کد خبر 938702
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز توسط ۱۲۰ شرکت به کشور وارد می‌شود

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گوشت گرم تازه توسط ۱۲۰ شرکت از کشورهای مختلفی مانند آسیای میانه، روسیه و گرجستان به ایران وارد می شود و ما محدودیتی برای واردات این محصولات نداریم.

به گزارش مشرق، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در ارتباط با انحصاری بودن واردات گوشت قرمز اظهار کرد: این اظهارات توسط نماینده یکی از شرکت های بازرگانی در یک برنامه زنده تلویزیونی عنوان شده که دورغ و از مصدایق تشویش اذهان عمومی است.

وی افزود: مجوز واردات گوشت قرمز توسط سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود؛ مجوزهای اولیه نیز برای ارائه پریفورم نیز توسط معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و ثبت سفارش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و این پروسه عملاً ارتباطی با شرکت پشتیبانی امور دام ندارد و ما نیز خودمان برای واردات اقدام به تهیه مجوز های یادشده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

تشکیل اولین پرونده در رابطه با گوشت در شعب ویژه

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی نیز هر فردی که درخواست داشته باشد با طی مراحل اداری می تواند اقدام به واردات کند به طوری که در حال حاضر ۱۲۰ شرکت گوشت قرمز مورد نیاز بازار داخلی را از کشورهای مختلف وارد می کنند.

ناصری گفت: مواردی که توسط نماینده این شرکت مطرح شده غیرکارشناسی و غیر اخلاقی است و قابلیت پیگیری قانونی دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام گفت: براساس اظهاراتی که در یک برنامه زنده تلویزیونی مطرح شد، قصد انجام کار غیرقانونی داشته اند؛ به طوری که ایشان قصد داشت به جای وارد کردن ارز حاصل از صادرات، اقدام به واردات گوشت قرمز با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی کند و از این طریق سود بیشتری را نصیب خود کنند که این موضوع غیرقانونی است.

ورناصری گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گوشت گرم تازه از کشورهای مختلفی مانند آسیای میانه، روسیه و گرجستان که با ایران پروتکل بهداشتی دامپزشکی دارند وارد می شود و ما محدودیتی برای واردات این محصولات نداریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: هر شرکتی که اقدام به واردات این محصولات کند از آنها حمایت به عمل می‌آید تا در این شرایط نیاز مردم تامین شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: موجودی به ذخایر گوشت قرمز شرکت پشتیبانی امور دام در وضعیت مناسبی قرار دارد و نیاز ماه های آینده را نیز هم اکنون تامین کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 0
    معنی ساده اش اینه که روزانه 150 تن، گوشت قاچاق داره از کشور خارج میشه.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 0
    این 150 تن، چه جوری به دست قشر کارگر نمی رسه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس