کد خبر 972022
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
دلار نمایه

یک سال پس از آن خسارت و رانت بزرگ، ارگان حزب کارگزاران، تیتر زده؛ "کاسبان دلار" و ذیل آن به قلم "بهراد مهرجو" نوشته است:

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

برخی احزاب سیاست باز، مردم را کم حافظه می‌پندارند و معتقدند هر جا مقصر بودند، باید گارد طلبکاری و مطالبه گری بگیرند. نمونه اش همین حیف و میل ۱۸ میلیارد دلار از ذخایر ارزی در سال گذشته بود که به عنوان ارز جهانگیری معروف شد.

یک سال پس از آن خسارت و رانت بزرگ، ارگان حزب کارگزاران، تیتر زده؛ "کاسبان دلار" و ذیل آن به قلم "بهراد مهرجو" نوشته است:

"١٠٤ شخص و شرکت ارز ٤٢٠٠ تومانی گرفتند و هیچ کالایی وارد نکردند.

این گروه در جریان تاراج ارزی، بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز دولتی را به گاوصندوق هایشان سرازیر کردند".

بیشترین ارتباط این گروه ۱۰۴ نفره با بانک‌هایی شکل گرفت که روند واردات و تخصیص ارز را تأیید می‌نمودند و بخشی از سود حاصله را به صورت رشوه دریافت می‌کردند.

این گروه در تابستان سال قبل به ازای هر دلار، حداقل ۵۴۰۰ تومان، و در پاییز و زمستان به ازای هر دلار دولتی ۸,۳۰۰ تومان به جیب زدند.

هر فرد در صورتی که تنها یک میلیون دلار ارز دریافت کرده باشد، ۵ تا ۸ میلیارد تومان سود کسب کرده است".

آقای جهانگیری عضو مرکزیت و مؤسس این حزب است. آن تصمیم خسارت بار هم در دولت مورد حمایت کارگزاران اتخاذ شده، اما روزنامه سازندگی نامی از قاصران و مقصران حراج ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی به میان نمی‌آورد و با این وجود ژست مبارزه با فساد می‌گیرد.

همین روزنامه یک سال قبل (نهم تیر) گفت و گویی خودمانی با جهانگیری ترتیب داد که تیتر یک شد. در مقدمه گفت و گو آمده بود:

"به مناسبت شماره‌ی ۱۰۰ با مهندس علی هاشمی، سید افضل موسوی مدیر مسئول، محمد قوچانی سردبیر و بهراد مهرجو دبیر گروه اقتصادی به دیدار معاون اول رئیس‌جمهور رفتیم.

حدود ۵۰ دقیقه وقت داشتیم اما زمان جلسه که به اتمام رسید، بسیار بیشتر از آن به گفت‌وگو و گپ نشستیم.

حتی وقتی مسئول دفتر یادآوری کرد که جلسه طولانی شده، اسحاق جهانگیری با خنده گفت که ما با هم‌حزبی‌هایمان نشسته‌ایم و حرف می‌زنیم که یعنی هم فرصت به اتمام نرسیده و هم می‌توان جلسات دیگر را به تأخیر انداخت".

دقیقاً یک سال بعد از آن گعده حزبی، روزنامه حزب اشرافی، کاسبان دلار را تیتر یک خود می‌کند، بدون اینکه بگوید چه کسانی بساط این رانت و حیف و میل بزرگ را پهن نمودند اما احساس شرمندگی نمی‌کنند و حتی یک عذرخواهی خشک و خالی نیز از مردم نکردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس