روحانی: ملت ایران، قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهد گذاشت

رئیس جمهور فراهم شدن فضای توسعه علم و دانش و نخبه‌پروری را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز راهی جز ایستادگی و مقاومت وجود ندارد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی شامگاه یکشنبه در دیدار جمعی از اساتید و پزشکان با اشاره به آمار و ارقام ارایه شده در رابطه با فعالیت‌های علمی و دانشگاهی در کشور و همچنین شمار دانشمندان، پزشکان، متخصصان و دانشگاهیان، اظهارداشت: با نگاه به همین آمار و کمیت‌ها می‌توانیم حس کنیم یکی از پیروزی‌های بزرگ ما در بعد از انقلاب، موفقیت در حوزه علم و سلامت بوده است و به راحتی می‌توان دریافت که وضعیت امروز با شرایط قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز می‌توان مقایسه کرد که در زمینه بهداشت و درمان کجا بودیم و کجا هستیم و در زمینه دسترسی به پزشک و تخت‌های بیمارستانی، امروز نسبت به دیروز در چه جایگاهی هستیم.

بیشتر بخوانید:

درست و نادرست سخن روحانی

اهل منطق و مذاکره با کسی هستیم که با احترام سر میز بنشیند

روحانی با بیان اینکه در گذشته ما برای یک عمل جراحی معمولی بیماران را به خارج اعزام می‌کردیم، گفت: امروز وضعیت معکوس است به طوری که بسیاری از ایرانیان و غیرایرانیان از خارج از کشور برای انجام عمل جراحی به ایران می‌آیند و این نه به خاطر ارزانی هزینه‌های عمل بلکه بخاطر اعتماد و اطمینان به پزشکان ایرانی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز به مدد تلاش‌های انجام شده و موفقیت‌ها در کشور امکان تحصیلات عالی در بسیاری از رشته‌های علمی در داخل فراهم شده است، گفت: اینکه امروز در حوزه‌های مختلف علمی و بهداشتی پیشرفت‌های قابل ملاحظه داریم، در تولید علم تأثیرگذار هستیم و در فناوری‌های علمی و دانش روز، تک رقمی و گاهی نیز در رده ۱۴، ۱۵ و یا ۱۶ جهان قرار داریم، نشان می‌دهد که مسیر حرکت ما درست بوده است. البته هر مسیر درستی نیاز به تصحیح و روان‌سازی دارد.

روحانی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های کشورمان از لحاظ کمیت، وضعیت مناسبی دارند اما از لحاظ کیفیت باید تلاش کنیم که کیفیت دانشگاه‌ها هر چه بیشتر ارتقاء یابد.

رئیس جمهور اضافه کرد: وضعیت برخی رشته‌های دانشگاهی از لحاظ کیفیت قابل پسند نیست و باید ارتقاء کیفیت اینگونه رشته‌ها را مدنظر قرار دهیم، ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که هر کسی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود، مهارتی را آموخته باشد که بتواند در جامعه به راحتی شغل و مسئولیتی را برعهده بگیرد.

روحانی با تأکید بر اینکه وجود فاصله بین دانشگاه و تولید غیرقابل قبول است، اظهار داشت: این فاصله را باید از بین ببریم و یا حداقل کاهش دهیم لذا اگر کسی به طور مثال از دانشکده کشاورزی و یا حقوق فارغ‌التحصیل می‌شود نباید پس از آن برای برعهده گرفتن شغل و مسئولیتی نیاز به آموزش مجددی داشته باشد و البته باید اینگونه مهارت‌ها را از دوران دبستان و دبیرستان شروع کنیم و در چنین صورتی یک گام به جلو خواهیم بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز شرایط کشور، شرایط ویژه‌ای است، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها مدعی هستند تاکنون و طی سالهای گذشته، فشارهایی تا این حد به ایران وارد نکرده بودند و لذا شرایط سختی که امروز بوجود آمده از هر زمان دیگری بیشتر است و اهداف متعددی برای فشارهای خود عنوان کردند، از یک طرف اعلام کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران مورد پسندشان نیست و باید مردم نظامی را برگزینند که آنها می‌پسندند و از طرف دیگر عنوان کردند که رفتار مردم ایران را نمی‌پسندند و باید این رفتار تغییر کند.

روحانی اضافه کرد: دشمنان گاهی اعلام می‌کردند که برای مذاکره با ایران شرایطی دارند و ایران ابتدا باید این شرایط را بپذیرد که آنها پای میز مذاکره حاضر شوند، البته در هفته‌های اخیر تأکید دارند که هیچ شرطی برای مذاکره ندارند. آنان زمانی ما را تهدید می‌کردند که گویی قدرت نظامی برترند و امروز اعلام می‌کنند که قصد جنگ ندارند و فقط می‌خواهند که ما بمب اتم نداشته باشیم که البته این حرف‌شان بی‌اساس است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در این شرایط خاص راه ما ایستادگی و مقاومت است، اظهار داشت: اگر راه دیگری جز مقاومت وجود داشت، صراحتاً آن را اعلام می‌کردم، اما امروز غیر از ایستادگی راه دیگری نداریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    11 1
    چرا فقط ما مردم باید مقاومت کنیم؟ چرا کارمندان دولت و شما حقوقتان کم نمی شود تا طعم مقاومت را بچشید، ای دولت امید!!!
  • AE ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    18 0
    فرمودند مقاومت. چه عجب
  • محمدمحمدیان IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    9 0
    مقاومت
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    11 1
    باز هم امید به فردایی داری که مذاکره کنی و امتیاز بدهی!!!
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    11 1
    مردم مقاومت کرده اند و محصولش را خواهند دید شما از محصول برجام و مذاکراتش دم بزنید و بیهوده خود را بین انقلابیون جا نزنید!
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    11 0
    مقاومت از زبان تو؟ یاللعجب ! باید ۶ سال خسارت محض رو به این ملت تحمیل میکردی تا تازه مفهوم مقاومت رو برامون تشریح کنی؟ چه شعارهایی برای ملت دادی تا مقام چند روزه دنیا رو بدست بیاری .
  • هما IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    12 0
    به حق پنج تن
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    11 0
    اللهم عجل لولیک الفرج واحفظ واید قائدناالخامنه ای
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    11 0
    اگر راه دیگری جز مقاومت وجود داشت، صراحتاً آن را اعلام می‌کردم //کاشتن درخت سیب و گلابی و بازگشت به برجامهای بعدی هنوز کلی چیز برای مفت از دست دادن و هدیه به کدخدا داریم.راستی آقای روحانی شما حاضرید فقط حقوق یکماه خود را تقدیم مستمندان کنید ؟ که میلیاردها سرمایه کشور را با برجام تقدیم دشمن کردید.
  • AE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    9 0
    مردم در مقابل رفتار توتاب آوردند ومقاومند .این مردم مقاوم نیازی به نصیحت تو ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس