کد خبر 963299
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
ترامپ: نخست‌وزیری انگلیس برازنده «جانسون» است

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه وزیر خارجه سابق انگلیس را بهترین گزینه برای مقام رهبری حزب محافظه‌کار و در نهایت، نخست‌وزیری این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در آستانه سفر به لندن و حین مصاحبه با روزنامه «سان» در اظهارنظری که می‌تواند به منزله مداخله در امور حزب محافظه‌کار محسوب شود؛ از بوریس جانسون وزیر خارجه سابق انگلیس به عنوان بهترین گزینه برای رهبری این حزب و در نهایت نخست‌وزیری بریتانیا یاد کرد.

بیشتر بخوانید:

البته چنانچه جانسون موفق به کسب آراء موافق حزب نشود؛ ترامپ با تمجید نابجای خود خطر ایجاد شکاف میان واشنگتن و دولت آتی انگلیس را فراهم کرده است.

ترامپ در این باره مدعی شد: من همه بازیگران سیاسی را بررسی کرده‌ام اما فکر می‌کنم بوریس خیلی خوب از پس این کار برمی‌آید. او محشر خواهد بود.

وی ادامه داد: بوریس را دوست دارم. خیلی دوستش دارم. نمی‌دانم انتخاب می‌شود یا خیر. اما می‌دانم مرد خوب و با استعدادی است. بوریس نسبت به من و آمریکا مثبت‌اندیش است.

البته ترامپ مدعی شد که اگر سایر نامزدهای رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس هم خواهان حمایت وی باشند؛ دریغ نخواهد کرد.

وی مدعی شد که جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس را هم دوست دارد حال آنکه از «مایکل گوو» وزیر محیط زیست به دلیل انتقاد از مواضع وی در قبال ایران، خرسند نیست!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس