کد خبر 964689
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
گوشت نمایه

در کشتارگاه‌های خارج از کشور مانند برزیل، پاکستان و مالزی و آسیای میانه که ذبح دام برای ایران صورت می‌گیرد، دو کارشناس و ناظر شرعی و بهداشتی حضور دارند و گوشت را از نظر حلیت و بهداشت کنترل می‌کنند.

به گزارش مشرق، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص وضعیت دام‌های وارداتی به کشور اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور در هر دو حوزه تولید داخلی و واردات در همان مبدأ یعنی مزرعه و مراحل بعدی شامل کشتارگاه، بسته‌بندی و حمل‌ونقل، ناظرانی در سراسر کشور مستقر کرده و به محض اینکه گوشت وارد کشور می‌شود از آن نمونه‌برداری انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله مصباح یزدی درباره قیمت گوشت چه گفت؟

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: گوشت وارداتی با مجوزهای بهداشتی که از کشور مبدا گرفته‌شده تطابق داده می‌شود و در صورت عدم تطابق گوشت مرجوع می‌شود که درصد بسیار کمی از گوشت‌های وارداتی شامل این مورد می‌شوند.

رفیعی پور تأکید کرد: در کشتارگاه‌های خارج کشور مانند برزیل، پاکستان و مالزی و آسیای میانه که ذبح دام برای ایران صورت می‌گیرد، دو کارشناس و ناظر شرعی و بهداشتی حضور دارند و گوشت را از نظر حلیت و بهداشت کنترل می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در کشورهای مبدأ در کشتارگاه‌ها روحانی مستقرشده که به ذبح دام نظارت دارد و تمامی اقداماتی که بر روی دام انجام می‌شود از نظر شرعی رعایت شده و مورد تائید است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان بیان داشت: شهرستان پیشوا در حوزه دام تولید کنندگان به نامی دارد که در حوزه تولیدات دامی و دامپروری در حال فعالیت هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    گوشت‌های وارداتی چگونه ذبح می‌شوند؟قبلا ذبح شده اند.آهان منظورتون گوشت‌های وارداتی چگونه ذبح شده اند.خب معلومه با چاقوی قصابی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس