پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا با عقب‌نشینی از ۱۲ شرطی که پیش از این برای عقد توافق هسته‌ای جدید با ایران مطرح کرده بود امروز یکشنبه گفته دولت این کشور «بدون پیش‌شرط» آماده مذاکره با ایران است.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا که پیش از ۱۲ شرط برای گفت‌وگو با ایران تعیین کرده بود امروز یکشنبه با عقب‌نشینی از این شروط گفته دولت این کشور «بدون پیش‌شرط» آماده گفت‌وگو با ایران است. وی علی‌رغم این گفته که کارزار فشار علیه ایران ادامه دارد.

وزیر خارجه آمریکا که در شهر «بلانزونا» سوئیس و در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه این کشور صحبت می‌کرد گفت لازم است ایران مانند یک «کشور نرمال» رفتار کند.

بیشتر بخوانید:

جمهوری اسلامی ایران و سردرگمی ترامپ

دیدار مرکل و پمپئو با محوریت موضوع ایران

آیا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را دارد؟ + عکس و فیلم

پمپئو، اردیبهشت‌ماه سال گذشته بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام ۱۲ شرط برای عقد توافق جدید با ایران تعیین کرده بود. توقف برنامه هسته‌ای و برنامه غنی‌سازی، توقف برنامه موشکی و محدود شدن فعالیت‌های منطقه‌ای جزو شرایط وزیر خارجه آمریکا در آن زمان بود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته کشورش را از «برجام» که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است خارج کرد و تحریم‌های متوقف‌شده به موجب این توافق را از سر گرفت.

اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در حالی صورت می‌گرفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به عنوان تنها نهاد ناظر بر اجرای تعهدات ایران ذیل برجام، در گزارش‌های پیاپی پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را تأیید کرده بود. آژانس، بعد از خروج آمریکا هم همواره در گزارش‌های فصلی خود اجرای تعهدات هسته‌ای توسط ایران را تأیید کرده است.

پانزدهمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان خروج آمریکا از برجام جمعه هفته گذشته منتشر شد. آژانس در این گزارش هم تأیید کرده ایران تمامی تعهداتش را طبق مفاد مندرج در برجام اجرا کرده است.

پمپئو در واکنش به گزارش جدید آژانس گفت فعالیت‌ها و گزارش‌های این نهاد بین‌المللی را رصد می‌کند اما «ساز و کارهایی مستقل» هم برای پیگیری اتفاقات داخل ایران دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    3 2
    سیدعلی خامنه ایی فرموده مذاکره سم است
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    0 0
    قابل توجه کدخداپرستان، اگر قرار بود آخرش بگید بدون پیش شرط مذکراه می کنیم، یعنی از اول مشکلی در برجام نبوده، نه حقوق بشر، نه موشکی، نه مقابله باتروریست و نه هرچیز دیگه، فقط با توصیه خودفروخته‌های داخلی سعی کردید امتیاز بیشتری از ملت ایران طلب کنیدولی باز هم کور خوانده‌اید....
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    3 2
    مذاکره هیچ وقت در کار نیست تا زمانی که از شما قویتر بشیم
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    0 0
    اینا گفتن مذاکره با ظریف پیش شرط نمیخواد راحت فریب میخوره اینبار با تضمین پمپو ... کور خوندی جناب اینبار ملت نمیذاره
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    0 0
    همه ی فحش هاشون رو دادن، موقع انتخابات امریکا که شده لایو میفرستند! برو بابا مردک مستهجن.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    0 0
    منظورش باج دهی به آمریکا است.وگرنه آمریکا دنبال فشار حد اکثر به مردم ایران است.دشمنی آمریکا با مردم ایران کاملا مشهود است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس