جنگ

جنگ با ایران چه شکلی است؟ نشریه Navy Times پس از پرداختن به قدرت نیروی زمینی، دریایی و هوایی ایران، توضیح می‌دهد در روزها و هفته‌های پس از آغاز جنگ دقیقاً چه مشکلاتی برای آمریکا پیش می‌آید.

سرویس جهان مشرق- از زمانی که با دستور جان بولتون ناو آبراهام لینکلن به خلیج فارس اعزام شد تا کنون هنوز جنگ تمام‌عیار میان ایران و آمریکا آغاز نشده اما نه تنها همه جا صحبت از آن است بلکه سران سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا همزمان با ارسال نیروهای بیشتر به مرزهای ایران دائماً در حال برآوردِ پیامدهای چنین جنگی هستند. این را تود ساوث، دیوید لارتر، کایل رِمفِر، شان اسنو و هوارد آلتمن در نشریه Navy Times نوشته است.

این نشریه که تقریباً دو هفته یکبار منتشر می‌شود، در شماره اخیر خود با انتخاب این تیتر در صفحه یک که «جنگ با ایران ممکن است چه شکلی باشد: دشوارتر از آنچه فکر می‌کنید» پرونده ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص داده است.

نشریه نیروی دریایی آمریکا در سه بخش به پیش‌بینی پیامدهای جنگ آمریکا و ایران می‌پردازد: در جنگ با ایران دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد؛ توانمندی نیروهای ایرانی و نظرات کهنه‌سربازان آمریکایی و تحلیلگران در مورد این جنگ.

در جنگ با ایران دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد

ممکن است ناگهان در نیمه شب، صدای برخورد اژدری که زیردریایی ایرانی شلیک کرده است، کارکنان ناو آمریکایی را بیدار کند. دفاع ساحلی ایران، کشتی‌های جنگی آمریکا را با بالابردن تلفات از خلیج فارس خارج می‌کند. همزمان موشک‌های زمین به هوا کار را برای خلبان‌های آمریکایی سخت می‌کند و تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه در معرض هدفگیری موشک‌های بالستیک و کروز ایران قرار می‌گیرند.

«حملات جهادی» در گذرگاه‌های کلیدی مانند تنگه هرمز و کانال سوئز رخ می‌دهد. مین‌های دریایی سواحل ایران و یمن را می‌پوشانند. از آن سو پایگاه‌های نظامی متعلق به ائتلاف غرب در کشورهایی مانند عراق هدف اعتراضات مردمی و سپس خودروهای بمب‌گذاری شده قرار می‌گیرند و در نتیجه، نیروهای آمریکایی از برخی کشورها خارج و حضورشان در برخی کشورهای دیگر در منطقه افزایش می‌یابد.

بُرد موشک‌های ایران در نمودار Navy Times

قطع کلی برق بواسطه حملات الکترونیک و سایبری در بسیاری از نقاط موجب دردسر می‌شود و تشدید جنگ الکترونیک و نظامی و قطع گاه و بیگاه ارتباط میان پایگاه‌های نظامی شرایط سختی را ایجاد می‌کند که دست‌کم نسل کنونی فرماندهان نظامی غرب تجربه نکرده‌اند.

«هسته‌های جهادی در گروه‌های نیابتی ایران» با هر چیزی که دست‌شان برسد به هر کدام از منافع آمریکا که دسترسی داشته باشند، حمله می‌کنند. این کار تا زمانی که انبار مهمات ایران تمام شود، ادامه خواهد یافت.

آیا بعد از همه این اتفاقات و «مرگ هزاران انسان»، آمریکا تن به اشغال کامل ایران مانند آنچه در عراق اتفاق افتاد می‌دهد؟ بعید است. آیا مردم ایران با بهره‌گیری از فرصت حمله آمریکا نظام حاکم بر کشورشان را تغییر می‌دهند؟ این هم بعید است. حتی به نظر نویسندگان، احتمالاً برنامه هسته‌ای ایران بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

توانمندی نیروهای نظامی ایران در جنگ

  • جنگ دریایی

در جنگ دریایی، راهبرد اصلی ایران بازدارندگی و علمیات ایذائی است. شناور زیرسطحی در کلاس قادر که می‌تواند دو اژدر شلیک کند، احتمالاً یکی از مهترین دردسرسازان برای نیروهای آمریکایی است. برایان کلارک دستیار ارشد مدیر پیشین عملیات دریایی به تایمز نظامی گفته است به دلیل حرکت بیصدا و بی‌اثر این شناور کوچک با باتری، امکان رهگیری آن بعید است. محیط محدود خلیج فارس نه تنها امکان واکنش سریع آمریکایی‌ها را کاهش می‌دهد بلکه محدودیت اصلی قادر یعنی اینکه بیش از دو روز بیشتر نمی‌تواند زیر آب بماند را کمرنگ می سازد.

اطلاعات هوایی در کنار شناورهای سطحی می‌تواند در این زمینه به داد نیروی دریایی آمریکا برسد اما به هر حال یک صدمه کوچک به ناوهای آمریکا می‌تواند بُردی بزرگ در روابط دو کشور در اختیار ایران قرار دهد.

  • نیروی زمینی

۵۴۵ هزار نیروی فعال و ۳۵۰ هزار نیروی ذخیره که ۱۲۵ هزار از آنها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند، برآورد مرکز Strauss در دانشگاه تگزاس از نیروهای ایران است.

برخلاف جنگ عراق، تانک‌های آبرامز و «هاموی» های آمریکایی بعید است در ایران رژه بروند. تازه باید از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه نیز مراقبت شود تا هدف نیروهای نیابتی ایران قرار نگیرند. فیلیپ اسمیت به تایمز نظامی گفته است تنها ۱۰ گروه نیابتی در مرز عراق و سوریه وابسته به ایران هستند؛ خرابکاری، انفجار و پرتاب راکت کمترین کاری است که از این گروه‌ها برمی‌آید و فناوری آنها را نمی‌توان دست‌کم گرفت.

یک افسر پیشین سنتکام از «تأسیساتی که زیر خاک پنهان شده و تونل‌هایی که چیز زیادی از آنها نمی‌دانیم» بیم دارد اما می‌گوید نهادهای اطلاعاتی آمریکا لابد اطلاعات خوبی در زمینه تأسیسات کلیدی دارند و می‌توانند نیروهای عملیات ویژه را در پشت خطوط دشمن (ایران) برای از کار انداختن آن فعال می‌کنند.

  • دفاع هوایی

دفاع هوایی ایران بسیار از دشمنانی که پیش از این آمریکا به آنها حمله کرده است، پیشرفته‌تر است بنابر این ناشناس‌ماندن در عملیات هوایی اولین شرط است. سامانه اس -۳۰۰ در کنار موشک‌های باور ۳۷۳ یک تهدید جدی برای هر گونه حمله هوایی به ایران است.

  • موشک‌ها

Navy Times به نقل از پروژه دفاع موشکی اندیشکده CSIS نوشته است ایران متنوع‌ترین سامانه موشک بالستیک، کروز و موشک‌های کوتاه‌برد ضدکشتی را در منطقه در اختیار دارد. برد این موشک‌ها از ۳۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود، یعنی تا ایتالیا! موشک‌های دفاع ساحلی هر عاقلی را برای حمله به ایران به تردید وا می‌دارد زیرا نه تنها می‌تواند با حملات گسترده خود یک محدوده غیرقابل عبور را تدارک ببیند، بلکه «تهدید مهمی» علیه کشتی‌های جنگی و تجاری آمریکا به ویژه در خلیج فارس خواهد بود. از همه اینها مهمتر، «خلاقیت ایران در مفاهیم عملیاتی» است.

نظرات افسران کهنه‌کار آمریکایی و تحلیلگران در مورد جنگ با ایران

* برایان کلارک دستیار ارشد مدیر پیشین عمیات دریایی می‌گوید بعید است آمریکا مانند جنگ با عراق، چند ناوگروه و گروه آبی-خاکی را وارد معرکه کند، زیرا اول باید برای نابودی زیرساخت‌های ضدهوایی ایران فکری کرد و مثلاً آن را از دریای عربی هدف قرار داد. بنابر این برای تأمین امنیت تنگه هرمز نیز احتمالاً آمریکا از کشتی‌های جنگی کوچک ساحلی بهره گیرد.

* «حجم بالایی از حمله هوایی با مشارکت برخی گروه‌های عملیات ویژه و میزان گسترده‌ای از عملیات سایبری» توصیفی است که ژنرال بازنشسته نیروی هوایی، دِیو دپولا از جنگ با ایران دارد.

* افسر پیشین سنتکام می‌گوید ایالات متحده در صورت حمله به ایران برنامه‌هایی برای هدف‌قراردادن و همزمان تأمین امنیت پایگاه‌های هسته‌ای خواهد داشت، چیزی شبیه از کار انداختن پرتابگرهای SCUD در جنگ خلیج فارس که اگر از کار نمی‌افتاد، قرار بود برای شلیک به اسرائیل از آن استفاده شود و دامنه جنگ را گسترش دهد.

برایان کلارک دستیار ارشد مدیر پیشین عمیات دریایی می‌گوید بعید است آمریکا مانند جنگ با عراق، چند ناوگروه و گروه آبی-خاکی را وارد معرکه کند، زیرا اول باید برای نابودی زیرساخت‌های ضدهوایی ایران فکری کرد.

* یک افسر آمریکایی می‌گوید ایالات متحده در حمله هوایی علیه ایران احتمالاً از جنگنده‌های اف -۲۲ و اف -۳۵ استفاده می‌کند، آن هم در حملات که حداکثر چند هفته به طول می‌انجامد و «سریع و قاطع» است؛ شبیه عملیات «طوفان صحرا» در حمله به عراق در سال ۱۹۹۱ میلادی. با این حال به نظر او به دلیل ضدهوایی قدرتمند ایران، آمریکا نمی‌تواند در هر صورت از این طریق به «دستاوردی راهبردی» دست یابد.

* تام کاراکو مدیر پروژه دفاع موشکی اندیشکده CSIS می‌گوید قدرت ابداع ایرانیان را دست کم نگیرید. ممکن است با پهباد برای هدفگیری رادارهای سامانه پاتریوت استفاده کنند. وی همچنین هشدار می‌دهد ایران با موشک‌های کروزش می‌تواند سامانه‌های ضدموشکی را از پشت هدف قرار دهد.

* آفتاندیلیان نوشته است اگر دولت کنونی آمریکا به دنبال «تغییر رژیم» در ایران از طریق حمله به آن کشور است، باید بداند «ایرانیان از سلایق کاملاً متفاوت سیاسی دور پرچم جمع خواهند شد و در برابر متجاوز از رژیم کنونی حمایت می‌کنند».

* بنفشه کینوش نویسنده کتاب «ایران و سعودی: دشمن یا دوست؟» به تایمز نظامی گفته است حکومت ایران به دنبال حفظ خود و در نتیجه به دنبال ثبات است و واکنش‌هایش علیه آمریکا، چه عملگرایانه و چه ایدئولوژیک، بخشی از آن بخاطر اقدامات تحریک‌آمیز است که خود آمریکا انجام می‌دهد. در واقع اگر جنگی رخ دهد بخاطر «محاسبات غلط بر اساس برخی رخدادها» است در حالی که «شما نمی‌توانید از طریق جنگ با ایدئولوژی مقابله کنید».

منبع:

https://www.navytimes.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    شهادت برای وطن افتخار بزرگی است.ما آماده آیم. ضمن اینکه مواردی که بررسی شد فقط در مورد ‌شناخته ها بود و تجهیزات و ادوات ناشناخته مورد بررسی قرار نگرفت.
    • علی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      شهادت برای خداوند و راه دین و اولیا افتخار بزرگیست و گوشه چشمی هم به وطن آن هم باز برای خدا ...
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      72 17
      شهادت هم خوب است اما نابودی استکبار و آمریکا بهتر آمریکایی ها فکر می کنند جنگ با ایران یعنی درگیری در خاور میانه ، در صورتی که یعنی آتش گرفتن دنیا
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      35 14
      ادرس وطن بنده : کهکشان راه شیری - منظومه شمسی- کره زمین -قاره اسیا- غرب اسیا - کشور ایران و........................ منزل خودم لذا در هر نقطه ای از این وطن هرکس که ظلم کند و با دین و اعتقاد و حق بنده یا یکی از برادران و دوستان درافتد با او برای خدا و احقاق حق مظلوم خواهم جنگید
    • فرهمند IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      17 3
      داداش من زوده واسه شهادت . من هوس زیارت مکه دارم تاقلب ریاض به پیش میریم. دبی و بقیه رو هم ضمیمه ولایت میکنیم . چطوره
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    34 17
    هیچ پیامدی نداره
  • حسام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    حیف وقت برای این خوندن مقاله اینا فقط تو فیلما و سریالاشون شجاعن امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه والسلام
  • عبدالله IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. حضرت امام خمینی (ره)
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      55 28
      اگه میتونست دیگه چه بلایی سرمون میومد؟!
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    آقا فرمودند جنگی صورت نخواهد گرفت وهیچ احتمالی در این زمینه متصور نیست.
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      29 30
      درسته جنگ برای چی هر کاری خواسته به سرمون اورده
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    73 28
    ضد هوایی ایران انقد قوی که حتی اف سی پنج به گفته خودشون میزنه
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    امریکا ایرانو شخم میزنه سران ایران هم همچنان میگن ما تنگه هرمز را خواهیم بست!
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      67 9
      ایران لقمه بسیار بزرگی است. به دهان بردن آن همان و خفه شدن متجاوز همان.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      59 12
      معمولا یک گاو شخم می زنه و ما هم می تونیم یک گاو رو بکشیم وبخوریم پس جای نگرانی نیست
    • جاسم IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      56 13
      خودآمریکاییها میگن نمی تونیم مقابله کنیم این آقا ازکجا فهمید ایرانو شخم میزنه؟ درثانی شک نکنید اگرآمریکا میتونست حتما اینکار را قبلا انجام میداد
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      77 11
      این سگ وحشی سی ساله پارس میکنه. اما روز بروز ازشروع جنگ وحشت وهراسش بیشترمیشه.درین هیچ تردیدی وجود نداره.واین وحشت روزافزون ادامه خاهدداشت.نابودی تلاویو وحیفا ارزوی ماست وشروعش باشروع جنگ امریکاعلیه ما اغازخاهدشد.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      33 7
      زرشک.
    • بوشناس IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      18 2
      مای بیبی بدم
  • RO ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    67 6
    اشاره به آسیب پذیری اسرائیل در جنگ احتمالی نکرده
    • قریشی IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      53 7
      قضیه پوشالی بودن وضعیت اسرائیل سالهاست برای همه ثابت شده و ارزش گنجاندن در این بحث را ندارد
  • DE ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    93 20
    میلیون میلیون ایرانی حتی با دست خالی سربازان امریکایی را در هر سمت ایران پیدا کنن ،قیمه قیمه خواهند کرد!
  • محمد رضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    69 12
    اسم جنگ که میاد یه عده به اصطلاح عقل گرا ( غربگرا) در پوشش مصلحت ، خیس میکنن... البته عده ای هم هستن که منافعشون در ایجاد توهم سایه جنگه...
  • مهماندار هواپیما IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    38 10
    چندین هزار نفر در امریکا نیروی انتحاری داریم که مراکز هسته ایی و مهم را مورد هدف قرار بدهن و حتی از خود امریکاییها هم استفاده می کنیم
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    74 12
    در 10 دقیقه اول ایران کل چاه های نفتی عربستان و امارات را با موشک به آتش خواهد کشید و تنگه هرمز را. خواهد بست و تمامی پایگاه های آمریکا تا شعاع 2000 کیلومتری را با خاک یکسان خواهد کرد و بعد نوبت اسراییل می رسد.
    • دانلود IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      2 0
      چراهروقت بحث جنگ میشه کشورهای همسایه با خاک یکسان میشه
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    41 8
    آمریکایی ها همیشه در برآوردهای "اعلامی"، قدرت حریف را خیلی کمتر از چیزی که هست بیان می کنند وقتی قدرت نظامی ایران را در این مقاله در این حد بیان کرده یعنی قدرت واقعی نظامی ایران و برآورد "واقعی" آمریکایی‌ها خیلی بیشتر از اینهاست
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    66 5
    اگر امریکا به ایران حمله کند .با دست خالی هم که شده سربازان امریکایی را خواهیم کشت . لیبرالها رسیدن به امریکا را به گور خواهند برد
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      15 42
      تا به عشقت، پوتین برسی؟ ای جاسوس شرق.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    4 28
    ما موشک داریم مذاکره نمی خواهیم، هر چیزیرا با موشک می زنیم،به نظرم نخست وزیر ژاپن را به موشک متصل کنیم و بفرستیم برود ژاپن تا درس عبرتی برای شیاطین گردد. ایران باید باموشک سیاره زمین را از نژاد پست خالی کند
    • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      11 1
      کفگییییییییییییییییرررررررررررررررر
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      1 11
      دمت گرم یدون انقلابی واقعی همرو بکشیم تا همه از شر ما راحت بشن
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 0
      داداش سریع اعتراف کن چی زدی
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    27 11
    آمریکارا ما نابود میکنیم
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    22 12
    آمریکارا ما نابود میکنیم
  • فرزند شهید... FR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    22 10
    مطمنا امریکا غلط میکند حمله کند و شکستش قطعی است
  • ناشناس JP ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    35 12
    این جنگ یک درس بزرگی برای امریکاو اسرائیل خواهدبود.که خلیج فارس برای همیشه ترک کنندوبعدازاین امریکا تجزیه خواهدشدوال سعودنابودومردم زجردیده فلسطین ویمن ازدست این جنایتکاران اسرائیل وعربستان برای همیشه راحت خواهندشدونام ایران اسلامی برای همیشه درزبانها زنده خواهدماند.
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    28 5
    در کنارهمه اینها حمله به ناوها و پایگاههای آمریکا و تسخیر اونها و گرفتن اسیر از آمریکا رو هم در نظر داشته باشید.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    17 38
    یکی از همین تیم مشرقیان، یه نوار نارنجک به خودش می بنده و میره زیر ناو آمریکایی. اونو غرق میکنه و قهرمان میشه. اینو مطمئنم. دشمن هم شکست میخوره و فرار میکنه. عجب سناریویی میشه.
    • محمد IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      28 14
      البته اگه با توی منافق باشه از پشت سر به اون خنجر می زنی که مبادا به ارباب آمریکییت صدمه ای برسونه
    • ایرانی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      22 9
      تو و امثال تو هم همزمان سلفی میگیری و لبخند میزنی. متوهمان وطن فروش. صآب و علف ایران را میخورید پای امریکا را لیس میزنید.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    9 6
    معمولا آمریکا ماننده خفاش های شب برای آغاز حملات خود علیه دشمنانش بعد از ساعت ۲ نصف شب را واسه خودش انتخاب کرده آمریکا این را در تمامی جنگ ها که علیه کشورهای که در مد نظرش مرتکب شده به اثبات رسانده....
    • امیر IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
      8 0
      اما در مورد ایران ،میشود مانند آن گروه از دانشمندانی! که قصد فتح خورشید را دارند و برای محافظت از خود در گرمای سطح خورشید هم چاره ای اندیشیدند و ان اینکه طبق برنامه صفینه آنه شب هنگام بر روی سطح خورشید فرود موفقی را تجربه میکنند و قبل از اینکه روز شود خورشید را ترک میکنند و نام خود را در تاریخ جاودان مینمایند !!! یعنی فرمانده هان نیروهای تروریستی نظامی آمریکا ،اگر این ترفند را به عنوان کلید پیروزی بدانند قطعا همچون آن دانشمندان دیگر صبح را نخواهند دید و همچون بخار آبی میشوند که باعث تشکیل ابر و بارندگی و حاصلخیزی خاک کشورم میشوند ....اینجا عراق یا افغانستان و یا هرکجای دیگری که حمله کردند نیست ،به راستی اینجا همان خورشید است که برایش روز و شب بی معناست و قطعا متجاوزین راهی جز ذوب شدن ندارند انشاءالله ....یا علی
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    47 9
    ۵۰۰ هزار سپاهی؟؟؟ یکی نیست به این ابله بگه کمه کمش با ده میلیون نیروی مبارز روبرو میشین که سالهاست دلشون از شما پره. درسته سواد جنگی درست حسابی نداریم ولی مطمعنا میتونیم دو روزه کلاشنیکف و نارنجک بگیریم دستمون . البته پیروزی یا شکستمون به کنار فقط من حاضرم بمیرم و بمباران شدن اسراییل رو یه دیقه نگاه کنم. اسراییل شیطان روزگاره. در ضمن من نه سپاهی ام نه خانواده شهید و نه کارمندی چیزی!اینا تفکر یه بچه دهاتی کردزبان هستش که کارگر ساختمونیه و نون بازوش رو میخوره.محض اطلاع گفتم
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    27 4
    فقط احمقهای درجه یک فکر حمله به ایران رو توی مغزهای الکلی و علیلشون می پرورونن!
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    17 6
    طبق فرمایش رهبر معظم اسرائیل 21 سال آینده رو نخواهد دید.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    17 7
    طبق فرمایش رهبر معظم اسرائیل 21 سال آینده رو نخواهد دید.
  • RO ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    7 18
    شما مثل ما سی و دو سال چشم انتظار بازگشت شهیدت نبوده ای . از آه دل بچه های شهدای مدافع حرم هم خبر نداری که بر طبل می کوبی .دیپلماسی همیشه بهترین راه حل است مشرق
  • جانباز چراغچی IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    4 5
    اخرش چه می شود برادر جان
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    8 20
    من از رژیم فاسد ایران بیزارم ولی اگر جنگ شود، با جان و دل در برابر مهاجم می جنگم.
  • MD ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    21 39
    در جنگ با ایران بجز چهارصد هواپیما از روی ناوهایی امریکایی نیروی هوایی اسراییل با نیروی هوایی عربستان و همپیمانانش که با هم بیش از 500 فروند هواپیمایی فوق مدرن میشوند بر فراز اسمان ایران به پرواز در اخوند امد و موشک های هدایت شونده از سوی 5 ناو امریکا از دریایی عمان و خلیج فار و پایگاههای امریکا در منطقه و از خاک اسراییل بسوی ایران شلیک خواهد شد و بقیش بماند برای بغد ..شما ها فقط از خودتان حرف میزنید و فکر می کتید که دشمن دست رو دست میشینه و به موشک پرانی شما نگاه می کنه ؟ البته لازمه بگم دیگر در ان زمان ان ماکت ها ارزشی ندارد و ان چند موشک هم که از کره شمالی و روسیه گرفته اید چند دقیقه بیشتر دوام نخواهند اورد چون در چند دقیقه اول جنگ انها را باید شلیک کنید ..البته امیدوارم جنگی پیش نیاید وگرنه با این دروغها که خود را بزرگ نمایی کردید در همان دقایق اول جنگ امکان نابودی کل ایران را در پی خواهد داشت و نه تنها نظام بلکه خیلی از هم وطنانمان از بین خواهند رفت و الکی برای خودتان خیال بافی نکنید که چه غلط های میتوانید بکنید ..شما در سوریه صدها بار مورد حمله اسراییل قرار گرفتید و حتی یک بار فقط یبکار هم جرات نداشتید جواب اسراییل را بدهید که همیشه دم از نابودی ان میزنید حالا جرات دارید با امریکا و انگلیس و المان و اسراییل و عربستان در ان واحد بجنگید ؟ بسته دیگه و دست از پاوه گویی و چرندیات بردارید و برای بکار گیری مخ ملت ایران ایران را به اشوب نکشید ..خدا را گواه میگیرم اگر جنگی زخ دهد ایران صدها بار از سوریه بدتر خواهد شد و شناها اون موفعه با پتی برهنه دمتان را روی کولتان میزارید و فرار می کنید
    • مهدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      39 7
      میدونی بی غیرت یعنی چی؟ میدونی وطن فروش یعنی چی؟ آخه احمق خان غرب زده مفلوک! چرا وقتی حالیت نیست> زر مفت می زنی؟ اگر آمریکا و کشورهای مزدورش می توانستند که تا حالا حمله کرده بودند... اگر می توانستند مطمئن باش مجوز وطن فروش هایی مثل تو را نیاز نداشتند... خیلی راحت حتی بمب اتمشان را هم می زدند...ولی! ولی خودشان خوب می دانند اگر کوچکترین حماقتی بکنند ضربه خواهند دید... آسیب هایی که ایران می تواند ببیند احتمالا و اگر واقعا از همه قوای خود استفاده کندد و شرایط جهانی و کلی عوامل دیگر اجازه دهد!!! نهایتا شاید جمهوری اسلامی ایران شکست بخورد... ولی در آن طرف به نظرت چند تا کشور آسیب خواهند دید مطمئنا ...اولین رژیم اشغالگر اسرائیل هست که 99% در همان ساعت ها و روزهای اول به ویران ای تبدیل خواهد شد. دومین کشور عربستان سعودی است که بعنوان یک رژیم دست نشانده امریکا در منطقه، شاهد از بین رفتن کلیه زیرساخت ها از جمله پالایشگاه ها و چاه های نفتی و پایگاه های نظامی خود خواهد بود سومین کشور امارات متحده عربی است که حیات 50 ساله خود را از دست خواهد داد. ناوها و مراکز سیار نظامی و پایگاه های منطقه ای آمریکا در منطقه هم که ناچارند وارد معرکه ای شوند که بدلیل دور بودن از وطن خود و پشتیبانی های طولانی مدت نقاط آسیب پذیری زیادی را دارند می ماند بحرین و .... کشورهای کوچک حامی شیطان هم که به نوبه خود در صورت اجازه استفاده نظامی از خاکشان مورد حمله قرار خواهند گرفت. خب حالا با این اوصاف بهتره تجزیه و تحلیل های نظامی نه ایرانی ها بلکه غربی ها را مطالعه کنید می بینید ایران با اتکا به همین مردم، سایت های موشکی که در سراسر کشور گسترده شده اند و سایر توانمندی های خود ساخته خصوصا در بحث جنگ الکترونیک که آر کی یو نمونه اش بود می تواند منطقه را به جهنمی برای شیطان و نوکرانش تبدیل کند.... بنابراین شما بعنوان یک بی غیرت خارج نشین و جیره خوار اصلا خودت رو نگران نکن... بقول امام خمینی (ره): آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • جواد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      29 5
      داداش یوااااااش اینجوری خود آمریکایی ها هم توهم میزنن اگه آمریکا عرضه داشت 18 سال تو افغانستان و عراق مثل .... تو گل نمی موند
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      8 5
      انگلیس و الکلی و مافنگی های وافوری آمریکارا بازی می دهند تا جنگ کند بعد در نظر دارند که دندان آمریکا شکست نوبت تقسیم ثروتهای آمریکا است که همین اروپا مترصد آن است. - از طرفی آلمان در اشغال آمریکا است فرانسه هم همینطور غرور بدنه مردمی اروپا از حضور نامشروع ینکی ها بعد از ورود به مناطق رژیم هیتلر در جنگ دوم جریحه دار است - ویتنام هم درس بزرگی برای یانکی ها است - پس برو بخونه ات یانکی
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      19 5
      عمو ترسیدی ها نترس خدا با ماست .سن شما به زمان دفاع مقدس قد نمیده یاد آوری میکنم که من با اون صدام ملعون نجنگیدیم ما با دنیا جنگیدیم ما وابسطه به سلاحهای پیشرفته نداریم ما ملت با غیرتی داریم حتی اگر از شرایط فعلی ناراحت باشند
    • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      10 2
      شما کور تشریف داشتی ایران تو سوریه پوزه تمام این کشورهای مزدوری که گفتی به همراه اربابشون که میخواست رژیم سوریه را عوض کتتد بخاک ذلت مالید.اگر انسان بودی این را میگفتی جواب موشک پرانی اسرائیل ا هم به زودی خواهی دید و تازه اونا خودشون جواب را گرفتن اما چرا درگیر مستقیم نمیشه هیچ عاقلی در چند جبهه وقتی درگیر است درگیر جنگ دیگری نمیشود و دولت سوریه به همین خاطرصبوری کرده تا بحال .درکل آدم حقیری هستی که جواب لازم نداشتی اینو برای اطلاع ایرانیان عزیز از قدرت دشمن شکن ایران عزیز گفتم
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      7 1
      شما کور تشریف داشتی ایران تو سوریه پوزه تمام این کشورهای مزدوری که گفتی به همراه اربابشون که میخواست رژیم سوریه را عوض کتتد بخاک ذلت مالید.اگر انسان بودی این را میگفتی جواب موشک پرانی اسرائیل ا هم به زودی خواهی دید و تازه اونا خودشون جواب را گرفتن اما چرا درگیر مستقیم نمیشه هیچ عاقلی در چند جبهه وقتی درگیر است درگیر جنگ دیگری نمیشود و دولت سوریه به همین خاطرصبوری کرده تا بحال .درکل آدم حقیری هستی که جواب لازم نداشتی اینو برای اطلاع ایرانیان عزیز از قدرت دشمن شکن ایران عزیز گفتم
    • آنتی پادو آمریکایی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      8 0
      عمه داری؟ ارواح عمه ات. یمن رو نگاه کن. سوریه و عراق و افغانستان رو هم ببین. بدبختهای خودشیفته، آمریکا و ناتو اروپایی و عربی مثل خر توی گل گیر کرده اند. با این خزعبلاتی که گفتی مشخص شد اصلا" نمی دونی جنگ واقعی و مولفه هایش چیه. تو جنگ را توی فیلم های سینمایی هالیوودی و پای بازی رایانه ای دیده ای. هنوز نمی دانی فقط یک موشک به تاسیسات نفتی عربستان و امارات بخوره و تل آویو با هزاران موشک مقاومت شخم بشه یعنی چه. اونا خودشون می دونن. اما تعجبه که پادوهایی مثل تو یا نفهمند یا خودشونو به نفهمی می زنند. برو خوش خیال. بشین پای war game.
    • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      10 1
      یه نمونه کوچک از قدرت ایران برایت مثال بزنم که دیگه از این تحلیل ها نکنی. امریکا می خواست فروش نفت ایران را به صفر برساند، دولت سعودی تضمین کرد نیاز نفت خام را در بازارهای جهانی جبران کند. این موضوعی بود که در اتاق های فکرشان تصمیم گرفته شده بود ولی در صحنه عمل چه اتفاقی افتاد؟ ارتش یمن که تا آن زمان هیچ گونه استفاده ای از پهپاد نکرده بود به یک مرتبه حمله پهپادی علیه یکی ار مهمترین بنادر صادرات نفت عربستان انجام داد؛ به شکلی که این حمله کاملا موفقیت امیز بود( از توضیح جزئیات پرهیز می کنم). سوال اینجا است شمایی که می گویی امریکا و همپیمانانش دارای قدرت این جوری هستند چرا نتوانستند جلوی این حمله را بگیرند؟ سامانه ی ضد موشک پاتریوت امریکایی کجا بود؟ این پهپادها از آن کشور فقیری چون یمن بود ولی کاری از دست دولت سعودی و همپیمانش بر نیامد؛ چرا؟ اقای محترم مثل این که فیلم هالیوودی زیاد تماشا می کنی صحنه ی واقعی جنگ چیز دیگری است. ما نمی گوییم در صورت وقوع جنگ کشور عزیز و مردم با صلابت ایرانی اسیب نمی بینند ولی خسارت جنگ برای طرف مقابل خیلی زیاد است. امریکا در جنگ نیابتی در سوریه و عراق 7 ملیارد دلار، به گفته ترامپ خرج کرد ولی برنده میدان جمهوری اسلامی همیشه پیروز ایران بود. به امید نابودی تمام ستمکران عالم
    • امیییییییییر IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
      4 1
      دقیقا این بنده خدا درست میفرمایند مثالش هم به عینه موجود هست دقیقا مثل یمن چون یمن همزمان مورد تهاجم همین کشورهای که نام بردند+امارات، قرار گرفته یعنی آمریکا اسرائیل عربستان انگلیس آلمان دیگه همه میدونند که اسمش اینه که عربستان داره با یمن جنگ میکنه اما سلاح و خلبان و رصد اطلاعاتی و ...... به عهده این چند کشور است یعنی همه آنها در مقابل یمن منتها سوال اینجاست که پس چرا یمنی های پابرهنه در این چندسال که با این ابرقدرتها همزمان میجنگد ،این بلاهایی که ایشون فرمودند سر ایران میاد ،سر اونها که نیومده هیچی ،تازگی ها قرودگاهها و لوله های نفتی اونارو هم میزنن ؟ جواب مشخص است ایشون از چه کشورهایی نام بردند؟ آمریکا ،اسراییل ،آلمان،انگلیس و عربستان یمن با چه کشورهایی میجنگد؟ آمریکا،اسراییل،آلمان،انگلیس و عربستان+امارات! تفاوت در چیست ؟ امارات احتمالا این امارات هست که انقد خنگ بازی درمیاورد و تلاش های آن 5کشور دیگر را هدر میدهد و باعث شده یمنی ها تا الان به اون بلایی که ایشون فرمودند سر ایران میاد،دچار نشدند ! پس ایشان در یک تصمیم هوشمندانه ، مقتدر و شجاعانه تاریخ ساز شدند و در جنگ آن کشورها مقابل ایران ،امارات را حذف کردند ، که در اینصورت از جنگ بین کشورهای آمریکا اسراییل انگلیس آلمان و عربستان_(منهای) امارات = (مساویست با) همان اراجیفی که بلغور کردند! داداش تو دیگه روی هرچی آدم خائنه ،اجابت مزاج کردی ! متوهمه دوزاریه بدرد نخوره هالیود ببینه چندشه سگ بغل کنه خائن ، حقا که این لغب بلند بالا برازندت هستش بیچاره انقد فیلم دیدی شبیه ویدیو آیوا 102 شدی ....هاذا ماذا فاذا ؟ بیچاره اونا همش حقه ها و جلوه های ویژست .... با کی کار داری تو متوهمه دوزاریه بدرد نخوره هالیود ببینه چندشه سگ بغل کنه خائن ؟
    • خودی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      4 0
      تو وطن فروش بشین همونجا به تعظیم کردن به اربابات ادامه بده امریکا سهله کل کشورهای منطقه هم بیان باز نمیتونن فقط در برابر موشکهای فقط اطراف خلیج فارس ایران دوام بیارن چه برسد که هزارن موشک از جای جای ایران به سوی هدفهای مشخص شلیک بشن
  • ناشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    12 3
    امریکا بفهم ملتی که شهادت دارد اسارت نداردبعد از چهل سال هنوز نفهمیدند.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    9 2
    پس چرا به قدرت بسیج اشاره نکرده اید؟!! قدرت اصلی ایران نیروهای بسیج شهادت طلبش است
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    13 20
    ما موشک میزنیم اونا هم مارو بمبارون میکنن اگه ببینن زیادی موی دماغیم بمب اتم میزنن...
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    7 3
    «هسته‌های جهادی در گروه‌های نیابتی ایران» با هر چیزی که دست‌شان برسد به هر کدام از منافع آمریکا که دسترسی داشته باشند، حمله می‌کنند. این کار تا زمانی که انبار مهمات ایران تمام شود، ادامه خواهد یافت.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    16 9
    باورکنید همینکه اسم جنگ باایران درپیش بیایدو واقعی باشد نیمی ازسربازان آمریکایی ازترس یاسکته می کنند یاخودراخیس می کنند ویادست به خودکشی می زنند
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      16 10
      آره... با همین حرفا به دلت صابون بزن
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    12 7
    نقل به مضمون از سردار سلامی: اسم تمام پروازها رو پرواز مرگ بگذارند. هیچ پروازی سالم باز نخواهد گشت. تمام لایه های آسمان سراسر آتش خواهد شد.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    19 5
    بدون شلیک یک تیر اقتصاد و فرهنگ نابود شده
    • حسین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      10 7
      این جمله شما حرف را تمام کرد. معنی این جمله خیلی بیشتر از آن چیزی هست که بشه توضیحش داد. الان اگر از قدرتها و توانایی های آمریکا چیزی بگم مورد فحاشی قرار میگیرم ولی یک کم به ناسا - گوگل -موتورهای جت- مایکروسافت- و ... فکر بکنید دنیا در سیطره قدرت آمریکاست(همین کامپیوتری که استفاده میکنید سیستم عاملش از آمریکا اومده) عزیرای هموطن با موشک نمیشه به جنگ آمریکا رفت جواب موشک موشکه. سر مو نمیخواد مغز میخواد طی 3سال گذشته 6نفر از دوستان هم دانشگاهیم رفتن آلمان و استرالیا و کانادا درحالی که تو ایران برای 500 هزار تومن افزایش حقوق خواهش میکردن ولی الان در آلمان 4150 یورو دارن حقوق میگیرن پس باید طوری مدیریت کنیم که جونامون از کشور نرن امیدوارم دغدغمو تونسته باشم خدمتتون عرض کنم
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    22 13
    فقط احمق ها فکر می کنند اگر جنگی صورت بگیرد، ایران پیروز میدان است. شاید اندکی آنها را آزار بدیم اما آنکه خسارت بیشتری می بیند، مسلما آنها نیستند. عالمان باید به لابی ضد جنگ در آمریکا فشار بیارند برای جلوگیری از خونریزی.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    17 11
    اینهایی که گفتند کارتن است، تا الان حدود 500 هزار نیروی بسیج سازماندهی شده است که حداقل شش ماه دوره چریکی رو گذرانده اند یعنی وقتی یانکی ها داشتند توی مجالسشون مشروب کوفت می کردند بچه های ایران اسلامی شبانه روز در حال تمرین بودند. اینها به غیر از نیروهای رسمی سپاه و ارتش هستند. ببخشید هواپیماهای اف22 و اف 35 از کجا بلند می شوند؟ قطر؟ امارات؟ ترکیه؟ ناو هواپیمابر؟ عربستان؟ بحرین؟ برای هرکدومش برنامه ریخته شده است. که کی و چطوری باند فرودگاهها رو بزنه نه یکبار بلکه چند بار. اینجا عراق زمان صدام نیست که هواپیماهایتان جولان بدهند. و عربهای مزدورتان در حاشیه خلیج فارس قلیان بکشند و از تلویزیون ما رو تماشا کنند. کاخهای شیشه ای اشون وقتی منهدم شد متوجه می شوند جنگ با ایران یعنی چه. حالا دیگه گروههای مقاومت تا مدیترانه رو نمی گم ممکنه افسرده بشید. فقط جنبش شرافتمندان عراق یا همان نجباء، دخل هرچی آمریکایی رو میاره. بقیه گروههای مقاومت دیگه پیشکش. زنده و سرافراز باد جبهه مقاومت اسلامی.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    18 12
    تموم تأسيسات ابي و ارتباطي و برق و نفت ايران با يك حمله مهيب از بين ميره خيال نبافيد جنگ برا اونا اگه دويست واحد خطر و درد داشته باشه برا ما هزاران واحد خطر و درد داره
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    11 8
    نود و نه درصد دانش مهندسی دنیا ساخت مراکز تحقیقاتی ایالات متحده امریکاست لذا این تحلیل ها بیشتر جنبه فریب روانی طرف مقابل را دارد گول نخوریم!
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      4 5
      بله درسته برای همین میگن اینا فتوشاپه
  • محمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    11 5
    تنها کسی که اونقدر احمقه که به ایران حمله کنه عربستانه
  • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    10 0
    آمریکا نه ولی بانکهای خصوصی نابودمون میکنن
  • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    6 0
    آمریکا نه ولی بانکهای خصوصی نابودمون میکنن
  • سینا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    8 4
    اینها اگر مرد جنگ بودن کارشون تو یمن و سوریه خیلی راحت تر بود اونجا حرکتی میکردن. ضمنا جنگ تاجری مثل ترامپ، زرگریه
  • AE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    2 7
    تا اس _۳۰۰ او میگ سوخو داریم دشمن را زیر پا میذاریم.....
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    10 7
    عزیزم دریای پارسی نه دریای غیر. خلیج پارس همیشه پابرجاست. ایران بزودی قدرت بزرگ در زمینه های علمی و فناوری خواهد شد و همینطور اقتصادی بامید حضرت حق . خیلی زود به مانند قدرت دفاعی.
  • امین IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    8 6
    آمریکا هیچ غلطی نمی کند نفوذیها شو بگیرید
  • سید رضا IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    12 7
    قابل توجه شیفتگان غرب و غرب باوران بزدل : والله و به لطف الهی ؛ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ! 40 سال گذشته ؛ این را ثابت کرده است ! قوی باشید ! از طبل توخالی دشمن نترسد !!
  • علي IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    7 15
    تحليل هاي ابدوخياري وهندوانه زير بغل گذاشتن كار اول رسانه هاي غربي صهيون است جوري قدرت مقابل را بالا ميبرند كه خود طرف جو گير شده فكر ميكند قدرت اول جهان است، نوريگا،صدام،قذافي أسد،غيرو اين نمونه هاست،،در جنگ خليج فارس جوري زير بغل صدام هندوانه گذاشتند كه طرف فكر كرد قدرت اول جهان ،،اما وقتي جنگ شروع شد چنان از اسمان با كله زمين خورد تا فتح بغداد گيج ومنگ بود ،كه پس كو انهمه قدرت،،وديد جز باد كنك هيچ نبود حالا شده نوبت ايران اگر جنگ با كشورهاي حاشيه خليج فارس بدونه پشتيباني ديگران باشد قدرت برتر درست است،اما وقتي طرف قدرت اول جهان ،وبا فشار ،تطميع وتهديد كلي طرفدار در جهان كنارش هستند،(اول انگليس واروپا،ناتووكشو،كانادا،استراليا،وغيرو)انوقت ميبينيم كشوري در كنار ما نيست حتي راهبردي همانند روس،،سوريه كه شلوار خود را نميتواند بالا بكشد حمايت پيشكش،،عراق هم به لطف جنگ هشت ساله ووضع الان نتيجه اش معلوم ،،پس ميماند بوركينافاسو ،،خداي ناكرده جنگي رخ دهد وزير با چهارده ميليون دانش اموز در قبال چه ميخواهند بجنگند،سرباز دشمن مقابلش نيست كه،،از گارسيا ،اقيانوس هند وغيرو با موشك هايي از از مغز إنسان مسير را بهتر ميفهمند، شايد چهار تا نه حتي چهل هزار موشك به كشورهاي جنوب خليج فارس بزنيم اما دشمن أصلي رااسيب زديم؟؟؟؟ انوقت امريكا بهتر ميتواند أفكار مردم منطقه را توجيح كند كه ببينيم با هر تق وتوقي شماها اول زير موشك هستيد نه امريكا واروپا،،،،دوم خداي ناكرده با نابودي زير بِنَا وتاسيسات مهم كشور نابود شود حال كل كشورهاي منطقه نابود شوند يا نه چه فرقي بحال ما ميكند،،وقتي بدونه هيچ جنگي كل سفره اي مردم جمع شد ودر تاقچه قرار گرفت وتوجيه مسولين درجه اول به لنگ ونان خشك يمني ويك وعده واشكنه،،پس بعد جنگ حتي نان خشك واشكنه هم پيدا نميشود،، سوم جنگ هشت ساله براي هفت پشت ايراني ها بس است،،همين يك جنگ رو نتونستيم پيش ببريم،،درصورتي كه ما مورد حمله قرار گرفتيم ،ان هم سي واندي سال پيش با تكنولوژي ان زمان وطرف مانند وهم سطح خود ما وقتي هم جنگ شروع شود چند روز بعد ان متوجه قدرت شديم ان وقت دست به ادمان سرزمين افتاد،عراق،قطر براي توقف،،چرا عاقل كند كاري ، نتيجه،،به هندوانه هاي غربي صهيون هيچ توجه نكنيم،،خود به قدرت خود واقف هستيم،،اگر مورد حمله قرار گرفتيم با چنگ ودند از كشور دفاع ميكنيم،
  • احمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    8 6
    با عرض سلام باید خدمت جناب ترامپ که با ضربالمثل ما همان سگ زرد است وبرای مقابله با ملت واحد ایران بسم الِ..... امتحانش برای شما بسیار ناگوار خواهد بودو فوتو شاپ پشیمانتان خواهد.کرد لا حول ولا قوت الابه ال.... علی عظیم
  • PL ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    5 5
    سعید صحاف خیلی مرد با حالی بود او گفت فکر نمی کردم صدام اسیر شود
  • کیا IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    10 1
    ما امریکا را زیر پا می گذاریم امام خمینی(ره)
  • FR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    9 1
    کاش عمري باقي باشد من سعادت جنگ با اين احمق ها را داشته باشم مخصوصا با توله انها منظورم اسراﺋيل و عربستان
    • حمید IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      2 3
      انگار بعضیا از جنگ خوش شون میاد داداش من ، میدان جنگ که حلوا خیرات نمیکنن ، جنگ هیچ برنده ای نداره مگر کشتار ویرانی دربدری و آواره گی همین حالاش ملت برا نون شب شون موندن ولی شما واقعاً نفس تون از جای گرمی در میاد
  • محمد IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 1
    چند سال پیش آمریکایی ها در مانوری رو در رویی نیروهاشون با ایران در خلیج فارس رو شبیه سازی کرده بودند،و به اذعان یکی از ژنرالهای آمریکایی که در این عملیات شرکت کرده بود در همون چند روز اول جنگ فرضی چنان شکست تلخی از ایران خورده بودند و تلفات سنگینی داده بودند که ناچار شدند برای فاش نشدن این واقعیت یه مانور شبیه سازی قلابی راه بیندازند و امکانات نیروهای ایران رو ازشون بگیرند که نتیجه قابل قبولی برای رسانه هایی که این شبیه سازی رو دنیال میکردند جلع بکنند. حالا با این اعتراف به شکست آمریکایی ها خودتون حساب کنید کسانی که در ایران پروژه جنگ حراسی راه انداختند دقیقا چقدر خائنند!؟
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    9 0
    امریکا در حال حاضر باعث بی ابرویی خودش ونوکران داخلیش خواهد شد ابن گوی این میدان بسمه اله داخلیاش که مرد نیسن امتحان پس دادن .
  • حمید IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    7 0
    من و هزاران من دیگر نمیگزاریم حتا امریکا و همیه آنها یک لحظه به فکر تجاوز بیفتند.ایران سرزمین شیران شهید است......ایران .....ما همه سرباز توایم خمینی گوش به فرمان توایم خامنه‌ای.
  • حمید IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    5 0
    من و هزاران من دیگر نمیگزاریم حتا امریکا و همیه آنها یک لحظه به فکر تجاوز بیفتند.ایران سرزمین شیران شهید است......ایران .....ما همه سرباز توایم خمینی گوش به فرمان توایم خامنه‌ای.
  • تقی IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    1 2
    من میدونستم دیگه کارمون تمومه
  • حسین IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    6 1
    در هر سطحی ک اونا حمله کنن اولین جواب موشک خواهد بود
  • علی IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 1
    با سلام. وقتی پای حرومزاده ای مسه امریکا میاد وسط باید از سیاست چخ سقط شده استفاد کنیم. یعنی در ظاهر فحشش بدیم و منطقه رو براش نارام کنیم و منافعش و تو منطقه تحت الشعاع قرار بدیم و متحدان منطقه ای و اسراییل و بترسونیم. در ظاهر مسه سگ باهاش برخورد کنیم و بگیم چخ سقط شده بیصاحاب حرومی. اما در باطن راهبردمون با دوستان مروت با دشمنان مدارا باشد. به هر حال احساسی نمیشه برخورد کرد. دشمنی مسه امریکا اگر خیلی عصبانیش کنیم خطرناکه. باید خرش کنیم. همین و بس
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 0
    نه برادر من، سخت تر از آنچه فکر می‌کنید اشتباهه بزودی حتی همون عراق که حمایتش کردیم، از ما دور میشه تمومه...
  • مرادامیرپور IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 0
    حاضرم باجان دل بجنگم ولی کسی نیست استخدامم کنه ۳۵سال سن دارم دیپلم دارم استادکارجوش so۲باجوش برق هستم
  • تبا مهر IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    بنام خداوند یگانه.اگر رنگی را اختراع کنیم که هیچ رادار یا گنبدی قادر به ره گیری و انهدام موشکیمان را نداشته باشد .آیا از آن استقبال خواهد شد؟ پوششی برای سره جنگیه موشکهایمان.اگر جواب مثبت است.بدانید که ابتدا وانتهای علم و دانش از سرزمین ما خواهد بود.به خاطره بزرگ مردی که اعتقادش او را در دلها جاودان کرد و تاریخ او را هرگز فراموش نمیکند.مجتبا یگانه مهر از شهر راز.
  • سروش IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    اسم بازی این چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس