رجب نامرد.بدون من میری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس