کد خبر 960565
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
حسین انتظامی

نشست خبری رئیس‌جدید سازمان سینمایی درحالی برگزار شد که وی در این نشست، برخلاف سیاست اعلام شده‌اش مبنی بر شفاف‌سازی در مدیریت، در پاسخ به سؤالات خبرنگارها، حرف‌هایی مبهم و کلی را بیان کرد!

به گزارش مشرق، حسین انتظامی که به تازگی حکم ریاست سازمان سینمایی وزارت ارشاد را دریافت کرده است، روز گذشته نشستی خبری را برای اعلام سیاست‌ها و برنامه‌های خود برگزار کرد. یکی از این برنامه‌ها که انتظامی قبلاً هم بر آن تأکید داشت، شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف تحت مدیریتش است. اما رئیس سازمان سینمایی، درباره مسائل مختلفی چون هجمه فیلم‌های مبتذل، مانور پول‌های مشکوک در بخش تولید آثار، حاکمیت باندبازی و لابی‌گری در اکران عمومی فیلم‌ها و … پاسخ‌هایی مبهم و کلی داد.

بیشتر بخوانید:

شرایط ویژه پخش فیلم‌های ۱۸+ در سینما +جزئیات


به طور مثال، وی درباره ورود پول‌های مشکوک به ساخت فیلم‌های سینمایی توضیح داد: مرجع شناسایی منبع کسب درآمدها سازمان سینمایی نیست، ما مرجع تشخیص نیستیم. کیفیت فیلم‌ها و مجوزها با ماست. نکته دیگر این است که ما در سینما از ورود سرمایه‌ها استقبال می‌کنیم اما نگرانی منتقدان این است که سرمایه، صرف‌نظر از اینکه منشا آن کجاست نظامات داخلی سینما را به هم می‌ریزد. اگر ما اتحادیه متمرکز داشته باشیم خیلی راحت می‌شود در یک تعامل بین صنف و سازمان از تأثیر ورود این سرمایه‌ها جلوگیری کرد.


انتظامی درباره دیگر اتفاق بحث برانگیز اخیر سینما یعنی ماجرای فیلم «رحمان ۱۴۰۰» نیز گفت: پروانه نمایشی که صادر می‌شود نباید نادیده گرفته شود و ما مسئول حفظ آن چارچوب هستیم. گزارش‌هایی رسیده بود که در بعضی سینماها پلان‌هایی نمایش داده می‌شود که در نسخه اصلی نبود. ما نمی‌توانیم برخوردی را که با متخلفان شده اعلام کنیم.


رئیس سازمان سینمایی درباره سینمای جشنواره‌ای هم گفت: یکی از دروازه‌های ورود به بازار جهانی جشنواره‌ها هستند. بعضی وقت‌ها در بعضی جشنواره‌ها نگاه سیاسی ارجح بر نگاه تخصصی است.


انتظامی افزود: سازمان سینمایی به‌عنوان یک دستگاه دولتی که به جنبه‌های ارزشی نظام اعتقاد دارد موظف به کنترل و نظارت است. تدابیری در معاونت نظارت تعبیه شده و روالی که افراد برای کسب مجوز طی کرده‌اند دیده می‌شود. البته تلاش می‌شود در صدور پروانه‌ها تنوع ژانر هم دیده شود. فیلم‌ها اجازه ندارند بعد از پروانه نمایش چیزی اضافه یا کم بکنند و سازمان سینمایی دیگر اجازه این کار را نخواهد داد.


رئیس سازمان سینمایی درباره جشنواره جهانی فیلم فجر که با انتقادات بسیاری از سوی سینماگران و منتقدان مواجه شده نیز توضیح داد: از من انتظار نداشته باشید که رفتار شتاب‌زده داشته باشم. ما مشغول ارزیابی هر ۵ جشنواره هستیم. قول داده بودم آیین‌نامه‌های این جشنواره‌ها را منتشر کنیم که موفق نشدم. اصحاب فکر به ما نظر بدهند. بعد از این بررسی‌ها تازه می‌توان تصمیم گرفت و برای جشنواره‌ها تعیین تکلیف کرد. هنوز پاسخ شفافی برای ادغام ندارم. اما خود من به دلیل تأثیر جشنواره جهانی فجر از عملکرد جشنواره رضایت دارم.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس