عراق (2).jpg

رزمندگان عراقی موفق شدند حمله تروریست های مخفی داعش به منطقه «العظیم» استان دیاله را دفع کنند.

به گزارش مشرق، از شمال غرب استان دیاله خبر می‌رسد، گروهی از هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش حملاتی را علیه مواضع نیروهای تیپ ۲۳ بسیج مردمی در شمال منطقه «العظیم» انجام دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عناصر مخفی داعش مواضع نیروهای بسیج مردمی را در محور «المیته - الحاوی» هدف قرار دادند اما با واکنش به موقع روبه رو شدند.

این منبع میدانی با بیان این که حملات تروریست‌های داعش از حومه منطقه «مطیبیجه» در مرزهای مشترک شرق استان صلاح الدین و دیاله صورت گرفت، گفت: نیروهای بسیج مردمی به سرعت متوجه تحرکات تروریست‌ها شدند.

آرشیو

وی افزود: نیروهای تیپ ۲۳ بسیج مردمی پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات عناصر مخفی داعش را به طور کامل دفع کنند و خسارت‌های زیادی به آنان در این محور وارد کردند.

به گفته این منبع میدانی، شماری از هسته‌های خاموش داعش در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ سایر عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

تروریست‌های داعش درصدد هستند از منطقه «مطیبیجه» به مناطق غربی و شمال غربی استان دیاله از جمله «العظیم» نفوذ کنند و تجهیزات نظامی را به همرزمان خود در این مناطق آلوده انتقال دهند که تاکنون ناکام مانده اند.

نفوذ به روستاها و مزارع حومه منطقه «العظیم» در شمال غرب استان دیاله نیز هدف دیگر هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در این محور محسوب می‌شود که با واکنش قاطع نیروهای عراقی به نتیجه‌ای نرسیده اند.

منطقه راهبردی «العظیم» در نزدیکی مرزهای مشترک با استان صلاح الدین واقع شده و استان بغداد را به استان کرکوک متصل می‌کند؛ نیروهای بسیج مردمی با جست وجوی منطقه به منطقه درصدد هستند از نفوذ تروریست‌ها جلوگیری کنند.

از حومه شمال شرق منطقه «بعقوبه» در شمال غرب استان دیاله خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای عراقی در جریان عملیات در محور «حوض الوقف» یکی از مقرهای تروریست‌های داعش را شناسایی و منهدم کردند.

گروهی دیگر از نیروهای عراقی پس دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده‌ای را در حومه روستاهای الرکه و حسین حمادی از توابع منطقه خان بنی سعد و روستاهای حومه منطقه «ابی صیدا» انجام دادند.

آرشیو

نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و تله‌های انفجاری را کشف و ضبط کنند؛ با تأمین امنیت مناطق غربی و شمال غربی استان دیاله، شهروندان آواره ۱۳ روستا به خانه‌های خود بازگشتند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی با انجام عملیات‌های مستمر و جست وجوی منطقه به منطقه در تلاش هستند تمامی مناطق آلوده را در شمال غرب استان دیاله پاکسازی کنند و مقدمات بازگشت آوارگان را به طور کامل فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حوثی US ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 0
    مشکوکه.....این روزااین عملیاتها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس