خانم روح افزا.jpg

دولت و جناح وابسته به آن از آنجایی که نمی‌توانند حقوق اصلی زنان را پیگیری کنند پس مسائل حاشیه ای و جنجالی مانند حجاب اختیاری را مطرح می‌کنند تا از این طریق خود را مدافع حقوق زنان جلوه بدهند.

به گزارش مشرق، فرشته روح افزا، معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در خصوص جناحی شدن موضوع حجاب و عفاف و تغییر این موضوع به عنوان اصلی ترین مشکل زنان در جامعه اظهار داشت: فضایی که درباره پوشش ایجاد شده وارد یک دوقطبی شده که این دوقطبی سازی اصلا به نفع جامعه نیست و مردم به ویژه بانوان منفعتی از این فضای ایجاد شده نخواهند دید.

بیشتر بخوانید

توییت حاج قاسم به مناسبت روز حجاب

در اجتماع عظیم دختران انقلاب چه گذشت؟

روزی که رضاخان دست به دامن زن ریش‌دار شد

وی در ادامه افزود: اگر مقوله های فرهنگی را سیاسی کنیم بزرگترین لطمه را به آن زده‌ایم که در مورد حجاب و عفاف نیز به همین شکل بوده و این روزها می‌بینیم جناح خاصی وارد این فضا شده و حجاب و عفاف را بازیچه خود کرده است.

مردم از ایجاد دوقطبی در موضوع پوشش دوری کنند

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان ضمن انتقاد از جناحی شدن مباحث مرتبط با زنان به ویژه پوشش عنوان کرد: جناح خاصی در کشور وجود دارد که برای آنکه نقاط ضعف و مشکلاتی که برای مردم به وجود آورده‌اند مشخص نشود روی مسائل حاشیه ای و جنجال آفرین دست می‌گذارند.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده همچنین گفت: باید از این جناح پرسید چه منفعتی از سیاسی و جناحی شدن پوشش و حجاب می برند و چرا در پی دو قطبی کردن جامعه و قرار دادن مردم رو به روی هم هستند.

روح افزا ضمن تاکید بر لزوم دوری کردن مردم از ایجاد دوقطبی در موضوع پوشش تصریح کرد: اگر خانمی به خاطر شعارها و پیگیری های این جناح که غالبا فمنیستی هستند در جامعه دچار مشکل شود و به آن تعرضی صورت بگیرد، این ابقای حقوق زن نیست.

وی در ادامه افزود: این روزها مشکلات اقتصادی و معیشتی حقوق اولیه زنان بوده که این جناح به کلی آن را نادیده گرفته اند چرا که خودشان عامل به وجود آمدن این مشکلات برای زنان هستند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تاکید بر اینکه مشکل اصلی زنان امروز پوشش آنها نیست عنوان کرد: مشکل زنان جامعه ما این است که به خاطر گرانی حتی نمی توانند برای فرزند خود پوشک یا شیرخشک تهیه کنند یا اینکه به خاطر کار و شغلشان نمی توانند مادر بشوند چون مرخصی زایمان ندارند یا مرخصی آنها کم است‌.

مسئله روز زنان عدم حضور در ورزشگاه ها نیست

این کارشناس مسائل زنان و خانواده بیان کرد: دولت و جناح وابسته به آن از آنجایی که نمی‌توانند حقوق اصلی زنان را پیگیری کنند پس مسائل حاشیه ای و جنجالی مانند حجاب اختیاری را مطرح می‌کنند تا از این طریق خود را مدافع حقوق زنان جلوه بدهند.

روح افزا با بیان اینکه مساله روز زنان این نیست که نمی توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند تصریح کرد: مسخره ترین موضوعی که این جناح به عنوان مطالبه زنان پیگیری می کند همین است و این جناح و دولت تا کنون پاسخی روشن در این باره نداده اند که چرا به موضوع زنان معتاد و یا زنان سرپرست خانواده توجه نمی‌کنند.

وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی پیش آمده تصریح کرد: عامل این وضعیت اقتصادی که برای مردم پیش آمده همین دولتی است که خود را بیشتر از همه مدافع حقوق زنان نشان داده اما هیچکس به این نکته توجه نمی‌کند که زنان و بانوان اولین و آسیب پذیرترین قشر در شرایط اقتصادی فعلی هستند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه افزود: مشکل افزایش قیمت مسکن در تهران و شهرهای بزرگ تنها مشکل مردان نیست بلکه بیشتر از مردان جامعه، زنان از این مساله رنج می برند چرا که این زن است که ساعت زیادی را در خانه به سر می‌برد و باید با شرایط بد اقتصادی، درون خانواده را مدیریت کند.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده با تاکید دوباره بر اینکه دغدغه اصلی زنان امروز حجاب آنها نیست یادآوری کرد: مادرانی که شاغل هستند حتی در صورت بچه دار شدن مرخصی بدون حقوق هم نمی توانند بگیرند چراکه شغل خود را از دست می‌دهند و همین مساله فشار زیادی به خانواده هایی که اقتصادشان وابسته با شغل زن است وارد می‌کند.

روح افزا افزود: حجاب اختیاری که این روزها به عنوان حقوق زنان مطرح می شود در واقع جناح بازی است؛ شعارهایی مانند تدبیر و امید و ... که بارها از سوی همین جریان مطرح شد در حد همان شعار باقی ماند و حتی در برخی موارد معنای آن قلب شد؛ معنای امید دل بستن به غرب و آمریکا شد، معنی عدالت هم حقوق های نجومی و دزدی‌ها و اختلاس‌های چند هزارمیلیاردی شد؛ صدالبته معنای حقوق زن هم تغییر کرده و در برهنگی تعریف شد.

وی همچنین گفت: حقوق زن و دادن آزادی به زنان جامعه هم که از ابتدای این دولت مطرح می‌شد کارکردی به جز جلب نظر و آرای مردم در هنگام انتخابات نداشت و جناحی کردن موضوع حجاب هم در نهایت باعث قرار گرفتن عده ای از مردم در مقابل همدیگر و در مقابل نظام می‌شود و نتیجه ای جز این ندارد.

قیمت چادر را چندبرابر کردند اما بازهم زنان حجاب برترشان را حفظ می‌کنند

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به مشکلات معیشتی پیش آمده برای مردم گفت: این مشکلات بر حجاب و عفاف هم تاثیر مستقیم گذاشته است تا جایی که خرید یک چادر مشکی برای بانوان در کشور کمتر از ۶۰۰ هزار تومان نیست که البته این روزها می شنویم که بانوان محجبه حتی حاضر شده‌اند چادرهای قدیمی خود را تعمیر کنند اما چادر را از سر خود برنداشته‌اند.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده در توضیح علت اصلی به حاشیه رفتن حجاب و عفاف در کشور گفت: مشکل حجاب امروز جامعه از یک سو به جناح بازی و سیاسی کاری‌های یک جناح در کشور باز می‌گردد و از سوی دیگر به کم کاری متولیان فرهنگی در کشور مرتبط است که نتوانستند آنگونه که باید و شایسته یک کشور اسلامی است، فرهنگ حجاب و عفاف را در کشور همگانی و برای مردم جا بیندازند.

روح افزا با انتقاد از عملکرد فرهنگی در جامعه عنوان کرد: تاکنون کار فرهنگی بنیادی و ریشه دار در زمینه حجاب و عفاف در کشور انجام نشده و در این خصوص به صورت اقناعی در جامعه کاری صورت نگرفته است. تاکنون فیلمی ساخته نشده است که حجاب در آن به عنوان یک ارزش تلقی شود.

وی در ادامه افزود: کم کاری ها در حوزه حجاب و عفاف و نقش اصلی زن در جامعه از سوی صدا و سیما هم به شدت به چشم می خورد تا جایی که فیلمی که امسال در ماه مبارک رمضان اکران شد فرهنگ لات منشی را رواج می‌داد تا جایی که زنانی هم که در این سریال بازی می‌کردند، لات بودند و توجهی به شخصیت یک زن اصیل نشده بود.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان همچنین تاکید کرد: تا زمانی که در سریال‌های ما زنان درگیر کشتار، قتل، روابط مثلثی و ... هستند، نمی‌توان انتظار بیشتری از زنان در جامعه داشت و وضعیت به همین شکل است؛ دستگاه‌های فرهنگی توجهی به شخصیت زن در جامعه ندارند و کاری برای فرهنگ حجاب و عفاف در کشور انجام نمی‌دهند.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها هم گفت: این روزها در خبرها و خطوط رسانه‌ها به مسائلی درباره زنان پرداخته می‌شود که کمترین تاثیری در حل مشکلات زنان در جامعه ندارد. رسانه ها هم در بازی جناحی برخی احزاب با زنان و حجاب وارد شده و پازل آنها را تکمیل می‌کنند.

روح افزا در ادامه به وضعیت سینما در جامعه امروز هم اشاره کرد و گفت: محورهای کلیدی فیلم های امروز، زنان و تعرض  به آنها شده است؛ تا جایی که هر کدام از این فیلم‌ها که در آن بیشتر به زن ظلم شده و تعرض به زن در آن بیشتر نمایش داده شود، از طرف کشورهای غربی بیشتر تایید شده و جوایز بیشتری به خود اختصاص می دهد.

فیلم‌هایی که در آن بیشتر به زن ظلم شود کاندیدای جوایز بین المللی می‌شوند

وی با انتقاد از فضای نامطلوب تئاتر در کشور و همچنین فعالیت بدون چارچوب سلبریتی‌ها در این زمینه یادآوری کرد: سلبریتی‌هایی که اکثر آنها در بی عفتی و بی حجابی دست و پا می‌زنند، بی‌حجابی را در قالب یک فرهنگ به خورد مردم به ویژه زنان می‌دهند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه افزود: متاسفانه سلبریتی ها گوی سبقت را در بی‌حیایی از همدیگر ربوده‌اند تا جایی که برای حمایت از یکدیگر عکس‌های برهنه و نیمه برهنه خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند؛ بی حجابی و برهنگی هنر نیست، بلکه هنر آن است که گوهر وجودی یک زن محفوظ نگه داشته شود.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده با بیان اینکه همه عرصه‌های فرهنگی از موضوع مهم پوشش و حجاب تهی شده‌اند گفت: موسیقی، کتاب، هنر، فیلم و از همه مهمتر مد و لباس از فرهنگ حجاب و پوشش تهی شده‌اند و این به خاطر بی توجهی متولیان فرهنگ در کشور نسبت به حجاب و پوشش است.

طرح های کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد فاجعه فرهنگی هستند

روح افزا در ادامه افزود: مدل‌های لباسی که امروز در کارگروه مد و لباس طراحی می‌شود فاجعه فرهنگی در زمینه پوشش و حجاب است؛ وقتی یک نماینده زن در مجلس که نماینده مردم است اعلام می‌کند که از زن بودن بدش می‌آید چون حجاب دارد، دیگر از سایر مردم نمی توان انتظار چندانی داشت.

وی با جمعبندی محورهای حجاب و عفاف گفت: از یک سو عده ای استفاده جناحی خود را از حجاب می‌برند و از یک طرف دیگر کار فرهنگی موثر در این زمینه انجام نمی‌گیرد پس طبیعی است که شرایط پوشش و حجاب در کشور به این شکل بروز پیدا کند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تاکید بر اینکه کار استدلالی، استنتاجی و عقلانی در زمینه حجاب و پوشش صورت نگرفته یادآوری کرد: دولت و جناح های سیاسی همسو با آن در کشور برای اینکه بتوانند به اهداف سیاسی جناحی خود برسند و کم کاری‌های خود را  از جلوی چشم مردم دور کرده تا به مردم پاسخگو نباشند، جامعه را به سمت دو قطبی شدن سوق می‌دهند و مردم را با یکدیگر درگیر می‌کنند تا مبادا مردم متوجه کم کاری‌های آنها بشوند.

روح افزا در ادامه افزود: در اثر این دو قطبی شدن جامعه، بیشترین آسیب متوجه مردم می‌شود؛ چرا که مردم ما دین مدار بوده و فطرت دین مداری دارند و این جناح به دنبال گل آلود کردن آب هستند تا ماهی خود را از آن بگیرند.

وی در توضیح علت کمرنگ شدن تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب و عفاف و واکنش‌های سریع برخی از بانوان نسبت به این امر گفت: در موضوعات برخورد نیروی انتظامی با هنجار شکنان در مقوله حجاب، حمایت آنچنانی از هنجارشکنان صورت نگرفت و بیشتر مردم از پلیس حمایت کردند.

وقتی تذکر حجاب می‌دهیم می گویند اول معیشت را درست کنید

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه افزود: مردم ما نمی‌پذیرند یک خانم با خوردن مشروب در خیابان دست به هنجار شکنی بزند و پلیس نسبت به آن بی تفاوت باشد؛ هرچند باید درنظر داشته باشیم که اوضاع اقتصادی و معیشتی امروز به شکلی است که اگر بخواهیم به یک فرد بی‌حجاب تذکر بدهیم آنها به خاطر گلایه های معیشتی ممکن است واکنش نشان بدهند و بگویند اول اقتصاد را درست کنید بعدا به سراغ حجاب بروید.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده در پایان تصریح کرد: این حرف اگرچه غلط است اما باز هم مقصر اصلی مسببان به وجود آمدن شرایط اقتصادی فعلی هستند که با پیش آوردن چنین شرایطی مردم را دلسرد کرده و میزان اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر را کاهش داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    76 25
    دوست باشید با همدیگه. به منافع ملی فکر کنید. به زور هم نمیشه همه را مثل هم کرد.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      29 54
      اگر منافع سرتان می شد سری به دادگاههای خانواده می زدید و آمار طلاق را می دیدیذ و ضجه و ناله فرزندان طلاق را می شنیدید و یا خبری از آمار بی سابقه قتلهای عشقی و ناموسی می گرفتید و یا خبری از آمار سقط جنین داشتید می فهمید بی حجابی چه خطر بزرگی حتی برای منافع صرفا اقتصادی ما دارد.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    23 39
    حجاب نه اجباری باید باشد وبی حجابی هم نباید اختیاری باشد-فقط باید حچاب آزاد وخط قرمزآن هم طبق قوانین جهانی ومنطقه ای باشد
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      46 75
      جهان هم که الان در حال احداث سواحل و شهرهای برهنه ها است!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    23 60
    چون دنبال برهنگی و فساد و فحشا هستند.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    11 77
    حجاب اختیاری مثل تنفس اختیاریه میشه نفس نکشید.بدحجاب‌ها فضا را مسموم می‌کنند .
    • ثمانه IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      18 45
      این بهترین استدلاله حجاب برای روح همچون دستگاه ایمنی برای بدنه
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    13 17
    دو قطبی که ساخته اید از بی حجابی و حجاب قابل حل نیست الا به این که اول آموزش حیا بدهیم
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    31 44
    واقعا چرا همه قوانین اختیاری نشود؟ چرا تنها مشکل حضرات با قانون خدا است و هیچ مشکلی با هیچ اجبار بشری ندارند
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    7 5
    "اگر بخواهیم به یک فرد بی‌حجاب تذکر بدهیم آنها به خاطر گلایه های معیشتی ممکن است واکنش نشان بدهند و بگویند اول اقتصاد را درست کنید بعدا به سراغ حجاب بروید.این کارشناس مسائل زنان و خانواده در پایان تصریح کرد: این حرف اگرچه غلط است" آدم از بی حجابی نمیمیره ولی از بی پولی چرا
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    7 62
    خدا وعده کرده دین خود را عالمگیر کند پس این رو ساهان طبل رسوائی خود را می زنند و گرنه کسی با قانون خدا در نمی افتد .چرا به سازنده ماشین بنزینی اعتراض نمی شود و چرا در باک خودرو گازسوز یا بنزینی اب نمی ریزند یعنی نعوذبالله خدا به اندازه سازنده یک ماشین از انسان و نیازهایش اطلاع ندارد که با قانونش مخالفت می کنند؟فاین تذهبون
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      50 8
      حجاب چه ربطی به بنزین داره؟
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      10 38
      ربطش این است که حرف سازنده ماشین را در مورد ماشین قبول دارید اما حرف سازنده انسان در مورد انسان را قبول ندارید!
  • حسین IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    7 2
    شما موضوع رو دوقطبی کردید نادان ها!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    0 0
    در جواب بگم که نگفتنم بهتر است
  • مجتبی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    5 0
    با سلام . امیدوارم که نظر اینجانب را منعکس فرمائید و اجازه دهید تا در باره آن با هرکس که بخواهد گفتگو کنیم . زیرا در قرآن کریم هم آمده است قولهای مختلف را بشنوید . ببینید کدام صحیحتر است بپذیرید . و حضرت علی ع هم فرموده اند منطق را با منطق جواب می دهند و منطقی که قویتر هست توسط مردم پذیرفته می شود . اما مطلب من در باره حجاب اجباری است. البته ابتدا باید بگویم که ما انسانیم و تنها وجه تمایز ما با سایر جاندا ران دیگر تنها عقل است که به ما قدرت اندیشیدن . درک کردن . فهمیدن و اراده و اختیار و انتخاب و پذیرش می دهد و به این سبب دارای آزادی هستیم .حیوانات در طبیعت آزاد هستند و دارای آزادی نیستند زیرا دارای اختیار و پذیرش نیستند . بنا براین آزادی ماهیت انسانی است . لذا اگر پیامی از جانب آفریدگار برای انسانها آمده است بواسطه همین ماهیت انسانی است . یعنی عقل و خرد و اندیشه و اراده و اختیار و انتخاب و پذیرش و آزادی است .برای همین نمی توان ماهیت انسانی را از مردم یک کشور بگیریم و سپس بگوئیم که دین و آئین و یا سیستم و نظام داشته باشید .برای همین هم خود دین اجبار نیست و بار ها در قران کریم نیز آمده است و به خود پیامبر ص هم صریحا گفته شده است که نمی توانی مردم را مجبور کنی و یا هرکه را که می خواهی هدایت کنی و همچنین حساب دیگران هم با تو نیست . و مردم ایران هم وقتی در زمان رژیم گذشته انقلاب کردند و خواستند که استقلال و آزادی داشته باشند خواهان حجاب اجباری . دین اجباری . حاکمیت اجباری و قوانین اجباری .نبودند . البته خود حجاب هم یک امر عرفی است و ارتباط مستقیم با خود دین هم ندارد . ودر زمان خود پیامبر هم نه چادر بود نه سیاه بود و نه اجبار بود و احرام را هم از آن زمان تا کنون سفید می بندند . و همچنین هیچ کدام از زنان و دختران پیامبر هم چادر نداشتند و سیاه پوش هم نبودند . وشما می توانید برای درک بهتر این مطلب به کتابهای معتبر تاریخ صدر اسلام مراجعه فرمائید . ودرباره عرف مردم این زمان هم باید گفتگو و اظهار نظر آزادانه در جامعه و رسانه ها صورت پذیرد و همانگونه که در قران کریم آمده است. سپس محدوده پذیرش جامعه در یک نظر سنجی یا انتخابات آزادانه و آگاهانه و صادقانه مشخص گردد. البته پذیرش جامعه به این صورت است که اکثریت جامعه آیامی پذیرند که دیگر افراد جامعه می توانند بدون حجاب باشندیا نه.
    • مجتبی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      0 1
      با سپاس از اینکه نظر اینجانب را انعکاس فرمودید . البته این مطلب برای شما است . اینجانب یک ایده رفورم برای حل معضلات کشور داشتم که برای ارتباطات رئیس جمهوری و چند تن از نمایندگان فرستادم و می خواهم از طریق ارتباط با شما برایتان ارسال نمایم . لذا اگر موفق شدم و برایتان ارسال شد لطف بفرمائید آنرا بررسی و در صورت امکان منعکس فرمائید و هر گونه کمکی که می توانید بفرمائید تا کشورمان پیروز و آباد گردد البته با کمک همه مردم عزیزمان و یکدلی و انسجام ملی با سپاس از شما . دوستدار شما و همه ایرانیان و با آرزوی سلامتی و همه بهترینها برای شما و همه ایرانیان و ایران دوستان .البته اگر امکان پذیر بود آدرس ایمیل خودتان را به ایمیل اینجانب ارسال فرمائید تا بسته پیشنهادی و ایده رفورم مورد نظر را برایتان ارسال نمایم . با سپاس مجدد . آدرس ایمیل اینجانب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس