کد خبر 960690
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
سیل

مشاور معاون وزیر بهداشت گفت: کنترل‌های لازم در زمینه بروز بیمای‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده در حال انجام است .

به گزارش مشرق، محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون وزیر بهداشت، در خصوص آخرین وضعیت ارایه خدمات بهداشت به مردم مناطق سیل‌زده اظهار داشت: در استان خوزستان حدود ۸۰۰ نفر از افراد سیل زده به منازل خود بازنگشته‌اند و در ۳ اردوگاه حمیدیه، سوسنگرد و کارون اسکان دارند. همچنین سایر افرادی ساکن در ۲۶۰ روستا که در مخاطره سیل قرار داشتند به منازل خود برگشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: هرچند بسیاری از افراد به منازل خود برگشته‌اند اما مراقبت‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد و ساکنان این مناطق به وسیله بهورزان تحت مراقبت قرار دارند.

مطلق تصریح کرد: در حاشیه شهرها مردم توسط مراقبین سلامت و کارشناسان بیماری‌های واگیر و بهداشت محیط از لحاظ بیماری‌های واگیردار پوستی و اسهالی تحت مراقبت قرار دارند و مرتباً آب مناطق پایش می‌شود، همچنین تاکنون بیماری پیش رونده‌ای به نسبت سال گذشته در مناطق سیل‌زده نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه بروز بیماری‌هایی مثل «سالک» و بیماری‌های واگیر در این مناطق موجب نگرانی ما شده بود گفت: کنترل‌های لازم در زمینه بروز این بیمای در حال انجام است و از آنجا که در اردیبهشت ماه معمولاً برخی از بیماری‌ها نظیر «اسهال» در این مناطق مشاهده می‌شود بررسی ما نشان می‌دهد تعداد این بیماری‌ها از سال گذشته کمتر بوده و پیشرفتی نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس