حقوق نمایه

حضور یک سرمایه‌گذار با پول‌های مشکوک به‌عنوان حامی مالی جشن و جشنواره‌های سینمایی، منجر به جهت‌گیری انتخاب برگزیده‌ها مطابق منافع سرمایه‌دارها خواهد شد.

به گزارش مشرق، «س.خ.ع» ابتدا نامش به‌عنوان حامی مالی یک مسابقه تلویزیونی که مشابه بلیت بخت‌آزمایی بود شنیده شد. پول‌های مشکوک وی، به عرصه سینما نیز سرایت کرد. وی اقدام به تأمین بودجه نجومی یک فیلم پرستاره کرد که گفته می‌شود برخی از بازیگرانش به خاطر چند دقیقه بازی در این فیلم، دستمزد کلانی گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

پای سرمایه‌گذار مشکوک به تئاتر هم باز شد


اما اتفاق نگران‌کننده، حضور چنین فردی به‌عنوان حامی جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی است. بعد از اینکه نام وی به‌عنوان حامی مالی جشنواره فجر سال گذشته مطرح شد، این بار به‌عنوان حمایت‌کننده جشن سینمایی حافظ نامش در رسانه‌ها منتشر شد. «س.خ.ع» اولین فردی است که علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در ساخت فیلم، سرمایه برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها را نیز تأمین می‌کند.


به طور طبیعی، وقتی سرمایه‌گذار تولیدات سینمایی به‌عنوان سرمایه‌گذار مراسم‌های سینمایی نیز نقش‌آفرینی می‌کند، نتیجه‌اش جهت‌گیری خاص این جوایز است. یعنی احتمال ناداوری و زدوبند برای برگزیده‌شدن برخی افراد و آثار بیش از گذشته بالا خواهد رفت.

شاید یکی از دلایل قرارگرفتن نام عوامل بعضی از فیلم‌های سخیف و ضعیف سینمایی به‌عنوان نامزد دریافت جایزه از جشن حافظ هم، حضور این صاحب سرمایه‌های مشکوک به‌عنوان حامی مالی این جشن بود. احتمالا اگر امسال نیز شاهد حضور «س.خ.ع» به‌عنوان حامی مالی جشنواره فجر باشیم، شاهد اهدای سیمرغ به عوامل چنین فیلم‌ها یا آثار تولید شده با منابع مشکوک خواهیم بود. در نتیجه، همین اعتبار نصفه و نیمه جشنواره‌های سینمایی نیز بر باد خواهد رفت و پول‌های مشکوک و سرمایه‌گذارانی با منابع مالی نامشخص اما نفوذ کرده در بدنه سینما، این مراسم‌ها را به قهقرا خواهد برد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس