محمدرضا تاجیک

دبیر کل حاما فتوا هم داد؛ حصر موسوی و کروبی، خلاف نظر مردم و خلاف شرع است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دنیای ایرانی‌ها دیگر طراوتی ندارد و دلیلی برای صبر مردم وجود ندارد!

«محمدرضا تاجیک»، فعال اصلاح طلب و از تئوریسین های این جریان خاص سیاسی، به تازگی در بخشی از یک گفت وگو با روزنامه آرمان امروز اظهار کرده است:

«آنچه مشخص است نسل جدید جامعه به‌دنبال زیست جهان جدیدی است که با زیست جهان گذشته جامعه فاصله دارد. یکی از دلایل عمده این فاصله عدم جذابیت این زیست جهان است. زیست جهان جامعه ایرانی دیری‌ست که طراوتی ندارد و سبک زندگی جدید در آن دیده نمی‌شود. از طرف دیگر جامعه ایرانی با یک دیوار شیشه‌ای در اطراف خود مواجه شده که می‌تواند زیست جهان‌ها و تحولات پیرامون را ببیند و به صورت ناخواسته با آنها وارد دیالوگ شود. این اتفاق نیز با کمک شبکه‌های اجتماعی رخ داده است. اغلب زیست جهان‌ها در حالت کنش و واکنش هستند اما درباره جامعه ایرانی این کنش به‌صورت یک‌سویه وجود دارد.»

او می افزاید: زیست جهان‌های اطراف دیوار شیشه‌ای قدرت تولید کالاها و نرم‌های فرهنگی و معرفت‌شناسی را دارند. زیست جهان جامعه ایرانی باید این قدرت را در خود بیشتر شکل بدهد وگرنه از دیالوگ به مونولوگ تغییر وضعیت می‌دهد. [۱]

*پیر مغزی و فقر جوانی، یکی از بلایایی است که متأسفانه به داخل برخی جریانات سیاسی نیز رسوخ کرده و مردم شاهد شنیدن سخنانی از جانب رجال این طیف ها هستند که صد البته ناشی از همان پیر مغزی اشاره شده است.

ادعای بی طراوتی زیست جهان ایرانی در منطقی ترین حالت یک نظر فردی از جانب یک انسان ناامید است و هرگز قابل تعمیم به سایرین نیست.

بسا کسانی که اتفاقاً احساس طراوت زیادی در فرهنگ ایرانی و سبک زندگی اسلامی دارند و از قضا این کسان! در اکثریت جامعه هم قرار دارند.

ادعای بی طراوتی جامعه ایرانی همچنین در حالی است که شیوع رفتارهای نشاط انگیز، افزایش مدال های ورزشی ایرانیان، رونق بازار هنر، گسترش مراکز تفریحی و همه گیری علاقه به سفر در میان مردم؛ جملگی نشان از غلط بودن این ادعا دارد.

سالها قبل از تاجیک؛ غلامحسین کرباسچی و مدتها قبل از کرباسچی؛ سیدرضا صالحی امیری ادعای وجود تنافر میان نسل جوان و حاکمیت و ادعای وجود شکاف میان مردم و حاکمیت ایران را مطرح کردند و البته هرگز نتوانستند مدعای خود را ثابت کنند.

در همین راستا، سعید حجاریان نیز به تازگی طی اظهاراتی از این گفته است که «در دهه نخست حیات جمهوری اسلامی به‌واسطه تاثیر مولفه‌هایی همچون انقلاب، کاریزمای امام خمینی و همبستگی ناشی از جنگ، عنصر مقاومت و شاید ابرمقاومت وجود داشت اما به‌تدریج، وضعیت شکنندگی پدیدار شد. تا حدی که امروز به‌سختی می‌توان تصور کرد نسل‌های جدیدتر حول یک کانون گفتمانی، بسیج شوند.» [+]

گفتنیست، تاجیک قبل از ادعای مذکور نیز طی صحبت‌های دیگری تأکید کرده بود کهدلیلی برای صبر مردم نمی بینم ![۲]

***

اردکانیان: چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیرند؛ ما زیاد می‌خوریم و می‌پوشیم

«رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با انتقاد از زیاد بودن مصرف انرژی در ایران گفته است:

«علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.»

وی می افزاید: ۴۰ سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، آنها نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند. چون بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم است، باید چارچوب‌های ذهنی را اصلاح کنیم.

اردکانیان در این مصاحبه از گران شدن تعرفه‌های مصرف آب و برق برای مشترکان پرمصرف نیز خبر داده است. [۳]

*حرف‌های وزیر نیرو در حالی است که انتظار مصرف یک وعده غذا توسط مردم ایران یک انتظار غلط و بیجاست زیرا شکاف درآمدی و قیمت کالری در ایران در رتبه‌ای بسیار بهتر از کشور چین قرار دارد. (چینی‌ها در ضریب جینی و ایضا در میزان شیوع فقر مطلق از ایرانی‌ها پایین‌تر هستند)

به سخن دیگر اینکه طبیعی است که ایرانی‌ها بیشتر غذا مصرف کنند و بیشتر لباس بپوشند زیرا شاخص‌های اقتصاد کلان ایران علیرغم تمام سیاه نمایی‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد و اگرچه با مشکلاتی مثل گرانی مواجه هستیم اما نظام اسلامی در بحث ارتقای شاخص‌های اقتصاد کلان کارنامه قابل قبولی دارد.

مسئله جالب‌تر در ماجرای اظهارات وزیر نیرو، اشاره اوست که می‌گوید: در مقابل، احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم است.

البته این قضیه جز در حالت نظرسنجی قابل تخمین نیست اما مع الوصف بایستی به وزیر محترم نیرو توصیه کرد همین صحبت‌ها را در جلسه هیئت دولت و در ستاد مشترک دولت و اصلاح طلبان مطرح کنند تا دوستان ایشان علیرغم وجود تمام این شاخص‌ها؛ نگویند که مردم ایران گرسنه هستند و اوضاع اقتصادی ایران غیر قابل قبول است! تا احساس خوشبختی در جامعه ایرانی بیشتر احساس شود.

اظهارات اردکانیان در حالی است که مصطفی تاجزاده پیش از این گفته بود ما همه گرسنه ایم …[۴]

*عکس از ایلنا

***

فتوای دبیر کل حاما:

حصر موسوی و کروبی، خلاف نظر مردم و خلاف شرع است!

«علی شکوری راد»، دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی طی اظهاراتی که در کانال تلگرامی وابسته به این حزب منتشر شد، گفته است:

«الان عزیزانی در حصر هستند که این حصر، هم خلاف قانون بوده و هم خلاف نظر مردم است. نه تنها، هواداران محصورین، امروز با این حصر مخالف هستند، بلکه مخالفین محصورین نیز توجیه نیستند که این حصر غیرقانونی، به چه جهت در حال استمرار است. بنا براین، این حصر به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و عمل خلاف قانون و خلاف نظر مردم و در نتیجه حتماً خلاف شرع نیز هست.»

او تصریح می‌کند: به هر حال، اگر امام موضوعی را خلاف نظر و خواست و اراده مردم می‌دیدند، اساساً نسبت به آن اقدام نمی‌کردند. البته رابطه امام با مردم، دوسویه بود و نظر امام نیز مورد قبول مردم قرار می‌گرفت، بر این اساس، اتفاقی از سوی امام، برخلاف نظر مردم رخ نمی‌داد.

*آقایان موسوی و کروبی و خاتمی، از رجال نامی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند که با اخذ یک مشی دشمنانه و ضد نظام در سال ۸۸؛ طریقی دیگر برگزیدند و در مسیر رویارویی مسلحانه و خیابانی با نظام اسلامی قرار گرفتند.

با اعتنا به همین گذشته ی تاریک نیز هر سه نفر هم اکنون در حصر و انزوا قرار دارند و نظام سیاسی کشور آنها را به رسمیت نمی‌شناسد و اجازه حضور رسمی به آنها نمی‌دهد. زیرا بدیهیست مادام که این سه نفر از گذشته تاریک خود اظهار ندامت رسمی و توبه نداشته باشند؛ محتمل است که در صورت حضور رسمی دوباره شمشیر به کمر ببندند و سبب ساز تباه شدن جان و مال مردم شوند.

از همین روست که مسئله حصر و انزوای این سه ضلع فتنه ۸۸، کاملاً عقلانی و قانونی است و بر خلاف القائات علی شکوری راد؛ یک عمل کاملاً شرعی و بر طبق سیره امام راحل و امیرالمومنین (ع) است. (کما اینکه مرحوم منتظری نیز محصور شد و ام المومنین عایشه هم بعد از حضور در جنگ مسلحانه علیه امیرالمومنین در حصر قرار گرفت)

اصرار چپها بر رفع حصر همچنین در حالی است که هنوز هیچ صدای عذرخواهی از حوادث سال ۸۸ از اردوگاه اصلاحات به گوش نرسیده و پر واضح است که هنوز هیچ احتمال خطری هم رفع نشده است.

این در حالی است که برخی محافل تحلیلی معتقدند؛ جریان خاص، طراحی «فتنه اقتصادی» را نیز انجام داده و به دنبال به خیابان کشاندن مردم به خیابان‌ها در اعتراض به مشکلاتی است که با «تَکرار می کنم» ایجاد شد.

آن گفته ها و این تحلیل ها نشان می دهد که جریان خاص به تیموشنکو سازی از میرحسین موسوی و آزادسازی او در صبح روز فتنه اقتصادی بی رغبت نیست. (یولیا تیموشنکو، سرکرده اپوزسیون اوکراین بود که در صبح براندازی حکومت قانونی اوکراین آزاد شد)

اظهارات شکوری راد مبنی بر خلاف نظر مردم بودن حصر نیز در حالی است که تجربه بزرگ راهپیمایی «۹ دی» در ذهن ایرانیان مانده است و امروز همه می‌دانند که هیچیک از مردم طرفدار بروز دوباره ناامنی و جنگ خیابانی نیست.

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/259607

2_ mshrgh.ir/948908

3_ http://khabarfarsi.com/u/71156747

4_ mshrgh.ir/891831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 172
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 49
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    ننگ بر شما مفت خورها
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      چه مفت خورهایی هم پرو و وقیح مخصوصا وقتی ببینید بچه های خود این اردکانیان الان کدام کشورها مشغول زندگی و سختی!!!کشیدن هستند
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      110 4
      دنياي الان دنياي اين عقب مانده هاي مفت خور هست. آخرتي هم هست ديگه. خواهيم ديد.
    • فتح مکه IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      97 4
      اردکانیان.. خودتون چند وعده غذا میل میکنید؟........ اگه یک وعده.....پس ایرانی نیستی؟ چینی بوداهه؟؟
    • سید IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      68 8
      هرچه اصلاح طلبان تهوع آور از این نمونه چرندیات بیشتر بگویند، ملت بهتر به بی عرضگی ایشان پی می برند!
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      66 0
      خب بعد از بستن لنگ بجای لباس و خوردن نان خشک حالا همان نان حشک هم یک وعده شد ؟!
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      52 0
      مردم شاید سه وعده غذا بخورند ! شما ها چی که از خوردن دارایی کشور وحق مردم سیر نمی شوید‌؟
    • ناشناس IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      41 0
      فکر می کنم در مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاری ها انجام داده بود گفته بود دختر و دامادش دانشجوی دکتری بورس در خارج از کشور هستند و پسر ایشون هم تو آلمان مشغول تحصیل هستند و پسر ایشون اصلا همراه ایشون به تهران نیومده. بنده خدا حق داره بگه ما زیاد می خوریم
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      19 1
      و اصلاح طلبان چون طبل غازی بلند اواز و میان تهی فقط مثل شخصیت معروف کارتون گالیور؛گلام تکراررر می کنند:من میدونم نمیشه. اینها همون گلام های دوران ما هستند.البته بدترن
    • SE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      25 1
      خاصه خورانِ اختاپوس صفتِ متفرعن
  • نکته سنج SG ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    جناب وزیر لطفا یک بار دیگر چک کنید .چینیها حد اقل بله حد اقل 3 بار غذا می خورند می توانید توسط سفارت محترم ایران چک کنید .چرا خلاف واقع می گویید که باعث تمسخر واقع شوید ؟
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    بهتر است قیمت اقلامی مانند گوشت و مرغ در سایر کشورها و مقایسه اون را با درآمد کشورهای دیگه را ببینید و این موارد رو با کشور خودمون مقایسه کنند بعد بیایند و بگن که مردم ما زیاد می خورند و می پوشند!! همین حالا برن ببینند که مصرف سرانه شیر و لبنیات و گوشت در چند ماهه اخیر تو ایران به خاطر تورم چقدر کمتر شده! و میزان اون رو با سایر کشورها مقایسه کنن بعدا این حرفهای آزار دهنده رو تحویل مردم بدن!
    • وحید IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      72 1
      نه تنها کاری برای آسایش و رفاه ملّت بزرگ ایران نمی‌کنند؛ بلکه هر روز هم با سخنان ابلهانه‌شان، به این ملّتِ شریف، توهین می‌کنند و هیچ کسی نیست بزند به دهنشان!
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    حرفهای اردکانیان حقیقتی است که عده ای نمیخواهند باور کنند.
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      44 1
      برو سرانه مصرف غذا پوشاک مسکن و هر چیز دیگه تو ایران و کشورهای صنعتی رو چک کن تا بفهمی وزیر داره درست میگه یا نه. سر انگشتی بگم مصرف ایران یک سوم کشورهای صنعتیه...
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      9 4
      ببخشید اشتباه مثبت دادم
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      23 0
      البته آن 4 درصدی ها منظورتان است 96 درصد مردم را حتما منظور نداری 4 درصد جمعیت اسراف و افراط در مصرفشان صحیح است چون درآمد نجومی دارند حقوق همین اردکانیان به اندازه 15 نفر کار گر با حد اقل حقوق یک میلیون و پانصد هزار تومان است یعنی سبد رفاه 60 نفر در ماه در اختیار ایشان خوانده محترمشان و امثال ایشان است.
    • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      3 0
      تصور کن همین حرف را علم الهدی جنتی یا یک امام جمعه میزد باز هم تاییدش میکردی؟ مشکلت را بررسی کن.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    دولت وقیح و نجومی بگیر نسخه بردگی از نوع چینی اش را برای مردمی که بواسطه رأیشان بقدرت رسیده می پیچد این است عاقبت چشم‌بسته تکرار کردن و رأی دادن
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    67 21
    واقعا اینا خیلی وقیحند . موقع انتخابات و کسب رای میشه زندگی ایرانی ها رو با سوییس و کشور های پیشرفته مقایسه میکنند و بعد از سر کار اومدن با کشور های آفریقایی
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      9 18
      چرا اون زمان که اصولاتچیا از این حرفا میزنن دلواپس نمیشی؟
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      10 0
      منظورم از اینا هر کسیه که فکر کسب رای و عدم خدمت به مردم باشه , چه اصلاح طلب چه اصولگرا در ضمن تا زمانی که ملاک نظر افرادی مثل شما تعلق به یک جریان سیاسی اعم از اصول گرا و یا اصلاح طلب باشه و نه عملکرد افراد , وضعیت مملکت بهتر از این نخواهد شد و مردم سرگرم دوره های 8 ساله طیف های سیاسی ( 2 دوره 4 ساله ریاست جمهوری) خواهند شد و در زمان اصلاح طلبان به امید اصولگرایان و در دوره اصولگرایان به امید اصلاح طلبان خواهند ماند
  • رضا IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    55 45
    به نظر مشرق که ایران مملکت گل و بلبله و کسی نباید انتقاد کنه با این افکار پوسیدتون کسی حاضر نیست توجیه های شما رو بخونه آقای مشرق نیوز
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      60 23
      شما فعلا بهانه های همپالگی های اصلاح طلبت بخون کیف کن
    • DE ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      19 3
      نق زدن چیزی رو حل نمی کنه. اگه سندی داری بگو
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      30 1
      آقای محترم !! اگر کسی بخواد انتقاد کنه اون مردم هستند، نه وزیری که باید کار و برنامه داشته باشه و پاسخگو باشه !! و بعد به جای طرح بیاد حرف های جاهلانه بزنه
  • SE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    70 43
    فتنه گران چیزی بالاتر از اعدام حقشان است حصر که برای اینها حکم صفا سیتی را داره
    • فرامرز IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      6 1
      اشتباهی منفی دادم. موافقم
  • سعید IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    44 20
    اقای اردکانیان برای مردم لطف کنید نسخه نپیچید کشور چین خیلی مسائل دیگری هم دارد
  • سجاد ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    34 48
    شما از اردکانیان خوشت نمیاد درست اخوی ولی نباید حرف درست رو هم عیب و ایراد عجیب گرفت واقعا مملکت مصرف زده ای هستیم کل حرف رو بیخیال شدی چسپیدی به مثال یه وعده غذا!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      24 4
      مامخالف مصرفگرایی در ایران نیستیم متاسفانه این مصرف گرایی هم مال پولدارها وآقا زاده هاست .وگرنه سه وعده غذای خانواده های متوسط شاید از یک وعده غذای چینی ها هم کمتر باشد .شما میزان مصرف خودتان را می بینی .نه یک کارمند که با دو میلیون با ید اجاره ،خرج خانواده ،هزینه اب ،برق و....... بدهد .درد مردم را نمی فهمی
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    62 23
    تازه زیاد میخوریم؟؟؟؟ میوه نمیتونیم بخریم چون گرونه... فقط نون و سبزی و ماست میخوریم. اینم زیاده؟؟؟
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    46 18
    جناب اردکانیان شماهم میتوانی یه وعده بخوری وکم بپوشی.اتفاقا مردم را به یک بار خوردن وکم پوشیدن سوق دادید.بااین وضع گرانی هستند کسانی که شام شب ندارند.خوبست به پایین شهر شهرها سری بزنید...
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    43 32
    چرا موسوی وکروبی محاکمه نمیشن؟
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      17 11
      دارن تو حصر میپوسن ول کن دیگه تو ام
    • دانشجو IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      27 18
      اگر محاکمه بشن حکمشون اعدامه الآن هم با رأفت اسلامی داره باهاشون برخورد میشه نکته دیگر اینکه واقعاً اینها اهمیتی برای مردم ندارند تیمشون هم که در دولت روحانی سرکار آمدند کارایی شان را دیدیم. دست راست آقای موسوی جناب آخوندی بود و دست چپش ربیعی
    • AE ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      3 6
      چون حتی جرات ندارید محاکمشون کنید
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    52 24
    همین حرف اردکانیان رو جنتی و علم اللهدی زدن ولی برای اونها کف زدی و گفتی بسیار حکیمانه است
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    20 20
    از ولنجک دستور ندید
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    41 24
    وزراي بيسواد و ناتوان و تنبل براي توجيه گندكاريهاي خود هر چرندي ميگن تا حدي كه انسان نه به تعهدشات كه به عقلشون شك ميكنه !!گنده و نابغه و نخبه شما يكي مثل نجفيه كه با گوشه چشمي دنيا و اخرتش بر باد رفت
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    25 38
    همه اش تقصیر قوه قضائیه است اگر این فتنه گران را به چوبه دار می سپرد این ادمهای خود شیفته که یک سنار ده شای نمی ارزند و کار مفیدی هم مملکت ما از اینها ندیده است جرات نمی کردند این قدر جسورانه حرف بزنند.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    اقایان هربار که بخواهندفضا ی ب میل خودشان توصیف میکنند گاهی سیاسی و گاهی دراجتهاد وگاهی همین اشاص قتصاد دان والبته توهین به مردم لبو فرو ش و گاری چی درصورتیکه بین همین اشخاص تحصیل کرده دکترا هم داریم .
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 3
    خدایا تو که از دل کوه برای قوم حضرت صالح شتر بیرون آوردی یعنی نمی خواهی حماقت بی عقلی اصلاح طلب ها را شفا بدهی ، آخه با افکار چرندشون دزدیهاشون دروغهاشون جنایت هاشون و احتمالا تجاوزات پشت پرده شان ۸۰ میلیون ایرانی را زمین گیر کردن کردن
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    15 0
    استنباط درستی نیست، کیفیت مواد خوراکی در ایران پایینه و تغذیه جز برای متمولین خیلی سالم نیست و اتفاقا چینی ها خیلی هم خوش خوراک هستند و حتی در منوی غذایی اونا کرم ها و سوسک و میمون و سگ و جانوران دریایی و غیرو نیز دیده شده که دین اسلام ان را به دلایلی حرام می داند.
  • اصغر IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 1
    جنتلمن اردكانيان اگه اينقدرمردمايران مصرف گرا نبودند الا نشما ومثالهم دراين پست نبوديد واز بيت المال مردم ميل نمي كرديد....شما بيا وعده منم بخور ببينم با دووعده غذا دريه هفته كاسه مسي دست نمي گرفتي يا فحش به دولت اميد نمي دادي....جنتلمن جنتلمن كي ايشالاه وبه كجا داري پاسپورت جور مي كني هان
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    18 0
    تو و خانواده ت زیاد می خورید و می پوشید، ننگ بر شما
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    12 1
    مشاید منظور شون از ما اطرافیان خودشونند چون ایشون از زندگی احاد مردم غیب نمی دانند.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    غذای چند وعده ما اندازه یک وعده چینی ها نیست و اندازه یکدهم هزینه یک وعده شما هم نیست!!!! من نمیدانم واقعا چرا روحانی هر چهآدم ...و...و...و...و... را وزیر کرده!!!!!!!!!!
  • شایان IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    14 0
    باسلام اقای اردکانیان خداقوت .... سیراز گرسنه خبرندارد ..... سواره ازپیاده. ....
  • ناشناس IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 0
    جناب اردكانيان اون يك وعده غذاي چيني ها ارزش سه وعده غذاي ايراني را دارد ثانيا چيني ها سيب زميني را كيلويي 8هزار پياز 5هزار خيار 4هزارهويج 10هزار گوجه 4هزار زردآلو 15هزار توت فرنگي 10هزار نميخرند ثالثا مردم مثل شما نيستند كه همه چيز را مفتي بدست بيارن مردم كارپرداز مثل شما ندارند
  • اشکان IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 0
    آقای اردکانیان کشور مارو باچینی که دو میلیارد جمعیت داره مقایسه میکنی،درثانی عموی بنده واسه ماموریتی دوماه اونجا بوده اصلأ همچین چیزایی نمیگفت که جنابعالی میگی
  • جانباز چراغچی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 0
    1-مشخص کنید چند سال حصر یا دادگاهی کنید ویا... نکلیف را مشخص کنید 2-همانطوریکه آمار مخالفین را درست نمی دانید شما آمار درست را از کجا بدست آوردید به ما هم بگویی 3-دادگاه تشکیل بدهید و در صورت محکومیت مجبور به عذر خواهی می شوند و اگر نشدند پس با حصر هم ..... 4- نظام مهمتر از..... است
  • مانی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    خاک بر سر ما ببین به کجاها داریم میرسیم
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      0 3
      تقوا نداریا. آشغال
  • نامرئی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    12 6
    من و انبوهی که در راهپیمایی ها شرکت کردند و نه دی و صدها حماسه ملی را آفریدیم به زعم این آقایان اصلا طلب مردم نیستیم..اما عده ای معدود سگ باز و همجنس باز و بی حجاب و مرفه ین بی درد تمامی ملت ایرانند و شرع و قانون را هم خوب شناخته و بر مبنای آن مطالبه گری میکنن!!!!...واقعا معاویه و عمروعاص هم حیران و انگشت به دهان لنگ هایشان را زیر پای این موجودات پهن کرده اند
  • کارشناس IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    22 1
    تو چین مسئولین دزد را اعدام میکنند ولی ایران پرورشگاه دزد و اختلاس گر شده است
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    اقای اردکانیان خیلی ها الان یک وعده غذای درست مثل چینی ها هم نمی خورند حداقل اونها حرام و حلال ندارن هر جنبده رو زمینو و هوا که گیرشون بیاد می خورن بعد شما به خودتون نگاه نکنید روزی 3 وعده غذا میل می فرمایید اضافشم دور میریزی بعد خیال می فرمایید همه مثل شما امثال شما زندگی می کنن مردم نون خالی هم ندارن بخورن خیلی ها هم می دانن و نون مهربانی تو نانوایی ها میزارن شما سرتونو از برف بیرون بیارید .
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 1
    اگر یه زمانی یکی میگفت اشکنه بخوری ملت میزدنش ولی الان هیچی نمیگن چون دست پروده هاشون میگن
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    آقای اردکانیان ، در زمانی کارمند وزارت خارجه بوده اند به اندازه کافی دلاری جمع کرده .آقای محترم روی ز خم ملت نمک نپا ش . امام خمینی : ما همه در محضر خداییم. یک مقدار شما قدرت مدارها حیا کنید. دنیایی فکر نکنید. دنیا را گذاشتند تا انسانها بهشت و جهنم خویش را انتخاب کنند.
  • بهنام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    جناب اردکانیان ما هم با یک وعده غذا سیر میشیم مشکل اینکه بعد از چهار پنج ساعت گرسنه میشیم. ببند بابا...
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      2 1
      مرغ و گوشت نخور مضر هم هست به جاش اشکنه بخور، خیلی قویه میگیرتت تا 1 هفته هیچی نمیخوره. درضمن دسشویی نباید بریا.
  • هاشم IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 1
    جناب اردکانیان همه را مثل خودتان ننگرید لطفا بدون تشریفات وساده باماشین سری به سیستان هرمزگان سواحل دریای عمان و خلیج فارس و کرمان خراسان جنوبی وخوزستان .... بزنید شاید اراجیفی را که بالا اورده اید وو باره قورت دهید.
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    17 0
    لطفا یک پرینت از حساب های همین اردکانیان چاپ کنید ببینید گردش مالی ایشان برابر چند صد کارگر می باشد و هر روز چقدر خرج غذا و لباس می کند و یا این که مسکن ایشان کجاست ؟؟؟ آیا خودش رعایت می کند یا مثل همه دولتمردان این چهل سال فقط برای مردم می گوید . لطفا اختلاس ها را مثل چین کنید ...
  • مهدی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    12 0
    شما ابتدا فرزندان خود را از خارجه به داخله بیاورید دخل و خرجتان را مساوی با یک کارگر بکنید آنگاه تراوش افاضات بفرمایید. بزرگوار نو کیسه بیشترین منابع و معادن را در جهان کشور ما دارد لطف کنید برای مردم نسخه نپیچید دزدی هایتان را کم کنید بسیاری از مشکلات حل می شود
  • SE ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    این اردکانیان و امثالهم راست میگن چون زندگی خودشون و قشر مرفه و ده درصدی جامعه رو میبینند. اختلاف شدید طبقاتی و و اختلاف درآمدها رو خود همین ها از زمان شیخ مرحومشون در جامعه ما بوجود آوردند. رفاه زدگی و دنیا طلبی و غرق شدن در لذایذ مادی رو کی دفاع میکرد ازش جناب اردکانیان؟خودتون ۱۰ درصد جامعه رو از درون فاسدش کردید حالا دارید تعمیم میدید به کل جامعه؟ خجالت هم خوب چیزیه بخدا!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    اقای اردکانیان با عرض سلام / قناعت / صرفه جویی / ساده زیستی / به اندازه مصرف کردن همه از ارزشهای فردی و اجتماعی به شدت توصیه شده اسلام است .که در دهه اول انقلاب به خاطر شرایط ان زمان کما بیش رعایت میشد . بعد پایان جنگ و روی کار امدن دولت به اصطلاح سازندگی مشاورین غربگرای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی مرحوم اقای هاشمی ارائه الگوی جدید زندگی منهای گزاره های فوق را تبلیغ و اجرا کردند. اهسته اهسته مردم را به راحت طلبی / تک فرزندی / مصرف گرایی / شادی های کاذب / اباحه گری / اشرافی گرایی و... سوق دادند و از طرفی بستر های رفاه و عدالت اجتماعی و اخلاق و فرهنگ و رسیدگی به محرومین و مستضعفین را کم رنگ و گاه نادیده گرفتند و به این واسطه طبقه اشرافی توسط نور چشمی ها و ژن های برتر در بخشی از حاکمیت شکل گرفت و سر ریز این تفکر اشتباه به جامعه سرایت کرد ."الناس علی دین ملوکهم ". اگر مسئولین محترم روزی دو وعده غذای مردمی خوردند یقین بدانید قاطبه مردم به یک وعده راضی میشوند !
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    12 0
    کافر همه را به کیش خویش پندارد!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    11 0
    من متوجه نیستم ... هرازگاهی مسئولی میاد اینا را مطرح میکنه که چی مثلا ولایتی گفته لنگ ببندیم و نون خالی بخوریم و ریاضت بکشیم .... اونم کسایی این حرفا را میزنن که در ناز و نعمت هستن و فرزنداشون امریکا و اروپا هستن .... آمار بیکاری.... حقوق های زیر خط فقر .... چطور اجازه زیاده خوری به مردم فلک زده میده ؟ همین اظهار نظرهاست که نشون میده این افراد از مملکت خبر ندارن و حرف مفت میزنن ....
  • احمد IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    مشکل این کشور سه وعده یا یک وعده غذا خوردن مردم نیست مشکل زیاده خواهی ورانت خواری تعدادی از مدیران ومسئولان ومتعلقان ایشان است
  • محمدحسین IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 1
    سلام من یک نظر دارم ولی می دونم که پخش نمی کنید. چرا وقتی صحبت از کاستی ها و مشکلات هست اسم دولت را می برید ولی زمانی که صحبت از پیشرفتها است می گویید: نظام اسلامی ؟! «نظام اسلامی در بحث ارتقای شاخص‌های اقتصاد کلان کارنامه قابل قبولی دارد.» یعنی یک بام و دوهوا . ضمن این راهم بگم بالله والله من طرفدار دولت نیستم اصلا گور پدر....ولی من با اینطور برخوردهای دوگانه !دیگه مطئمن شده ام چه اصلاح طلب چه اصول گرا اکثرا دنبال قدرتند نه خدمت!! حتی شما مشرقی که ظاهرا داری از ارزشها دفاع می کنی . این را هم بگم من خاک پای افرادی مثل امام خامنه ای شهید آوینی. سردار سلیمانی و...سایر افرادیکه بازیشون نمیاد و دنبال خدمت بوده و هستند را اگر قابل باشم سرمه چشمم می کنم.و هیچ مشکلی با نظام اسلامی ندارم. فقط حرفم اینه که چرا واقعیتها را تحریف می کنید. اگر غیر این است برای من ثابت کنید اونوقت خاک پای شما هم به چشم مکشم. البته از حالا می دونم نه جواب میدید نه ‍پخش می کیند. اما امیدوارم لااقل مطلب من را تا آخر بخوانید. جانم فدای رهبر
  • ایرانی AE ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 1
    واقعا این اصلاح طلب ها هم مردم را چی فرض کرده اند؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    14 0
    من 4 سال با چینی ها حشر و نشر داشتم و هم اتاقی چینی در کره داشتم. کجا کمتر از ما می خورند؟همیشه می خورد و همیشه هم گرسنه بود!!!
  • فلاح IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    اقای اردکانیان حرف زدن بلد نیست حرف نزدن هم مادرت بهت یاد نداده . آقا رییس جمهور شما رو با این طرز تفکر از کجا پیدا کرده نکنه طرز تفکر رییس جمهور هم مثل شما باشه
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    یکی نیست به این آقای اردکانیان بگه آیا خانواده و باند شما چگونه زندگی میکنن لعنت خدا برشما و امثال شما
  • پیمان IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    دیدم به دولتی که این وزیر نیروشه کشوری که روی دریایی از ثروت چرا مردمش نباید مثل آدم مثل شاه زندگی کنند این ثروت مال مردمه نه مال شما چیز زاده ها
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    شعور در حد همون دولتی هست که بیچاره کرده مردم. وقتی امثال تو راس کارن وضع از این بهتر نمیشه. بهتر مسول چینی وارد کنیم تا مردم هم خوراکشون کنترل کنن.
  • هموطن IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    لعنت الله علي القوم الظالمين
  • هموطن IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    لعنت الله علي القوم الظالمين
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    اقای اردکانیان بسم الله اول خودتون وعده های ده گانتون رو بکنین یه وعده تا همه نگاه کنن به شما از از چین جلوتربزنیم یکی نیست بگه اخه ... تو یه وعده صبحانه سرکارت کم بشه اخلاقت میشه مثل ... ونمیشه باهات حرف زد بعدمیای از این چیزا حرف میزنی
  • میثم CN ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    من پنج ساله چین هستم بر چه اساسی میگه چینی ها با یک وعده سیرن مردک نفهم، این چینی ها از ما تنوع غذایی بیشتری دارن و مثل یک آدم بر اساس نیاز بدن چند وعده غذا می خورن، در چین فساد مالی و رشوه هم هست و همه مردم هم می فهمن ولی چون سیستم کمونیستی هست کسی جرات حرف زدن نداره.
  • ناشناس IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    دولت واصلاح طلب هرچی بگن برفرض درست تو اتاق فکرتون یه مشت خشک مغز بی لاقت نشستید بجای اینکه فکری بحال گرونی ورانت بانکهای رباخور و...... بکنید عاروق سرمستی سر میدهید شما گور ندارید که کفن داشته باشید
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 1
    اردی شما یه وعده بخور .
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    این رو به خودتون و مسئولین بگین که سیرمونی ندارن
  • از چین HK ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    12 0
    کی گفته چینی ها با یک وعده غذا هم سیرند.. چینی ها به مراتب بیشتر از ایرانی ها دور ریز غذا دارند و اسراف می کنند... ضمنا الان حداقل حقوق کارگر در چین ماهی ۵۰۰ دلار هست که میشه معادل ۷ تا ۸ میلیون ایران.. واقعا برای اینجور اظهار نظر های پوچ و از انسان هایی بی علم و هنر که تریبون دارند متاسفم.. یا حق
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    اینا هیچ متوجه نیستند با این حرفهاشون مردم را تا حد جنون عصبانی میکنند، مخصوصا با این دزدها و فساد مالی بالا دستی ها و عدم برخورد قاطع با آنها، این آقایون گور خودشونو میکنند.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 0
    آقای اردکانیان، ابتدا از خودت شروع کن البته فردا شایع نشه اردکانیان اعتصاب غذا کرده
  • saman IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    جناب اردکانیان شما و خانواده محترمتان نیز لطف کنید یک وعده غذای مختصر و ارزان بخورید و بقیه را به آنهایی بدهید که همان یک وعده را هم نمی توانند بخورند.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 5
    اردکانیان واقعا راست می گه ملت خیلی اسراف میکنند بروید رستورانها و اغذیه فروشی ها را ببینید چه صفی مردم ایستاده اند
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    11 0
    اقای اردکانیان خبر نداری بچه ها گاها بعضی جوانها کله سحر گونی به دست در سطل های زباله به جمع کردن مقوا ومواد بازیافتی برای امرار معاش هستند .آنها به خاطر یک لقمه نان حلال از آبروی خود مایه گذاشتند . آیا این ها مصرف گرا هستند ؟
  • متین IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد بیداد ظالمان شما نیز بگذرد همتون
  • شناخت دارم IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    فعلا در حال حاضر فقط. و فقط شما زیاد می خورید زیاد می پوشید جیبهایتان پرپول حسابی بانکی سر به فلک املاکتان بسیار زیاد است پس بهتر سکوت کنید و هیس
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    1 5
    بحث اردکانیان در خصوص یک وعده غذا اشتباه است ولی در رابطه مصرف بی رویه خصوصا در بحث انرژی و سرانه مسکن درست است سیاست غلط باعث شده بالای نیمی از ثروت کشور در زمین و مسکن و ویلا سرمایه گذاری شود که نسبت به سرمایه گذاری در تولید عایدی برای کشور ندارد و متاسفانه سیاست های غلط باعث شده آخرین اولویت در سرمایه گذاری تولید باشد و این بیشتر بخود دولت برمیگردد که مردم را به این مسیر سوق داده است طرف مثلا اگر ۱۰ سال قبل چند ملک در تهران و چند زمین در لواسان خریده باشد بیشتر سود کرده یا همان سرمایه را برای تاسیس کارخانه هزینه کرده باشد چرا دولت به آن بخش کار ندارد ولی کارخانه دار باید جواب بیمه و اداره کار دارایی محیط زیست و.... بدهد تازه سیاست های ارزی و وارادات هم که سر در گم است و برای زمین زدن کار فرما کفایت میکند روزی با نادانی نرخ ارز را با وجود تورم تثبیت میکنند و روزی از دستشان در میرود و چند برابر میشود و روزی وقتی تورم زیر ۱۰ درصد است به سپرده هاز کلان سود ۳۰ درصد میدهند و روزی که تورم ۵۰ درصد سود ۲۰ درصد آری تا سیاست های کلان درست نشود مردم مسرف تر و فساد اداری و بانکی بیشتر خواهد شد و تولید کمتر و سرانه در آمد کشور کمتر باید بخود بیاییم
  • Ytu IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    چشم اقای شکم گنده از این ببعد یه وعده خوردیم دستشویی نمیریم که گشنمون نشه .اقازاده خارجی نشین ها خوب بچاپن
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    وقتی وزیر نیروی این دولت همچین آدمی با این طرز فکر عقب افتاده است دیگه چه انتظاری میشه داشت ؟؟ نتیجه این نوع طرز فکرهای دولت غربزده و عقب افتاده فعلی شد ضربه های بزرگ به اقتصاد و فرهنگ کشور
  • رضا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    این بابا یه بار هم پارسال در یکی از مصاحبه هایش قیمت اب شرب رو با اب معدنی مقایسه میکرد
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    آقای اردکانیان مرد نیستی اگه از الان به بعد بیشتر از یه وعده غذای ساده در روز بخوری، همچنین خانواده ت ! اگر به غیر این عمل کردی معلومه دروغ گفتی و باید از این جایگاه استعفا بدی
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    آقای وزیر یاوه می گی .
  • admin IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    ببند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    اردکانیان خودت چقدر میخوری . چی میپوشی . از بیت المال وی بردی . رانت چی خوردی . ... چقدر آدم باید بیشعور باشد
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 0
    بنده نیز موافق صحبت های جناب اردکانیان هستم که مسئولین ما زیاد در خوردن وپوشیدن اسراف دارند وما نیز همان لقمه نان یک وعده به زور گیر می اوریم کمی حجب وحیا لازمه شخصیت است ،ونمی دانم چرا با امریکا انگلیس والمان وحتی همین دبی مقایسه نشویم
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    11 0
    بعضی وقتها آدم از خوشی زیادی عقلشو میبازه ..! نه !؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    حتما زردك مي خورند اقاي زردكانيان
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    همشون یه مشت،مملکتو به روز سیاه نشوندن پر رویی هم میکنن،
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    آقای وزیر شماها البته از زیاد خوردن با حقوقهای نجومی دارید شکم درد می گیرید کارگران و کارمندان و... از گرسنگی دل درد و بیماریهای سوء تغذیه دارند می میرند - شماها در جاهایی زندگی می کنید که البته همه از ثروت و مکنت دارند خوشی می کنند آنهم در عصر انقلاب خمینی که عامل سر افکندگی ملت در مقابل آن مرد فرزانه امام خوبیها شده اید برای رفتارهای استفاده ار فرصتهای اختیارات خاص شماها مردم ایران شرمسار امام خوبیها شده اند.
  • سربدار IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 0
    آقای شکوری پریشان حال و پریشان گو چه شده هنوز الفبا یاد نگرفته اظهار وجود می کنید از اتاق فرمانت بگو از مردم نگو که ما مردم هستیم خودتان را به بهای اندک فروختید می خواهید کشور را نیز به بهای اندک بفروشید زهی خیال باطل خودت را برای کسانی دیگر بد جوری خراب می کنید هر روز یکی را با ترفند های متفاوت وارد معرکه می کنند مواظب خودتان باشید
  • نادیا ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 0
    حواستون هست کارگرا دارن همینجورازشرکتا اخراج میشن غذاوپوشاک خانوادههای این بدبختاروکی میخوادتامین کنه آینده بچه هاشون چی میخوادبشه.بسه دیگه اینقدرنظرای مفت گذاشتن.یه عده خل وچل حرفی میزنن یه عده بیکارجواب میدن جمع کنیدبابا.
  • NL ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    وزیری که عرضه نداره وضع معیشت مردمش رو ارتقا بده اگر تو منصب بمونه خائنه
  • dsa IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    درود بر جناب اردکانیان. لطفاً بهتون نزنید من الان چند ساله که به علت نداری لباس تازه برای خودم نمی خرم و پول نون خشک و خالی یه وعده رو هم با هزار زور و زحمت در میارم. آیا می دونی آخر و عاقبت اونائی که به دیکران افترا می بندند چه خواهد شد؟؟؟؟!!!! و البته حرف بی مغزت رو هم به حساب این جناح یا اون جناح نمیزارم بلکه به حساب شکم انباشته شده از اموال باد آورده میزارم.
  • NL ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 3
    به عنوان یکی از مردم اعلام میکنم لعنت بر موسوی و کروبی وکسانی که اینا رو پیراهن عثمان کردن
  • JP ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    واقعا اف بر شما ، بچه هاتون تو انگلیس بهترین زندگی ها رو دارند اونوقت شما مردم تا می تونند نخورند نپوشند ، همه مون بمیریم خیالتون راحت میشه
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    باور کن ایرانی ها با یک کف دست نان سیر میشن
  • JP ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    بچه هاتون را به جای انگلیس می فرستادید چین اگه خیلی خوبه
  • JP ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    12 0
    بچه هاتون را به جای انگلیس می فرستادید چین اگه خیلی خوبه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    11 0
    مردم ایران با یک کف دست نان سیر میشن اما این مدیران و خانواده هاشون هستن که دریایی از طلا و ثروت هم سیرشان نخواهد نمود
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 1
    لطفا به چین و چینی ها توهین نکنید فراموش نکنید که جمهوری اسلامی ایران چند سالی ی ی است که مستعمره چین شده به ولی نعمتتان توهین نکنید مشرق جون تو هیچ وقت واقعیات را منتشر نمی کنی ولی میگم که نگنی نگفتی
  • خان خله IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 0
    اردکانیان سورنا را از سر گشادش میزنه.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    به نظرم شما هم از دزدی های خودت و اطرافیانت کم کن ، هم برای خودتون خوبه هم برای جامعه شرم باد بر شما ، البته که سیر از شکم گرسنه خبر ندارد !
  • RO ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    1 3
    بابا بنده خدا یه مثل زده می خواسته بگه باید از نفت جدا شیم
  • سيد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    12 0
    مرگ برتو و امسال تو كه حيا نميكنيد
  • DE ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    2 2
    کسانی که امنیت ملی رو مخدوش و شورش های خیابانی رو راه اندازی کردند، باید دادگاهی می شدند. رو دادند حالا استر هم میخوان!
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    خودت اول با یه وعده و پوشش گونی و با روشنایی نور شمع زندگی کن تا ما یاد بگیریم.بالا شهر نشین ها
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    اردکانیان پس خودت برای شروع به اندازه ی یک وعده غذا در روز حقوق بگیر .
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    ترک دنیا به مردم آموزند خویشتن سیم و غله اندوزند مشرق ترسو می دانم که منتشر نمی کنی ...
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    این اردکانیان فکر کرده زمان قدیمه مردم از هیچی خبر نداشتن ، الان به لطف اینترنت مردم از خیلی چیزها با خبر هستند .
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    ... خودش و خونوادش آلمان زندگی می کنند و هرچند وقت یکبار که رفقا قدرت رو دست می گیرند احساس وظیفه و خدمت می کنه و به ایران میاد و کل بیت المال را تاراج میکنه و برای خونوادش میفرسته!!!!
  • محمدرضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    چی زدی ؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    وزیر محترم شاید زندگی لاکچری خودشو با مردم مقایسه میکنه وگرنه سرانه مصرف گوشت در ایران به هزار هر نفر ۳۰ گرم روزانه هست که تو آلمان و کره ۳۰۰ گرمه شاید مصرف ایشون روزی هزار گرمه الله اعلم
  • DE ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    1 2
    راههای جدا شدن از نفت رو پیدا کرده و اجراء بفرمایند.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 0
    تا کی اهانت عزیزان وزیر ادامه دارد؟ خدایا زودتر سال ۱۴۰۰ بشه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    "ما زیاد می‌خوریم و می‌پوشیم" کلا جناحهای سیاسی سیرمونی ندارند . اما مردم عادی اند که نه زیاد میخورند و نه زیاد می پوشند چون پولشو ندارند
  • ناشناس IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    جناب اردکانیان خودتون شروع کنید روزی یک وعده غذا بخورید تا دیگران هم یاد بگیرند از شما الکی به مردم مضخرف نگید
  • ایران IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    امثال شماها کشور را به این وضع اسفبار دراوردید ننگ برشما که هیج کاری برای این مردم انجام ندادهید هرفقط به این مردم احتیاج دارید خوب بلد هستید چابلوسی کنید حالا که کشور به اینجا رسیده مشکلات کشور را مردم میدانید
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    آیا مسئولین چینی و اهل و عیالشون هم با یک وعده غذا سیر میشن؟
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    واقعا تو کلت بجای مغز کاه پر کردن . اخه الان مردم چیزی دارن که بخورن ؟؟؟؟؟ البته برای شما بله . مفت خور مملکتی شما
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    متراژ خانه اردکانیان چقدر است؟؟؟؟؟؟ چند دست کت و شلوار و پیراهن و کفش دارد اصلاحات را از خودت شروع کن
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    8 0
    آقای اردکانیان من فقط یه سوال دارم. شما و به طور کلی اصلاح طلبان با چقدر غذا، پول، ملک و چیزهای دیگه سیر میشین!؟ یعنی منظورم اینه که تهش کجاست!؟
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    امان از آدم شکم سیر و کم سوادی که وزیر بشه و خودشو در حد نظریه پردازان و خردمندان بالا ببینه...
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 0
    شما اول همون یه وعده رو برسون بعد بیا نظر بده
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      4 0
      وزیر نفت خور یک کارگر ساده در چین ماهیانه ۶۰۰ دلار درآمد داره در ایران ۱۲۰ دلار
  • FR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    همین اشغالهای ترا ریخته سرطان زا که فقط در ایران تولید میشود را میفرمایید؟
  • رضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 3
    مشرق جان در میهمانی ها خیلی ها دو سه بشقاب سوپ و حداقل 1.5 بشقاب برنج میخورندپس واقعا ما اغلب پرخور هستیم البته چاقی بین مردم زیاد هم هست که نشانه پرخوری مردم است
  • علی AE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    مردم یه وعده اشونو به زور پیدا میکنند، شما مردم رو با خودت و سیاسیون این مملکت قیاس نکن که از کوخ به کاخ رسیدید و سیرمونی هم ندارید، برو دهنتو آب بکش مشتی وزیر، نکنه فکر کردی قحط الرجال مدیر تو جوجه هم آدم شدی، عرضه داری یه مناظره با یک اقتصاددان و جامعه شناس بیطرف بذار
  • Aa IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    چشم یک وعده غذا هم بس است فقط علاوه بر پول نفت بفرمایید پول گاز را چکار می کنید و با پول نفت و گاز ما آیا برای آبادانی یک قاره که دیگر مشکلی ندارید راستی خاویار چیست خوردنی است یا کشیدنی....
  • آریو سوئد IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 8
    دوست ژاپنی داشتم که مدتی در ایران کار کرده بود. او می گفت ایرانیها ۳ برابر ژاپنیها غذا میخورند و یک دهم ژاپنیها کار میکنند.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      5 0
      ایرانیها خیلی هم کار میکنند عزیزم. تحقیر نفرما . ملت ما ملتی سختکوش و پرتلاش است و زحمتکش
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    از خدا و ملت خجالت بکشید بعضی از شما ها بجای آب شربت آلوورا می خورید آخه حقوق 1500 تا 3000 میلیون در ماه به یک وعده غذا میرسه حتما" منظورتان امثال خودنان است
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    ایشا ن فرمودن مردم نگفته که ما .راست میگه مردم باید نخورن نه پوشن دوا درمون نکنن تا اینها به اختلاس ورانت شون برسن
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    به دوا درمونمون که نمیرسیم به لباس و پوشاک خودمون که ن میرسیم به خرید گوشت و میوه هم که نمی رسیم مونده این دو وعده نون سیب زمینی را ازمون بگیرید
  • RU ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 1
    اقای اردکیان همین الان بنده با دانشجوهای چینی در یک دانشگاه درس می خوانیم. از نظر کمیت و کیفیت غذایی حداقل دو برابر بهتر و بیشتر از ایرانیها مصرف می کنند. هر دانشجوی چینی تمام تجهیزات آشپزخانه از بهترین نوع آنرا خریده است. از نظر خورد و خوراک چینی ها بسیار پر مصرف هستند و از نظر پوشاک و کفش و کامپیوتر و گوشی همراه و....بهترینها را برای خود خریده اند. حالا هی شما شکم گنده ها بگید چینیها غذا نمی خوردند. چینی ها فقیر هستند. شما مسئولین باید نسبت به مردمتان غیرت و تعصب داشته باشید. باید از اینکه مردم ایران اوضاع اقتصادی خوبی ندارند ناراحت باشید. ایرانی حق دارد خیلی بهتر از اینها زندگی کند.
  • عسل ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 0
    اصلا برام مهم نیست من که جام خوبه
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 0
    این هم کفاره گناه رای اشتباه گر مردی بیا تو بازار و پایین شهر یه مدتی زندگی کن بعد هزیان و چرت پرت بگو فقط متاسفم که این وزیر مملکت اسلامی ؟ کسی می دونه چرا این جماعت بجای حل مشکلات فقط بلدند صورت مسله پاک کنند
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    خداوند ضلالت عزیران در محصورتان رافزونی بخشد هر بلایی به سر ملت ایران می آید به خاطر فتنه ای است که این ملعونین در سال ۸۸به پا کردند
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 0
    همه ابنها نتایج اعتماد به آمریکا ست
  • DE ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 0
    دبیر کل حاما فتوا هم داد؛ حصر موسوی و کروبی، خلاف نظر مردم و خلاف شرع است!//پپپخخخخ ذذذذرت پرت کرده.خلاف شرع اسلام امریکایی و اسلام مرفهین بی درد و بی غیرت.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    3 0
    علت مصرف بالای انرژی در ایران فناوری قدیمی هست و نبود بازیافت
  • محمد IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    2 0
    خفه.
  • علی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    12 0
    با سلام..لطفا منعکس شود. اگر واقعاً دلسوز ایران ومردم ایران هستید از آقای اردکانیان خبرنگارتون بپرسه چرا نمیاند وبرق 220 ولت رو به 110 ولت تبدیل کنند تا هم مصرف برق نصف بشه وهم جان اینهمه ادم گرفته نشه؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    4 0
    این شیوه زندگی پرمصرف فقط فقط مختص خودشوته
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    5 0
    ولی خودشان ظاهرا سیرمونی ندارند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    4 0
    داداچ شکم خودت رو آب کن بعد نظر بده
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    5 0
    داداچ شکم خودت رو آب کن بعد نظر بده
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    4 0
    داداچ شکم خودت رو آب کن بعد نظر بده
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    2 0
    شما چند وعده میخورید ؟چقد پول آب وبرق میدید با استخر وکاخای پر زرق وبرقتون؟پول اب وبرق قناعت ویه وعده خوردن میپیچید واسه بدبخت بیچاره ها خودتون ازهفت دولت ازادین
  • ایرانی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    1 0
    اقای شکوری راد اگر مبنا نظر مردم در خصوص حصر اعمال میشد سران فتنه چند سال پیش باید اعدام میشد ..بیخود خودتان را وکیل مردم قلمداد نکنید. اقای اردکانیان اول مسله خوردن را خودت و خانوادت عمل کن شکمت بره عقب چون برای سلامتی مضرر است کار که نمی کنید......
  • شهروند IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    2 0
    اقای وزیر دولت ناتوان شما چنان رونق اقتصادی ایجاد کرده گرانی بیداد میکند نترس بعد از مدتی مردم یک وعده غذا را با مشکل تهیه خواهد کرد .انوقت شما با شکم جلو امده پشت دوربین صداوسیما بگو وعده ما عملی شد ...علی برکت الله
  • رهگذر IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    6 0
    مرده شور اون کسی را ببرن، که تو را به عنوان وزیر پیشنهاد داد.
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    1 0
    تاجیک زندگیش به بن بست خورده و همه را به کیش خود پنداشته!! فردا پس فرداست که صدای شلیک گلوله از ویلایش شنیده شود
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    3 0
    با حرفهای اردکانیان معلوم می شود چرا اتاق فتنه اقتصادی در هیئت دولت مستقر است. قرار این است که مردم گرسنگی بکشند!!!که البته برای تسلیم نه برای مقاومت! اما کور خوانده اند.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    0 0
    آقای اردکانیان مردم ایران به کوری چشم خائنان و نفوذیهای داخلی هم بقدر کافی خواهند خورد و هم مقاومت خواهند کرد و هم امدادهای الهی شامل شان خواهد شد.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    2 0
    شات شکوری از نظر مردم می گوید اپ
  • اسلام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    2 0
    خواهش میکنم نظر بنده را ثبت کنید. مرگ بر مفتخورهای اصلاحی.نمیفهمم شماها چرا زنده اید.
  • شینجی موتو ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    آره خب، به قول اون مجریه توی شبکه چهار، ما حتی نصفِ نصفِ اون خوردۀ جمعیتِ چین هم نیستیم... اگر بودیم، الان همدیگرو خورده بودیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس