کد خبر 968616
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
محمد ایمانی نمایه

محمد ایمانی در تحلیلی نوشت: ایران تماشا نمی کند که امکان مانور اقتصادی را از او بگیرند. به شکل نامتقارن اما متنوع و دردناک ضربه می زند.

به گزارش مشرق، ضربات پیاپی و دردناک محور ایران به منافع اقتصادی و هیمنه نظامی حریف، یک پیغام کوتاه و رسا دارد: ایران نه تهدید نظامی را می پذیرد و نه در مقابل جنگ تحریمی کوتاه می آید.ایران تماشا نمی کند که امکان مانور اقتصادی را از او بگیرند. به شکل نامتقارن اما متنوع و دردناک ضربه می زند. حالا نه فقط عربستان و امارات، و آلمان و نروژ و ژاپن، که باید آمریکایی ها نیز از نو محاسبه کنند آیا هزینه هایی که به خاطر یاغیگری دولت آمریکا می پردازند، قابل تحمل است؟
تحقیری که آمریکا در چند ماه اخیر متحمل شده اما نتوانسته پاسخ بدهد، از همه دردناک تر است. ضربات دردناک ایران در عین حال می تواند بی خیالان همراه یاغی را در سیاست و اقتصاد جهانی سر عقل آورد.


کاری که ایران و متحدان آن کردند، فعلاً در حد بازدارندگی و دگرگونی در محاسبات دشمن است. غرب (اروپا و آمریکا) و متحدان آن، مدتها بود با بدفهمی درباره اقتدار و بازدارندگی ایران، ماشین محاسبه خود را خاموش کرده بودند و هر کدام با بی مبالاتی رفتار می کردند.اکنون نوبت عقلانیت و محاسبه مجدد در جبهه مقابل است. ایران پس از مدت ها نجابت، تنها گوشه ای از صولت و هیبت حیدری خود را نشان داده است. اکنون نوبت احترام به عقل است؛ ولو عقل سود اندیش و ابزاری غرب جدید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    65 5
    شاهنامه آخرش خوشه! خیلی کشورها قدرت زدن پهپاد یا هواپیمای آمریکا را دارند اما تحمل وقوع جنگ احتمالی را ندارند.
    • مسیح IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
      2 0
      هرچه باشه بهتر از آخر شاهنامه برجام و fatf است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس