کد خبر 965366
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
حسینی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:یکی از آفت‌های نظام تعلیم و تربیت خدشه‌دار شدن استقلال آموزش و پرورش است و من برای حفظ این استقلال تلاش خواهم کرد.

به گزارش مشرق، عصر امروز سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به این وزارتخانه، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد: ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه دکتر فانی، دکتر آشتیانی و آقای بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت تدبیر و امید و در آموزش و پرورش ارائه دادند، تجلیل می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

سرپرست جدید آموزش و پرورش را بهتر بشناسیم

وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش است لذا برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: براساس مفاهیمی که از سه واژه سند، تحول و بنیادین استنباط می‌شود نام این سند باید اصلاح شود.

تکریم معلم باید نقطه ثقل آموزش و پرورش باشد

وی افزود: بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی‌اش قرار دهیم پس مدیریت مدارس نیز باید ارتقا یابد، همچنین تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام‌های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم‌.

مدرسه جعبه سیاه جامعه

وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می‌گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود زیرا معلم میزان الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.

برای حفظ استقلال آموزش وپرورش تلاش می‌کنم

حسینی یکی از آفت‌های نظام تعلیم و تربیت را خدشه‌دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود: برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می‌سازم البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.

تقویت مشارکت و درآمدزایی از ظرفیت‌های درونی

وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده‌ای از تلاش‌ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت ودر آمدزایی از ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.

عصر امروز با حضور احمد شمس معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس‌جمهور در جمع شورای معاونان این وزارتخانه سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی و حکم سرپرستی از سوی رئیس جمهور به وی اعطا شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    4 0
    وقتی از اقدامات قبلی ها تشکر می کنه یعنی می خواد به همون روش اونا ادامه بده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس