اصلاح طلبان

«عباس عبدی» به تازگی در یک مصاحبه، راز اصرار اصلاح‌طلبان برای شهردار شدن نجفی را برملا کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

راز مگوی عباس عبدی درباره شهردار شدن نجفی

«عباس عبدی» در اشاره به انتخاب محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران توسط اصلاح‌طلبان شورای شهر گفته است:

«معتقدم انتخابِ ایشان به‌عنوان شهردار تهران ناشی از یک نوع کج‌فهمی یا بدفهمی در تطبیق عمل سیاسی و راهبرد سیاسی بود. اصلاح‌طلبان در گذشته همیشه معتقد بودند که باید اصلاحات را درون ساختار قدرت با نوعی هماهنگی انجام دهند، اما مجدداً در این انتخابات گفتند چون ما رأی گرفته‌ایم، هرکسی را می‌خواهیم باید بیاوریم، حتی چشم باز نکردند تا نقاط ضعف و کاستی‌های آن را ارزیابی کنند و چشم‌بسته ۲۱ رأی دادند و حاضر نشدند مسائلِ موجود را بررسی کنند تا مبادا متهم به ضعف و ناکارکردی شوند.»

او می‌افزاید: به نظرم مشکل اصلاح‌طلبان این است که شجاعتشان را در موقعیت نامناسبی به کار می‌برند؛ جایی که می‌توانند تفاهم کنند انجام نمی‌دهند و جایی که نباید کوتاه بیایند، کوتاه می‌آیند و برعکس. به نظرم انتخاب آقای نجفی محصول اشتباهی از گذشته بود که مجدداً در سال ۹۶ تکرار شد. [۱]

*صحبت‌های عبدی درباره چرایی انتخاب نجفی بعنوان شهردار تهران از سوی اصلاح‌طلبان، صادقانه‌ترین اعترافی است که تاکنون درباره علت چرایی انتصاب نجفی شنیده‌ایم.

اعترافی که به روشنی بیان می‌کند اصلاح‌طلبان و اعضای شورای شهرشان چگونه ۴ سال سرنوشت مردم و پایتخت را تبدیل به گروکشی سیاسی و عرض اندام برای حاکمیت بدل کردند و البته در ادامه نیز با سر به زمین خوردند.

آنچه عبدی می‌گوید، دلیلی بس بزرگ است بر فهم مفاهیم نانجیبانه‌ای که در پشت معنای «تَکرار می‌کنم»! نهفته بود...

***

استانداری که علیه رئیس‌جمهور شورید!

«محسن مهرعلیزاده»، فعال اصلاح‌طلب و استاندار سابق اصفهان در دولت رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

«مردم توقع داشتند که بخش عمده‌ای از مشکلات معیشتشان با وعده‌هایی که دولت فعلی و دولت قبل به آنها داد بود، حل شود اما در حال حاضر آنها را حل‌نشده می‌بینند.»

او همچنین تصریح می‌کند: من فکر می‌کنم هر چه به انتخابات نزدیک میشویم شرایطی که پیش می‌آید خیلی موثر خواهد بود و با تداوم فشارها گرچه مردم به مشکل بیشتری برخواهند خورد اما بر این امر واقفند که اگر غفلت کنند، این فشارها بیشتر می‌شود و بیشتر اذیت خواهند شد، بنابراین در تعیین مجلس و دولت آتی مشارکت داشته و قدم برخواهند داشت. [۲]

*سؤال اینجاست که آیا مهرعلیزاده قبل از استفاده از پست و مواهب دولت آقای روحانی هم حاضر به بیان این حرفها بوده است یا خیر؟!

اما در بخش مهمتر ماجرا، چیزی که مردم و رأی دهندگان به آقای روحانی انتظار دارند بشنوند، عذرخواهی از بابت وضع موجود و پذیرش مسئولیت است نه توضیح واضحات!

آقای مهرعلیزاده و دوستان اصلاح‌طلب او در دولت و در ستاد جریان چپ، اگر قصد دارند با صحبت‌هایی مثل اینکه «انتظارات مردم رفع نشد»، «مردم مشکل دارند»، «توقعات مردم بر زمین مانده» و… بازی کی بود کی بود من نبودم به راه بیاندازند و نقش مستقیم خود در وضع موجود را انکار کنند، سخت در اشتباه‌اند.

ضمن اینکه نقش این افراد در پدید آمدن گرانی‌ها و مشکلات موجود حتماً به اندازه شخص آقای روحانی است. همانطور که نقش تمام این افراد نیز همسنگ با نقش «تَکرار می‌کنم» لیدر اصلاح‌طلبان است.

پذیرش مسئولیت از جانب رجال سیاسی یکی از بدیهیات امر سیاست در تمام دموکراسی‌های جهان است.

مقوله‌ای که البته در جبهه اصلاحات شاهد آن نیستیم و مسببان گرانی و مشکلات امروز کشور، نه تنها حاضر به عذرخواهی نیستند بلکه از هم‌اکنون چشم‌به‌راه انتخابات آینده و البته چشم به راه «فتنه اقتصادی» نیز هستند...

آگاهان سیاسی کشور معتقدند این رفتارهای رجال جریان چپ و عدم پذیرش مسئولیت وضع موجود از سوی آنها به این امید صورت می‌گیرد که حافظه عمومی مردم کوتاه مدت باشد و قشرهای جامعه فراموش کنند که چه کسانی و با چه وعده‌هایی، مشکلات امروز کشور را پدید آورده‌اند.

و مبرهن است که اگر این امیدواری صحیح باشد و اصلاح‌طلبان باز هم بتوانند در مناصب اجرایی کشور در دولت، مجلس و شوراهای شهر قرار بگیرند، سرعت پیشرفت مردم و کشور، مجدداً به حدّ مطلوب نخواهد رسید.

***

شهردار تهران مرتکب جرم شد

پس از آنکه یک عضو شورای شهر تهران با طرح ادعایی مجرمانه علیه شهردار سابق، به حبس و شلاق محکوم شد؛ حالا پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران نیز همان جرم را مرتکب شده است.

حناچی روز سه‌شنبه گذشته در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران، طی اظهاراتی گفته است: اگر چارچوب‌های مالی به‌طور کامل اجرا می‌شد ما با بدهی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی روبرو نبودیم!

او می‌افزاید: تمام تلاشمان این است که هزینه کردها در چارچوب بودجه مشخص شورا باشد. هر چند که موانع زیاد است اما از همکارانم نیز درخواست شده که شرکت‌ها و سازمان‌ها را به گونه‌ای هدایت کنند که هزینه‌کرد آن‌ها در چارچوب مصوب انجام شود.

این خبر با تیتر «بدهی ۵۰ هزارمیلیاردی شهرداری بخاطر عدم رعایت چارچوب‌های مالی در گذشته» در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است. [۳]

*ادعای حناچی درباره بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری در دوره سابق، در حالی است که پیش از این محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز چنین ادعایی را مطرح کرد اما پس از شکایت محمدباقر قالیباف، به جرم توهین و نشر اکاذیب به ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

ضمن اینکه عدد اعلامی میرلوحی نیز ۲ هزار میلیارد تومان بیش از رقم اعلامی حناچی بود ![۴]

قالیباف در کنار شکایت از میرلوحی، همچنین در یک برنامه تلویزیونی پیرامون رقم صحیح بدهی‌های شهرداری در پایان دوره کاری خود از این گفت که نرخ بدهی شهرداری تهران در زمان اتمام مسئولیت او ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان نیز ۱۴ هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است.

و اما چرا شهردار اصلاح‌طلب تهران نیز با اینکه می‌داند در حال تکرار یک دروغ است اما به جرگه «۵۰ میلیاردی‌های شورای شهر» پیوسته است؟

آگاهان سیاسی از این می‌گویند که شهرداری تهران پس از مشخص شدن ناکارآمدی‌ها، فروخوابیدن غبارهای اقدامات تبلیغاتی و باز افتتاح پروژه‌های قالیباف؛ قصد دارد با هجوم تبلیغاتی به سمت شهردار سابق و کارنامه «مدیریت جهادی»، دست به عرض اندام سیاسی بزند و ناکارآمدی خود را با سیاست‌بازی پوشش دهد. اقدامی که توسط نجفی هم پی گرفته شد اما به بدعاقبتی انجامید...

گفتنیست، روزنامه همشهری، ارگان شهرداری تهران نیز اخیراً در اقدامی عجیب و چند روز پس از هدف گرفته شدن پهپاد آمریکایی توسط پدافند ایران، صحبت‌های منافقین و مقامات آمریکا درباره ایران را تکرار کرد و در گزارشی مدعی وجود گرسنگی در ایران و شیوع بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه شد ![۵]

***

1_ https://etemadonline.com/content/315643

2_ https://www.ghatreh.com/news/nn47700818

3_ https://www.isna.ir/news/98040402113/

4_ khabaronline.ir/news/1231707

5_ mshrgh.ir/969528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    غرب زده ها وكينه هاي بي پايانشان!!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    91 37
    اگه با این چیزها حبس و شلاق میدن کل دولت روحانی و مشرق نیوز به جرم تهمت علیه احمدی نژاد باید حبس و شلاق بشن.
    • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      81 23
      من از کسانی هستم که دو دوره به احمدی نژاد رای دادم اما احمدی نژاد به علت نفوذ هایی که دور دوم ریاست جمهوری در او اتفاق افتاد کم کم از مسیر درست منحرف شد وبه خطا رفت و دو سال آخر را همانند روحانی فقط به ضربه زدن به نظام واقتصاد کشور گذراند و حاصل این اقدام کینه توزانه او روی کار آمدن روحانی شد که البته وضعیت را بسیار بدتر کرد
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    از مسئولی که برادرش عضو سازمان منافقین هست انتظاری دیگری نمی رود
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      41 9
      مسیئولی که پسرش اعدام شده چی؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    61 34
    یعنی شما سوء تغذیه و فقر در ایران رو تبلیغات بیگانگان می دونید!!؟ اینکه شما به خاط گونی گوشت و لبنیات اون رو از سفرتون حدف کنید و یا کمش کنید تبلغ اجنبیه!؟
    • محمد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      39 20
      اگر این طور هم باشه و مردم گرسنه باشند ،مسببش دولت اصلاحات و پولدارها و سلبریتی ها و نادان هایی هست که اینها را سر کار آوردند
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 0
      توی که همه را نادان فرض میکنی به عقل خودت شک کن
  • فانوس IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    98 27
    سرطانی به نام #سرطان_اصلاحات
    • کامران IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      34 40
      اصولگرا=ادعای مقدس بودن
    • RO ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      3 1
      سرطان لاعلاج اصلاحات
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    56 12
    تکرار می کنم :"دروغ"
  • AE ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    49 17
    اعدام نشه میزارم ازین خراب شده میرم
    • سربدار IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      11 9
      درست صحبت کن !!!!
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      11 2
      سمیه نرو
    • سامانه سوم خرداد IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      6 1
      اگه بری جات خالیه ....
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      3 0
      تو رو خدا نرو
    • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      2 2
      برو کره شمالی اونجا اعدام های خوبی اجرا میشه یا اصلا برو عضو داعش شو
  • فراهانی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    41 16
    اصلاح طلبان اصلا فهم ندارند اینها قبلا" دنبال کیسه دوزی برای درآمدهابودند امروز دنبال چپاول هستند .مارادونا را گرفتیم و اصلاح طلبان را ول کردیم ... اختلاص ، اختلاص ، اختلاص
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      0 1
      تو که بلد نیستی بنویسی اختلاس چرا به همه توهین میکنی
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      1 0
      اختلاس رو با هر ص ث س بنویسی فرقی نمیکنه و انجامش خیانت و بی شرفیه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    25 6
    واقعیت این است که اموال عمومی چپاول شده است .کسی هم پاسخگو نیست
  • دیدگا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    35 11
    یکبار که قانون اجرا بشه و شلاق بخورن و درد و سوزش شلاق رو احساس کنن قطعا بعدش دیگه مراقب زبونشون هستن که هر چی به ذهنشون رسید رو بر زبان نیارن!
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      6 20
      روحت شاد
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    48 11
    مسبب وضعیت حال بوجودامده ،معیشیتی واقتصادمردم جریان اصلاحات و شخص اقای تکرار میباشد فعالان این جریان اصلاحات جواب بدهند چرا کشور در چنین شرایطی قرار دادند
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    44 14
    به پیر به پیامبر این اصلاح طلبان به اخلاق و دین پای بند نیستند مثل بنی امیه می مانند که حضرت امیر مومنان فرمود اینها اسلام نیاوردند خودشان را به مسلمانی زده اند این اصلاح طلبان پاش بیفتد از سر امام حسین به خاطر گندم ری که نه به خاطر چایی تلخ نمی گذرند بابا چرا نمی فهمید ای داد ای بیداد
  • علی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    19 1
    جریان خزیده در رسانه ها از این افراد برای پیش برد مقاصد سیاسی خود استفاده میکنند وگرنه کسی نیست که بداند هر روزنامه ای قبل از چاپ باید تسط مدیر مسئول آن کنترل شود
  • RO ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    15 11
    به خاطر کار شخصی مجبور شدم مطالعاتی در لایه های برنامه ریزی شهری طی چند سال گذشته انجام بدم به این نتیجه رسیدم آقای حناچی در هر پست شهرداری که بودند فردی با سواد و خرد میباشند که ایران را برای همه ایرانی ها برای همیشه آباد میخواهند
  • ناامید FR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    10 6
    نقد منصفانه بجای دشمنی جناحی حزبی
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    8 2
    حالا پولها کجاست؟
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    19 17
    خدایا مملکت مارو از شر سرطان اصلاحات خلاص کن
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    27 13
    این غرب زده ها در هر کجا باشند به ضرر ملت و مملکت کار می کنند فرقی ندارد که در کجا باشند در وزارت خانه باشنددر انجمن ها باشند و......
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    17 13
    شهرداری تهران میدان زده بند سیاسی. اصلاح طلبان شده..بد بخت مردمی به اینها رأی دادند چه امید آرزوهایی. داشتند.. که انتظار داشته اند که این غرب زده ها برایشان خدمت کنند
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    9 0
    پیشنهاد میکنم سریال هیولا از مهران مدیری را دنبال کنید تا واقعیت های پشت برده براتون روشنتر بشه
  • امین IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    19 0
    شهرداری تهران هم شده مثل عمارت کوفه. همشون بعد چند وقت کوتاه کله پا میشن
  • اصغر IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    6 2
    وقتي بخوري وميخورنو پس نمي دن ميشه اين
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    12 5
    فقط باید گفت که دیگه هیچ کس به مردم دل نمی سوزاندوالسلام
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    13 6
    دوست عزیز مردم واقعا گرسنه هستن و سوءتغذیه دارن و این حقیقته نه ادعا شما هم هدفت فقط تخریب بوده از نوشتن این مقاله نه بیان واقعیات هر چند که اصلاحات زندگی رو برا مردم جهنم کرده
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    10 4
    خخخخ.... مدیریت جهادی!!!!!!.... قشنگ بود. کلی خندیدیم با خانواده
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    6 2
    اگر جرمش محرز است شلاقش بزنید
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    3 4
    کاربر۵/.۸ .سوء تغذیه وفقر مصوب آن چه دولتی است ودرزمان چه دولتی اتفاق است. به نظر تو. چرا اراده برای حل این مشکل وجود ندارد. به نظر حقیر چون می خواهند.. آنچنان ازنظر اقتصاد ی مردم درمنگنه بگذارند. تا مردم به ستوه آمده به خیابانها بریزند ودرمقابل نظام قرار بگیرند. واین خواسته دشمان انقلاب اسلامی است
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    4 4
    لعنت به دنیا طلبان لعنت به غرب زده ها مردم رو نابود کردند فقط به خاطر این که به حاکمیت بگن ما قدرت داریم لعنت به زر و زور و تزویر
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    7 0
    سلام شهرداری تهران بایدرویکردشهرداری کشورهای خارجی مثل چین وفرانسه وآلمان وژاپن داشته باشدآمستردام چی داردکه تهران نبایدداشته باشد گل وگیاه وطبیعت
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    5 0
    سلام شهرداری تهران بایدرویکردشهرداری کشورهای خارجی مثل چین وفرانسه وآلمان وژاپن داشته باشدآمستردام چی داردکه تهران نبایدداشته باشد گل وگیاه وطبیعت
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    0 2
    با بدهی شهرداری تهران میشه بسیاری از نقاط محروم کشور رو از بدبختی نجات داد،مشکلات کشور رو باید با تمرکز زدایی سیاسی- اقتصادی نجات داد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    1 3
    خدایا حماقت هم حدی داره، چقدر تعطیلین شما افراطیهای چند آخوره...
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    7 0
    درود بر قالیباف . کل افساد طلبان انگشت کوچک قالیباف نمی شوند.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 2
    اصلاح طلبای مفت خور اصلاح طلبا باید جواب این شلم شولبایی مملکتو بدن
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 0
      شلم شوربا زیاد خودت ناراحت نکن املات خراب میشه
  • طاهر این ۰۹۱۲۲۰۶۵۲۶۶ IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 2
    از نو جوانی تا این سن که دارم یاد ندارم اصلاح طلبان سر کار بیایند و راحت کار کنند به این مردم و کشور و تهران همیشه دنبال درگیری هوچی گری نفاق و مچ گیری بودند وهستند کم و زیاد بخورید ول کنید روان مردم را
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    خدایا از دست این جماعت بی سواد پر مدعا نجا تمون بده اقای قالیباف کجا ،اینا کجا تاحالا فقط چند تا اسم خیابون عوض کردند البته بقیه شهر ها هم دست کمی از تهرون نداره
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 0
      واقعا نگرانی شما قابل تحسین تفویض اسم خیابون ها معضل بزرگی!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 0
    وقتی رییس شورای شهر تهران پسر اکبر رفسنجانی باشه باید ... به این شورا .
  • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 0
    ای کاش برسدروزی که به حدی ازرشد وکمال فکری برسیم که بتوانیم عالمانه انتقاد کنیم وخاضعانه انتقاد به جا وسازنده را بپذیریم . ازروی جهل ویا غرض ورزی تحت هرعنوانی با ابروی کسی بازی نکنیم ودین خود را به دنیای دیگران نفروشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس