کد خبر 971771
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
بهزاد صابری انصاری

مشاور وزیر امور خارجه لفاظی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را «وقیحانه» خواند.

به گزارش مشرق، «بهزاد صابری» مشاور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به لفاظی اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران از هشتگ «chutzpah» به معنای «وقیح و بی چشم و رو» که ریشه عبری دارد، استفاده کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به عبور ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم بار دیگر مدعی شد که این رژیم که خود دارنده زرادخانه هسته‌ای است، «به ایران اجازه تولید سلاح‌های هسته‌ای را نمی‌دهد.»

نتانیاهو عنوان کرده است: «من از همه کشورهای اروپایی می‌خواهم که به تعهداتشان عمل کنند. شما در این لحظه که ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده، متعهد به اقدام هستید، متعهد هستید که مکانیسم تحریم‌های خودکار که در شورای امنیت تعبیه شده را فعال کنید. من به شما می‌گویم این کار را انجام دهید، فقط انجام دهید.»

دیروز (دوشنبه) یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است. ظریف وزیر خارجه ایران ساعاتی بعد این خبر را تأیید کرد. «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارشی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران افزایش یافته است.

این اقدام ایران در چارچوب تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در توقف برخی تعهدات برجامی پس از یک سال خروج آمریکا از توافق وین انجام شده است. ایران در این بیانیه با اعلام اینکه دیگر به سقف ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین پایبند نخواهد بود، به طرف‌های باقیمانده در برجام فرصت ۶۰ روزه‌ای داد که تعهدات بانکی و نفتی خود در قبال ایران را عملیاتی کنند و اعلام کرد که در صورتی این تعهدات اجرایی نشود، ایران گام دوم را با قاطعیت برخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    3 0
    نتان یابو
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 0
    خوب که چه؟ چه نتیجه ای داره این توئیت زدن؟ اون که همچنان دشمنی خودش رو میکنه ، آیا دوستان وزارت خارجه کار دیگه ای بجز تویتر بازی بلد نیستند؟ این توئیت زدن ها برای ملت ایران نان و آب می شود؟ به جای این مسخره بازی ها دیپلماسی اقتصادی را فعال کنید
  • علی بدخشان IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    بی چشم و روتر از نتانیاهو ندیده ایم و نه شنیده ایم. روزی خواهد رسید که وعده صادق رهبری عزیزم تحقق پیدا می کند، آن وقت سوراخ موش هم پیدا نخواهی کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس