کد خبر 964262
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
عراقچی:با امضای پیمان عدم تجاوزمی توان راه اعتمادسازی راهموار کرد

معاون وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که سفر هفته آینده نخست وزیر ژاپن به تهران به کاهش تنش‌ها در منطقه منجر شود.

به گزارش مشرق، «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که سفر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به تهران به کاهش تنش‌ها در منطقه منتهی شود.

وی که با شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی گفت‌وگو می‌کرد گفت ژاپن احتمالا قادر باشد تا به آمریکایی‌ها شرایط کنونی را بفهماند.

بیشتر بخوانید:

المالکی: آمریکایی‌ها گفتند که قصد حمله به ایران را نداریم

عراقچی گفت که آبه در سفر چهارشنبه هفته آینده به تهران با مقامات ایرانی از جمله رهبر ایران دیدار خواهد کرد.

سفر آبه به تهران برای روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد) برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس برنامه اولیه، انتظار می‌رود آبه روز ۲۳ خرداد با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و روز ۲۴ خرداد با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشد.

آخرین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن به تهران به سال ۱۹۷۸ باز می‌گردد. سال گذشته نیز زمزمه‌هایی از احتمال سفر آبه به تهران وجود داشت، اما آنطور که رسانه‌های ژاپنی خبر دادند، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای موجب لغو آن سفر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهربان IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    از همین حالا انفعال در عراقچی دیده می شود
  • ایران آباد AE ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    این دیگر چه سیاه بازی است که آمریکا و ژاپن و بعضی عوامل داخلی تحت عنوان کاهش تنش بین ایران و آمریکا به راه انداخته اند منظور از کاهش تنش یعنی این که دو کشور باهم همکاری کنند امنیت وثبات متطقه حفظ شود نه اینکه یک قل و زنجیر دیگر در توافق هسته ای به دست و پای ایران بزنند ،یا اینکه موشک های قدرتمند خود را به خمپاره تبدیل کنیم و یا امنیت رژیم های های فاسد و جنایتکار عربستان و اسرائیل و امارات را تضمین کنیم و یا از پشت به جبهه مقاومت این مردان مخلص خدا خنجر بزنیم خواسته های نامشروع آمریکا هر روز با یک رنگ و لعاب در شکل های مختلف مطرح میشود .وقتی مقام معظم رهبری کل آمریکا و سرمداران آن را به سخره میگیرند و آنها را احمق های درجه یک معرفی می کنند چرا باز از مذاکره و تنش زدایی با آمریکا صحبت میشود
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    0 2
    ابله کی میاد
    • KW ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
      0 1
      سلام كشور ما ايران مال امام زمان است هيچ كسى نمي توانه كوچكترين حركت بر الهي ما كن چون با امام زمان طرفه انشالله سايه رهبر از سر مردم ايران كم نشه تا زنده هستم ايستادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس