کد خبر 957403
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
سینما

با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و تصویب شورای صنفی برای برگزاری طرح ویژه اکران شبانه سینماها بسیاری از سینماها مایل هستند این طرح را اجرا کنند زیرا معتقدند به خوبی از این طرح استقبال خواهد شد.

به گزارش مشرق، با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و تصویب شورای صنفی برای برگزاری طرح ویژه اکران شبانه سینماها بسیاری از سینماها مایل هستند این طرح را اجرا کنند زیرا معتقدند به خوبی از این طرح استقبال خواهد شد.
هر ساله مخاطبان سینما ایران در روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان، پیگیر اخبار اکران ویژه ماه مبارک رمضان هستند. اکرانی که چندین سال است برگزار می‌شود و برخلاف تصور برخی از منتقدان، مورد استقبال جمع زیادی از مخاطبان سینما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

رها کردن شبکه نمایش خانگی یک اشتباه استراتژیک است

امسال نیز این طرح اکران از سه شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز شده. طرحی که مانند هر سال از آغاز تا پایان ماه مبارک رمضان در دو بخش برپا می‌شود، بخش اول سانس‌هایی هستند که قبل از اذان مغرب، فیلم‌های سینمایی را با بلیت‌های نیم‌بها به فروش می‌رسانند و بخش دوم سانس‌هایی که پس از افطار فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارند و می‌توانند در دو سانس فوق‌العاده پایانی شب تا ۳ بامداد اکران شوند.

سینماهای ایران‌مال، آزادی، جوان و مگامال تاکنون برای اکران فیلم در این طرح اعلام آمادگی کردند. درهمین رابطه با مدیران این سینماها صحبت کردیم تا بدانیم آیا قصد دارند این طرح را در رمضان ۹۸ اجرا کنند یا خیر.سینما آزادی دارای ۵ سالن شامل یک سالن ۶۰۰ نفره و چهار سالن ۲۰۰ نفره، دو رستوران، سه کافی‌شاپ و ۴ طبقهٔ تجاری با نام پردیس سینمایی آزادی است و هم‌اکنون مدیریت این پردیس سینمایی به عهده رضا سعیدی‌پور می‌باشد. رضا سعیدی پوردرباره اجرایی کردن این طرح گفت: «ما طبق روال همه ساله در ماه مبارک رمضان سینما را آماده می‌کنیم با توجه به اینکه مردم پس از افطار زمان بیشتری دارند و سعی می‌کنند جایی بروند که کنار یکدیگر زمان را سپری کنند سینماها همیشه بهترین گزینه هستند و ما نیز مکانی را فراهم کرده‌ایم که مراجعه کنندگان بتوانند از فیلم‌هایی که روی پرده هست دیدن کنند، همچنین شرایطی فراهم شده که در تمام روزهای هفته حتی پنجشنبه و جمعه ها بلیت به صورت نیم بها ارائه بشود که همه افراد بتوانند به راحتی از سینما استفاده کنند.»

مجموعه پیشرفته سینمایی با ۱۲ سالن و ظرفیت بیش از ۱۸۰۰ نفر، با استفاده از روزآمدترین فناوری کنونی دنیا، نمایش فیلم‌های برتر سینمای ایران در حوزه‌های اجتماعی، کودک و نوجوان، سینمای دفاع مقدس، هنر و تجربه و همچنین فیلم‌های برتر روز سینمای جهان را امکان‌پذیر می‌نماید. این توضیحی است درباره جدیدترین مجموعه سینمایی که با جشنواره فجر در تهران افتتاح شد. بازار بزرگ ایران یا ایران‌مال که چندماهی است انتقادات و البته تمجیدهای مختلفی را در فضای مجازی و از بازدیدکنندگان بخش‌های مختلفش از هایپرمارکت تا باغ کتابش دریافت کرده مدیریت این سینما با سعیدی‌پور است.

سعیدی‌پور درباره قیمت بلیت‌ها و اجرایی کردن اکران ویژه ماه رمضان گفت: «بله، این طرح را اجرا می‌کنیم. سینماهای ما هم مانند سینماهای دیگر به استقبال این ماه می‌روند.سینمای ما یکسری امکانات را فراهم کرده برای پذیرایی از مردم قبل از اذان که قیمت بلیت‌ها نیم‌بها است و بعد از اذان قیمت هم بلیت‌ها به قیمت مصوب است و مراجعه کنندگان می‌توانند فیلم‌های مورد علاقه خود رو انتخاب کنند و به تماشای آن بنشینند.»پردیس سینمایی مگامال که جزئی از مجتمع تجاری_فرهنگی مگامال است با ده سالن سینما با ظرفیت ۱۳۵۰ صندلی و ۳۵۰۰ پارکینگ خودرو فعالیت سینمایی خود را انجام می دهد مدیریت این سینما با قنبری است.

قنبری درباره برنامه‌اش برای اجرایی شدن این طرح گفت: «بحث اجرایی شدن این موضوع بستگی به فروش فیلم‌های روی پرده دارد. یعنی اگر از این فیلم ها استقبال شود، سانس های ویژه هم برگزار خواهد شد و البته که این طرح را اجرا خواهیم کرد. هم اکنون فیلم‌هایی مثل «تگزاس ۲»، «متری شیش و نیم» و… روی پرده هستند. اگر فیلم‌هایی که در هفته‌های آینده اکران می‌شوند مورد استقبال قرار بگیرند، حتماً طرح را اجرا خواهیم کرد.»


نگرانی از تداخل ماه رمضان و سال تحصیلی
در سال‌های ۸۸ تا ۹۳ طرح «اذان تا اذان» با وجود بی‌نظمی‌ها و مخالفت‌هایی که داشت با استقبال مخاطبانی که فرصت زندگی شبانه را در این ماه پیدا کردند، رو به رو شد. در سال ۹۴ و ۹۵ با برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق‌تر، بهترین اجرای این طرح را شاهد بودیم. این استقبال تا حدی بود که بلیت‌ها در ساعت ذکر شده پیشفروش می‌شد و این امر در کنار امنیت شبانه برای مخاطبان در خیابان‌ها با کمک نیروی انتظامی قوت بیشتری گرفت. امسال نیز این طرح با همان نکات امنیتی برای مخاطبان و همان تسهیلاتی که برای فیلم‌ها عنوان کردیم، برای دهمین سال متوالی کار خود را آغاز کرده است.

در سال‌های گذشته یکی از اتفاقاتی که باعث بیشتر شدن استقبال مردم از طرح اکران اذان تا اذان می‌شد، تعطیلی مدارس در ایام ماه مبارک بود. در حقیقت بخش اعظم ماه رمضان خارج از سال تحصیلی قرار داشت. امسال اما ماه رمضان از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و هنوز مدارس ابتدایی هم حتی تعطیل نشده‌اند. سال تحصیلی دانشگاهها و دبیرستان‌ها که تا پس از پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. موضوعی که این نگرانی را به وجود می‌آورد که خانواده‌ها خیلی امکان استفاده از این طرح را نداشته باشند.

درباره این نگرانی از مدیران سینماها پرسیدیم. سعیدی‌پور مدیر سینما ایران‌مال در این مورد می‌گوید: «معمولا چون ماه رمضان برای ایرانیان یک ماه بسیار خوب، شادی‌بخش، پربرکت و ماه معنوی هست خانواده‌ها سعی می‌کنند بعد از افطار از خانه بیرون بیایند و به دید و بازدید بروند. چند سال است با توجه به کیفیت خوب سینماها در کشور و ارتقا فیلم‌ها و چیدمان خوبی که شورای صنفی برای سبد فیلم انجام داده و همه نوع فیلمی در آن مشاهده می‌شود، این اتفاق به خوبی می‌افتد. اما من حس می‌کنم با اینکه امسال یک عده درگیر امتحانات و درس هستند اما در کل اکران شبانه سینماها می‌تواند مورد استقبال خانواده‌ها قرار بگیرد. خانواده‌ها دنبال یک جای سالم برای تفریح می‌گردند، مخصوصاً سینماهای ما با نظارت خوبی که روی فیلم‌ها وجود دارد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد و به نظرم به خوبی استقبال می‌شود.»

قنبری اما نظر مخالفی با سعیدی‌پور دارد و تداخل ماه رمضان با سال تحصیلی را یک نکته منفی در استقبال مخاطبان می‌داند و می‌گوید: «اول اینکه موضوع امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها قطعاً باعث می‌شود که نسبت به پارسال این طرح افت داشته باشد، دوم اینکه شش فیلم قرار است روی پرده بیاید که فکر می‌کنم دوفیلم از آنها بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد و احتمال دارد بقیه فیلم‌ها با استقبال چندانی روبه رو نشوند اما در بعضی روزها مثل پنجشنبه و جمعه ممکن است استقبال از این موضوع بیشتر از دیگر زمان‌ها باشد.»

اکران بدون تبلیغات شهری و تلویزیونی؛ محکوم به شکست
هر طرحی برای موفقیت در اجرا نیاز به پیش‌درآمدهایی دارد که یکی از آنها تبلیغات خوب است. امروز دومین روز ماه رمضان است و جز چند خبر در خبرگزاری‌های رسمی درباره این طرح اطلاع‌رسانی دیگری صورت نگرفته. اتفاقی که می‌تواند به این طرح ضربه بزند.

رضا سعیدی پور در این‌باره می‌گوید: «طرح‌ها به تنهایی نمی‌توانند کامل باشند؛ یک طرح زمانی که می‌خواهد اجرا شود مستلزم تبلیغ‌های خوب و مناسب است. متاسفانه در صداوسیما و در سطح شهر در رابطه با این موضوع هیچ تبلیغی نشده و خیلی از مردم از این موضوع اطلاع ندارند و نمی‌دانند این اتفاق امسال هم در سینماها می‌افتد. من فکر می‌کنم اگر صداوسیما و شهرداری بیایند پای کار و در فضاهای موجود تبلیغات این کار را انجام بدهند، مردم استقبال خوبی از این موضوع خواهند کرد.»

قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال هم می‌گوید: «به نظر من هم اطلاع‌رسانی درباره این موضوع کم است، زمانی که شورای صنفی این تصمیم را می‌گیرد و موضوع اعلام می‌شود بهتر است از طریق تلویزیون که مهم‌ترین رسانه برای اطلاع‌رسانی است، اطلاع‌رسانی شود. ما خودمان در سینما مگامال اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و کسی که به سینما آمده باشد از این موضوع خبر دارد ولی در بحث کلی باید در تلویزیون اطلاع‌رسانی شود و افرادی که نمی‌دانند در جریان موضوع قرار بگیرند تا این طرح با استقبال مواجه بشود.»

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس