کد خبر 970491
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
عادل عبدالمهدی نمایه

شماری از معترضان عراقی شامگاه پنجشنبه به سفارت بحرین در بغداد حمله کردند و پرچم این کشور را پایین کشیدند، مسئله‌ای که واکنش نخست وزیر عراق را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراق شامگاه پنجشنبه (۶ تیر) از برگزاری تظاهرات علیه نشست اخیر بحرین در برابر ساختمان سفارت منامه در بغداد خبر دادند.

در جریان این تجمع مردمی که به صورت خودجوش صورت گرفت، معترضان عراقی از حصار آهنی سفارت بحرین بالا رفته و وارد آن شدند و پرچم فلسطین را به جای پرچم بحرین بالا بردند.

دفتر نخست وزیری عراق بیانیه‌ای درباره این حوادث منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

فیلم / تظاهرات‌کنندگان عراقی مقابل سفارت بحرین

در این بیانیه آمده است که دولت عراق از تعدّی شماری از تظاهرات‌کنندگان به ساختمان سفارت بحرین در بغداد، ابراز تأسف می‌کند.

شبکه خبری «السومریه» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که دفتر نخست وزیر عراق، این اقدامات را تخلف از قانون، حاکمیت دولت و مصونیت هیئتهای دیپلماتیک دانسته است.

بر اساس این بیانیه، سرویسهای امنیتی عراق، اقدامات لازم و فوری را برای بیرون راندن معترضان از سفارت و برقراری مجدد نظم انجام داده است.

در این بیانیه تأکید شده که شماری از «مسببان» این اعتراضات، بازداشت شده و قرار است به زودی تحویل دادگاه شوند.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که دولت عراق در جلوگیری از نقض نظم و قانون جدی است و اجازه انجام چنین کارهایی را نخواهد داد.

دفتر عبدالمهدی تصریح کرد که دولت عراق، به صورت کلی، با هر عملی که امنیت و سلامت هیئتهای دیپلماتیک را تهدید کند، رد می‌کند.

تظاهرات کنندگان خشمیگن در اعتراض به میزبانی بحرین از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» دست به این اقدام زدند.

بحرین روزهای چهارم و پنجم تیر میزبان نشست کارگروه اقتصادی موسوم به «صلح از برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن یاد می‌شود.

طرح معامله قرن آمریکا که مقامات این کشور برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده‌اند، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس