کد خبر 960194
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
جبهه مردمی نیروهای انقلاب

جبهه مردمی نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای تاکید کرد: دولتمردان باید با تدبیری شایسته، از طریق دفاع از تولیدگران و متخصصان ایرانی، محاصره اقتصادی دشمن را درهم بشکنند.

به گزارش مشرق، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به تهدیدات هفته‌های اخیر دولتمردان آمریکا علیه ملت و دولت کشورمان واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

أَلاَ تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَّکَثُواْ أَیْمَانَهُمْ وَهَمُّواْ بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُم بَدَؤُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللّهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَوْهُ إِن کُنتُم مُّؤُمِنِین.

آیا نباید با گروهی که سوگندها [و پیمانها] یشان را شکسته‏‌اند و در آواره ساختن پیامبر کوشیده‏‌اند و نخستین‏‌بار بنای ستیزه با شما را گذاردند، کارزار کنید، آیا از آنها می‌ترسید؟ حال آنکه اگر مؤمنید، سزاوارتر است که از خداوند بترسید.
سوره مبارکه توبه – آیه ۱۳

بار دیگر آمریکای جهانخوار که همچنان خوی استکباری خود را حفظ کرده و در این سو و آن سوی جهان به دنبال جنگ افروزی، دخالت، غارت ملت‌ها و تجاوز به حقوق مستضعفین است، چهره واقعی خود را برملا کرده و به همه آنها که می پنداشتند دوره رفتارهای خودسرانه دولتمردان آمریکایی به پایان رسیده است، نشان داد که این خوش‌بینی، سرابی بیش نبوده و کاخ سفید، همان فسادخانه‌ای است که جز قتل‌عام مردم بی‌گناه و توسعه سلاح‌های ضدبشری و نابودی زمین، ماموریتی دیگر برای خود قائل نیست.

بیشتر بخوانید:

آتلانتیک: آمریکا شکست می‌خورد

رادیو فردا: آمریکا می‌داند تهدید ایران به تلافی کاملاً جدی است

در برابر این خوی درنده و وحشی‌گرایانه که میراث سال‌ها استعمار غربی و یادگار تفکرات فاشیستی در تمدن ماتریالیستی است، دو راه بیشتر وجود ندارد. یا تسلیم و پذیرش تحقیر و تن دادن به انواع امتیازاتی که استقلال ملی کشورها را به خطر می‌اندازد، یا ایستادگی و مقاومت چه به لحاظ اقتصادی، چه نظامی، چه سیاسی و چه فرهنگی تا در نهایت رهبران ستیزه‌جو دریابند، چاره‌ای جز عقب‌نشینی دربرابر خواست مردم ندارند و باید یاد بگیرند که به عقاید، فرهنگ و تمدن‌های دیگر احترام بگذارند.

چنین است که اینک با توجه به رفتارهای خصمانه ترامپ که هر ناظر بیطرفی را به یاد جنگ‌افروزی‌های هیتلر، پیشوای نازی‌ها می‌اندازد، جهان باید بار دیگر متحد شده و برای مهار این دیوصفتی آستین بالا بزند. همه کشورها که امروز قربانی سیاست‌های شوم آمریکا هستند، می‌توانند دست‌دردست یکدیگر بر این جنگ‌افروزی بی‌پایان خط بطلان کشیده و آمریکا را مانند دیگر دولت‌های استعماری غاصب، به خانه خود برگرداند و خیال تجاوز به دیگر کشورها را از سرش بیرون کنند.

براستی امروز کدام کشور از شرّ سیاست‌های کاخ سفید آرامش دارد؟ سیاستمداران صهیونیست ساکن کاخ سفید، به کدام ملت‌ها روی خوش نشان می‌دهند؟ آیا ملت‌های اروپایی، قربانی سیاست‌های ضدبشری آمریکا نیستند؟ آیا بدعهدی واشنگتن در خروج از پیمان‌های زیست‌محیطی که برای نجات کره زمین به امضا رسیده بود را ندیدند؟ ملت‌های عربی متوجه نیستند که چطور بی‌پروا تحقیر شده و مورد غارت ایالات متحده قرار می‌گیرند؟ آنها نمی‌دانند که تنها عامل تداوم سیاست‌های سرکوب‌گرایانه دولت‌هایشان، چراغ سبز اربابان آمریکایی دولت‌های عربی است و آیا این واقعیت را درک نمی‌کنند که چطور پول آنها صرف خرید تجهیزات نظامی از آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای جنگ‌طلب جهان می‌شود؟

آیا مردم روسیه یا چین، تحت‌تأثیر سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا، درگیر یک جنگ اقتصادی نیستند؟ آیا مردم آمریکای جنوبی نمی‌بینند که چطور آمریکا با مداخله در امور کشورهای دیگر مانند ونزوئلا، مردم این کشور را به آوارگانی بی‌وطن تبدیل کرده و گروه‌گروه مردم را به جان یکدیگر انداخته است؟ آیا مردم آفریقا سابقه تبعیض نژادی حامیان آمریکا در کشورهای خود را ندارند؟ آیا نمی‌بینند که تجاوز نظامی واشنگتن به لیبی و حمایت این کشور از تروریست‌ها چطور آفریقا را به یک زمین سوخته بدل کرده است؟ آیا مردم جهان اوضاع سوریه و یمن را نمی‌بینند که چطور آمریکایی‌ها، حاکمان گوش به فرمان سعودی را به جنگ نیابتی با مسلمانان انتخاب کردند؟

امروز حتی مردم آمریکا هم از شرّ سیاستمداران خود در امان نیستند. پول آمریکایی‌ها صرف سیاست‌های صهیونیست‌ها می‌شود و امنیت آنها به خاطر جنگ‌طلبی کارخانجات اسلحه‌سازی، به خطر می‌افتد. آنها هر روز باید جوانان خود را در تابوت ببینند چراکه واشنگتن نمی‌خواهد به سیاست‌های مداخله نظامی در سایر نقاط جهان پایان دهد. ارمغان تلخ این سیاست‌های خصمانه که نه فقط ایران، بلکه جهان را هدف قرار داده است، چیزی به جز «مرگ» نیست. امروز آمریکا جبهه «نابودی زمین» را رهبری می‌کند و در مقابل او، باید مردم ستمدیده ای که مشتاق یک انقلاب جهانی برای نجات «زندگی» هستند، قرار گرفته و نگذارند چند سیاستمدار بیمار، جهان را به یک هیروشیمای دیگر مبدل کرده و به راحتی با نقض عهد و پیمان، جنگ افروزی خود را ادامه دهند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب معتقد است ملت ایران خود را نه فقط پاسدار انقلاب در ایران، بلکه موظف به پیگیری این انقلاب در سرتاسر جهان می دانند، و آماده‌اند تا از همه ملت‌های آزاردیده، چه در اروپا، چه آمریکا، چه آسیا و چه آفریقا دفاع کنند و در برابر زورگویی دولتمردان آمریکایی بایستند، همچنانکه در چهل سال گذشته، الگوی موفقی برای ایستادگی بوده‌اند، سرمشقی برای جنبش‌های رهایی بخش جهان شوند و صهیونیسم جهانی را به عقب نشینی و ترک تجاوزکاری وادارند.

امروز آمریکا که پیمانکاران تروریست خود در منطقه غرب آسیا را شکست خورده و ناتوان می‌بیند، به دنبال راهی است برای آنکه بار دیگر نهضت قتل و غارت و دیکتاتوری را در مناطق اسلامی احیا کرده و زمینه حضور در این منطقه را بیش از پیش فراهم کند. شکست داعش که شخص رئیس جمهور آمریکا به وابستگی این گروه به دولت خود اذعان کرده است، باعث خشم واشنگتن از ایران شده و چون قدرت جلوگیری از این شکست را نداشت، حالا می‌خواهد عوامل این پیروزی را از بین ببرد.

دولتمردان آمریکایی فکر می‌کنند که اگر محاصره اقتصادی بر ملت ایران را تشدید کنند یا این ملت را تهدید نظامی کنند، می‌توانند ایران قدرتمند را که هزاران سال، عامل ثبات در منطقه و جهان بوده است را به زانو درآورند. آنها نه تاریخ را به درستی شناخته‌اند و نه جغرافیای این منطقه را خوب می‌شناسند. اگر آگاهی آنها به اندازه ابرقدرتهای پیشین، مانند دولتمردان بریتانیایی بود، می‌دانستند که ایران، کشوری نیست که با نعره‌های دیوانه وار، عقب بنشیند و هراسی به دل راه دهد.

مردم ایران، همان مردمی هستند که در طول تاریخ در برابر هر متجاوزی ایستاده و نام ایران را پس از هزاران سال، هنوز حفظ کرده‌اند. آنها همواره پاسداران غیوری داشته‌اند که نگذاشته‌اند جنگ نظامی و اقتصادی، ملت را مجبور به تسلیم کند. این مردم، به سایر ملت‌های ستمدیده، از فلسطین تا افغانستان و یمن کمک کرده‌اند تا بتوانند روی پای خود بایستند و متجاوزان را بیرون کنند.

امروز نیز ملت ایران آماده است تا رسالت تاریخی خود را به انجام رسانده و بار دیگر شرّ هر متجاوزی که قصد ماجراجویی در منطقه داشته باشد را کم کند. در همین راستا، به دونالد ترامپ و دیگر ستیزه جویان در واشنگتن، تل آویو، ریاض و دیگر کشورها هشدار می‌دهیم که برای حفظ جان سربازان خود هم که شده خود، آستانه تحمل مردم ایران را به آزمون نگذارند.

مردم صلح‌طلب ایران هیچ گاه آغازگر جنگ نیستند. آنها دیپلمات‌های کشورشان را ماه‌ها مامور کردند تا با مذاکره، جلوی جنگ افروزی را بگیرند اما امروز که می‌بینند پیمان شکنان، زبانی به جز مقاومت و ایستادگی نمی‌فهمند، هیچ باکی از مقابله مقتدرانه نداشته و به هر متجاوزی که بخواهد مردم شجاع ایران را تهدید کند، خواهند فهماند که مرزهای قدرت ایران محدود به مرزهایی که نقشه‌های جغرافیایی نشان می‌دهند، نیست و جبهه متجاوز در هر نقطه ای از جهان در برابر قدرت نرم و سخت ایران آسیب پذیر خواهد بود. آنها خیلی زود با این واقعیت آشنا می‌شوند که تنها برگ‌های برنده در دست ایران، آنهایی نیست که گمان می‌کنند و می‌شناسند، بلکه درست از جایی ضربه خواهند خورد که فکرش را هم نخواهند کرد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب، از همه ملت‌های ستمدیده جهان می خواهد که با پیوستن به جبهه صلح که ایران آن را رهبری می‌کند، به جنگ طلبان نشان دهند که همیشه نمی‌توانند با تهدید و تحریم و نقض پیمان امتیازگیری کنند. امروز نوبت مقاومت و دفاع از امنیت جهان در برابر عربده کشان قداره بند است تا با شکست آنها، جهان دوره‌ای دیگر از آرامش را تجربه کند.

انتظار این است که دولتمردان در ایران نیز با تدبیری شایسته، از طریق دفاع از تولیدگران و متخصصان ایرانی، محاصره اقتصادی دشمن را درهم شکسته و ضمن مقابله با فساد و برخورد جدی با نفوذی‌های جبهه اقتصاد که سعی می‌کنند خط دشمن را برای وابستگی اقتصادی پیگیری کنند، به جهان نشان دهند ایران همچنان که هزاران سال بدون وجود نفت، به دوام خود به عنوان یک قدرت مقتدر ادامه داده، امروز نیز حتی بدون فروش یک بشکه نفت، می تواند یک اقتصاد پویا و شکوفا در سطح جهان باشد و از فشار دشمن، برای قطع وابستگی به نفت بهترین استفاده را خواهد کرد.

ما فرزندان ملت ایران و مومنان به وعده الهی برای پیروزی مستضعفان باور داریم که پایان کار نظام سلطه و جبهه جنگ افروز نزدیک است. ما به خوبی می‌دانیم که ستیزه جویان، بزدل‌تر از آن هستند که ریسک رویارویی با یک ملت شجاع و همیشه در صحنه را بپذیرند و فریادهای آنها در این روزها بیشتر از آنکه شبیه نعره شیر باشد، به زوزه شغال شباهت دارد. آنها عادت کرده‌اند که ترس بیافرینند و امتیاز بگیرند، اما حالا هراس به دلهایشان افتاده و باید امتیاز بدهند. حضور نظامی این ستیزه جویان به انتخاب آنهاست، اما خروج آنها از این منطقه دست خودشان نیست. آنها قدر برجام به عنوان یک توافق صلح آمیز را ندانستند و به زودی باید خود را برای پذیرش توافقی منصفانه‌تر آماده کنند. توافقی که در آن یا آمریکا سر تسلیم در برابر قدرت ایران در مسائل هسته‌ای، منطقه‌ای، موشکی و فرهنگی فرو می‌آورد یا باید از ناوهای خود برای بازگرداندن اجساد نظامیان و مزدورانش از خلیج فارس به واشنگتن استفاده کند.

ملت ایران به معدود سیاستمداران خردمند آمریکایی هشدار می‌دهد، تندروها را مهار کرده و به کشور خود بازگردند تا مجبور نشوند صفحه‌ای دیگر از تحقیر را به برگه‌های کم تعداد تاریخ ناچیز خود بیفزایند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    1 0
    هر چند وقت به بار اظهار فضل
  • GB ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    1 0
    به زودی باید خود را برای پذیرش توافقی منصفانه‌تر آماده کنند. این همه حماسه سرایی برای قایم کردن این جمله لازم نبود.
  • سعید IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    1 0
    میگم این جبهه مردمی دوباره پیداش شد ... آهان فکر کنم انتخابات نزدیکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس