کد خبر 960191
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مرگ ماهیان

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان با اشاره به وقوع سیل در حوزه رودخانه‌ها در فروردین ماه امسال گفت: این رویداد باعث افزایش سطح آب و به تبع آن ایجاد سیلاب در اراضی حاشیه رودخانه شده است.

به گزارش مشرق، کوروش میرزایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمانی وقوع سیلاب با فصل تکثیر اکثر ماهیان، تخم ریزی مولدین ماهی از جمله ماهیان هرز را در کانال، زهکش و زمین های کشاورزی به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید:

توقیف ۲ کشتی کف روب ترال در کنارک+عکس

وی بیان کرد: فراوانی پوشش گیاهی، کاه و کلش در اراضی کشاورزی و نور و دمای مناسب سبب تولید غذای زنده مناسب برای لارو ماهیان قابل تکثیر و بازماندگی بالای آنها شده است.

معاون آبزی‌پروری خوزستان گفت: با فروکش کردن سیلاب و شروع فصل گرم، بسیاری از آبگیرها، کانال، زهکش و اراضی کشاورزی رو به خشک شدن رفته و آب در ماندآبها و برخی کانالها بجا مانده که این وضعیت سبب تجمع ماهیان در این ماندآبها شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه تلفات بچه ماهی های هرز به علت محدودیت های ایجاد شده طبیعی به نظر می‌رسد، افزود: وقوع شرایط سخت مذکور سبب تلفات بچه ماهیان هرز و سایر ماهیانی شده که از رودخانه وارد این آبگیرها شده‌اند. مخاطرات بهداشتی و موضوع احیاء و حفاظت از برخی آبگیرها، از طریق ادارات کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان نیز قابل بررسی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس