سینما نمایه

اینک صحبت از فردی به نام «س.خ.ع» است که قبلا در زمینه خرید و فروش بیت کوین فعال بوده و حالا ناگهان سر و کله‌اش در سینما و برخی رسانه‌های ایران ظهور پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، «س.خ.ع» ابتدا نامش برای سرمایه‌گذاری فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی مطرح شد که قرار است از عید فطر در سینماهای کشور اکران شود و در آن تعداد زیادی از به اصطلاح چهره‌های شاخصی حضور دارند و گویا دستمزدهای نجومی هم دریافت کرده‌اند. براساس برخی اخبار، هزینه تهیه فیلم یاد شده به خاطر همین دستمزدها و بریز و بپاش‌های مالی به رقم ۲۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

بیشتر بخوانید:

توضیح داروغه‌زاده درباره فیلم‌های تولید شده با سرمایه مشکوک

معمای پول‌های کثیف در ساخت سریال «شهرزاد»


اما پس از این، نام «س.خ.ع» در حمایت مالی از جشنواره فیلم فجر به میان آمد در حالی که وی سرمایه یکی از فیلم‌های جشنواره به نام «روزهای نارنجی» را هم تامین کرده بود که علیرغم ضعف شدید ساختاری و محتوایی به بخش مسابقه اصلی جشنواره راه یافت. خبر حمایت مالی «س.خ.ع» از جشنواره فیلم فجر همچون رازی سر به مهر توسط برگزار کنندگان جشنواره پنهان ماند و «س.خ.ع» فقط تحت عنوان مالک اپلیکیشن «تیک» که به طور رسمی مسئول جمع‌آوری آراء مردمی جشنواره بود.


اما این حمایت مالی وقتی افشاء شد که در مصاحبه مطبوعاتی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، وی متهم شد که از حمایت مالی «س.خ.ع» برخوردار شده اما او در همان مصاحبه و بعداً در برنامه «هفت» تلویزیون صریحاً در دفاع از خود گفت که شخص یاد شده فقط اسپانسر مالی جشنواره ملی فیلم فجر بوده است و البته همچنان حامی مالی جشنواره تحت مدیریت خود را پنهان داشت! آن هم در زمانی که برخی از مجموعه‌های دولتی از جمله سازمان‌ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خصوص سازمان سینمایی، دم از شفاف سازی و صراحت می‌زنند!


اما جای دیگری که حضور مالی «س.خ.ع» مطرح شد، به عنوان حامی مالی مسابقه جنجالی «برنده باش» بود که با شبهه قمار و بخت آزمایی ابتدا از سوی برخی مراجع تقلید و سپس با هشدار مقام معظم رهبری نسبت به رویکرد برخی برنامه‌های سیما به روش‌های بخت آزمایی، تعطیل شد. عکس یادگاری «س.خ.ع» با محمدرضا گلزار، مجری برنامه «برنده باش» در پشت صحنه این مسابقه، حمایت مالی از پروژه‌های موسیقی گلزار و حضور شریک سابق وی، م.م به عنوان سرمایه‌گذار، ماجرای حضور مالی «س.خ.ع» را درمسابقه «برنده باش» تقویت کرد.


اما کارهای خلاف «س.خ.ع» وقتی بیشتر از پشت پرده بیرون افتاد که یکی از تارنماهای رصدکننده درگاه‌های پرداخت‌های مالی قمار و شرط بندی، طی بررسی‌های خود نشان داد که پرداخت‌های یک پایگاه شرط‌بندی مجازی تا چندی پیش از طریق درگاه پرداخت و فروشگاه آنلاینی جعلی انجام می‌گرفته که در نماد الکترونیکی آن، نام همین جناب «س.خ.ع» به عنوان ثبت‌کننده ذکر شده است. یک آگهی در روزنامه‌های رسمی هم نشان می‌دهد که از این شخص به جرم کلاهبرداری اینترنتی شکایت شده ولی دادگاه نتوانسته مکان وی را برای تحویل احضاریه پیدا کند!


نام «س.خ.ع» حتی به عنوان سرمایه‌گذار فیلم «رحمان ۱۴۰۰» هم مطرح شده است. فیلمی که به دلیل ابتذال بیش از حد، پس از مدتی اکران عمومی توسط خود سازمان سینمایی از پرده سینماها پایین کشیده شد!


اینک بار دیگر در سینمای ایران و برخی دیگر از رسانه‌ها با ورود پول‌های مشکوکی مواجه هستیم که از یک سوی، سینما را به سوی ابتذال و بی‌بند و باری بیشتر سوق داده و از سوی دیگررسانه ملی را در جهت ترویج فرهنگ بخت آزمایی سمت و سو می‌دهد. آیا این وجه دیگری از جنگ فرهنگی تمام عیار دشمن نیست که بسیار کاراتر و موثرتر از تهدیدات نظامی و تحریم‌های اقتصادی، ملت ایران و انقلابشان را نشانه رفته است، همچنان که ۱۷ سال پیش و در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر، بنیامین نتانیاهو در سخنانی خطاب به اعضاء یکی از مراکز استراتژیک آمریکا گفت که:


«برای تغییر نظام ایران، نیازی به حمله نظامی نیست. به ایران با ماهواره و اینترنت حمله کنید»!
 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    6 0
    ملتی که به دلیل ترک امر به معروف و نهی از نکر اشرار در حال استیلایافتن بر آن هستند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    این مفسدان را باید مثل سگ کشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس