اخبار ویژه روزنامه ها

وزیر نفت در ماجرای پرونده کرسنت هم تخلف کرده و هم خلاف واقع می‌گوید. یکی از این دروغ‌ها مسئله فسخ قرارداد کرسنت است. دروغ دیگر، این است که ایران به صورت یکطرفه این قرارداد را لغو کرده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*************

کیهان

استقبال از پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای از شهروندان کویت تا شهروندان ژاپنی

پاسخ حکیمانه و عزتمندانه رهبر انقلاب به پیغام فریبکارانه ترامپ، بازتاب وسیعی در میان ملت‌ها داشته است.

رهبر انقلاب در دیدار نخست‌وزیر ژاپن تصریح کردند: «من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.»

یک شهروند ژاپنی به نام «ماکوتی» در منشنی در توییتر و ذیل توئیت سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: «برای او (رهبر ایران) احترام قائلم. ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم. رهبر قدرتمند ایران، حسرت برانگیز (رشک برانگیز) است.»

همچنین فیصل الدویسان عضو پیشین پارلمان کویت، در همین زمینه در توییتر نوشت: دیروز عبیدالله ابن زیاد به امام حسین (ع) در کربلا نامه نوشت و به عمرسعد داد تا امام جوابش را بدهد، و امام فرمود جواب نمی‌دهم. و حالا تاریخ تکرار می‌شود؛ خامنه‌ای: جوابی به او نمی‌دهم.»

به‌نظر می رسد نوع پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تأثیری کم‌نظیر در میان ملت‌های منطقه و جهان گذاشته که از رفتارهای مستکبرانه آمریکا احساس توهین و تحقیر می‌کنند.
 

لوبلاگ: چرا سفر واسطه‌های آمریکا محکوم به شکست بود؟

یک رسانه آمریکایی به ارزیابی علت شکست واسطه‌ای آمریکا در سفر به ایران پرداخت.

لوبلاگ با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر ژاپن به ایران نوشت: ملاقات وزیر خارجه آلمان از تهران موفقیتی به همراه نداشت. اولاً او قبل از سفر به تهران، از برخی کشورهای عربی مثل اردن و امارات بازدید کرد که نشان می‌دهد اولویت آلمان کجاست! دوماً، به گفته خبرگزاری‌ها لحن هایکوماس در گفت‌وگوها متکبرانه بود. ماس اعلام کرد هر چند اروپا در کمک به کاهش فشارهای اقتصادی به ایران شکست خورده، اما در هر صورت، تهران باید به برجام پایبند بماند. بعد از اینکه هایکو ماس در مورد رفتارهای اخیر ایران هشدار داد تلویحاً گفت با حدود همه تحریم‌ها و فشارها، ایران باید خوشحال باشد که مانند یمن و سوریه در کشورش جنگ نیست! بدتر از همه او گفت ایرانی‌ها نباید از اروپا انتظار داشته باشند برای حفظ برجام معجزه کند! این سفر می‌تواند بر روابط آینده ایران آلمان هم تاثیر منفی بگذارد.

لوبلاگ همچنین پیشاپیش سفر شینزو آبه نوشت: سفر شینزو آبه به تهران، برای موفقیت این سفر کافی نیست. همه چیز بستگی به این موضوع دارد که آبه چه پیامی از طرف آمریکا با خود برده. اگر او هم مانند بقیه فقط از طرف ترامپ لیستی از خواسته‌ها و التیماتوم برده باشد، شکست خواهد خورد. اما اگر او پیام صلحی، مثلاً در مورد کاهش تحریم‌ها، با خود آورده باشد ممکن است بتواند تنش‌ها را کاهش دهد.
 

سفر «ماس» نشان داد اروپا کاری جز لفاظی بلد نیست

«اروپا جز لفاظی دیپلماتیک نمی‌تواند کاری برای ایران انجام دهد و ایران هم نباید به دورزدن تحریم‌های آمریکا توسط اروپا امیدوار شود. سازوکار اینستکس عملاً مرده متولد شد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم بر نهاد ایرانی متناظر اینستکس است. اعمال چنین تحریمی، اینستکس را بیش از پیش بی‌خاصیت می‌کند.»

سایت فرارو از سایت‌های حامی دولت، ضمن انتشار تحلیل فوق و با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به تهران نوشت: تقریباً یک ماه از تعیین ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران باقیمانده، وزیر خارجه آلمان، در ادامه تور خاورمیانه‌ای خود، که شامل کشورهایی نظیر اردن، عراق و امارات بود، به تهران سفر کرد.

منابع خبری آلمان در آستانه سفر ماس به تهران گفتند: این سفر با دو کشور فرانسه و بریتانیا هماهنگ شده و به اطلاع آمریکایی‌ها هم رسیده بود.

ماس در تهران پس از جلسه‌ای با همتای ایرانی، گفت: «موضع سه کشور اروپایی‌مان این است که ما از برجام حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم تعهدات‌مان را ادامه دهیم، اما نمی‌توانیم معجزه کنیم.»

صراحت بیان ماس درباره ناتوانی اروپا در تأمین منافع اقتصادی ایران، کم‌سابقه است. برخی محافل رسانه‌ای آلمان می‌گویند ماس «دست خالی» به ایران رفت و «دست خالی» از آن برگشت.

سفر ماس در حالی صورت گرفت که کاسه صبر ایران لبریز شده و در مسیر خروجی تدریجی از برجام قرار گرفته است. درست است که سفر حساس ماس، نه برای اروپا و نه برای ایران، نتیجه ملموسی نداشت، اما در عوض به خوبی نشان داد اروپا جز لفاظی دیپلماتیک نمی‌تواند کاری برای ایران انجام دهد و ایران هم نباید به دورزدن تحریم‌های آمریکا توسط اروپا امیدوار شود. سازوکار اینستکس عملاً مرده متولد شد.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا، در توئیتی نوشت: «بنا به گزارش خبرنگار بلومبرگ، آمریکا در حال بررسی تحریم نهاد مالی متناظر ایرانی اینستکس است. با این تحریم اینستکس عملاً نابود شده و دیپلماسی اروپا به شکست کامل می‌رسد.»

شاید به همین دلیل است که پس از این سفر، لحن ظریف هم اندکی تندتر شد.
 

کسی در خیابان‌ها دیوار نمی‌کشد شما دیوار دور خود را بردارید

ارتباط محدود و کنترل شده رئیس‌جمهور با وزرای خود، دارای تبعات زیانبار است.

به گزارش وطن امروز، بارها از منابع متعدد شنیده و خوانده‌ایم که ارتباطات شخصی آقای رئیس‌جمهور بسیار محدود است. باری شنیدم که ارتباط معمول ایشان محدود به ۲ الی ۳ نفر از مقامات ارشد دولت است و لاغیر. متعدد دیده‌ایم که وزرای آقای روحانی و نمایندگان مجلس از این حلقه بسته اطرافیان گلایه کرده‌اند، حتی در همان دولت یازدهم، کار به نگارش نامه سرگشاده وزرا به آقای روحانی کشید! نمایندگان مجلس از این می‌گویند که در ۶ سال گذشته یک بار هم نتوانسته‌اند رئیس‌جمهور را ملاقات کنند و امر برای معاونان رئیس‌جمهور هم ظاهراً بر همین منوال است.

اینکه چنین وضعیتی چه تبعاتی برای کشور دارد، چندان مبهم نیست. تبعات چنین ارتباط گلخانه‌ای و کنترل شده‌ای اما برای آقای رئیس‌جمهور بدتر است.

طبیعی‌ترین واکنش فردی که در چنین فضایی زندگی می‌کند، مواجه‌شدن با واقعیات دنیای بیرون از دفتر ریاست جمهوری با سلاح «انکار» و «تکذیب» است. طی سال‌های گذشته خصوصاً در دولت دوازدهم، مکرر دیده‌ایم که آقای روحانی سخنانی می‌گوید که نه‌تنها با واقعیات اقتصادی- اجتماعی کف جامعه، بلکه با آمار رسمی دستگاه‌های دولتی در آن زمینه خاص هم کاملاً در تضاد است. دوستان پرکار معاونت حقوقی ریاست جمهوری خوب است قبل از تنظیم شکوائیه پیرامون جمله قبلی، خود یک جست‌وجوی کوتاه اینترنتی در این زمینه انجام دهند تا وقت ما و خودشان را بیهوده تلف نکنند! کشور و مردم که فدای سر دولت، رئیس جمهور اما روزانه حرف‌هایی می‌زند که برای خودش هم خوب نیست. اگر آقای روحانی نمی‌داند همزمان با دادن ضرب‌الاجل ۶۰ روزه به اروپا، رئیس دولت نباید در بوق همه‌پرسی با تعریض به مسئله هسته‌ای بدمد، این را که حداقل باید بداند که از داخل ماشین نمی‌شود، نظرسنجی کرد!

پیش از این کارگردان فیلم تبلیغاتی آقای روحانی در سال ۹۲ طی مصاحبه‌ای، برخی جملات مصنوعی داخل فیلم مذکور را افشا و اظهار کرده بود این‌ها را من به آقای روحانی پیشنهاد کرده بودم. از آن جمله، این بود: «من سال‌هاست وقتی بین منزل و اداره تردد می‌کنم و مردم را می‌بینم و چهره‌ها را مطالعه می‌کنم می‌بینم چقدر گرفته و چقدر عبوس است و خنده در چهره‌ها نیست».

حالا آقای رئیس جمهور در جمع اصحاب رسانه و در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اینکه او از شرایط جامعه خبر ندارد، گفته است: «من خودم بارها گفته‌ام، روزانه نظرسنجی می‌کنم، یعنی توی خیابان با ماشین که می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم، چند نفر لبخند دارند، چند نفر عصبانی هستند، چند نفر چهره‌شان گرفته است؟ به هر شهر و جمعیتی که می‌روم خودم نظرسنجی می‌کنم».

آقای روحانی ظاهراً توجه ندارند که اولاً مسیر تردد روزانه ایشان در مناطق مرفه‌نشین شهر است، ثانیاً شیشه ماشین ایشان دودی است، ثالثاً سرعت بالای اتومبیل اسکورت رئیس جمهور فرصتی برای دیدن چهره افراد باقی نمی‌گذارد، رابعاً برپایی مراسم عزا یا عروسی در مسیر تردد، می‌تواند نتایج نظرسنجی را کن‌فیکون کند.

پیشنهاد جایگزین برای آقای روحانی که دسترسی عالی به اطلاعات دارد اما این است که نتایج آن نظرسنجی که دوستانش می‌گویند طبق آن محبوبیت دولت به زیر ۱۰ درصد رسیده است را هم نگاه مختصری بیندازند، به هر حال، آن هم حرفی هست برای خودش!

آقای روحانی، مدل نظرسنجی‌تان را عوض کنید، این‌قدر در دل و زبانتان به دیگران بی‌سواد نگویید و فکر نکنید دانای کل هستید، از حلقه بسته اطرافتان خارج شوید تا واقعیات زندگی مردم را ببینید. کسی در خیابان‌ها دیوار نمی‌کشد، شما دیوارهای دور خودتان را خراب کنید!
 

هم تخلف در کرسنت و هم خلاف‌گویی

وزیر نفت در ماجرای پرونده کرسنت هم تخلف کرده و هم خلاف واقع می‌گوید.

روزنامه جوان با اشاره به اظهارات اخیر زنگنه نوشت: نقدهای بسیاری به کرسنت وارد است که تاکنون هیچیک از مدافعان این قرارداد نتوانسته‌اند پاسخ منطقی به آن ارائه دهند، بنابراین طبیعی است بدون هیچ دغدغه‌ای به دروغ‌پردازی مشغول باشند. یکی از این دروغ‌ها مسئله فسخ قرارداد کرسنت است. به ادعای مدافعان، دولت نهم با فسخ قرارداد کرسنت مانع صادرات گاز ایران به شارجه امارات شد. در حالی که این ادعا فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد.

قراردادی که میان شرکت ملی صادرات گاز و شرکت کرسنت امضا شد، مقرر کرده بود ایران در بهمن سال ۱۳۸۴ فروش گاز به کرسنت را آغاز و این شرکت دلال، گاز ایران را به شارجه صادر کند. در واقع نقش صادرکنندگی در یک اقدام عجیب به شرکت کرسنت واگذار شد و شیخ‌نشین شارجه، به جای آنکه با شرکت ملی نفت ایران طرف قرارداد باشد با کرسنت قرارداد امضا کرد. این اقدام برخلاف رویه‌های جاری در صادرات گاز بین کشورهاست که بر اساس آن، شرکت‌های دولتی به نمایندگی از دولت خود قراردادهای صادرات گاز را امضا می‌کنند مانند قرارداد ایران با ترکیه، ایران با عراق، ایران با پاکستان، روسیه با ترکیه، روسیه با آلمان، آذربایجان با ترکیه، ایران با ترکمنستان و…؛ اما در این قرارداد ایران گاز خود را حداکثر ۱۵ میلیون مترمکعب در روز به کرسنت می‌فروشد و این شرکت صادرکننده گاز به شارجه می‌شود. مدافعان کرسنت هیچ‌گاه استدلال درستی درباره این بدعت تاریخی زنگنه ارائه نداده‌اند که چگونه صادرات گاز به یک دلال نام‌آشنایی سپرده شده که در نامه‌نگاری‌های مدیران وزارت نفت در دولت اصلاحات، یک شرکت مسئله‌دار و دلال معرفی شده بود.

بر اساس قرارداد، ایران باید با توسعه میدان گازی سلمان‌گاز این میدان مشترک را در سکوی مبارک به کرسنت تحویل می‌داد؛ سال ۱۳۸۰ شرکت تاسیسات دریایی از پروژه خلع‌ید شد و توسعه آن به صورت یک شبه به شرکت پتروایران واگذار شد که چندماهی از تاسیس آن نگذشته بود. طبق تعهد زنگنه به کرسنت، بهمن ۱۳۸۴ باید این میدان به بهره‌برداری می‌رسید و گازش در اختیار کرسنت قرار می‌گرفت، اما روند توسعه این میدان به قدری کند بود که در پایان دولت هشتم، میزان پیشرفت پروژه ۵۰ درصد بود. این بدان معناست که مقصر اول در عدم فروش گاز به کرسنت وزارت نفت بود که به تعهد خود عمل نکرد و همین بی‌تعهدی، موجب شکایت کرسنت از ایران شد.

دروغ دیگری که بارها شنیده شده، این است که ایران به صورت یکطرفه این قرارداد را لغو کرده است که دروغی عجیب است. ماجرا از این قرار است که در دولت نهم، وزارت نفت روی قیمت نازل گاز ایران اشکالاتی را وارد دانست و مذاکرات دو طرف برای افزایش قیمت گاز آغاز شد. در آن دوره هیچ عزمی برای فسخ قرارداد کرسنت نبود، زیرا ژنرال زنگنه، سنگی را در چاه انداخته بود که چاره‌ای جز کنار آمدن با قرارداد نداشت. با توجه به این مهم، مذاکرات بازنگری در قیمت از یک سو و تکمیل پروژه سلمان در دستور کار قرار گرفت، اما در میانه راه، شرکت کرسنت میز مذاکره را ترک و از ایران در لاهه شکایت کرد و دیگر به نامه‌های طرف ایرانی پاسخ نداد. مهم‌ترین دلیل کرسنت هم مربوط به عدم اجرای تعهدات ایران بود که مقصر اصلی‌اش زنگنه بود که در توسعه میدان سلمان، مصیبت بزرگی به بار آورد. بنابراین باید توجه داشت ایران هیچ‌گاه قرارداد را فسخ نکرد بلکه در پی اصلاح قیمت بود که به یکباره کرسنت به جای مذاکره، به لاهه مراجعه کرد.

ایران

واکنش دادستان به اظهارات «نزار زاکا»

خبر اول اینکه، دادستان کل کشور در واکنش به اظهارات نزار زاکا علیه ایران گفت: اسناد و مدارک محکومیت این فرد را در دست داریم و اگر لازم باشد، ‌مصاحبه‌، فیلم‌ها و مستندات را منتشر می‌کنیم. به‌گزارش تسنیم، ‌حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ‌در حاشیه ‌معارفه دادستان ‌سمنان در جمع خبرنگاران ‌در واکنش به اظهارات نزار زاکا با بیان اینکه این فرد ‌با وساطت دولت لبنان و حزب‌الله آزاد شد و ‌با آزادی مشروط به کشورش بازگشت، افزود: نزار زاکا بخشی از دوران محکومیتش را در کشورمان ‌گذرانده و ‌به جای تقدیر و تشکر از جمهوری اسلامی و نظام قضایی ایران، ‌رویکرد بسیار ناجوانمردانه‌ای را در پیش گرفته است. منتظری با بیان اینکه ‌امیدواریم دیگر شاهد این نوع اقدامات ناجوانمردانه از سوی این فرد ‌نباشیم، تصریح کرد: ‌زاکا اگر بخواهد به روش کنونی خود ادامه دهد دستگاه قضایی ایران ‌اسناد و مدارک خود را منتشر خواهد کرد تا معلوم شود چه کسی دروغ می‌گوید. گفتنی است که نزار زاکا شهروند لبنانی- امریکایی پس از آزادی از زندان اوین در مصاحبه‌ای اتهاماتی را علیه کشورمان مطرح کرده و مدعی شده تحت شکنجه بوده است.

انتقاد مطهری از قتل یک زندانی در زندان فشافویه

خبر دیگر اینکه، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤالی درباره کشته شدن یک زندانی سیاسی در فشافویه و امکان ورود مجلس به این موضوع گفت: مجلس وظیفه ورود به این موضوع را دارد، کمیسیون امنیت ملی حتماً باید هیأتی را برای تحقیق و ارائه گزارش تعیین کند. نماینده تهران در مجلس به خبرآنلاین گفت: سازمان زندان‌ها در این قضیه کوتاهی کرده و وزیر دادگستری هم باید پاسخگو باشد، زندانی سیاسی را نباید در بند تبهکاران، دزدان و قاتلان و قاچاقچیان قرار دهند تا چنین اتفاقی بیفتد. گاهی برای تنبیه متهمان سیاسی این کار را می‌کنند که کار بسیار بدی است و در واقع شبیه اقدامی است که در کهریزک انجام شده و بچه‌های جوان را در سال ۸۸ به زندان کهریزک که جای لات‌ها و قاچاقچیان بود منتقل کردند که آسیب‌های جدی دیدند. وی تأکید کرد: به دلیل قتل فعال سیاسی رئیس سازمان زندان‌ها و وزیر دادگستری هر دو باید جوابگو باشند. گفتنی است علیرضا شیرمحمدی که او را به‌عنوان زندانی سیاسی می‌خوانند، اخیراً طی درگیری با دیگر زندانیان در زندان فشافویه به قتل رسیده است.

ترامپ: ایران و امریکا آماده گفت و گو نیستند

دست آخر اینکه، رئیس جمهوری امریکا در پیامی توئیتری با قدردانی از سفر آبه به تهران ادعا کرد که برای رسیدن به توافق میان دو کشور همچنان زود است. به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، بامداد جمعه در پیامی توئیتری نوشت: «با اینکه از سفر نخست‌وزیر آبه شینزو به ایران برای دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای قدردان هستم اما احساس می‌کنم که همچنان حتی برای گمانه‌زنی درباره حصول توافق زود است. نه ما آماده‌ایم؛ نه آنها.»

آرمان

راننده اسنپ معروف در نماز عید فطر

شنیده شد که این روزها که ماجرای ادامه‌دار «سعید عابد»، راننده اسنپ بسیار داغ شده تصویری از نماز عید فطر امسال در شبکه‌های اجتماعی و بین کاربران دست‌به‌دست می‌شود که نشان می‌دهد سعید عابد در مراسم نماز عید فطر پشت‌سر سردار قاسم سلیمانی و سردار غیب‌پرور نشسته است.

صدور قرار جلب به دادرسی برای صادقی

شنیده شد که محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس از دریافت اخطاریه برای حضور در دادسرا خبر داد. محمود صادقی در حساب توئیتری خود نوشت: «وکیلم این اخطاریه صادره از شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری را دریافت کرد؛ ظاهراً دادسرا در چندین مورد علیه اینجانب قرار جلب به دادرسی صادر کرده است. این در حالی است که هیأت نظارت بعضی از این شکایت‌ها را خارج از مصادیق وظایف نمایندگی ندانسته و درباره بعضی هنوز اظهارنظر نکرده است!»

بازداشت چند عضو شورای چهارباغ البرز

شنیده شد که دادرس شعبه سوم دادگاه عمومی بخش چهارباغ از بازداشت چند تن از اعضای شورای این شهر به اتهام فساد مالی خبر داد. قاضی احمدزاده از بازداشت چند تن از اعضای شورای شهر خبر داد و گفت: پس از انجام تحقیقاتی که در حدود شش‌ماه به طول انجامید، در روز جاری چند تن از اعضای شورای شهر چهارباغ به اتهام فساد مالی بازداشت شدند. وی همچنین افزود: در این خصوص یکی از معاونین شهردار، چند تن از کارمندان شهرداری و چند تن از اعضای شورای شهر سابق نیز بازداشت شدند و تحقیقات مقدماتی در حال انجام است. دادرس شعبه سوم دادگاه عمومی بخش چهارباغ اضافه کرد: در این پرونده تعداد متهمان بیش از ۱۵ نفر است.

افتتاح «دیسکو حلال» در غرب عربستان سعودی

شنیده شد که شامگاه چهارشنبه در شهر جده نخستین دیسکو حلال افتتاح شد؛ اقدامی که خشم بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به‌همراه داشت و از مسئولان سعودی نیز به‌خاطر این اقدام، به‌شدت انتقاد کردند. به گفته کاربران، هرگونه تصویربرداری در این باشگاه شبانه سعودی ممنوع خواهد بود و هیچ‌کس اجازه ندارد تلفن همراه با خود بیاورد. بر اساس قوانین این باشگاه، ساحل به صورت مختلط است و افراد حاضر در آن، موظف هستند لباسی را در داخل ساحل بپوشند که از قبل معین شده و بر اساس ضوابط آن باشگاه است. شمار زیادی از کاربران اجتماعی، از چنین تحولاتی ابراز خشم و تأکید کردند که این تحولات غیرقابل پذیرش است. آنان هشتگ‌هایی مانند «دیسکو در جده» را ایجاد کردند که به‌سرعت ترند شد.

چرا همه دانش‌آموزان می‌خواهند دکتر شوند؟!

شنیده شد که وزیر علوم گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان در رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی کم شده است. گرایش به علوم تجربی نقصی در سیستم آموزش‌وپرورش و هدایت تحصیلی ما بوده و جاذبه‌های شغلی و مادی همه را به سمتی می‌برد که احتمالاً در آن موفق نخواهند شد. بحث‌های مالی در چندسال گذشته در کل کشور مسأله‌ساز بوده و با توجه به شرایط تحریم و محدودشدن فروش نفت، توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است.

توقیف تریلی با ۱۲۶ کیلو تریاک

شنیده شد که سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۶۲۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد. سرهنگ علی افخمی اظهار داشت: در راستای مبارزه با موادمخدر، ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و آن را مورد بازرسی قرار دادند. وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این تریلی ۶۲۱ کیلو تریاک کشف شد. سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بیان اینکه این محموله از استان‌های جنوبی کشور به مقصد تهران بارگیری شده بود، یادآور شد: در این زمینه دو قاچاقچی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلیس

شنیده شد که جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران عصر روز پنجشنبه مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع کردند. تجمع دانشجویان، اعتراض نسبت به برگزاری جشن تولد برای ملکه انگلیس در تهران است. گفتنی است سفارت انگلیس در تهران به‌مناسبت برگزاری جشن تولد ملکه این کشور ایمیلی را به شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی ارسال کرده و از آنها برای اسپانسری این مراسم درخواست کمک هزینه کرده است. در طول روزهای گذشته نمایندگان مجلس و جمعی از اساتید و دانشجویان نسبت به این اقدام خبیث روباه پیر اعتراض کرده و خواستار لغو این مراسم و برخورد با مسببان آن شده بودند.

تکذیب به قتل رسیدن یک امام جمعه

شنیده شد که در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر به قتل رسیدن امام جمعه نسیم‌شهر، دادستان شهرستان بهارستان این موضوع را تکذیب کرد. میزان نوشت؛ صادقی دادستان شهرستان بهارستان برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر به قتل رسیدن حجت‌الاسلام والمسلمین احمد محسن‌زاده امام جمعه نسیم‌شهر را تکذیب کرد. بنابر این گزارش، برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر به قتل رسیدن حجت‌الاسلام والمسلمین احمد محسن‌زاده در فضای مجازی منتشر شده است.

شناسایی ضارب خانم آمر به معروف

شنیده شد که دادستان مرکز استان گیلان گفت: ضاربان خانم آمر به معروف در خمام شهرستان رشت، شناسایی شده و دستور تعقیب کیفری برای آنها صادر شد. حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا در رشت با اشاره به ضرب و شتم خانم آمر به معروف در شهر خمام استان گیلان اظهار داشت: پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شد و ضاربان وی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان در تشریح این حادثه گفت: در پی تذکر این خانم به چند فرد هنجارشکن که با عدم رعایت حجاب اسلامی و اقدامات دیگر، عفت عمومی را جریحه‌دار کرده بودند تعدادی از آنها به ضرب و شتم وی پرداختند. حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا با اشاره به اینکه با جرائم منافی اخلاق و عفت عمومی قاطعانه و با جدیت برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: ضاربان این خانم آمر به معروف، شناسایی شده‌اند و دستور تعقیب کیفری برای آنها صادر شده است.

شاگرد برانکو پیراهنش را به ستاره بلژیکی نداد

شنیده شد که ادن هازارد در روز معارفه‌اش در رئال مادرید افشاگری جالبی کرد. خبرآنلاین نوشت، ادن هازارد به عنوان بازیکن جدید رئال مادرید معرفی شد. او در پاسخ به این سوال که چرا پیراهن شماره ۱۰ را به تن نمی‌کند، گفت: «از طریق کواچیچ از مودریچ خواستم که شماره ۱۰ را در اختیار من بگذارد اما پاسخش منفی بود، پس مجبورم شماره دیگری را در رئال مادرید به تن کنم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس