کد خبر 962053
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
بولتون

وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات جان بولتون در مورد آزمایشات موشکی اخیر پیونگ یانگ واکنش نشان داده و وی را به شدت نادان خواند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) توسط رسانه رسمی این کشور منتشر شد، «جان بولتون» را به دلیل ناقض دانستن آزمایشات موشکی اخیر این کشور با قطعنامه‌های سازمان ملل "به شدت نادان" خواند.

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی که در «کی‌سی‌ان‌ای» منتشر شد، از قول سخنگوی این وزارت خانه آمده است پیونگ یانگ به حق این آزمایش را انجام داده و حق دارد که از این اقدام خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این بیانیه آمده است: " درخواست توقف و دست کشیدن از فناوری موشک‌های بالستیک بدون توجه به برد آن‌ها از ما در واقع به معنای بی توجهی به حقوق ما در دفاع از خود است. بولتون را نباید به نام مشاور امنیت ملی بلکه به نام مشاور تخریب امنیتی که صلح و ثبات را از بین می‌برد، شناخت. "سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به اینکه بولتون در آمریکا به عنوان جنگ طلبی شناخته می‌شود که مرتباً در گوش رئیس جمهور آغاز جنگ را زمزمه می‌کند، تاکید کرد پیونگ یانگ همانطور که پیشتر نیز چند بار اعلام کرده قطعنامه‌های غیرقانونی که ناقض حاکمیت کشور برای بقا و توسعه باشد را محکوم کرده است.

این بیانیه در پی آن صادر شد که مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه در توکیو در جمع خبرنگاران، آزمایش‌های اخیر کره شمالی را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خوانده و گفت تحریم‌ها علیه این کشور باید همچنان حفظ شوند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی را ناقض اعتماد به کره شمالی ندانسته بود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    0 0
    یعنی ترامپ خودش خیلی خوبه ولی مشاورینش از جمله بولتون آدم بدی هستند؟؟؟ بعد خودتون در یک تحلیلی میزنید که این سیاست های یکی به نعل و یکی به میخ آمریکا از یک دکترین واحدی آب میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس