کد خبر 97492
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که اوباما از یک خانواده تبهکار مکزیکی 200 هزار دلار کمک انتخاباتی دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از نیویورک‌تایمز نوشت: دو تن از بزرگ‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در آمریکا به بزرگترین حامیان مالی باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2012 بدل شده‌اند.

این دو سرمایه‌دار دو برادر هستند که در مکزیک صاحب قمارخانه بوده و در قاچاق مواد مخدر دست دارند. یکی از این دو، "خوان خوزه روژاس کاردونا" (معروف به په‌په) نام دارد و در مکزیک با شبکه‌های تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر در ارتباط است. وی در سال 1994 توانسته است از یک وثیقه سنگین در ایالت آیوا فرار کند.

بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکا در سال 2009، وی متهم است که برای ترور رقبای تجاری خود تلاش کرده و همچنین در پرداخت کمک‌های مالی غیرقانونی به کمپین‌های انتخاباتی دست داشته است. برادر وی، "کارلوس روژاس کاردونا" از رئیس حزب دموکرات در ایالت آیوا خواسته بود که برای په‌په به دنبال بخشش باشد.

این دو برادر تاکنون ۲۰۰ هزار دلار به کمپین انتخاباتی باراک اوباما کمک کرده‌اند. په‌په کاردونا یکی از خطرناک‌ترین افراد در زمینه قمار و خشونت در مکزیک به شمار می‌رود. وی البته در سال 2007 خود نیز از یک ترور جان سالم به در برده است.

باراک اوباما که در سال 2008 با وعده تغییر روی کار آمد، بخش عظیمی از حمایت مردمی از خود را از دست داده است تا آنجا که بنابر نظرسنجی‌های موسسه گالوپ، میزان تایید عملکرد وی در بین مردم آمریکا به ۴۴ درصد کاهش یافته است.

بدیهی است افشای رابطه مالی اوباما با قاچاقچیان مواد مخدر آن هم در روزنامه پرتیراژی چون نیویورک‌تایمز نمی‌تواند اثر مثبتی بر عملکرد انتخاباتی وی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس