کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۸ نسبت به نوروز ۹۷

وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد تلفات ناشی از حوادث ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه یکصد و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به بررسی گزارش وضعیت ایمنی راه‌ها در سال ۹۷ و نوروز ۹۸ اظهار داشت: تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده در اسفندماه سال ۹۷ مبنی بر استقرار نیروهای عملیاتی در طول جاده‌های کشور، آشکارسازی نقاط پر تصادف، افزایش نیروهای پلیس راهور در سطح جاده‌ها، موجب شد تا تلفات رانندگی در نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یابد.

بیشتر بخوانید

مقایسه تلفات رانندگی با حوادث سانچی و سقوط هواپیما

وی افزود: اگرچه دستیابی به این مقدار کاهش تلفات رانندگی در طرح سفرهای نوروزی امسال قابل قبول به نظر می‌رسد اما تلفات و جراحت هموطنان در جریان حوادث رانندگی برای ما غیر قابل قبول است.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به کاهش ۶ درصدی ترددها در نوروز ۹۸ به خاطر شرایط آب و هوایی ناپایدار گفت: در همین مدت تعداد تلفات متأثر از حوادث ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز حدود ۶.۵ درصد کاهش داشته است که بیانگر عملکرد موفق‌تر در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با توجه به سهم قابل توجه حوادث رانندگی متأثر از واژگونی و عدم مهارت در کنترل خودرو تصریح کرد: بخشی از این نقایص متأثر از عامل انسانی و بخش دیگر متأثر از بارندگی در جاده‌ها بود.

اسلامی بر زنده نگه داشتن سامانه‌های هشدار در سفر تاکید کرد و گفت: باید در راستای دقیق‌تر شدن کنترل و نظارت‌ها تلاش کرد و مردم نیز قوانین و مقررات رانندگی را به طور صحیح رعایت کنند تا شاهد رشد تلفات و سوانح ناشی از حوادث رانندگی نباشیم.

وی با اشاره به دومین دستور جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مبنی بر سامان‌دهی یدک‌ها گفت: تعداد زیادی از یدک‌ها طی سال‌های گذشته در کارگاه‌های فاقد مجوز و بدون رعایت استانداردها تولید شده‌اند که امروز مقرر شد، بر اساس مصوبه کمیته ناوگان ذیل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور الزامی است تمامی یدک‌های نو از شماره پلاک برخوردار شوند، همچنین به منظور جلوگیری از خسارت‌های شدید و مرگبار حفاظ ایمنی بر روی آن‌ها نصب گردد.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در مورد یدک‌های موجود نیز اظهار کرد: مقرر شد به منظور برخورداری از پلاک موقت یدک‌ها در یک مهلت ۶ ماهه از لحاظ معاینه فنی و بیمه مورد نظارت قرار گیرند و در همین مدت برای دستیابی به شماره پلاک دائمی نسبت به به رفع نقایص فنی و اصلاح موارد اقدام شود. در صورتی که یدک قابلیت اصلاح رفع معایب را نداشته باشد برای ادامه فعالیت باید نسبت به جایگزینی یک یدک استاندارد اقدام شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین مقرر شد؛ انطباق مراکز تولید با استاندارهای تولید این محصولات احراز شود.

اسلامی با اشاره نتایج بررسی دستور جلسه رسیدگی به سامانه ثبت سوانح حمل‌ونقل (فاوا) نیز گفت: این سامانه فعال است و به دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات خود را بر روی این سامانه بارگذاری نکرده‌اند مهلت داده شد تا طبق تاریخ مورد نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اطلاعات مربوط به دستگاه خود را بارگذاری کنند.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور یادآور شد: به مردم توصیه می‌شود برای انجام سفرهای برون‌شهری از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ (۱۴۱.ir) که تمامی اطلاعات مربوط جاده‌های کشور، از قبیل نقشه، میزان ترافیک، اماکن خدماتی و امداد خودروهای رسمی و معتبر که در طول جاده‌ها مستقر هستند، استفاده کنند.

وی حسن مهم کمیسیون ایمنی راه‌های کشور را حضور نهادها و دستگاه‌های ذی ربط حوزه ایمنی از جمله قوه قضائیه خواند و گفت: مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها بر پایه خرد جمعی و وفاق کامل بین تمامی اعضا تصویب می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی چانه زنی در استاندارد را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود در صنعت خودرو به حد اکثرها توجه و از حداقل‌ها پرهیز شود. تا در راستای پروژه قدرت سازی از صنعت مونتاژ فاصله گرفته و با گره زدن زنجیره تأمین خود با زنجیره تأمین کشورهای جهان همچنین تولید پلتفورم در لایحه‌های بالاتر این صنعت که از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    2 0
    با این همه سیل کسی مسافرت نرفت
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    ۵۰ درصد مسافرت کم شده ۲۰ درصد کشته. تو این جاده های خلوت کشته دادن پز نداره تاسف داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس