صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲۶ تیر

هدف اصلی غرب، خالی کردن دست ایران از مؤلفه‌های قدرت با وعده سرِ خرمنِ بهبود وضعیت اقتصادی است. در این میان اصلاح طلبان با بازی در پازل دشمن، به شیپورچی‌های ترامپ در ایران بدل شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید توان موشکی ایران تعدیل شود، وگرنه اروپا را از دست می‌دهیم!

روزنامه همدلی در یادداشتی با عنوان «در چهارسالگی برجام» به قلم «صلاح الدین هرسنی» نوشت: «نظر به آنکه عزم اروپا در حفظ برجام جدی است، به نظر می‌رسد که همکاری تهران با اروپا مطمئن‌ترین مسیر حفظ برجام است. به این ترتیب و با همه موافقتی که اعضای اروپایی برجام برای حفظ برجام نشان داده‌اند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند حفظ برجام از این مسیر، متضمن قبول همکاری‌هایی بیشتری است که آنها از ایران انتظار دارند. به عبارت دیگر، اگر چه پایبندی ایران به برجام مورد تأیید اعضای اروپایی برجام است، اما آنها مانند آمریکا در قبال سیاست‌های منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی آن موافقتی ندارند و این دست از رفتارها و سیاست‌ها را به گمان خود بدخیم و ثبات‌زدا می‌دانند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «معنا و مفهوم چنین نگرشی آن است که برنامه‌های موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای در کانون‌هایی چون: دمشق، بغداد، بیروت و عدن می‌تواند عامل همسویی و نزدیکی اروپا به آمریکا در خروج از برجام شود. بدیهی است که تعدیل در برنامه‌های موشکی و همچنین تجدید نظر در سیاست‌های منطقه‌ای می‌تواند نقش کلیدی را در بقای برجام و ماندگاری آن بازی کند و عاملی برای ماندن اروپا در کنار ایران باشد. در غیر این صورت چه بسا ممکن است ایران، اروپا را نیز از دست بدهد».

همدلی افزود: «البته تعدیل در برنامه‌های موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای هیچگاه نباید برای سیاست‌بازان و تصمیم‌گیران سیاست‌های منطقه‌ای و راهبردی ایران، به معنای عقب‌نشینی تلقی شود. به واقع اندکی واقع‌بینی آن هم بنا به شرایطی که بر اقتصاد ایران از یک طرف و شرایطی که در منطقه از سوی جریان‌های عربی- عبری به زیان ایران در حال رقم خوردن است، چنین ضرورتی را دو چندان می‌کند. این ضرورت اگرچه نمی‌تواند همچون عصای موسی برای اقتصاد بیمار ایران معجزه کند، اما می‌تواند نقش مسکنی مفید را برای حیات اقتصاد ایران ایفا کند».

در روزهای گذشته «احمد زیدآبادی» از متهمین فتنه ۸۸ در یادداشتی نوشته بود: «موضع اروپایی‌ها در مورد برجام روشن است گرچه عموماً مورد سوء فهم نیز قرار می‌گیرد. آن‌ها خواهان ادامه اجرای این پیمان بنا به تفسیر خاص خود هستند. در حقیقت اروپایی‌ها نیز مانند دولت باراک اوباما به این امید امضای خود را پای برجام گذاشتند که ایران با ورود به این پیمان امنیتی با غرب، گام به گام در جهت حل تمام اختلافات خود با آمریکا و اروپا حرکت کند و بدین طریق برجام‌های دیگری به‌خصوص درباره نقش منطقه‌ای ایران و صنعت موشکی آن شکل گیرد».

اصلاح طلبان در سال ۹۲ مدعی بودند که اگر در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپا به توافق برسیم، علاوه بر لغو تمامی تحریم‌ها، مشکلات معیشتی مردم نیز کاملاً برطرف می‌شود. برجام امضاء شد اما علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته‌ای، تحریم‌ها در جای خود باقی ماند و البته دامنه گسترده‌تری نیز پیدا کرد.

حال طیف اصلاح طلب بدون توجه به تجربه پرهزینه و عبرت آموز توافق هسته‌ای، مدعی است که باید در صنعت موشکی و قدرت منطقه‌ای خود تعدیل ایجاد کنیم تا مشکلات اقتصادی رفع شود.

هدف اصلی غرب، خالی کردن دست ایران از مؤلفه‌های قدرت با وعده سرِ خرمنِ بهبود وضعیت اقتصادی است. در این میان اصلاح طلبان با بازی در پازل دشمن، به شیپورچی‌های ترامپ در ایران بدل شده‌اند.

** علت اصلی وضع موجود، سوءمدیریت است نه تحریم‌ها

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «افزایش قیمت کالای اساسی، افزایش نرخ اجاره‌بها، شوک در بازار خودرو، رکود نفس‌گیر بازار مسکن و نوسان در بازار ارز از جمله مسائلی است که اقتصاد کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند. زمانی هم که علت را جویا می‌شویم تنها شرایط تحریم را دلیل آشفتگی‌های اخیر می‌دانند. البته که تحریم دلیل مهمی برای وضع موجود بوده و ما شاهد هستیم که چگونه دست به گریبان اقتصاد کشور شده است اما به گفته برخی از کارشناسان نوع عملکرد عده‌ای از مسئولان در هر زمینه بی‌تأثیر نبوده و با اصلاح نوع عملکردها می‌توان قدم‌هایی را به جلو برداشت».

دولتمردان در اظهارات جداگانه، مدعی شده‌اند که وضع موجود ارتباطی با عملکرد دولت نداشته و علت اصلی، تحریم‌ها است. اما این ادعا به هیچ عنوان با واقعیت تناسب نداشته و حتی صدای اصلاح طلبان را نیز درآورده است.

چندی پیش «پروانه مافی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس نیز گفته بود: «متأسفانه بخش مهمی از نتایج حاصل از وضعیت اقتصادی به مدیران دولتی برمی گردد... اعتقاد بر این است که مشکلات سیستم مدیریت در کشور می‌تواند بیش از تحریم‌ها و فشار دشمنان بر پیکرها اقتصاد ضربه وارد کند. وضعیت حاصل از این سیستم در مدیریت اقتصادی نشان داد که زمان افزایش نرخ ارز به ۱۹ هزار تومان قیمت برخی از کالاهای وابسته به آن مثل خودرو دو برابر شد ولی زمان کاهش این نرخ در مرز ۱۴ هزارتومان نه تنها ما کاهش قیمت نداشتیم بلکه قیمت خودرو بیش از ۵ برابر نیز افزایش پیدا کرد».

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات نیز چندی پیش گفته بود: «در این شرایط همه معتقدند دولت فشل است و از اختیارات خود استفاده بهینه نمی‌کند. از طرف دیگر مدت‌هاست که شاهد تشکیل نهاد جدیدی تحت عنوان شورای عالی هماهنگی اقتصادی متشکل از سران قوا و به ریاست رئیس‌جمهور با اختیارات بسیار بالا و فراقانونی هستیم. بدین نحو که اگر چیزی را مصلحت دیدند که در قانون وجود نداشته می‌توانند اجرا کنند و بعداً به مجلس مراجعه کرده و آن را قانون کند. آقای رئیس‌جمهور در این حد اختیارات دارد اما اتفاق خاصی نیفتاده است».

** دولت سایه، نمی‌گذارد روحانی کار کند!

«محمد کیانوش راد» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «بارها گفته شده که نمی‌توان در کشور پراکندگی در تصمیم‌گیری داشت و کشور را با ۲ دولت اداره کرد...اگر چه امروز برخورد ما در موضوع هسته‌ای و برجام به‌نحوی شده که شرایط خاص امروز را پدید آورده، اما فراموش نکنیم که اگر دولت می‌توانست از فرصت‌های ایجاد شده به نفع کشور استفاده کند، اما جریاناتی در کشور بودند که به‌عنوان دولت سایه می‌توانیم از آنها یاد کنیم که دنبال برهم زدن برجام بودند».

طیف اصلاحات اکثریت مطلق کابینه را در اختیار دارد. اما متاسفانه این جریان سیاسی هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد. به همین دلیل با بهانه‌های مختلف از پاسخگویی درباره وضع موجود طفره می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    66 0
    به آقای هرسنی بگید خدا شفات بده ،هرسنی اگر توان موشکی بدیم در خوشبینانه ترین حالت به زمان قاجار برمیگردیم که ایران بشه جولانگاه امریکا و اروپا و روسیه... آقای هرسنی یا عقلت کمه یا شلوارت تو پات سنگینی میکنه ... .
    • IL ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      2 29
      معضل منطقه ای ایران از بحث موشکی به مراتب حائز اهمیت تره . برای بحث موشکی سامانه های پیشرفته ای مستقر کردیم . اما در مورد معضل منطقه ای تنها روش مطلوب برنامه خانم فدریکاست .
    • دیده بان IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      38 0
      به آقای هرسنی فقط باید بگید: دهنت و ببند
    • سید IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      46 3
      فاصله بین اصلاح طلبان تهوع آور با ربع پهلوی و سلطنت پرستان و منافقین و مزدورانی مثل آمدنیوز و بهائیان بی بی سی فارسی فقط چندگام کوچک است که در حال برداشتن است!!
    • کوروش IL ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      1 24
      آقا محمد شما که از دوران قاجار نفرت داری به نظرت چرا ملت ایران که تقریبا با شما هم نظرن تا کنون پایتخت خودشون رو تغییر ندادن؟ به نظر شما اگر زمانی شیرازی های عزیز که میراث دار دوران آن مرد بزرگوار کریم خان زند هستند اعلام استقلال کنند این درخواست در سازمان ملل قابل بررسی مشروع و حمایت بین المللی نیست؟
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      16 2
      سازمان ملل اگر واقعا سازمان ملل بود حرامزاده غاصبی به نام اسرائیل را محکوم می کرد و حق ملت فلسطین را می ستاند در ضمن ما در ایران انتخابات آزاد و سالم داریم رژیم کودک کش اسرائیل جرأت برگزاری انتخابات آزاد در فلسطین را دارد
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      17 0
      صهیونیستی که در اینجا پاسخ درج نمودید: 1- دفاع موشکیتون مقابل حماس و حزب الله 1 ساعت هم دووم نمیاره، تو امتحانم بد جور رد شده، مقابل قدرت ایران که فقط باید بشینید تورات بخونید که شاید جون سالم بدر ببرید (البته مواظب باشید موقع تورات خوندن و عقب و جلو کردن، سرتون به دیوار مقابل نخوره) 2- فعلا برید خاکسترهای داعش رو جمع کنید تا نوبت بقیه مزدوراتونم برسه 3- کنگره آمریکا امروز با طرجی که برای برگشت به برجام ارایه کرد، نشون داد که اربابت نانیاهو و ترامپ غلط زیادی کردند و توش بدجور موندن
  • اقتصاد مقاومتی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    33 0
    این افساد طلبان کثیف تا سرشون به سنگ واقعی نخورد باور ندارند که آمریکا و اروپا توان حل کردن مشکلات اقتصادی ما رو ندارن اونا اگه راست میگن بدهی های خودشون رو رفع می کردند.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    25 0
    اینا ساقیاشون مشکل داره
  • وطن دوست IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    22 0
    خودشیفتگن غرب‌زده دست کمی از خودشیفته فراهانی ندارند... غرب هیچوقت ، هرگز عادت دیرینه استعماری خود را کنار نمیگذارد -- تا روزی که ملت‌ها بر پای خود محکم حرکت کنند
  • ناشناس IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    26 0
    اردوغان باخرید اس۴۰۰توان دفاعیش بالا میبرداما شماخاینامیگویید بایدتوان موشکهاتعدیل شود
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    24 0
    ذهن استعمار زده نمیبینه کشورهای اروپایی و آمریکا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خودشون اومدند در منطقه ما و فتنه انگیزی میکننند! استعمار زده میگه ما هم باید تسلیم استعمارگر غربی بشیم تا کاری با ما نداشته! دوایی نداره ذهن استعمار زده جز مرگ بجرم وطن فروشی.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    27 0
    توان موشکی ایران کم بشه اونوقت میان سراغ چیزهای دیگه. هنوز آمریکایی و انگلیسی جماعت رو نشناختید؟ اول تواناییمون رو میگیرن بعد مثل کفتار میریزن سرمون. ساده فکرهای مثل شما بودند که اونهمه بدبختی در زمان قاجار رقم خورد. شماها همانهایی هستید که اوایل انقلاب قصد داشتید هواپیماهای اف 14 رو برگردونید اما بینش و پیگیری حضرت آقا مانع اینکار شد و دیدید که زمان جنگ اگر اف 14 ها نبودند چه خساراتی به مملکت وارد میشد. در این موارد فقط تابع مقام معظم رهبری باشید و لطفا اظهاری نفرمایید. تشکر
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    23 0
    ما با عقب نشینی سنگین در هسته ای و برجام فقط شاهد افزایش طمع از غرب بودیم اینها اکثر نفوذی خود غرب هستن
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    19 0
    افساد طلبان نشستند یه گوشه هرچی شیطان بهشون دستور میده والقاء می‌کنه بروز می‌دهند.اینا ماحصل تعظیم به شیطان عوض خدا.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    19 1
    رفتار یک سال اخیر ایران رو با کره شمالی مقایسه کنید که هم اتمی شد هم قاره پیما تست کرد متوجه می شید مسولین ایران مدتهاست غیر رسمی تسلیم شدن فقط نگران از دست دادن پست ها هستن....
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    6 0
    حال انسان از این مغزهای فسیلی وکپک زده واقعا" بهم می خورد.نمی دانم امثال این آقاچقدر برای این سیاه کردن وهدر کردن کاغذ می گیرند .
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    9 0
    چه زود ترسیدید از دشمن جناب براندازها خوب خوب خودتان راوادادید و خیس کردبد پشت سر آن اسهالل گرفتید شما اسهالطلبها واما تاکورشود هر انکس که نتواند دید قدرت و اقتدارموشکی نظامی این ملت را با با قوری بگیرد
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    9 0
    به هرسنی بگویید به قول بابا پنجعلی تو دهنت ببند دروغ نگو بزنیم تو دهانت تا پر خون شود
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    2 1
    آقا چرا نظرات حاوی فحش و بد بیراه به اصلاح طلبها را آزاد نمی کنید واقعا این کارتون مسخره است
  • گراوند IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    5 0
    بخدا خیلی بدبخیتم - الان بعد از 4 سال تازه خوشحالیم که داریم تعهداتمونو کم میکنیم یعنی خوشحالیم که برگشتیم به 4 سال پیش . مسخره است بخدا
  • تمشکال IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    8 0
    آقای صلاح الدین هرسنی ...اگر کسی در قلمفرسایی از سیاست به خودش گل بزند بهتر است به جای بازیگر برود در جایگاه تماشاچی موج برزیلی یاد بگیرد شاید به دردش بخورد !
  • افشار IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    4 1
    ایران هرگز نباید تعدیل موشکی را قبول کند ولی در را بروی مذاکره و دیپلماسی نبندد و کمتر تهدید کند و باید مظلوم نمایی کند
  • خلیل قاسمی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    2 0
    بالاخره نفهمیدیم این روزنامه مشرق از عوامل کیست ؟ اینهمه در ایران اسلامی از رهبر معظم گرفته تا دیگر تصمیم گیرندگان نظام اسلامی بوضوح هم اظهار شده که توان دفاعی ما قابل مذاکره نیست این اقای ......مشرق باز هم باهر بهانه ای تصمیم به تحمیل چنین نظراتی را دارد بالا خره اون وریه یا اینوریه باید هرچی زودتر تصمیم خود را بگیرد اقاییییی محترم توان دفاعی ما درهیچ صورتی قابل مذاکره نیست چه بسا که اگر نبود حالا همه سوارما بودند ....مگه نه...... مگه نه ....خودت بگو مگه نه.....
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    9 0
    رسول خدا ( صلی الله عله و آله و سلم ) : مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود . کسانی که تجربه برجام را دارند و باز هم برجامی جدید می خواهند نگاهی به حدیث بالا بیاندازند .
    • محمد IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      3 0
      اینها در ماجرای آزاد سازی گروگان های آمریکایی از دست حزب الله گزیده شده اند در کمک اطلاعاتی به آمریکا در زمان حمله به افقانستان گزیده شده اند در مذاکرات سال 81 و 82 گزیده شد اند در برجام گزیده شده اند و هنوز هم دنبال مذاکره اند تا گزیده شوند اصلاح طلبان ایران معتاد به مذاکره و در مقابل خودی ها گستاخ و عربده کش و در مقابل بیگانه خاشع و ذلیل اند
  • DE ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    7 1
    دولت سایه، نمی‌گذارد روحانی کار کند!// تو خود حجاب رهی حافظ از میان برخیز
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    5 0
    توی اروپا و تو هر دو
    • حسین ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      2 1
      این سخنان درخوشبینانه ترین حالت حماقت است
  • امیر IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    3 0
    این صلاح الدین هرسنی یا جاسوس است یا خود فروخته این فرد نامحترم باید از مادرش بپرسه زمانی که موشک های صدام بر سر ایرانیان فرود می آمد ایشان کجا بوده ؟
  • میثم IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    3 0
    این حرف دشمن از دهان افراد نادان و جاهل خارج می شود که بنطر می رسد این گونه افراد جز خیانت چیز دیگر بلد نیستند. اگر دین ندارید حد اقل برای حفظ کشور و امنیت خانواده خودتان هم شده آب به آسیاب دشمن نریزید. لیبی و عراق مصداق روشنی از این تفکر خیانت آمیز است کی می خواهید برای یک لقمه نان در پازل دشمن بازی کنید
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    5 0
    اگر ناموس مسئولین قابل مذاکره است که ناموس ممکت قاب مذاکره باشد؟؟؟!!!!باید توی دهن چنین افرادی زد.منظور از مذاکره که دشمن مدعییست یعنی تسلیم بدون جنگ.مذاکره ای در کار نیست آنچه است تحمیل اراده دشمن است که هیچ انسان آزاده ای آن را قبول نمیکند.وضع موجود مملکت هم ساخته شده برای تحمیل مذاکره و تسلیم نظام است.مردم هوشیار باشید
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    3 0
    آقای محترم آمریکا واروپا به واداگان دل بسته اند.. وقتی که این خاعنین میگن. قدرت موشکی بایدتعدیل شود. چراغ سبزی است که به.غربی ها نشان می دهند وقتی که ترامپ از تو افق خارج میشه. تا امتیاز بیشتری بگیره. امیدش به همین اصلاح طلبان است..تا با هم کاری این ها به خواسته اش برسد. خطر این اصلاحی ها به مراتب از آمریکا بیشتر است
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    این همه اتفاقات افتاده که ما درس عبرت بگیریم ولی افسوس که کسی عبرت نمیگیره ! قذافی هم بشن گفتن انرژی هسته ای رو بده ، اونم قبول کرد و انرژی هسته ای رو داد . بعد بهش گفتن خب حالا موشک ها رو هم بده ، اونم گفت باش ، و فرداش به لیبی حمله کردن :) هیچوقت تحت هیچ شرایطی نباید درباره موشک مذاکره کنیم یا امتیازی بدیم ، کمی به لیبی نگاه کنین و درس بگیرین
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    7 0
    صلاح الدین هرسنی، ها اگر قرار بود برای ایران تصمیم بگیرن، به قول باید به امثال صدام ها می گفتیم خان دایی
  • US ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    13 0
    یک آمریکایی‌ حرف قشنگی‌ زد به درد اینها خورد: "فقط یک احمق قدرت دفاعی خود را کم می‌کند"
  • علی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    5 0
    ناموستان را هم در طبق اخلاص قرار دهید و تقدیمشان کنید شاید لبخندی نثارتان کنند بی وجدانها ی بی غیرت وطن فروش
  • totonchyan IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    6 0
    اول سلام ببخشید انعکاس نظرات این افراد سیب زمینی صفت خودفروخته فقط باعث تلخی کامی میشود خواهشا دیگر مطرح نفرمایید اگرکسی طالب این اراجیف بود می تواند به اراجیف نامه مربوطه مراجعه کند.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 0
    توان موشکی قابل مذاکره نیست - ناتوانی باعث می شود نوامیسمان لگد مال شود - دهانهایی که برای پایمال شدن ملت حرف می زنند بایستی محاکمه شوند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 0
    بدرک که از دست می دهیم
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    خیانتی دیگر از دزدان ، دروغگویان وغارتگران مال واموال ملت بزرگ ایران در راه است با یاوه گوییهای رسانه های وابسته.
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    هرکس دراین موقع پیمان شکنی امریکا واروپا ی خبیث حرف ازمذاگره بزند, یا خائن است یاترسو....
  • DE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    2 0
    باید توان موشکی ایران تعدیل شود، وگرنه ما اصلاح طلبچی ها ویزا و اقامت و پناهندگی و کوچ با خانواده و بروبچ به اروپا را از دست می‌دهیم!/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس