درگیری بیرانوند و کی روش

دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: علیرضا بیرانوند در پرسپولیس می‌ماند و به هیچ تیم دیگری نمی‌رود ولی خب با توجه به جایگاهش دوست دارد راجع به آینده کمی مبهم حرف بزند.

سرویس ورزش مشرق – دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی فصل ۹۸-۹۷ با برتری ۰-۱ نماینده شهر تهران در خاک اصفهان به پایان رسید. دیداری ۱۲۰ دقیقه‌ای که با گل به خودی داریوش یزدانی مدافع تیم سپاهان به پایان رسید و پرسپولیس را حریف داماش گیلان در فینال این رقابتها کرد.

وحید قلیچ، دروازه بان اسبق تیم پرسپولیس در گفت و گو با مشرق، درباره مصاف دو تیم در اصفهان، حواشی دیدار و تحلیل فنی عملکرد دو تیم حرف زد. او همچنین درباره دروازه بانان هر دو تیم نیز نظر کارشناسی اش را بیان کرد.

* مصاف نیمه نهایی جام حذفی را دیدید؟

- من تا به حال فوتبالی با این همه تنش درون زمین ندیده بودم. فوتبال جدی و خشن دیده بودم ولی نه به این وحشتناکی. مشخص بود که سپاهانی‌ها از قبل برای این بازی آماده شده بودند.

* درباره مسائل فنی این بازی چه صحبتی دارید؟

- از لحاظ فوتبالی پرسپولیس به زیبایی بازی با السد فوتبالی با برنامه نداشت ولی با این وجود باز هم از سپاهان سرتر نشان داد و توانست این تیم را در زمین خودش تحت فشار قرار دهد. بازی در اصفهان با آن شرایط و آن تماشاگران و آن تیم سپاهان که نایب قهرمان لیگ برتر شده خوب بود و پرسپولیس توانست به فینال راه پیدا کند. این برد در آن زمین (ورزشگاه نقش جهان اصفهان) کار هر تیمی نیست. این نشان می‌دهد که چرا پرسپولیس بهترین تیم ایران در این سالهاست. نشان می‌دهد که بچه‌های تیم به درستی حرفهای برانکو را گوش می‌دهند. پرسپولیس دو بار هم توپ را به تیر دروازه زد.

* اوایل بازی این برد را پیش بینی می‌کردید؟

- اول که بازی شروع شد گفتم که تیم سپاهان با قلعه نویی هم مقامی نمی‌آورد. پرسپولیس نشان داد که بی جهت نیست که تیم اول ایران است. این هم به خاطر وجود مربی خوب تیم است که همه می‌گویند ما مخالفش هستیم در حالی که مگر می‌توان کسی که خوب است را نخواست.

* سپاهان را چطور ارزیابی کردید؟ قلعه نویی دو بار بازیکنانی تازه واردش را بیرون کشید؟

- تیم سپاهان نشان داد که نفراتش هنوز با هم رفاقتی که باید در زمین داشته باشند را ندارند. با هم هماهنگِ هماهنگ نبودند. دلیلش را نمی دانم. شاید این انگیزه را داشتند که انتقام بازی لیگ را بگیرند در حالی که انتقامگیری با فوتبال بازی کردن تفاوت دارد. انتقام گیری وقتی است که تیم شما سرتر از پرسپولیس باشد. ولی وقتی فقط با انگیزه انتقام به میدان می روید قطعاً می‌بازید. ولی به نظرم سپاهان آن چیزی نبود که تماشاگرانش را راضی کند. درست است که ۳، ۴ موقعیت خطرناک روی دروازه پرسپولیس داشتند ولی فکر می‌کنم بازیکنانش فوتبال خوبی کنار هم بازی نکردند.

* چرا؟

- فکر می‌کنم بازیکنان سپاهان بیشتر دنبال این بودند که مسابقات تمام شود و بروند پولشان را بگیرند و به خانه‌های شان برگردند. البته امیدوارم اینگونه نبوده باشد.

* بازیکنان سپاهان عصبی بودند؟ دلیلش چه بود؟

- گفتم که بازیکنان فقط برای انتقام گیری به زمین رفته بودند و به فوتبال فکر نمی‌کردند. می‌خواستند بچه‌های پرسپولیس را بزنند و لت و پار کنند. اول با این ذهنیت به زمین رفته بودند و به فوتبال توجهی نمی‌کردند. آنها در همان فکر اولیه شان غرق شده بودند و طبعاً فوتبال را فراموش کردند.

* وسط بازی تعداد زیادی کیسه خالی روی سطح چمن وجود داشت. اینها را چه کسی باید جمع می‌کرد؟ داور نباید دستور می‌داد آنها را جمع کنند؟

- نمی دانم! شاید این هم هماهنگ شده بود. در اصفهان از این قبیل اتفاقات عجیب و غریب رخ داده است.

* درباره صحنه پنالتی حرف نمی زنید؟

- اصلاً پنالتی نبود. البته خدا جای حق نشسته است و پنالتی شان هم گل نشد.

* عملکرد بیرانوند را چطور ارزیابی کردید؟

- الحمدلله با دو سه تا حرکت نجات بخشی که داشت نگذاشت حریف به گل برسد. کلاً وجودش در انتهای زمین نعمتی برای تیم است.

* پیام نیازمند را چطور ارزیابی کردید؟

- عالی بود. به نظرم باید در تیم ملی نیازمند را ذخیره بیرانوند بگذارند چون در این صورت حقش را به او داده‌اند. دروازه بان بسیار خوب، بسیار با ادب و با شخصیتی است که اگر نبود سپاهان با ۴، ۵ گل شکست می‌خورد.

* بیرانوند درباره ادامه همکاری اش با پرسپولیس مبهم حرف زده است. فکر می‌کنید از پرسپولیس جدا می‌شود؟

- بیرانوند هیچ کجا نمی‌رود. مطمئن باشید پرسپولیس می‌ماند. او همنیجا هست ولی خب وقتی اینگونه مبهم حرف می‌زند یعنی اینکه دوست دارد خودش را بیشتر مطرح کند.

* درباره فینال و رویارویی با داماش گیلان حرفی نمی زنید؟

- اصلاً صحبتی درباره آن بازی نداریم. با همه احترامی که برای مردم گیلان و تیم خوبشان دارم باید بگویم داماشی‌ها باید برای کسب افتخار و ایستادن روبروی پرسپولیس در آن شرکت کنند. داماش تیمی در حد فینال نیست. در واقع فینال واقعی همین بازی با سپاهان بود که پرسپولیس آن را برنده شد. داماش تیمی نیست که بتواند موی دماغ پرسپولیس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    11 3
    پاینده باد پیروزی پرسپولیس محبوب دیرین ایران زمین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس