کد خبر 961629
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
تظاهرات ژاپنی‌ها علیه حضور ترامپ در توکیو+عکس و فیلم

صدها نفر از مردم ژاپن در اعتراض به ورود رئیس‌جمهور آمریکا در پایتخت تظاهرات برپا کردند و پایان حضور نظامیان آمریکایی در کشور خود را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، صدها نفر از مردم ژاپن در اعتراض به ورود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور، در «توکیو» تظاهرات برپا کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا برای یک سفر چهار روزه به منظور گفت‌وگو با مقامات ژاپنی در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله چین و کره شمالی، امروز (شنبه) وارد «توکیو» شد.

بیشتر بخوانید:

شبکه روسی «راپتلی» تصاویری از اعتراضات مردم ژاپن به ورود رئیس‌جمهور آمریکا را به نمایش درآورد که در آن معترضان پلاکاردهایی را به دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: «نه به ترامپ» و «نه به پایگاه».

یکی از محورهای دیدار فعلی ترامپ و مقامات ژاپنی، برنامه موشکی کره شمالی است. مقام‌های نظامی آمریکا اخیراً نگرانی خود را از آزمایش موفق موشک‌های جدید کره شمالی که قادر به گریز از سامانه‌های دفاعی ایالات متحده در منطقه هستند ابراز داشتند.

تنش‌ها بین اهالی جزیره اوکیناوا و حدود ۲۷ هزار نظامی آمریکایی مستقر در این جزیره همچنان بالاست. در همه‌پرسی ماه فوریه سال جاری میلادی، اکثر اهالی اوکیناوا با افتتاح یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این جزیره مخالفت کردند و اعتقاد دارند که چنین پایگاهی آسیب‌هایی را به محیط زیست وارد می‌کند و مشکلات امنیتی برای اهالی این جزیره به وجود می‌آورد.

با اینحال، ژاپن قصد دارد علیرغم مخالفت‌های اهالی این جزیره، ساخت چنین پایگاهی را ادامه دهد. نظامیان آمریکایی در سالهای اخیر در جرایم مختلفی از جمله رانندگی در حالت مستی و تجاوز و قتل در این جزیره مشارکت داشتند و خود پایگاه نظامیان آمریکا در این جزیره معضلاتی از جمله آلودگی هوا را به همراه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    4 0
    تعدادشان چقدر زیاد بوده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس