واکنش محسن هاشمی به اخذ عوارض ترد از تونل‌ها: شایعه‌ای بود که تکذیب نشد

حزب اتحاد ملت در واکنش به مخالفت محسن هاشمی با طرح سیاسی «حیات شبانه»، صحبت‌های تندی را علیه وی مطرح کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

وصیّتنامه حجاریان؛ شعار «رأی من کو» شاخص اصلاحات بماند

«سعید حجاریان»، عضو هسته سخت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی طی یادداشتی تلاش کرده است به طراحی چند ضلع مختلف در اردوگاه اصلاحات بپردازد.

او در این یادداشت از این می‌گوید که اضلاع اردوگاه اصلاحات شامل چپ‌های خط امامی، اصلاح‌طلبان و جنبش سبزی‌ها هستند!

به گزارش اعتمادآنلاین، حجاریان اما در کلیدی‌ترین بخش نوشته خود با این‌همانی بین اصلاح‌طلبی و تغییرخواهی تأکید می‌کند: تغییرخواهان در فاز نخست، از «برابری» سخن گفتند، سپس بر «دموکراسی» تاکید کردند. ولی در مرحله آخر، ضمن حفظ همگی مولفه‌ها، «حق رای» را برجسته کردند و شعار «رای من کو» سر دادند.

او ادامه می‌دهد: شهروند است که تصمیم می‌گیرد، چه کسی تصمیم بگیرد. حقیقت آن است، در سیاست نمی‌توان بر سر حق انتخاب کردن و حق انتخاب شدن معامله کرد و از این منظر، نقطه عزیمت جنبش سبز به‌درستی انتخاب شد؛ امری که در دو فاز ابتدایی پروژه تغییرخواهی برجسته نشده بود.

حجاریان در بخش انتهایی یادداشت خود تصریح می‌کند: در پایان باید گفت، می‌توان الگوی مزبور را به‌مثابه مبنای تغییرخواهی انتخاب و اجزای اصلی‌ترین شعار، یعنی «رأی من کو» را به‌عنوان گفتار شاخص تغییرخواهی، بازترجمه کرد .[۱]

*هویداست که حجاریان قصد دارد با تنفس مصنوعی، خط معارضه با نظام و بی‌صلاحیت بودن ساختار نظام در صیانت از رأی مردم را ادامه دهد.

ادامه دادنی در عین آنکه این تئوریسین جریان خاص همچنان اصرار دارد که اصلاح‌طلبان در هر انتخاباتی و اساساً هر منصه‌ای صرفاً بر گزینه مورد نظر خود با نمایه «حق انتخاب»! تأکید کنند و دست آخر نیز اگر گزینه اکثریتی را نپذیرفتند؛ پارادیم «رأی من کو» را کلید بزنند.

آگاهان سیاسی از این می‌گویند که اعضای هسته سخت اصلاحات قصد دارند تا تغییر و براندازی نظام را به هر قیمت ممکن به چشم خود ببینند و از همین روست که نه تنها به جوانان روی خوشی نشان نمی‌دهند بلکه مصرّ هستند که راه حل‌های آنها در راهبری پروژه‌های براندازانه، یک روز پاسخ خواهد داد!

طراحی پروژه «فتنه اقتصادی» از کارویژه‌های همین چهره‌هاست که در آن صراحتاً بر عام‌البلوی بودن جامعه و وقّاتی برای رویارویی کسانی از مردم با نیروهای امنیتی نیز اشاره شده است .[۲]

***

حمله یک زن محجبه به گشت ارشاد

«طیبه سیاوشی»، نماینده عضو فراکسیون امید و از بانیان وضع موجود، در یک مصاحبه گفته است:

«سالهاست در مورد گشت ارشاد و تقویت آن برای کنترل حجاب بانوان تاکید می شود، ما از آنها که بر تقویت گشت ارشاد اصرار دارند می خواهیم تحقیقی را انجام دهند که آیا بودن گشت ارشاد موفق بوده است و توانسته است تاثیر گذار باشد یا فقط باعث بلند شدن جیغ و داد مردم و حمله آنها به کسانی شده که مظهر قانون هستند و گاهاً کلیپ این زد و خوردها در سطح جامعه و سطوح بین المللی پخش شده است.»

به گزارش اسکان، او می‌افزاید: در واقع گشت های ارشاد و تشویق مردم به ارائه گزارش (بدحجابی) باعث می‌شود که مقابله با قانون را به نحوی بِه مردم یاد بدهیم در حالی که بهتر است راه حل دیگری پیدا کنیم، راه حلی که ممکن است زمان بر باشد اما می تواند آرامش و امنیت اجتماعی را در کشور تأمین کند. [۳]

*خانم سیاوشی به عنوان یک نماینده و یک فعال سیاسی، گویا این اصل بدیهی را نمی‌دانند که هر حکومتی برای رعایت شدن مبانی خود مکلف به اجرای برخی طرح‌ها و برنامه‌هاست و این مسئله مقدم بر نتیجه است.

به سخن دیگر اینکه مثلاً اگر دولتی داریم که ضعیف و ناکارآمد است؛ این مسئله دلیل نمی‌شود که اصل دولت‌داری زیر سؤال برود و فی‌المثل یک نفر ادعا کند نتیجه دولت‌داری که جز گرانی نبوده است!

در بحث نتایج گشت ارشاد نیز اگرچه آمار موجود از بهبود اوضاع و عدم ورود خاطیان بدحجابی به تکرار بدحجابی حکایت دارد اما فی‌الجمله باید گفت اگر هم سوء ظن و یا جیغ و دادی نسبت به این طرح عقلانی وجود دارد؛ به دلیل همین قبیل مخالفت‌های سیاسی و عدم طرفداری از عقلانیت است. مخالفت‌ها و عدم طرفداری‌هایی که ذهن برخی افراد مشوّش می‌کند و در کنار عدم التفات به قوانین مشابه در سایر کشورها؛ موجب ایجاد برخی نارضایتی‌ها می‌شود.

«رهبری راه حل جایگزینی غیر از برجام نداشتند و نباید از وزرا توقع عملکرد درخشان داشته باشیم»! از جمله دیگر نظریات سیاسی خانم سیاوشی است.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان ستادی اخیراً به کرّات اعلام می‌کنند که نسبتی به فراکسیون امید ندارند و در انتخابات آینده هم به اعضای این لیست رأی نخواهند داد...

***

متحدین علیه محسن هاشمی!

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت، به تازگی طی مطلبی در کانال تلگرامی خود با اشاره به مخالفت محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با طرح «حیات شبانه» که توسط برخی اعضای شورای شهر پیگیری می‌شود، نوشت:

«محسن هاشمی توجه ندارد که طرح زیست‌شبانه در تهران، طرحی‌است برای مجاز بودن کار برخی صنف‌ها پس‌از نیمه‌شب و تا صبح در برخی منطقه‌های شهر که گویا پلیس با آن مخالف است و در عین حال بسیاری از افراد هستند که در ساعت اعلام شده از سوی رئیس شورای شهر نمی خوابند.»

گویا محسن هاشمی درباره این طرح گفته است: مخالف حضور فرزندانم در زیست شبانه هستم. خودم نیز شب‌ها ساعت ۱۰ می‌خوابم و ۵ صبح بیدار می‌شوم بنابراین تمایلی به این طرح ندارم.

او همچنین می‌افزاید: در صورتی که در یک خانواده نیز پدر به تنهایی در زیست شبانه باشد، قطعاً نگرانی‌هایی برای زنان ایجاد می‌کند. [۴]

*ما قضاوت درباره موضع درست هاشمی و حمله اصلاح‌طلبان به او را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

درباره طرح حیات شبانه ذکر این نکته گفتنیست که این پروژه چند سال قبل نیز توسط برخی سلبریتی‌ها پیگیری شد اما به سرانجام نرسید.

این طرح که پیوست امنیتی آن هرگز ارائه نشده (و به نظر نمی‌رسد که قابل ارائه باشد) با مخالفت پلیس تهران نیز روبروست.

ماجرای جالب‌تر در طرح حیات شبانه تهران! محذوف شدن کلمه «مدنی» از تیتر این طرح در محاورات سیاسی و رسانه‌ای است.

گویا طرح مذکور اسم دقیق‌تری با عنوان «طرح توسعه حیات مدنی و شبانه» دارد که فعلاً و بنابر مصالحی از سوی اصلاح‌طلبان مورد اشاره قرار نمی‌گیرد.

و بدیهیست که وقتی جریان خاص درباره مقوله مدنیت صحبت می‌کند؛ بلافاصله بایستی منتظر «ناامنی» بود...

***

1_ https://etemadonline.com/content/312913

2_ mshrgh.ir/927222

3_ http://www.eskannews.com/news/20490

4_ https://fararu.com/fa/news/402614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    63 53
    به نظر من باید مواد مخدر را هم آزاد کنند مثل حجاب
    • ایرانی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      66 5
      از کی ممنوع شده؟ چه چیزایی ادم میشنوه!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      32 36
      او می‌افزاید: در واقع گشت های ارشاد و تشویق مردم به ارائه گزارش (بدحجابی) باعث می‌شود که مقابله با قانون را به نحوی بِه مردم یاد بدهیم ........!!!!!!!!!....با این استدلال پرفسور وارانه ایشان ! باید پلیس را از سطح جامعه کلا جمع کنیم چون مقابله با قانون دزدی نکنید رو به نحوی! به مردم یاد میده !
    • ناشناس IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      55 5
      کله پوک مواد مخدر خیلی وقته آزاده چشماتو وا کن یه نگا به پارک ها و چهارراه ها بکن تا مدرسه های دخترانه و پسرانه میفهمی که آزاده تو این مملکت غیر حجاب که سیاسی هست بقیه مسائل آزده.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      43 65
      بی حجاب بی ارتباط با فحشا نیست عزیزم. بی حجابی میتواند موجب فحشا بشود. میتواند موجب طلاق بشود . میتواند موجب ...
    • پیرمردهای عجوزه IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      31 8
      باید کاملا مشخص بشه نرها با چی تحریک میشن و بقیه زنها بیخودی این لچک و مانتو رو روی تنشون نکشند.زنهایی که زیبا نیستند یا آرایش نمی کنند یا خوش اندام نیستند و زنهایی که وارد میانسالی شدند لازم نیست حجاب داشته باشند
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      4 2
      چقدر ایران ازادی است خدای من
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    50 25
    راه حل بهتر برای حجاب این است که فرزندان خود را از ترکیه و بلعار و پاریس جمع کنید
    • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      27 19
      فقط جمله اصلاح طلبان تهوع آور شایسته و درخور این جماعت منحرف و مزدور است!
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      25 19
      یکی نیست به این خانوم بگه ،در مقابل هر قانونی ،در هر کشوری ،یه عده مخالف قانون هستند.حالا مجری وناظر اجرای قانون رو جمع کردن =راه حل قانون گریزی یه عده است؟!
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    51 30
    یه قانون رو باید عرف جامعه قبول داشته باشه وگرنه میشه ضد قانون، برای حجاب عرف مثلن تهران با قانونش موافق نیست پس میشه یه کار الکی و بدتر موجب شیوع بی قانونی. ه چند منتشر نمی کنید
    • علی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      16 23
      با سلام اگر اصلاح طلبان قانون جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند قانون هم اینها را قبول نداشته باشد مثلا اگر به اینها یا بی حجابها کسی تعرض کرد نتوانند شکایت کنند
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      24 30
      عجب که عرف تهران با حجاب موافق نیست عزیزم فکر کنم شما یا تهران آلبانی هستی یا تهران اسرائیل شایدم چشمات مشکل داره
    • سید جواد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      22 6
      چطوره قانون تهران هم بر اساس عرف مناطق مختلف اون متفاوت باشه؟! توی هر منطقه هم کلی خیابون هست. ممکنه عرف اونها هم با هم فرق کنه!!!
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      21 4
      عرف جامعه اگه یه زمان کمربند زدن رو قبول نداشتن و انجام نمیدادن یعنی باید این قانون رو دیگه رها میکردیم درسته؟؟!!
    • US ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      25 8
      بخاطر این فکر میکنید عرف جامعه تهران بیحجابه چون که یک بیحجاب بی حیا شروع به شلوغ کاری و بینظمی کردند وگرنه خیلی از افرادی که شاید حتی حجاب کامل هم ندارند با همین قانونی که هست موافقند
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      23 12
      قانون حجاب رو سازنده انسان و قانون گذار اصلی گذاشته هر کی با اون مخالفه از ضعف عقل واگه کسی بگه تو ماشین آب بریز و روشنش کن بهش می خندی و میگی عقل نداره این خودرو بر اساس نظر خودرو ساز پایه بنزینی یا گاز شوزه آب چرا، حالا می گی حجاب عرفی نه قانون خدا!
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    38 28
    این .. های سیاسی دنبال چی هستند امثال شهید والا مقام نصیری دنبال چیست یکی مثل شمر است یکی در خط امام حسین علیه السلام لعنت به این اصلاحات که همه چیز را خراب کرده اقتصاد را خراب کرده سیاسیت را خراب کرده فرهنگ را خراب کرده خانواده ها را خراب کرده فرهنگ شهادت و مقاومت را خراب کرده و ....
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    50 28
    این اصلاحات زن و مردش همه چیز این مملکت را به گند کشیده اند حجاب را به گند کشیده اند اقتصاد را به گند کشیده اند ، فرهنگ را به گند کشیده اند ، سیاسیت را به گند کشیده اند عزت و حرمت ملت را به گند کشیده اند فقط به حزب خودشان فکر میکنند اینها که از حزب خود نمی گذرند مطمئنا گروهی از گندم ری هم نمی گذشتند خداوند سپاه عمر سعد را لعنت کند
  • حامد IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    39 21
    اگر این آدمای سبک مغز مثل طیبه سیاوشی از گشت ارشاد بد نگن بی حجابا و متخلفین به قانون کشور اسلامی جرات نمی کنن جیغ و داد کنن و بعد بیان هوچیگری اینا رو به نام مردم بنویسن.هر چی می کشیم از بی بصیرتی این اصلاح طلب هاست.
    • مرتضی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      16 6
      برادر محترم ، عمل به دین یک سعادت برای انسان و جامعه است. ولی به شدت با اعمال زور برای امر به معروف مخالفم ، این خانم هر چه گفته ، نظر شخص خودش بوده ولی به نظرم انزجاری که به بنده و امثال بنده از دیدن کلیپ برخی برخوردهای تند و سلیقه ای گشت ارشاد دست میده اتفاقا به علت عدم رعایت نزاکت و ادب برخی ماموران گشته .نه عمل به قانون. آیا ضرب و شتم هم شهری ها که همه در کلیپها دیدیم نشان دادن چهره اسلامه؟خوشبختانه بنده تا به امروز اصلا برخورد بد از گشت ارشاد ندیدم ولی احساس میکنم اگر در صحنه هتک حرمت و ضرب و شتم یک هم شهری به جرم شل حجابی یا بد حجابی قرار بگیرم ، کارم به درگیری با ماموران گشت برسه ،حامیان بگیر و ببند هم به زودی متوجه خواهند شد که دفاع بد از یک فعل صحیح بیشتر مخرب است تا مصلح.همیشه راحت ترین راه لزوما درست ترین راه نیست
    • AE ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      4 4
      والله من تواین چهل و سه سال عمرکه ازخداگرفتم بی حجاب هم دیده ام ولی تابه حال گشت ارشادی ندیدم که بهشون یه تذکری هم بدهدچه برسدبه زدوخوردونمی دونم این ویدیوهای زدوخوردگشت ارشادکجااتفاق می افتدوضبط می شودیاصحنه سازیه ایاشمابه چشم خود به طور زنده ازاین زدوخوردهادیده اید
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    25 9
    اینها ریاکارند جاش بیفته نشون میدن حرف دلشون رو
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    10 12
    ناهنجاری اخلاقی یکی از بندهای ماموریت شبکه بهایی و ضدانقلاب است. چون آمریکا در ضربه زدن به انقلاب اسلامی زاییده، دست به دامان چنین افرادی شده که ایران رو اذیت کنند. بترسید از روزی که مومنین جواب سختی به هنجارشکنان بدهند. ویلاهتون میشه قبرستون. صبر هم حدی داره. فعلا" خودتون رو بیشتر نشون بدید.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    21 18
    معلومه موثر بوده خودشون هم میدونن که بوده وگرنه الان وضع ده برابر بدتر بود. شما هم خودشو اذیت نکن ان شاء الله دور بعدی باید بری دنبال کار دیگه. شما میمونی و کرده ها و نکرده هایی که باید در پیشگاه خدا در موردشون پاسخ بدید.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    13 26
    طرح شبانه همان طرح فساد کاباره ای در کشورهایی مثل تایلند هست که میخواهند فساد در کشور گسترش یابد.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    24 11
    اگه عموم مردم حجاب رو به اون شکل که مدنظر حکومت است قبول داشتن که دیگه نیازی به گشت ارشاد نبود! باید با برداشت عموم مردم از حجاب همراه بود نظر مردم رو نمیشه با گشت ارشاد تغییر داد! چماق نتیجه عکس داده! مثل دهه شصت و هفتاد که گیر به ماهواره و لباس آستین کوتاه و روسری مردم رو بدبین کرد! و این تلقی به وجود میاد که حکومت به حجاب حساس تره تا سایر انحراات مثل اختلاس و ربا و دزدی و مواد مخدر...
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      4 0
      برخورد با قتل نتیجه داده ؟ عده ای مشغول حذف هویت زنها و عده ای هم حذف فیزیکی و هر دو هم توجیه ...
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    9 13
    بنظر میرسد برای روشنگری مخصوصا جهت جناح خط امامی در اصلاح طلبان البته به قرائت استاد حجاریان بصورت مستند و منطقی زوایای اعتقادی و فرهنگی و اندیشه های سیاسی و اجتماعی اصلاح طلبانی مثل هاشم اغا جاری / بهزاد نبوی/ محسن ارمین / محسن سازگارا/ عبدالکریم سروش / محسن کدیور / اکبر گنجی / مجتهد شبستری و سید محمد خاتمی و... دقیقا و شفاف از نگاه و مستند به اظهارات خودشان رونمایی شود . طیفی از اعتقادات انکار وحی / اسمانی نبودن قران / شبهه در امامت وعدم عصمت ائمه (ع)/ دین منهای حکومت / شبهه در احکام شرع حتی با کمال وقاحت نوعی حق دانستن عمل قوم لوط / فرستادن اندیشه و اراء امام خمینی به موزه تاریخ / انکار وجود امام زمان (ع) / قداست زدایی از اموزه ها و مناسک دینی و...باید به نظر و سمع عدهای که هنوز به دلایل احتمالا سیاسی و یا رو در بایستی تعلق خاطر بهسیاسی به اصلاح طلبان دارند برسد تا تکلیفشان را با انها روشن کنند .
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    17 3
    دو قطبی کردن فضای جامعه و تقسیم زنان به با حجاب و بد حجاب و فریب و تحریک و انداختن انها به جان هم و فیلم تهیه کردن و تخریب چهره زنان در ایران فقط یک بازی سیاسی زشت و کثیفه، هر کشوری راه و رسم و پوشش و فرهنگ خاص خودش رو داره و برای اون ارزش قائله نمی توانند با این ترفندها همه رو بی حجاب کنند.
  • اصغر IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    20 16
    40سال گذشته تاحالا نه باچماق نه بادادن هويچ واب هويج كسي باحجاب نميشه...هي مردمو چوب نكنيد مردم دركشون بالاست اگه فشار بيارين همه برميگردند وزده ميشن مثل الان
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      4 13
      به درک خداوند داعش عمله بن سلمان و امریکا را بر انها غالب کند که انوقت دیگر دیر است مثل قومی که با کشتن حسین حجاج برانها غالب شد
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      10 2
      لجاجت نشانه درک بالا ! به به ! پناه بر خدا از این ادراکات !
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    12 8
    اگر ارزانی شود و مردم رفاه داشته باشند مشکلاتی این چنینی مانند حجاب هم حل میشود. چون جوانان می توانند به راحت ازدواج کنند جهیزیه بخرند پسرها میتوانند خانه بخرند و عروسی بگیرند و از پس مخارج زندگی دو نفره برآیند. و دیگر نیازی به گشت ارشاد و غیر ارشاد نیست
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      0 0
      انسانها عفیف از قناعت بیگانه نیستند آنها نه امید به کدخدا دارند نه به امیدواران به اون ، آری دنیا را همان گونه که هست می بینند برای همین خیلی اهل تکلف و ...
  • FR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    20 2
    من در حس بي زندگي نظر ميدم انگار مغز ام خالي شده !؟
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    6 17
    اینهمه علیه حمایت از دین موضع دارند; بعد میگویند ما باید کاری کنیم که به متدینین نزدیک شویم!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    9 8
    لعنت به این اصلاحات که یک پارچگی ملت ازاده ایران را خراب کرده و منفذی شده برای دشمن که دشمن به انها امید ببندند شهدا مملکت را با خونشان حفظ کردند اینها قدم به قدم به دشمن امید می دهند خون شهدا انشااله شما را به خفت وخواری دچار می کند صبر خدا زیاد است در طول تاریخ هرکس حق را تخفیف کرد خودش بیشتر به ذلت وخواری دچار شد .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    3 14
    بی شک بخشی از جریان موسوم به اصلاحات نفوذیهای سازمانهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب در انقلاب اسلامی برای به چالش کشیدن انقلاب و حکومت دینی و ولایت فقیه هستند .و تا زمانی که این جریان وابسته در هرم قدرت قرار دارد امکان تحقق عدالت و معنویت و تشکیل نظام واقعا اسلامی و جامعه سالم و اقتصادی پاک امکان ندارد .چون اساسا این جریان لیبرالیستی معتقد به عدالت و معنویت و عقلانیت و حکومت دینی نیست .
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    2 5
    مهمان دیپلمات خارجی ملزم به رعایت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند لذا پوشش را رعایت می کنند در ایران مسلمان نماها دارند با قوانین موضوعه مبارزه می کنند ؟ جل الخالق
  • FR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    8 7
    حرام لقمه حجاريان
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    5 7
    و چون آنان را گویند که فساد در زمین نکنید، گویند: تنها ما کار به صلاح کنیم. ( سوره بقره آیه 11)
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    17 2
    به نظر می رسد کسی نمی خواهد این موضوع حل شود. راه حل حجاب اجباری در قانون اساسی با برگزاری یک رفراندوم پیش بینی شده است.
  • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    2 14
    خیلی به حجاب اینها توجه نکنید. دوستا نشون حقیقت جو و مهاجر هم با حجابتر از اینها بودند.
  • محسن IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    38 1
    طوری تیتر زده اید «حملۀ یک زن محجّبه به گشت ارشاد» که بنده تصور کردم یک خانم به ماشینِ گشتِ ارشاد حمله کرده و با ماموران درگیر شده است! این که کسی _ آن هم نمایندۀ مجلس که در بارۀ همۀ امور حق اظهار نظر دارد _ نظرِ خود را در بارۀ گشت ارشاد بیان کند، آیا به معنای حمله کردن است؟ اگر این طور باشد، پس شما (مشرق) هم به این خانم حمله کرده اید، و این به آن در!
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      8 7
      ایشون نماینده اند وقتی نماینده مانع اجرای قانون بشه وای بحال ...
  • ali IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 15
    به نظرم همه مشکل در عدم احترام به قانون است. همین نقدهای سطحی است که باعث دلسردی مجریان از اجرای قانون می شود. درست که همه مشکل مملکت در بد حجابی (و البته بی حجابی امروز) نیست ولی قطعا این هم مشکلی از مشکلات کشور و نوعی دههنکجی به هنجارهای جاری است.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 14
    اصلاح طلبان فقراي چپ دهه شصت مي باشند كه با حضور در جايگاه مديريت اجرايي واستفاده از موفعيت اوضاع ماليشان خوب و امروزه نقش ليبرال را بازي مي نمايند رياست محترم قوه قضاييه اموال و دترايي انان را رسيدگي و انحرافات انرا به مردم گزارش تا مشخص شود كه هدف انان خدمت به ملت بوده يا منافع شخصي...
  • ناشناس IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    3 12
    دیگه وقتی مردی . ایشالله .. رای من کو نداریم چه غلطی کرد ای تو دنیا داریم ؟ وصیت لازم نداری .. جواب خون ۸۸ را باید بدید
  • کیا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    14 6
    اساس اسلام بر دانش و ادب است(منصوب به امام علی (ع))
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    27 2
    چقدر تیترهاتون احمقانه است!!!!
    • DE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      15 1
      چقدر تیترهاتون احمقانه است!!!! راس میگه بابا شورشو درآوردین .چرا تیتر نمیزنین تَـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکرار میکنم .پپپزززخخخ
  • سید ال عبا IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    20 0
    با این داعش بازیها انقلاب و به گند میکشین ببینین کی گفتم ...
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      1 3
      داعش مترسکی برای زشت کردن احکام و ارزشهاست ، و چه خوب بعضیها مشابه سازی میکنند ! با اربابتون هماهنگید احسنت !
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 2
    این ورشکسته گردن شکسته سیاسی هر روز افاضات دارد و زیادتر از قد وقواره خودش جر می زند کسی نیست او را جر بدهد
  • فلانی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 0
    سلام اگه انسانها دنیا را مزرعه آخرت می دانستند جز به به نظر خداوند که در قران مجید آمده عمل نمی کردند ! و دیگر جایی برای این بحثها نبود ولی افسوس که لذت طلبی و مادیگرای جای عاقبت اندیشی را گرفته است!؟؟
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 0
    «رأی من کو» به این دلیل است که هرگز نباید رای گیری در ایران کامپیوتری شود. همیشه باید برگه رای کاغذی باشد وگرنه بیشرف ها دبه درخواهند آورد.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    3 0
    ننگ و لعنت بر "سعید ماکیاولیان" شاگرد ابلیس و پیرو معاویه. لطمه ای که این نامرد به انقلاب اسلامی زده اسراییل نزده.
  • یزدی IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    ایول خو ب اومدی .بعد از فتنه امریکایی 88 و سران مزدور وکثافت ان کتابی در شیراز توسط یکی از بزرگان چاپ شد که بسیار ارزشمند است .بنام ( رای من کو؟) خوندن این کتاب را برای افشای چهره کریه کثیف مزدور سران مزدور و بیشرف فتنه به همه کسانی که انسانی ازاده هستند پیشنهاد می کنم .
    • فریاد IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
      0 0
      چقدر جدی!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    درود بر محسن هاشمی برای این موضع گیری درست
  • Teymourkhany IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    حیات شبانه. چه صیغه ایست که هر از گاهی یکی از مسئولین بیکار از روی شکم سیری.تز آن را میدهند.مگر آزادی و امنیت در این کشور رو به تمامی گذاشته،ویا اینکه نیروهای نظامی و انتظامی به وظیفه خود عمل نکرده اند،یا قالیباف پس از 40سال تازه یادش به جوانهای مملکت افتاده و تزمیدهد،تا کی زحمتکشان ارتش و سپاه و نیروهای انتظامی را میخواهید تضعیف کنید،سالهاست که قدرت اجرائی بسیج را به بهانه های مختلف گرفتید،حرف دلتنگی از کم لطفیهای قشر بی فکر زیاد است،لااقل به شعور ملتی با 7000سال تمدن توهین نکنید چرا که خودتان هم در میان همین مردم فهیم.می لولید.،این مردم شبانه روز در شغلهای مختلف مشغول به کار بوده و هستند و امنیت داشته و دارند،شاید شماها بخاطر امنیت یا منافع خودتان اینگونه.برای مردم تز میدهید،بگذارید مردم خودشان از دولت و رهبرشان خواسته داشته باشند..نه اینکه برایشان تز و تئوری ردیف کنید تا بودجه هنگفتی از سهم مردم رابگیریدو هم بخورید و کمی از آن راهم فاکتور کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس