کد خبر 845338
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
جان بولتون

تحلیل بولتون به لحاظ حقوقی و قانونی ناقص است و منطق راهبرد وی بسیار خطرناک خواهد بود؛ همان طور که در سال 2003 میلادی نیز در جنگ عراق این کار را انجام داده است.

به گزارش مشرق، چند هفته قبل جان بولتون در وال استریت ژورنال نوشت: با توجه به شکاف اطلاعاتی در آمریکا نسبت به کره شمالی، ما نباید تا آخرین لحظه برای حمله پیشگیرانه به این کشور منتظر بمانیم!

اسکات ساگان کارشناس خلع سلاح و آلنز واینر وکیل بین المللی در وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی در مورد این تحلیل جان بولتون نوستند: تحلیل بولتون به لحاظ حقوقی و قانونی ناقص است و منطق راهبرد وی بسیار خطرناک خواهد بود؛ همان طور که در سال 2003 میلادی نیز در جنگ عراق این کار را انجام داده است، این بار نیز بولتون در حال مخفی کردن اختلاف مهم بین حملات پیشگیرانه و پیشدستانه است.

بیشتر بخوانید:

استعفا سخنگوی شورای امنیت ملی ترامپ

جنجال جدید شیمیایی در سوریه

این دو کارشناس نوشتند: «ولی بولتون قصد دارد با اشاره به حملات اسرائیل به رآکتور هسته ای عراق در سال 1981 و رآکتور هسته ای سوریه در سال 2007 میلادی، محملی قانونی برای هرگونه حمله به کره شمالی ایجاد کند: هر دو حمله غیرقانونی بوده است چرا که هیچ گونه تهدید قریب الوقوعی علیه اسرائیل وجود نداشته است. ولی بولتون این طور استدلال می کند که حملات اسرائیل با توجه به تهدیدات دیرینه علیه این رژیم از سوی بغداد و دمشق کاملا هوشمندانه بوده است و ریسک کمی وجود داشته است که این حملات منجر به آغاز یک جنگ شود. بولتون این گونه حملات را از نظر حقوقی، غیرقانونی ولی مشروع می داند»

منبع: اندیشکده راهبردی تبیین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    12 0
    اسرائیل هرجا را خواسته زده انگار نه انگار
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    18 2
    بولتون مث ترامپ یه دلقکه ، امثال اینا طراح استراتژی نیستن ، بلکه دلقک هایی هستن که خوب کارهایی رو که بهشون مستقیم یا غیر مستغیم دیکته یا القا شده ، اجرا می کنن ، بدون اینکه هی بگن چرا اینطور چرا اونطور، اونها چون احمق های پای کار هستن الان مطرح شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس