ترامپ و اون دیدار کردند

کره‌شمالی موضع «فریب‌کارانه» و «خودسرانه» آمریکا در مذاکرات ویتنام را عامل شکست آن خواند و تاکید کرد که با این شیوه واشنگتن حتی یک اینچ هم نمی‌تواند ما را حرکت دهد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه کره‌شمالی آمریکا را به تلاش برای مقصر جلوه دادن کره‌شمالی برای شکست مذاکرات «هانوی» به وسیله پیش کشیدن «مسئله‌ای کاملاً بی‌ربط»، متهم کرده.

بیشتر بخوانید:

لقب پیونگ‌یانگ به «جو بایدن»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سخنگو علت اصلی شکست مذاکرات را این‌گونه توصیف کرد: «دلیل واقعی عقب‌گرد مذاکرات بین کره‌شمالی و آمریکا در هانوی، موضع فریب‌کارانه و خودسرانه ایالات متحده و پافشاری بر روشی بود که انجامش کاملاً غیرممکن بود».

وی افزود: «آمریکا قادر نخواهد بود با وسیله‌ای که در ذهن دارد حتی یک اینچ ما را حرکت دهد و هرچه اقدامات فریب‌کارانه و خصمانه را علیه کره‌شمالی افزایش دهد، واکنش ما تندتر خواهد بود».

مذاکرات میان ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۷) در شهر هانوی پایتخت ویتنام انجام شد تا در مقابل خلع‌سلاح اتمی شبه‌جزیره‌کره، آمریکا تحریم‌هایش را از روی کره‌شمالی بردارد. اما مذاکرات بدون هیچ نتیجه‌ای نیمه‌کاره رها شد.

کیم تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا مهلت داده تا با تغییر مواضع خود، پای میز مذاکره برگردد.

در حال حاضر تنش میان آمریکا و کره‌شمالی رو به افزایش است. چندی پیش «پیونگ‌یانگ» آزمایش‌های موشکی خود را که به‌خاطر مذاکرات متوقف کرده بود از سر گرفت. آمریکا نیز یک کشتی باری کره‌شمالی را به اتهام نقض تحریم‌های اعمال شده بر روی این کشور توقیف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    0 0
    مهم اینه که کره شمالی زانو زد و به همه دنباله روهاش ثابت کرد که صنعت ترقه سازیدهیچ ارزشی نداره و دنیای امروز دونیای ترقه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس