ظریف نمایه

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد هرگاه کشورهای اروپایی تعهدات اقتصادی خود را انجام دادند ایران نیز به طور کامل برجام را اجرا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر تاکید کرد اگر اروپا تعهدات اقتصادی خود را انجام دهد، ایران نیز به صورت کامل به برجام پایبند خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بیانیه اروپایی‌ها در واکنش به افزایش اورانیوم غنی شده ایران

وی در این پیام توئیتری نوشت: «هر زمان که سه کشور اروپایی تعهدات اقتصادی خود را انجام دهند، ایران به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک پایبند خواهد بود.»

ظریف در ادامه نوشت: «بنابراین به جلو می‌رویم، ایران به تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک دقیقاً به شیوه مشابه سه کشور اروپایی پایبند خواهد بود و با آنها تطبیق خواهد یافت. به اندازه کافی منصفانه است.»

عصر روز سه‌شنبه وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی از عبور ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از سقف برجام به شدت ابراز نگرانی کردند.

تروئیکای اروپایی به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خودتاکید کردند: «ما درباره این موضوع کاملاً استوار و شفاف هستیم که تعهد ما به توافق هسته‌ای بستگی به پایبندی کامل ایران دارد. ما از این تصمیم ایران که ابزار اساسی عدم اشاعه هسته‌ای را زیر سوال می‌برد متاسف هستیم و از ایران می‌خواهیم تا از این گام برگشته و از اتخاذ اقدامات بیشتری که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند خودداری کند. ما فوراً گام‌های بعدی را تحت شرایط برنامه جامع اقدام مشترک و در همکاری تنگاتنگ با دیگر اعضای برجام در نظر خواهیم گرفت.»

روز گذشته یک منبع آگاه اعلام کرده بود که ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بعد از اندازه‌گیری ذخایر، این خبر را تأیید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    7 1
    به حرف رهبری گوش کنیدضررنخواهیدکرداول مصالحه برجام فرمودبه امریکا اعتمادندارم همچنین به اروپاالان معلوم شداروپابدون اجازه امریکا تجارت نمیکنه واین نشون میده فقط بایدایستادگی کردوالاهمه چیزوازمون میگیرن سخت هست ولی چاره نیست
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    6 2
    گریه دار بود! چون اثبات کرد در این 4.5 سال برجام عجب برابری اقدام داشتید!! واقعا آفرین جناب ظریف به این دیپلماسی عزتمندانه!!!!!!
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 0
    تا نبینیم به عمل باورمان نمی شود جواد آقا .
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    5 0
    باید چگونه به اروپاییها تفهیم کنیم تعهدات باید دو طرفه باشد اما باز آنها حرف خودشان را می زنند اروپایی ها اصلا نه زبان می فهمند و نه منطق دارند تین نوع رفتار برمی گردد به به روحیه استعماری آنها
  • پويا نوري IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 0
    جناب ظريف ! تازه داري اصول ديپلماسي را ياد ميگيري ، مطمئناً التماس راه به جايي نخواهد برد
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      0 1
      بازگشت به احمدی نژاد بی تکرار.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 1
    آخه ظریف جان!!! تو که این حرف رو میزنی اول باید بری برجام رو یکبار دیگه بخونی ببینی اروپا اونجا چه تعهداتی داده و شما چه تعهداتی دادی. اون وقت که برجام را با چشم بسته و لب خندون و تضمین کری وقتی پشت در اتاقش نگهت میداشت امضا کردی باید فکر اینجا رو هم می‌کردی. تعهدات اروپا در برجام به طور دقیق و در خصوص موارد تحریمی نیامده است، آنها کلی تعهد داده اند که تحریم برداشته شود ولی ضمانتی نکرده اند که ما جنسی به شما می‌فروشیم ولی در عوض شما در برجام ریز به ریز در مورد مقدار غنی سازی به عدد و رقم، همچنین در خصوص روزهای انجام تعهد، تعداد دقیق سانتریفیوژها، و حتی موارد دیگر به عدد رقم و ساعت و تاریخ اشاره کرده اند. ولی ما مثل منگولها اشاره کرده ایم که همه تحریمها برداشته می‌شود. خب بشود. در حالی که باید به حدود 140000مورد موارد مورد نیاز جهت واردات به ایران طبق لیست تعهد می‌گرفتیم. و همچنین برای فروش نفت و برگشت پول آن نیز تعهد تک به تک از کشورها دریافت می‌کردیم. همانی که حضرت آقا فرمودند باید از رئیس جمهور آمریکا تعهد کتبی در قبال اجرای تعهدات گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس