کد خبر 968608
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
محمد ایمانی

سرچشمه فتح الفتوح سوم خرداد همچنان جوشان است. مقتدای انقلاب، چند سال قبل پیام داد: جوانان آماده باشند که خرمشهرها در پیش است.

به گزارش مشرق، مذاکره کننده ایرانی ارشد ایرانی، سوم خرداد ۹۱ در بغداد به مذاکره کنندگان آمریکایی و اروپایی گفت "می دانید امروز چه روزی است؟ روز آزادی خرمشهر از چنگ ارتش صدام که حمایتش می کردید. و حالا ما با شما در بغداد که تبدیل به متحد ایران شده، مذاکره می کنیم".پاسداران امنیت کشور، دیروز با سامانه پیشرفته سوم خرداد، پهپاد پیشرفته و رادار گریز آمریکایی (گلوبال هاوک) را ساقط کردند؛ البته اگر به غنیمت می گرفتند و به کلکسیون پهپاد های غنیمتی اضافه می کردند، بهتر بود.

بیشتر بخوانید:

برکات «قاطعیت» رهبر انقلاب در عصر «عدم‌قطعیت» / چگونه نماد «فرعونیت» آمریکا با تیر غیب سپاه تبدیل به آهن‌پاره شد

مقتدای انقلاب سالها قبل به فرماندهان نظامی گفته بودند، اگر دشمن اقدام نظامی در خلیج فارس کرد، بلافاصله ناوهایش را می زنید؛ البته اگر به غنیمت بگیرید، بهتر است.ایران و متحدانش هر چند وقت یک بار برگ های برنده رو نشده را رو می کنند که ابهت آمریکا و زیر دستانش را به شکلی تحقیر آمیز می شکند. آنها لاف می زنند اما سیلی می خورند و بدتر اینکه ضربات ایران و متحدانش، مشروع و قانونی است. دفاع از خود یا در قلمرو خود.

پنتاگون، در اثر شدت فشار پیروزی های محور مقاومت، بیش از شش ماه است فاقد وزیر می باشد و با دو سرپرستی که جا به جا شده اند، اداره می شود.ناتوانی، گرگیجه می آورد، و این، حقیقت حال و روز فعلی آمریکاست. تا چندی قبل، تهدید به حمله نظامی می کرد اما حالا که پهپادش را زده اند، مجبور است درخواست مذاکره بدهد و لو تهدید را هم چاشنی کند.نیویورک تایمز می گوید ترامپ دستور حمله به ایران را صادر کرد اما پشیمان شد. رویتر هم مدعی شده "ترامپ از رهبر ایران درخواست مذاکره فوری کرده و گفته ایران برای قبول مذاکره مهلت کمی دارد"! آنها یقین کرده اند سنبه ایران، پر زور است.

حال و روز آمریکایی ها بعد از هر نوبت قدرت نمایی ایران، ما را یاد سخنان امام خمینی (ره) درباره لاف های دولت کارتر می اندازد که فرمود "من حیفم می آید که مثل بزنم به شیر. که می گویند وقتی مقابل دشمن می ایستد، هم فریاد می زند، هم یک چیزی از او صادر می شود و هم دم خود را هم تکان می دهد تا میانجی پیدا کند".می دانند ایران ده ها هدف راهبردی از جمله جند ناو و پایگاه مهم نظامی را مدت هاست به دقت هدفگذاری کرده و همان ساعت اول تلافی ایران، چند هزار نظامی آمریکا تلف می شوند.

رزمندگان محور مقاومت همچنان در چهار گوشه منطقه (از دیر الزور و اربیل تا جیزان و ینبع و سواحل امارات)، دوست و دشمن را سورپرایز می کنند. اینکه فناوری های بسیار پیشرفته و سرّی داریم درست، و دست مریزاد! اما مهم تر از این قدرت نظامی کوبنده، روحیه و راده ای است که در زدن سرانگشتان متجاوز دشمن تردید نمی کند.مرحبا به این غیرت و شجاعت و بی باکی. دشمن از همین روحیه می ترسد. اصل بازدارندگی، ایمانی است که شاسی شلیک را با اشتیاق و بی معطلی می فشارد.

ضرباتی که در هفته های اخیر به آمریکا و متحدانش وارد آمده، چند نوع است: ضرباتی که ایران می زند و رسماً اعلام می کند؛ ضرباتی که متحدان ایران می زنند و رسماً اعلام می کننند؛ و سوم، ضرباتی که فاعل آن معلوم نیست اما دریافت کننده (مفعول) آن روشن است و نشان می دهد اشتباه آمریکا چه قدر می تواند برای تامین انرژی دنیا خطرناک باشد.دشمن می داند که ایران هنوز پاسخ های اصلی را به راهبرد عهدشکنی و فشار و تحریم دشمن، آغاز نکرده و اینها هنوز دست گرمی است. یا صدور نفت و امنیت برای همه؛ و یا برای هیچکس."سوم خرداد" و "بشارت "خرمشهرها در پیش است"، هنوز راز های ناگشوده و مصادیق رو نشده بسیاری در خود نهفته دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    0 0
    دمت گرم .آقا
  • قریشی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    12 73
    تحلیل جالبی بود
  • JP ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    8 29
    سورپرایز به فارسی می شود: غافلگیری. شما هر چند تا سرخط خبر یکی را انگلیسی می نویسی. فارسی نویسی را رعایت بفرمایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس