کد خبر 964030
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه برای سفری ۳ روزه وارد انگلیس شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در جریان سفر خود به انگلیس با ملکه الیزابت و ترزا می نخست‌وزیر این کشور دیدار کند.

رئیس‌جمهور آمریکا به محض ورود به لندن با انتشار توئیتی به‌شدت از صادق‌خان شهردار این شهر انتقاد و وی را یک بازنده کامل توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

چه الفاظی توسط ترامپ بیشتر به کار می‌رود؟

وال‌استریت‌ ژورنال: دنیا در حال کوچ از دلار است

بهترین گزینه نخست‌وزیری انگلیس از نظر ترامپ

شهردار لندن پیش از این از مقام‌های دولت انگلیس به‌دلیل دعوت از ترامپ به‌شدت انتقاد کرده بود.

صادق‌خان روز گذشته با انتشار مطلبی در هفته‌نامه آبزرور نوشته بود: ادبیات رئیس‌جمهور آمریکا مانند فاشیست‌های قرن 20 است. ترامپ یکی از مثال‌های بارز افزایش تهدید جهانی است. طرفداران راست افراطی در جهان رو به رشد هستند و این مسئله تهدید علیه حقوق، آزادی و ارزش‌های ما به‌شمار می‌رود؛ یعنی همان چیزهایی که جوامع دموکراتیک و لیبرال ما به‌خاطر آن بیش از 70 سال است، معروف شده‌اند.

ترامپ نیز با انتشار پیامی در توئیتر افزود: صادق‌خان که عملکرد کاملاً افتضاحی به‌عنوان شهردار لندن داشته، به شیوه‌ای احمقانه‌ با رئیس‌جمهور ایالات متحده که مهمان دولت انگلیس و تاکنون مهمترین شریک و هم‌پیمان بریتانیا بوده، بد و زننده برخورده کرده است. او یک بازنده کامل است. او به جای پرداختن به من باید روی جرائم لندن تمرکز کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین شهردار لندن را با شهردار نیویورک مقایسه کرد و افزود: صادق‌خان تا حد زیادی من را یاد دی بلاسیو شهردار بسیار نادان و بی‌کفایت نیویورک می‌اندازد که عملکرد افتضاحی داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس