علی تاجرنیا

نماینده مستعفی مجلس ششم: خوشحالم که روحانی از افزایش اختیارات سخن می‌گوید!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کنایه اموی‌گری به نظام در شب احیای اصلاح‌طلبان!

«محمد سروش‌محلاتی» از شیوخ اصلاح‌طلب، به تازگی طی اظهاراتی در یک مراسم احیای شب قدر با اشاره به تفاوت‌های عدل امیرالمؤمنین (ع) و شبه عدل معاویه گفته است: سیاست اموی این بود که اگر می‌توان مردم را با بذل و بخشش به برخی افراد موثر در جامعه راضی کرد، باید این کار را انجام داد.

به گزارش جماران، او در ادامه و پس از این صحبت‌ها تصریح می‌کند:

«سیاست اموی این را می گفت که عده‌ای از مردم حتی اگر در فقر و فلاکت نیز باشند، در قبال حکومت ساکتند. از این رو، تنها باید تعدادی از مردم را جذب کرد و نگه داشت و آنها را که نگه داری –و به آنها بذل کنی-، در واقع کل مردم را نگه داشتی. بنابراین این جمله در فهم سیاست اموی بسیار موثر است. من در صدد بیان چرایی این موضوع نیستم که وضع کشور ما به لحاظ فساد چرا در چنین شرایطی قرار گرفته؟ ولی عرض می‌کنم در هر جامعه‌ای که از سیاست عدالت عدول کرد و به بذل روی آورد، فساد فراگیر می شود. زیرا عدالت قاعده مند بوده و بذل فرا قاعده و قانون و یک نوع امتیاز است و در امتیاز وقتی این مسابقه شروع شد دیگر قابل کنترل نخواهد بود و هرکسی سعی می کند در آن از دیگران سبقت بگیرد و آن‌زمان است که فساد فراگیر شده و راهی هم برای علاج آن وجود ندارد.» [۱]

*سروش محلاتی که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از او با عنوان حجت‌الاسلام و برخی دیگر با عنوان آیت‌ا… یاد می‌کنند؛ این‌همانی فوق‌الذکر میان نظام جمهوری اسلامی و حکومت اموی را در حالی برقرار کرده که گویا در جریان نیست مقوله «فساد» در حکومت امیرالمؤمنین (ع) هم وجود داشت. مفهومی که در بیانه گام دوم رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره شده است.

در واقع سروش‌محلاتی با فاکتور گرفتن این حقیقت تاریخی قصد دارد ملات لازم را برای القای اموی بودن جمهوری اسلامی را به مخاطب القا کند.

او همچنین در قبال وقوع مفاسد مالی در دوران حکومت امام مجتبی (ع) و ایضاً در میان برخی کارگزاران مالی امام کاظم (ع) نیز خود را به تجاهل زده و این حقایق را درباره فساد نگفته است.

باید اشاره کرد مقوله فساد از آنجا که امری نفسانی است؛ در هر عصر و در هر حاکمیتی حتی در حاکمیت امام معصوم نیز امکان وقوع دارد و بر اساس مبانی فلسفی و عقلانی، زمانی می‌توان یک حکومت را جائر و ظالم نامید که نسبت به وقوع مفاسد دچار کرختی باشد و با فساد برخورد نکند.

در واقع، سروش‌محلاتی در حالی به این‌همانی میان نظام جمهوری اسلامی و حکومت معاویه پرداخته است که مردم جسد امیرمنصور آریا، وحید مظلومین و سایر مفسدین را بر بلندای دار دیده‌اند و می‌بینند که هیچ فساد اثبات شده‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست مگر اینکه در دست پیگیری و برخورد قرار دارد.

گزاره «شیوع فساد» نیز یک عبارت پوپولیستی است که اصلاح‌طلبان برای مفسدنمایی از نظام اسلامی ترویج می‌کنند. این در حالی است که فساد همچون سایر گناهان نفسانی قابل اندازه‌گیری نیست و مقوله‌ای است که کم آن هم زیاد است. مع‌الوصف در حکومتی میتوان مدعی شیوع فساد بود که شاکله حاکمیت با فساد موافق باشد و با آن برخورد نکند.

سروش‌محلاتی همچنین بایستی سند ادعای خود مبنی بر بذل و بخشش اموی در نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز ارائه کند!

آیا در نظامی که همه می‌دانند راه رسیدن به پست و مقام ارشد اجرایی از طریق صندوق رأی می‌گذرد؛ کسی می‌تواند مدعی بذل و بخشش و صله دادن ملک مصر و ری به اقطاب منطبق با حکومت باشد؟

و یا ایضا در کدامین بخش از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اثری از تبعیض و بی‌محلی به مردمان ساکت! مشاهده می‌شود که سروش محلاتی ادعای آن را مطرح می‌کند؟

سروش‌محلاتی باید کسی را به این محکمه بیاورد که از حاکمیت ایران همیان‌های درهم و دینار و وعده ملک مصر گرفته باشد تا به هر قیمتی، ادامه حکومت را تضمین کند.

آنچه که در ابتدای مطلب اشاره شد البته تنها بخشی از مواضع عجیب سروش‌محلاتی است...

این فرد همچنین دیدگاه‌هایی دارد از جمله اینکه مردم ایران شاد نیستند چون حسین (ع) را محور قرار داده‌اند، خیمه‌های امام حسین (ع) در ایران شده‌اند مراکز فحّاشی! جمهوری اسلامی مشکل عقل دارد، اعضای فعلی خبرگان، خبره نیستند و عده زیادی در حوزه به حکومت بدون ولی فقیه فکر می‌کنند .[۲]

گفتنیست، جریان سیاسی خاص چند سالیست که در برخی اماکن وابسته به خود و در ظاهر برگزاری احیای لیالی قدر، اقدام به طرح مواضع سیاسی علیه جمهوری اسلامی و مبانی شیعه می‌کند. اظهارات سروش‌محلاتی نیز در یکی از همین اماکن بیان شده است.

***

برادر عزیز، حجاریان، به خاطر بیاور...

«محمد عطریانفر»، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای ارشد حزب کارگزاران، به تازگی در مصاحبه با روزنامه شرق با اشاره به طرح سعید حجاریان برای «حضور مشروط اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس» گفته است: جمع‌بندی آقای حجاریان امر واقع و مقبولی نیست و پذیرش چندانی ندارد.

او در ادامه می‌افزاید:

«قبول دارم که باید حساسیت بیشتری داشته باشیم. اما در این مقام نمی‌توانیم مشروط وارد انتخابات بشویم. نام مستعار اصلاح‌طلبی «مشارکت در انتخابات» است و اگر از انتخابات گذر کنیم، جامعه به سمت انفعال یا "شورش" حرکت خواهد کرد که چنین رویکردی با شاکله اصلاح‌طلبی همخوان نیست.»

عطریانفر تصریح می‌کند:

«اصلاح‌طلبان باید هنرشان در گفت‌وگو باشد تا با استفاده از این ابزار راهگشا، موانع را برای حضور افراد لایق در مجلس برطرف کرد. اگر بناست پارلمان مؤثری داشته باشیم، باید مقدمات آنرا هم فراهم کنیم. بپذیریم که مقدمه واجب، واجب است و مدام نگوییم مرغ یک پا دارد!»

او ادامه می‌دهد:

«به هر حال شورای نگهبان با اختیارات فعلی یک واقعیت است؛ ما باید تقابل شکننده با شورای نگهبان را از بین ببریم و با گفت‌وگو از میزان رد صلاحیت‌ها بکاهیم. علاوه بر این، آقای حجاریان حداکثر می‌تواند بگوید من اینطور می‌اندیشم. زمانی می‌توان گفت جریان اصلاحات موضعی رسمی گرفته است که شخص آقای خاتمی آن موضع را اعلام کند و اظهار نظر فردی شخصیت‌ها ملاک عمل کلی نیست. برادر عزیز، حجاریان، کاش به خاطر بیاورد اصلاح‌طلبان هر بار که انتخابات را تحریم کرده‌اند، هزینه بیشتری داده‌اند و تجربه نشان می‌دهد تحریم انتخابات به هیچ‌وجه به صلاح امر اصلاحات نیست.»

*بایستی به آقای عطریانفر عرض کرد که سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده آردهایشان را بیخته و الکشان را آویخته‌اند و خیلی وقت است که درباره مقوله ناامیدسازی مردم و ایجاد فضای شورش به تفاهم رسیده‌اند .[۳]

اشاره‌های عطریانفر به موضع‌گیری خاتمی نیز در حالی است که لیدر اصلاح‌طلبان عملاً به یک مهره سوخته در میان چپ‌ها تبدیل شده است و موضع‌گرفتن یا نگرفتن او در قبال حرکت عمومی طراحی شده در هسته سخت جریان اصلاحات چندان اهمیتی ندارد.

شاهد مثال آنکه خاتمی در جریان تحریم انتخابات مجلس نهم هیچ موضع رسمی اتخاذ نکرد و یا اعلام موضع او در فتنه ۸۸ نیز در حالی بود که طراحی‌های مربوط به ایجاد فتنه از یکسال قبل آغاز شده بود.

مثال دیگر اینکه خاتمی چند سال قبل مباحثی را پیرامون ضرورت عذرخواهی نیز مطرح کرد اما با واکنش سرد هسته سخت اصلاحات مواجه شد و زبان به کام درکشید.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد فضای عمومی اردوگاه اصلاحات در قِبال انتخابات پیش رو به سمتی خواهد رفت که حجاریان طراحی کرده است و دعوای سنتی کارگزارانی‌ها با اصلاح‌طلبان ستادی؛ همچون همیشه تأثیری بر عملکرد عمومی اصلاح‌طلبان ندارد.

زیرا آنها نشان داده‌اند که همواره در «نقطه کانونی» با یکدیگر همداستان می‌شوند و فی‌المثل شخص عطریانفر مثل سال ۸۸ به سرباز جان‌برکف حجاریان بدل می‌شود و در راستای تحقق منویات او تلاش می‌کند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند نقطه کانونی اشاره شده در مقطع پیش رو، «فتنه اقتصادی» است که از چند سال قبل توسط هسته سخت اصلاح‌طلبان طراحی شده است.

فتنه‌ای که این بار قصد دارد مردم را به بهانه مشکلات اقتصادی و گرانی‌هایی که خود پدید آورده؛ به خیابان بکشاند و شعار براندازی نظام سر بدهد.

البته هسته سخت موصوف، چرک‌نویس این طراحی را در اغتشاشات دیماه ۹۶ تمرین کرده است و همانطور که سعید حجاریان نیز تصریح کرده است؛ این موج قرار است با شدت بیشتری به سمت ساحل بازگردد!

حجاریان در این زمینه وعده رویارویی مردم و نیروهای امنیتی را نیز داده است .[۴]

***

نماینده مستعفی مجلس ششم: خوشحالم که روحانی از افزایش اختیارات سخن می‌گوید!

«علی تاجرنیا»، فعال چپ و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است:

موضوع امنیت ملی اگر چه در راس آن شخص رئیس جمهوری است، اما بخش عمده ای از مولفه های تاثیرگذار بر آن از اختیارات وی خارج است.

او می‌افزاید:

«در حوزه اقتصاد مشاهده می کنیم که نهادهایی که سنخیتی با فعالیت‌های اقتصادی ندارند؛ می توانند مجموعه اقتصاد کشور را مدیریت کنند و تاثیرگذار باشند. در عرصه سیاست در ظاهر به اسم نیروهای مردمی نوعی احزاب نانوشته داریم که در همه انتخابات، جانب یک جریان سیاسی خاص را می گیرند. این موارد نشان می دهد مجموعه هایی در حوزه قدرت وجود دارد که خارج از اراده رئیس جمهوری عمل می کنند.»

تاجرنیا در عین حال تصریح می‌کند:

«خوشحالم که رئیس جمهوری با پوست و استخوان این مشکلات را حس کرده است و از افزایش اختیارات رئیس جمهوری سخن می گوید. به هر حال این موضوع می تواند به مجموعه دموکراتیزاسیون (دموکراسی سازی) کشور و واگذاری اختیارات بیشتر به شخصیت‌ها و نهادهای برآمده از رای مردم نقش موثری داشته باشد.» [۵]

*ما قضاوت درباره اظهارات و خوشحالی‌های تاجرنیا را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

مع‌الوصف آنچه که تاجرنیا در طرح مثال‌هایی از بی‌اختیاری رئیس‌جمهور مطرح کرده است واقعی نیستند!

بویژه اینکه واضح است که مثلاً در عرصه اقتصاد و برخورداری از درآمدهای کلان کشور، هیچکس همچون دولت مبسوط الید نیست و هیچ نهادی هم در کشور وجود ندارد که در این زمینه بتواند به پای اختیارات و امکانات دولت برسد.

میزان برخورداری دولت از اختیارات و درآمدهای اقتصادی کشور به حدّیست که کارشناسان می‌گویند بیش از ۹۵ درصد از اجرائیات کشور در اختیار دولت و شخص رئیس جمهور است.

مثال‌های تاجرنیا در مباحث مربوط به سیاست و امنیت ملی نیز بیشتر بهانه‌جویی به نظر می‌رسند تا واقعیت! زیرا مثلاً تجربه «برجام» که صرفاً خواسته دولت آقای روحانی بود و هیچ بخشی از ارکان حاکمیت نیز نسبت به آن خوشبین نبودند؛ به روشنی نشان می‌دهد که دولت در عرصه سیاست داخل و خارجی تا چه اندازه یکّه‌تازی می‌کند.

ضمن اینکه بر خلاف القائات جریان خاص نیز رهبری در قبال اجرائیات دولتی کشور دخالت ندارند بلکه به دلیل رأی مردم، به اِعمال یک مدیریت کلان ارزشی بسنده می‌کنند.

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1195305

2_ mshrgh.ir/927542

3_ mshrgh.ir/938200

4_ mshrgh.ir/927222

5_ www.irna.ir/news/83328699/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    اگر حساب اموی گری باشد . اصلاح طلبان خود بنیانگذار اموی گری در ایران هستند و با خدعه و نیرنگ و فریب و ثروت اندوزی از راه غارت بیت المال سرآمد این مسئله هستند.
    • حیدر صالح IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      25 3
      در دوران خاتمی یادم میاد تلوزیون یک جلسه هیئت دولت را نشان می داد که حسن حبیبی معاون وقت گذارش می داد و دزمیان صحبتش از عنایت خلیفه عباسی به شاعران و ادیبان می گفت و الگو گیری می کرد
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      39 10
      افسادطلبان دین ستیز نوکران شیطان بزرگ و سرمایه های اجتماعی فرزند نامشروعش اسرائیل هستند
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      14 4
      احسنت
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      14 4
      بقول دوست ۰۹:۵۸ حتی معاویه هم نیستید و تنها شبیه خلقای عباسی میمانید
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    76 6
    لعنت خدا بر منافقان در هر لباس و منصبی که بودند و هستند ، لعنت خدا بر خائنین بی شرم ، لعنت خدا بر خوارج دوران و...
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      22 3
      ایا اگر دوستان سروش بعد از 6 سال حکومت بگویند افتخار میکنند که یک خانه نساخته اند این اموی است یا علوی؟ اگر در ساختمانهای طاغوت حکمرانی کنند و در خانه های هزار متری و .... زندگی کنند و مردم 60 سال در انتظار یک قوطی 50 متری باشند این چگونه است؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    52 4
    این شیخ اصلاح طلب در مورد پرونده هایی مانند کرسنت و سطح زندگی بزرگترها و دوستاش نظری ندارد؟
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    35 3
    فقط می توان گفت اصلاح طلبان تهوع آورانی بی حد و مرزند!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    29 3
    دزدتر از جماعت لیبرالِ بی وطن که اغلب با برچسب اصلاحطلبی ظهور میکنن در هیچ جای این کره خاکی وجود نداره
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    26 2
    استاد ما می گفت برخی برای معروف شدن خودشان اگر لازم بدانند ادرار در چاه زمزم هم می کنند. اگر یک مسولیت به سروش میدادند من سوگند به قران می خورم که اصلا از این حرف ها نمی زد این ادم عقده معروفیت و ریاست دارد
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 24
    مگه نمی گید که در حال جنگ اقتصادی هستیم پس باید مثل زمان جنگ یک مقر تصمیم گیری تشکیل بشه که همه تحت فرمان اونجا عمل کنند نه مثل الان که هر کی برای خودش کار میکنه این تمام حرف روحانیه مسئولیتو انداختید گردنش اختیاراتی هم باید بهش بدید دیگه
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      18 2
      اون اگه کل اختیار دنیا روهم بهش بدن توان کنترل زبان و ... خودشو هم نداره.کسی که مدعیه از تو ماشین با شیشه دودی درد مردم رو می فهمه طلا رو می ده و شکلات می گیره .نه اینکه مشکل رو حل کنه.اگه این اختیاراشو به یه بیسواد می دادن حالا وضع بهتر از این بود
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      20 4
      اختیار 18 میلیارد دلار جهانگیری و 70 تن سکه سیف که یک ماهه به یک چهارم قیمت حراج کردند و حذف کارت سوخت با روزی 100 میلیارد خسارت و از همه مهمتر برجام بی فرجام با اعتمادی که اینها به شیطان کردند کم بود چطور به چنین اشخاصی میشود اعتماد کرد و کل کشور را داد دستش؟
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      10 1
      این کار برای کسی هست که قبلا خودش رو ثابت کرده و امتحان پس داده باشه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    17 2
    علی الحساب پرونده اصلاح طلبان در ایجاد انحرافات و مفسده اقتصادی و رانت خواری و پشت پا زدن به عدالت اجتماعی و گسترش زندگی و فرهنگ اشرافی گری و خلق و خوی شازده های قجری بسیار سنگین است .
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    21 3
    امروز شیبه ترین احزاب و جریانات در ایران به احزاب و جریان اموی از نظر فکری و انحصار طلبی و به چالش کشیدن مفاهیم و ارزشهای دینی بخشی از احزاب و جریانات غربزده موسوم به اصلاح طلبان هستند .
  • ابن الشهید IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    16 6
    ضمن تائید نگاه نویسنده متن ، باید عرض کنم که کلیات مطالب آقای محلاتی هم درست هست. مشکل ما با آقایان این است که اصلاح طلبان را بنیانگذار سیاست ورزی اموی (حکومت مبتنی بر فساد و فریب) می دانیم. لذا ایشان باید در موضع متهم باشند و حق سوال از حاکمیت ندارند.
  • سلام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    15 8
    يعني اگر در دوران اميرالمومنين ( ع ) و يا در دوران ائمه ديگر ( ع ) فساد بود در اين دوره هم بايد باشد ، يعني مذموم نيست . خاك تو اون سرت با اين مقايسه كردنت .
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    12 1
    سروش پدرش انسان صالحی بود بارها با او در راهپیمائی قدس با هم بودیم انسانی وارسته اما این پسر و اون دوقلوها اصلا به پدر نرفته اند پسر کو ندارد نشان از پدر
  • افتخار AU ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    15 3
    در کشورهای غربی مثلا استرالیا هفته ای نیست که خبر فساد مالی از تلویزیون پخش نشود با این تفاوت که شخص فاسد یا زندان نمی رود و یا اگر کیفر زندان گرفت مدت کمی محکوم می‌شود - ولی در جمهوری اسلامیشخص فاسد حتی اعدام هم می‌شود و مال اختلاس شده بعلاوه جریمه از او پس گرفته میشود. حال از حجت الله محلاتی باید پرسید نظام جمهوری اسلامی غیر از این مبارزه شدید با فساد که می کند چه باید بکند تا او نق نزند؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    19 5
    فعلا" که دولت دست شما اموی هاست. اختلاسهای چندهزارمیلیاردی، باندبازی، ارز 4200، طلا و سکه و خودرو و مسکن و ارزاق عمومی ، کاهش ارزش پول ملی، فتنه گری، فقر و اختلاف شدید طبقاتی، عدم نظارت و .... ای شیخ اول فکرکن بعد حرف بزن.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    13 2
    خدا این اصلاح طلبها( که در واقعا افساد طلبن اکثرشون) را به راه راست هدایت کنه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    13 4
    از شنیدن اسم اصلاح طلب آدم چندشش میشود هرچه مفسد اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی و سیاسی و امنیتی است یک سرش به اینها وصل است
  • محسن IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    16 10
    عزیزان! وقتی خودتان دائماً به شبیه سازیِ تاریخی دست می زنید و رقیبانِ سیاسیِ خود را طلحه و زبیر و اشعث و ابوموسی اشعری و ... می نامید، چرا و چگونه انتظار دارید که این شبیه سازیها یکطرفه و انحصاری باشد و دیگران حقِ استفاده از این شیوه و شگرد را نداشته باشند؟ اگر چیزی خوب است، برای همه خوب است و اگر بد است، برای همه بد است. قبول ندارید؟
  • مجید IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    9 3
    اقای محلاتی با لباس روحانیت در کشور دو دستگی ایجاد کردید برگردید قم بهتر است
  • مسعود IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    9 3
    بايد به حال حوزه اي گريست كه نام مكتب امام صادق عليه السلام را بر خود نهاده , اما كم نبوده اند آخوندهاي بي تقوا و اموي مسلكي كه از درون همين حوزه ها بيرون آمده و مي آيند. آخوندهايي كه بنام اسلام و در لباس مقدس روحانيت گاها" ضربه هايي بر پيكر اسلام و انقلاب و روحانيت زده و مي زنند كه اگر تمام دشمنان اسلام هم يكجا جمع شده و هم رأي شوند هم نمي توانند چنين خساراتي را به اسلام و روحانيت بزنند. متأسفانه سياست حاكم بر حوزه ها بيشتر بر جذب حداكثري طلبه و به قول معروف تربيت سياهي لشكر بوده تا تربيت طلبه فاضل و به دردبخور.!! حال چرا بزرگان حوزه فكري به حال اين معضل و اصلاح رويه غلط گزينش , تربيت و فارغ التحصيلي طلاب حوزه ها نمي كنند , الله اعلم .
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      0 1
      خجالت بکش! اگه امام علی (ع) میخواست تفتیش عقاید بکنه یا تا این حد که نو میگی تجسس، حکومتش تا امروز هم جریان داشت.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    8 1
    چند وقت دیگه میبینم سروش محلاتی مثل بقیه اسلافش داره کنار ترامپ یا نتانیاهو سلفی میندازه!
  • يكي از اهل شهر قيام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    6 3
    بنده اهل قم هستم و همين آقاي حاج اقا محلاتي در محله ي با قيمت ميلياردي خونه هاش زندگي ميكنه....واقعا خواستيد نشاني دقيق خونشو بدم....
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    15 2
    هر دو جناح روي امويان و بني عباس را سفيد كرده اند پس با هم دعوا نكنند.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    12 2
    هروقت این جماعت دنیا طلب را میبینم یاد ابوموسی اشعری و قاضی شریح می افتم که چه خیانت هایی کردند همه دلسوزان باید برای فتنه احتمالی 98 توسط این جماعت اماده باشند فتنه بزرگی را از قبل طرح ریزی کردند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    12 0
    اگر بذل نداشتیم رتبه ی دوم خرید خانه در ترکیه به دست ایرانی ها نبود! در حالی که میلیون ها ایرانی هیچ خانه ای ندارند و میلیون های دیگر به دلیل نداشتند حداقل امکانات توانایی ازدواج ندارند! اگر بذل نداشتیم این نبود که عده ای زیادی در رفع نیاز های روزانه خود مانده باشند اما عده ی زیاد دیگری تفریحشان خرید در کشور های همسایه و آن هم از برند ها باشد! اگر بذل نداشتیم این نبود که کسی یک شغل هم نداشته باشد اما همین دوستان بنده 2 و 3 شغل داشته باشند!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    6 1
    اگر یک بررسی کوچک انجام شود معلوم می شود که چند درصد اصلاح طلبان از سفره این مردم چپاول کرده اند و نتیجتاً کدام جناح به اسلام اموی نزدیک ترند
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    5 2
    ایا 1400 دوباره اشتباه می کنیم؟
  • علی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    5 2
    لعنت خدا بر شما بی پدران منافق و خوارج باد
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    6 3
    نظام جمهوری اسلامی چقدر مظلوم است که هر غورباغه ای برای او هفت تیر می کشد . جای شهدای عزیز ما خالی است که ببینند امثال سروش به خاطر عقده های نرسیدن به پست چه کرکری برای نظام می خوانند . خدایا شکر که ما در خط این هفت تیر کش ها نیستیم .
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 4
    اگر یکی مثل احمدی نژاد هم بیاد بازم این حرفا میزنید
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    9 2
    سروش محلاتی "سیاست اموی این بود که اگر می‌توان مردم را با بذل و بخشش به برخی افراد موثر در جامعه راضی کرد، باید این کار را انجام داد." اقای سروش دقیقا حدیث نفس می فرمایی.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    5 1
    اصلاح طلبان، حرافی، فرافکنی و دیگر هیچ
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    5 2
    شیخ سروش! رییس جمهورتان همین کار را با جریان شما و سلبریتی ها انجام میدهد و شما وظیفه تان به خط کردن مردم برای رضایت ایشان است! پس نیاز به سخنرانی نمی بینیم!
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 1
    رهبری در قبال اجرائیات دولتی کشور دخالت ندارند بلکه به دلیل رأی مردم، به اِعمال یک مدیریت کلان ارزشی بسنده می‌کنند.
  • FR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 0
    این راضی نگه داشتن عده ای که کار خود روحانی به تبعیت از پدر خوانده بوده است....
  • فرشاد IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 1
    اتفاقا قیافه این مردک به زبیر و ابوموسی اشعری می خورد همین ها که با پولهای بیت المال که توسط دولتهای سازندگی ، دوم خرداد و همین اعتدال به بهانه های مختلف به حسابشون ریخته شده و خوردن چاق شدند
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 1
    متاسفانه ماازاهداف انقلاب دور شدیدم امیدی به جناحانیست همه کارکردشان برامردم مشخص شده .رهبرهم تنهاست نمیزارن افرادمخلص اموررابدست گیرند جوانان متدین ومتخصص باید اقدام کنند اگربزارند....
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 0
    مشرق کارت به جایی رسیده که برای تبرئه ی جمهوری اسلامی داری به زمامداری معصومین (ع) ایراد میگیری، بله در اون زمان هم فساد بوده اما چقدر، کجا، کی و حضرت در مقابل، چه عکس العملی داشتن.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 1
    اسبهای یدک کش کمک حال سرمایه داری بروید به زباله دان تاریخ .
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    0 0
    نامرد حضرت امام علی علیه اسلام از خاطی نمی گذشت میگی در زمان او هم فساد بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس