ابراهیم رئیسی

جمعی از دانش آموختگان رشته حقوق و فعالان اجتماعی با ارسال نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه، درخواست کردند تا از اقدام شجاعانه دیوان عدالت اداری در رفع انحصار وکالت تقدیر و حمایت شود.

به گزارش مشرق، متن کامل این نامه بدین شرح است:

بنام خدا

حضرت آیت الله رییسی

ریاست محترم قوه قضاییه

با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

احتراماً به استحضار می رساند، اخیراً هیات عمومی دیوان عدالت اداری و هیات تخصصی اداری و استخدامی دیوان عدالت اداری در دو رای جداگانه، بر ضرورت تفکیک ثبت موسسه و فعالیت حقوقی از حرفه وکالت دادگستری تاکید کردند. همچنین با تایید مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نسبت به دو نهاد وکالت در کشور، مسیر مبارزه با فساد، شفافیت و تحقق حقوق اساسی شهروندان را در زمینه احراز مشاغل حقوقی و دریافت خدمات حقوقی مقرون به صرفه هموار کردند. بدون شک این اقدام شجاعانه دیوان عدالت اداری در خصوص شکستن انحصار حرفه خدمات حقوقی گام موثری در راستای تحقق عدالت قضایی و احقاق حقوق عامه بود. از جنابعالی تقاضا می کنیم به نحو شایسته ای از ریاست و قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری تقدیر و حمایت شود. ان شاالله این مسیر شفافیت، مبارزه با انحصار و فساد و بهره گیری از فرصت های شغلی حقوقی در دوران مسوولیت شما استمرار داشته باشد.

جمعی از دانش آموختگان رشته حقوق و فعالان اجتماعی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    2 19
    اینجوری که شغل وکالت به گند کشیده میشه کجای دنیا اینجوریه
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      17 0
      باید انحصار در پزشکی هم مانند انحصار در وکالت لغو بشه. این یه فرموله قدیمیه که دست رو تو بازار کم کن تا سودت چند برابر بشه.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
      0 0
      کشیده بشه مگه وکلای شیاد که پول میگیرند و کاری انجام نمیدهند پرونده های مردم رو به گند نمیکشند؟
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
      0 0
      چون شما نمتوانید مردم را بچاپید
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    6 3
    بسمه تعالی الحمدولله ریاست محترم قوه آنقدر فهمیم و کاردان هستند که در مسائل حقوقی و قضائی جوگیر نشوند
  • حقوق دان IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    4 9
    دوستان مثلا حقوقی؛به جای فعالیت های حاشیه ای برید درستونو بخونید.شما ها هنوز نمی تونید منظور یه رای دادگاه رو بفهمید و تحلیل کنید بعد می خواید وکیلم بشید؟! اصلا این رای دیوان چه ربطی به شایسته سالاری کانون(به اصطلاح شما انحصار)داره؟ این رای مربوط به موسسات حقوقیه،حتی تو خود رای گفته عمل وکالت جدای از موسسات حقوقیه بعد شما دانشمندان(!) حقوق میگید انحصار وکالت؟! این رای میگه موسسات نیازی به مجوز کانون وکلا ندارند حالا اگر هر تعداد هم موسسه بدون مجوز کانون به وجود بیاد عمل وکالت نمی تونند انجام بدند.برید سواد حقوقی پیدا کنید بعد حرف بزنید.
    • یک سرهنگ DE ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      3 1
      رای میگه شرط وکالت قبولی در آزمون و کسب حد نصاب نمره است و نه تعیین سقف تعداد. این که سقف مشخص کنیم عین بی عدالتی است. کانون وکلا مصداق قانون دانان قانون شکن هست.
    • حامد IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      3 2
      دوست عزیز حقوقدان ببین کار وکالت اونقدرا که شما میگید سخت نیس خیلی پرونده ها نیاز به وکیل نداره ولی شما وکلا با لابی قضات رای ها رو تغییر میدید وگرنه کتاب قانون های مختلف موجوده و به لطف فضای رسانه ای امکان تفسیر آرا به راحتی موجوده اینم بگم شما خودتون هم از تو شکم مادرتون وکیل نبودید اعتماد مردم شما رو وکیل کرد پس دلیل نمیشه بقیه کسانی که حقوق خوندن بیکار بمونن و برن معتاد بشن چون وکالت رو انحصاری کردید موفق باشید
    • حقوق دان IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
      1 0
      آقای "یک سرهنگ" میشه دقیقا بگید کجای رای این حرف شما رو نوشته؟!
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    3 1
    دمت گرم سید
  • محمدرضا IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    1 2
    بکنید .از این بعد سبزی فروش سر کوچه هم مدرک وکالت داره .بعد it و معماری و عمران و تربیت بدنی نوبت وکالت رسید پزشکی آینده خودتون گرم کنید بزودی میلیونی می‌ریزید تو مملکت .
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    1 0
    وقتی افراد حتی متن رای رو هم مطالعه نمی‌کنند و صرفا با توجه به نظر عده ای از رسانه های جوگیر اظهار نظر می کنند پس لفظ حقوقدان هم برای چنین افرادی مهمل بیش نیست
  • GB ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 3
    اینا نمیدونن اگه درهای وکالت باز شد، خودشون آینده شغلی نخواهند داشت!! بالاخره وقتی نتونید درس بخونید مجبورید از این روشها خودتونو وکیل کنید‌ هر چند بعدش انقد بازارتون خراب میشه که آرزو میکنید کاش میخوندین اما با دست خودتون خرابش نمیکردین. مثل اتفاقی که برای ما دندانپزشکها افتاد. با انتقال بی رویه بچه پولدارهایی که رفتند اروپای شرقی و دو سال خوندن و برگشتن ، الان بازار دندونپزشکی به شدت خراب شده. همین اتفاق ، قبل ترش برای مهندسی ها افتاد و داروسازی ها هم بی نصیب نموندن. امروز دندانپزشکی و پزشکی هم به این ورطه افتادن‌. بعد از اون هم وکالت. گویی یک تیم خاص درس نخوان رانتی، فقط دنبال اسم و مدرک هستن که بابا جون و مامان جونشون ، آقای مهندس و آقای دکتر و آقای وکیل صداشون کنن. از این رهگذر تمام رشته ها رو با سر و صداهای خودشون خراب می کنن. ختم کلام : بی سوادیتو با فشار به این و اون جبران نکن. زحمت بکش درس بخون.
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    7 1
    باید انحصار کانون وکالت شکسته شود. سقف نمره در امتحان وکالت بگذارید. هرکس آن سقف را به دست آورد وارد حرفه وکالت شود. نه اینکه هر سال تعداد معدودی پذیرفته شوند.
  • دکتر جابری پور IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    3 0
    این رای دیوان عدالت یک گام مهم در رفع انحصار وباز شدن موانع اشتغال بسیاری از فارغ التحصیلان حقوقی می باشد.
  • سیداحمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    باسلام وخسته نباشید بسیاربسیار کارشایسته ای هست این انحصار شکنی ها ازاقای رئیس کمال تشکر را داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس