..

امروز حجم بزرگی از جرایم در ایران به کلاهبرداری‌های اینترنتی اختصاص دارد. جرایم رایانه‌ای با توجه به فراگیر شدن اینترنت و استفاده روز افزون از آن گسترش پیدا کرده است.

برداشت‌ غیرمجاز از حساب‌ها و کلاهبرداری اینترنتی از جمله جرم‌هایی است که در سال‌های اخیر گسترش یافته و پرونده‌های متعددی در این حوزه در محاکم قضایی و پلیس باز است.

چندی پیش سرهنگ‌ فیروز سرخوش‌نهاد رئیس پلیس فتای استان همدان درباره‌ی روش‌های متداول کلاهبرداری از شهروندان از جمله فیشینگ و اسکیمرینگ سخن گفت و به هموطنان اکیدا توصیه کرد برای فعالیت مالی در فضای اینترنت آشنایی کامل با این فضا داشته باشند و از اعتماد به افراد ناآشنا و نامطمئن در این زمینه بپرهیزند.

اما در صورت مواجهه با یک جرم کلاهبرداری، راه حل چیست؟

مال باختگان چگونه می‌توانند سرمایه خود را باز پس بگیرند؟

برای پیگیری قضایی یک کلاهبرداری چه باید کرد؟

آیا هر وکیل حقوقی می‌تواند در چنین پرونده‌هایی نتیجه مطلوب را بگیرد؟

مساله اینجاست که در پرونده‌های اتلاف مال غیر، وکیل باید بتواند اثبات کند که مجرم با توسل به روش‌های متقلبانه توانسته است مال را دست صاحبش خارج کند.

کلاهبرداران از هوش و ذکاوت، تحصیلات عالیه، موقعیت اجتماعی و چرب زبانی به عنوان ابزار به دام انداختن قربانیان استفاده می‌کنند.

از این رو دستگاه قضایی ایران با سیاست جرم زدایی در سالهای اخیر به سمت تغییر ماهیت پرونده‌‎های کیفری کلاهبرداری به سمت پرونده حقوقی متمایل شده است.

در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک وکیل کلاهبرداری ضروری است؛

وکیل کلاهبرداری، وکیلی است که به قوانین و مقررات خاص این حوزه تسلط کامل دارد و همچنین می‌تواند سوء نیت مجرمانه را اثبات کند.

معیارهای انتخاب وکیل کلاهبرداری

در قوانین ایران علاوه بر خود جرم کلاهبرداری، جرائم بسیاری در حکم کلاهبرداری هستند، شایع‌ترین مثال موجود فروش مال غیر است. به همین دلیل وکیل کلاهبرداری متخصص باید بر ده‌ها قانون اصلی و خرده قانون تسلط کامل داشته باشد.

سپردن پرونده‌های کلاهبرداری (حقه بازی) به وکلای کم‌سابقه یا غیر متخصص می‌تواند منافع مادی شهروندان را تضییع کند و مشکلات آنان را بیشتر کند.

موسسه حقوقی کیانداد یکی از موسسات ارائه دهنده‌ی خدمات وکالتی به شاکیان پرونده‌های کلاهبرداری است.

در موسسه کیانداد در حوزه جرایم کلاهبرداری چهار دسته از خدمات زیر ارائه می‌شود:

1.     طرح ارائه مشاوره در زمینه پیشگیری از وقوع جرم کلاهبرداری

2.     طرح و پیگیری دعاوی کلاهبرداری از دادسرا تا اجرای احکام توسط وکیل کلاهبرداری

3.     ارائه آموزش‌های مقتضی به ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت جلوگیری از وقوع جرائم سایبری

4.     ارائه مشاوره فنی و تخصصی

5.     همکاری با وکلای کم سابقه در پرونده‌های کلاهبرداری

دعاوی ملکی؛ وکیل ملکی یا وکیل کلاهبرداری

یکی دیگر از پرونده‌های حقوقی رایج در ایران و به ویژه در تهران دعاوی ملکی و زمین‌خواری است که با رونق عمومی بازار مسکن در ایران و رشد آپارتمان سازی، مشکلات حقوقی در این زمینه هم به شکل چشمگیری افرایش یافته است.

در بسیاری از پرونده‌ها، شاکی معتقد است قربانی کلاهبرداری شده است و متهم تلاش کرده است با استفاده از روش‌های متقلبانه ملکی را به او بفروشد و یا ملکی را از چنگش درآورد.

در این جا از سویی نیاز به وکیل ملکی است که در زمینه پرونده‌های ملکی تجربه بیشتری دارد و با زیر و بم اختلافات در حوزه ملک و زمین و منزل آشناست و از سوی دیگر عمل مجرمانه‌ی کلاهبرداری رخ داده و نیاز به یک وکیل کلاهبرداری است که بتواند جرم متهم را با مدارک و مستندات اثبات کند.

در چنین مواردی باید بررسی که پرداختن به کدام وجوه از پرونده می‌تواند دقیق‌تر و کامل‌تر خسارت مالباخته را جبران کند.

به همین دلیل گاهی نیاز به وکیل کلاهبرداری و در موارد دیگر نیاز به وکیل ملکی است.

وکالت طلاق

سوالی که این روزها ذهن بسیاری از ایرانیان را به خود مشغول کرده این است که آیا نمی‌شد محمد علی نجفی شهردار سابق تهران از طریق قانونی از همسرش جدا می‌شد تا کار به قتل نرسد؟

آیا نمی‌شد از یک وکیل طلاق حاذق کمک گرفت تا با رعایت حقوق طرفین ماجرا را فیصله دهد؟

امروزه به زوج‌ها توصیه می‌شود حتی قبل از ازدواج با وکیل خانواده و وکیل طلاق مشورت کنند تا از حق و حقوق خود آگاه باشند.

یک وکیل طلاق متعهد خود را موظف می‌داند با مشخص کردن راه درست قضایی و حقوقی، اشتباهات در تصمیم گیری را کاهش دهد.

وکیل طلاق با سال‌ها تجربه در مورد دعاوی خانوادگی و انواع طلاق ها و با اشراف به همه جوانب قانونی می‌تواند به طرفین برای رسیدن به نتیجه‌ای منصفانه کمک کند.

حسن بهره گیری از وکیل طلاق

متارکه و طلاق از دعاوی حقوقی هست و برای آن گرفتن وکیل الزامی نیست، ولی به طور مسلم استفاده از وکلای طلاق مزایای زیر را همراه خود خواهد داشت:

- هنگامی‌که طرفین وکیل داشته باشند احتیاجی به حضور در مرحله دادرسی دادگاه نیست.

- بیشتر اشخاص به مراجع قضایی نرفته‌اند و با مراحل آن هم آشنایی ندارند پس بهتر است برای پیشبرد پرونده خودشان از کمک وکیل پایه یک دادگستری برای طلاق استفاده کنند.

- امکان دارد دو طرف دعوا به خاطر شغل خود نخواهند در مراجع قضایی حضور داشته باشند پس در این صورت با گرفتن وکیل متارکه تمام مراحل کار انجام می شود.

موسسه حقوقی کیانداد با تجربه‌ی سالیان متمادی و با همکاری جمعی از مجرب‌ترین وکلای حال حاضر کشور آماده ارائه خدمات به شهروندان در پرونده‌های مختلف حقوقی است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت کیانداد به آدرس kiandad.com مراجعه کنند.

**محتوای تبلیغاتی**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس