کد خبر 967119
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
قلعه نویی تابش

امیر قلعه‌نویی شاید تیم ثابتی نداشته باشد، اما بازیکنانش معمولاً ثابت هستند.

به گزارش مشرق، حدس زدن لیست خرید قلعه‌نویی در فصل نقل و انتقالات، نمی‌تواند کار سختی باشد. او قبل از هر ستاره‌ای، سراغ بازیکنان سابقش می‌رود و دست روی بازیکنانی می‌گذارد که حداقل یک بار، زیر نظرش امتحان پس داده باشند. این فصل هم نقل و انتقالات سپاهان، با ورود محمدرضا حسینی و جورج گولسیانی شروع شده است. حسینی، در ذوب آهن قلعه‌نویی اوج گرفت و بهترین بازی‌هایش را انجام داد و گولسیانی، با نظر قلعه‌نویی به ایران آمد. روش یک دهه‌ای قلعه‌نویی، گاهی باعث ایجاد کدورت بین او و باشگاه‌های سابقش شده اما بازیکنانش، حاضرند بخاطر او تغییر باشگاه بدهند و پیراهن جدیدی بپوشند.

کوچ به اصفهان

اولین کوچ دوستان قلعه‌نویی، لیگ نهم در اصفهان اتفاق افتاد. پیش از آن، قلعه‌نویی بیشتر دوران مربیگری‌اش را در استقلال گذرانده بود و دوران چند ماهه‌اش در مس کرمان هم پنجره نقل و انتقالات نداشت. صاحب همه قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر، می‌خواست خودش را در تیم دیگری ثابت کند و برای این کار، دست روی ستاره‌های محبوبش در استقلال گذاشت. مهدی رحمتی، خسرو حیدری، فابیو جانواریو، هاشم بیک‌زاده و رضا عنایتی، استقلالی‌های سابقی بودند که لیگ‌های نهم و دهم به سپاهان رفتند و در اصفهان دوباره شاگرد قلعه‌نویی شدند. موفقیت این روش و دو قهرمانی پیاپی در سپاهان، باعث شد اولین انتخاب او در تیم‌های جدید، شاگردان و سابق و مورد اعتمادش باشند.

بیشتر بخوانید:

بررسی سرمربیان ۱۶ تیم لیگ برتر نوزدهم؛ نبرد جوانی و تجربه!

دوستان همیشگی

قلعه‌نویی کارش در تبریز را هم با خرید بازیکنان سابقش آغاز کرد. امیرحسین صادقی، سیاوش اکبرپور و احمد آل نعمه، ستاره‌های محبوب او بودند و احسان حاج صفی هم برای خدمت سربازی، تراکتوری شد. نیم فصل هم فرزاد حاتمی، دوست نزدیکش به او در تبریز پیوست. یک سال بعد ژنرال به استقلال برگشت و دور دوم حضورش در این تیم، با همین سبک آغاز شد. او در لیگ دوازدهم امیرحسین صادقی، فابیو جانواریو، سیاوش اکبرپور، میثم بائو و هاشم بیک‌زاده را به استقلال برگرداند. رودریگو توسی هم همراهش از تراکتورسازی به استقلال رفت. نیم فصل فرزاد حاتمی را از تراکتورسازی خرید و البته، مجیدی با حرف و حدیث‌های زیاد به این تیم برگشت. لیگ سیزدهم نیکبخت به استقلال برگشت و عابدینی از تراکتورسازی و جمشیدیان از سپاهان به استقلال پیوستند. البته به این لیست، می‌توان نکونام، آندو و پژمان نوری که در تیم ملی بازیکنان محبوب قلعه‌نویی بودند و با او به استقلال رفتند را هم اضافه کرد. لیگ چهاردهم قلعه‌نویی امید ابراهیمی که کشف خودش در سپاهان بود را به استقلال برد و از بین بازیکنان سابقش مهدی کریمیان و محسن فروزان را خرید. نیم فصل هم سراغ عنایتی، میلاد نوری و وحید طالب‌لو رفت و دوباره آن‌ها را آبی‌پوش کرد.

مورد عجیب فرزاد حاتمی

دوره دوم حضور در تبریز، قلعه‌نویی کارش را اواسط لیگ پانزدهم به عنوان جانشین تونی شروع کرد و در نقل و انتقالات زمستانی شروعی طوفانی داشت. لیست خرید او، مثل همیشه دوستان سابقش بودند. قلعه‌نویی بلافاصله مهدی کیانی و فرزاد حاتمی را به تراکتورسازی برگرداند و فرزین گروسیان، دروازه‌بان ذخیره‌اش در استقلال را هم به تراکتورسازی اضافه کرد. حاتمی، رکورددار پیوستن به تیم‌های قلعه‌نویی محسوب می‌شود. ابتدای لیگ شانزدهم هم او همین مسیر را ادامه داد. بنگر مدافع سابقش در سپاهان را به تبریز برد و محمد ابراهیمی و کرار جاسم هم مثل کیانی به تراکتورسازی برگشتند. ابراهیمی در تراکتورسازی و کرار در استقلال، با قلعه‌نویی کار کرده بودند. او علیرضا رمضانی، بازیکنی که خودش در استقلال کشف کرده بود را هم به تراکتورسازی برد. نیم فصل تراکتورسازی از نقل و انتقالات محروم شد و قلعه‌نویی، نتوانست بازیکنی به تیمش اضافه کند.

آشتی با موسوی

قلعه‌نویی در ذوب آهن، اول فصل سراغ بازیکنان سابقش نرفت اما یک خرید غافلگیر کننده داشت. ایمان موسوی که لیگ دوازدهم در استقلال او بازی کرد و عامل رویارویی قلعه‌نویی و نکونام بود، با ذوب آهن قرارداد بست و حرف‌های سابقش علیه او را پس گرفت! نیم فصل هم قلعه‌نویی، سراغ بازیکن‌های محبوبش رفت. خالد شفیعی که در تراکتورسازی، نقش مهمی مخصوصاً روی اوت‌های دستی داشت و بختیار رحمانی که جزو بازیکنان محبوبش در تبریز محسوب می‌شد. فخرالدینی را هم قلعه‌نویی به تراکتورسازی برده بود. در کنار آن‌ها اکبر ایمانی که اولین بازی دوران حرفه‌ای را در سپاهان قلعه نویی انجام داد به ذوب آهن اضافه شد.

تلفیق سبز و قرمز

فصل پیش لیست خرید قلعه‌نویی، تلفیقی از بازیکنانی بود که در ذوب آهن و تراکتورسازی با او کار کرده بودند. قلعه‌نویی همراه خودش استنلی کی‌روش، خالد شفیعی و بختیار رحمانی را از ذوب آهن به سپاهان برد. کی‌روش، اصلی‌ترین مهره او در سبک بازی محبوبش محسوب می‌شد. علاوه بر آن‌ها محمد ایرانپوریان و مهدی کیانی، ستاره‌های تراکتور قلعه‌نویی هم به سپاهان رفتند تا دوباره از این تیم یک مدعی قهرمانی بسازند. قلعه‌نویی سجاد شهباززاده، بازیکنی که زیر نظر او در استقلال عملکرد موفقی داشت را هم به سپاهان برد تا احیا کند. نیم فصل، مهدی‌زاده یکی از جوان‌هایی که قلعه‌نویی در تبریز بازی داد هم به سپاهان اضافه شد. بیشتر این بازیکنان، نمایش موفقی در سپاهان داشتند و این تیم را از منطقه سقوط، به لیست مدعیان برگرداندند.

 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس