د

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ما به سران 5 کشور اعلام کردیم که از دو اقدامی که تاکنون انجام می‌دادیم صرفنظر خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت و در سخنان مهمی اظهارداشت: ملت ایران پس از توافق و اجرای برجام، بار دیگر پای صندوق آرا آمده و این بار نه با ۱۸ میلیون بلکه با ۲۴ میلیون رای خود، تداوم راه اعتدال، تدبیر و تعامل سازنده با جهان را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید

ایران از امروز برخی اقدامات در برجام را متوقف می‌کند

فیلم / روحانی: ما آماده مذاکره هستیم

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان ملت ایران از آغاز توافق برجام با آن مخالف بودند، اظهار داشت: تندروهای آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه و همه آنهایی که ضد برجام بودند، ضد ایران نیز بوده و هستند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه انتقاد با علیه برجام بودن تفاوت دارد، ادامه داد: هر کسی می تواند راجع به هر موضوعی نقد داشته باشد و این حق همه مردم است اما دشمنی با برجام مخصوص صهیونیست‌ها، ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکا بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: برجام به نفع منطقه و جهان و به ضرر دشمنان ایران بود و به همین خاطر آنها همه توان خود را از سال ۱۳۹۳ تا امروز به کار گرفتند تا این بنای شکوهمند را ویران کرده و فرو بریزند.

رئیس جمهور اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا که مجموعه شرایط انتخابات یک شرایط نامتعارف و غیرمعمول در این کشور بود، این دولت باوجودی که با شعار صلح و اینکه سربازان خود را از منطقه خارج و به نفع ملت آمریکا کار کرده و در مسیر حقوق و قانون حرکت خواهیم کرد، از مردم رأی گرفت اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکرد.

دکتر روحانی ادامه داد: امروز گروه تندرویی که در داخل کاخ سفید بسیاری از امور را در دست دارد، حتی اختیار کار را از شخص رئیس جمهور هم گرفته و از این شیوه نه تنها دولت فعلی آمریکا، بلکه مردم منطقه و حتی دوستان آمریکا در اروپا، کانادا و مکزیک هم در رنج قرار دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز همه آنهایی که متحد آمریکا بودند و همه صاحبان شرکت‌های تجاری و کارآفرینان دنیا در رنج هستند.در چنین شرایطی، صهیونیست و ارتجاع و گروه داخلی آمریکا بویژه ایپک، فشار آوردند تا دولت آمریکا از برجام خارج بشود.

رئیس جمهور ادامه داد: البته آمریکایی ها بیش از یکسال شعار می‌دادند و بعد از دیماه سال ۹۶ بود که برای زیر پا گذاشتن تعهدات برجامی خود، امیدوارتر شدند که این در جای خود باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

دکتر روحانی افزود: در پایان همان دی‌ماه ۹۶ آمریکایی ها اعلام کردند که ما از برجام خارج می‌شویم و در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ نیز از برجام خارج شدند به امید آنکه تابستانی آنچنانی به قول خودشان برای ایران رقم خواهد خورد و بعد ۱۳ آبانی به عنوان نقطه عطف، کریسمسی با حضورشان در تهران و بدون اینکه جشن چهلمین سال انقلابی در این کشور وجود داشته باشد که در تمام این مراحل دچار شکست شدند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا ابتدا می‌خواست با خروج از برجام ایران را وادار کند که روز بعد از برجام خارج شود تا پرونده را به شورای امنیت ببرد و بار از دوش آمریکا برداشته شود تا فشار بر ایران تشدید شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه هنر، تدبیر و هوشمندی نظام ایران این بود که در این دام نیفتاد و در زمین آمریکا بازی نکرد، گفت: وقتی دوستان ما و همچنین کشورهای اروپایی با تماس مستقیم حضوری، تلفنی یا ارسال پیام از ما درخواست کردند که به آنها مهلتی بدهیم ما هم به درخواست آنها پاسخ مثبت دادیم.

رئیس جمهور افزود: به دلیل اینکه اتمام حجت کنیم و مردم ما بدانند که در کارها عجله نمی‌کنیم و حساب شده عمل می‌کنیم و به دلیل اینکه می‌دانستیم و می‌دانیم برجام چقدر مهم است و ویرانی برجام چقدر برای منطقه و جهان خسارت‌بار است، به آنها پاسخ مثبت دادیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: قرار بود که چند هفته صبر کنیم که چند ماه صبر کردیم. دومرتبه آنها تماس گرفتند و از ما خواستند کمی بیشتر به آنها مهلت دهیم و ما باز هم این مهلت را به آنها دادیم و براساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام ۴ نوبت با ۵ کشور باقیمانده (۲ مرتبه در سطح معاونین وزرا و دو بار در سطح وزرا) در چارچوب برجام مذاکره کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما از ساز و کار برجام استفاده کردیم و از لحاظ حقوقی قدم‌هایی که می‌بایست برداریم را برداشتیم، اظهارداشت: دوستان ما قدم‌های خوبی هرچند ناکافی در این مدت برداشتند و اروپایی‌ها از لحاظ زبان و تبلیغات، مواضع خوبی را در پیش گرفتند، اما در مقام عمل و بویژه در بخش اقتصادی متأسفانه ناتوان بودند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکبار دیگر در مصاحبه‌ای در سال ۹۱ گفتم که وقتی ما در سال ۸۲ و ۸۳ با سه کشور اروپایی مذاکره می‌کردیم، اروپایی‌ها دچار یک مشکل بودند و آن مشکل باعث شد توفیق ما بسیار اندک باشد و آن مشکل این است که آمریکا را کدخدا می‌دانند و این تفکر اروپایی است که نمی‌گذارد آنها تصمیم قاطع برای منافع ملی خودشان اتخاذ کنند البته از آن زمان تاکنون آن تفکر مقداری بهتر شده و امروز دیگر کدخدایی آمریکا را در امور سیاسی و حقوقی قبول ندارند.

دکتر روحانی اضافه کرد: متأسفانه در بخش اقتصادی، شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی همچنان آمریکا را کدخدا می‌دانند و این تفکر ناصحیح و نادرست باعث می شود نتوانند تصمیم درست برای منافع اروپا، منطقه و جهان اتخاذ کنند و متاسفانه زیر بار فشار خم می شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بیش از ۷ ماه پیش در سازمان ملل متحد اعلام کردم که استراتژی نظام، تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید، اقدام در برابر اقدام است، گفت: امروز می‌خواهیم به آن سخنان عمل کنیم و بگوییم در چارچوب برجام، اولین قدم قاطع خودمان را برمی‌داریم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سال ۹۴ تا امروز ،۱۴ نوبت تأیید کرده که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است و ۵ کشور در تمام جلسات بعد از خروج آمریکا اعتراف کردند که ایران از همه منافع برجام نمی‌تواند استفاده کند. پس عدم توازن را همه قبول دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «تکالیف در برابر حقوق» یک اصل بدیهی حقوقی است، تصریح کرد: نمی‌شود یک کشوری به تکالیفی عمل کند ولی از حق خودش برخوردار نشود. این توازن حق و تکلیف همیشه باید محفوظ بماند و لذا طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز از طرف من ۵ نامه به سران ۵ کشور باقیمانده در برجام ارسال شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این نامه‌ها به طرف‌هایمان اعلام کردیم که یکسال به توصیه‌های شما صبر کردیم، تاکید کرد: این صبر ما یک قدرت بزرگ ملی و روحی ایران در تاریخ است و همانطور که مقاومت و دیپلماسی ما تاریخی است، صبر ما هم استراتژیک بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه یکسال حوصله و صبر کردیم و به تمام تعهدات خودمان پایبند بودیم، تصریح کرد: امروز نمی‌خواهیم از برجام خارج شویم و همه مردم ما و جهان بدانند که امروز، روز پایان برجام نیست، اما روز گام جدید در برجام و در چارچوب برجام است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برجام در بندهای ۲۶ و ۳۶ به ما حق داده که اگر طرف ما تعهد خودش را نقض کند، ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم و یک زمان‌بندی پیش‌بینی کرده که از آن زمان‌بندی عبور کردیم و در سطح معاونین و وزرا آن کمیسیون مشترک تشکیل شده، تاکید کرد: متأسفانه علیرغم اینکه اروپایی‌ها و دوستان‌مان بارها و بارها تأکید کردند که خروج آمریکا را به نحوی جبران و به تعهدات خود عمل می‌کنیم، در مقام عمل شاهد آن نبودیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز به سران ۵ کشور اعلام کردیم که از دو اقدامی که تاکنون انجام می‌دادیم، صرفنظر خواهیم کرد و این دو اقدام به یک بیان ساده شامل ۲ فروش بوده است، تصریح کرد: هر زمان مواد غنی‌شده ما به ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسید، اضافه بر آن را به کشوری می‌فروختیم و در قبال آن کیک زرد می‌گرفتیم. از امروز این فروش متوقف می‌شود و فروش دوم، فروش آب سنگین بود که هر وقت آب سنگین ما از ۱۳۰ تن تجاوز می‌کرد، آن مقدار اضافی را به کشوری می‌فروختیم، امروز این فروش را هم متوقف می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: کل اقدام امروز جمهوری اسلامی ایران توقف دو اقدام است و به یک معنا دو فروش را انجام نمی‌دهیم و اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین‌مان را از امروز نمی‌فروشیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: البته این اعلام برای ۶۰ روز است؛ به طرف مقابل یعنی ۵ کشور اعلام کردیم اگر آنها ظرف ۶۰ روز پای میز مذاکره آمدند و با آنها صحبت کردیم و به نتیجه رسیدیم و به منافع اصلی‌مان مخصوصاً نفت و بانک به عنوان دو مورد از منافع مهم دست یافتیم، به نقطه اول و به شرایط ۱۷ اردیبهشت ۹۸ برمی‌گردیم.

دکتر روحانی تاکید کرد: ولی اگر در پایان ۶۰ روز به نتیجه نرسیدیم دو اقدام دیگر را آغاز خواهیم کرد و آن دو اقدام این است؛ توافق در برجام بر این مبنا بوده که غنی‌سازی خود را در سطح ۳.۶۷ نگه داریم و از این اقدام خودداری می‌کنیم؛ یعنی دیگر سطحی برای ما مطرح نیست.

رئیس جمهور افزود: رآکتور آب سنگین اراک بنا بود با مشارکت کشورهای ۱+۵ آن وقت در برجام، نوسازی شود و در مسیر راه بوده و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است؛ دومین اقدام اینست که بعد از ۶۰ روز نسبت به اراک هم تصمیم خواهیم گرفت که برنامه قبل از توافق برجام‌مان را ادامه دهیم و اراک را تکمیل کنیم و در مرحله دوم هم ۶۰ روز فرصت داده می‌شود و اگر به نتیجه نرسیدیم، اقدام بعدی مورد نظر ماست.

دکتر روحانی یادآور شد: البته در پیامی که به ۵ کشور دادیم به صراحت گفتیم که اگر بخواهند از این اقدام ما بهانه‌جویی بکنند و پرونده ایران را به شورای امنیت برگردانند با یک اقدام بسیار قاطعی روبرو خواهند شد و این اقدام قاطع را نیز در این نامه برای ۵ کشور توضیح دادم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه ما کاملاً مشخص است و مردم ما بدانند ما از برجام خارج نشدیم و برجام پابرجاست، خاطرنشان کرد: ما امروز آن روی سکه برجام را نشان می‌دهیم همان برجامی که در بندهای ۲۶ و ۳۶ به ما می‌گوید که در صورت تخلف طرف مقابل، شما هم می‌توانید تعهدات خودتان را در هر سطحی بکاهید، ما امروز کاهش آن و نه خروج از برجام را اعلام کردیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: به زبان ساده‌تر، ما احساس کردیم برجام نیاز به یک جراحی دارد و قرص‌های مسکن یکساله کافی نبوده، اقدام امروز ما جراحی برای نجات برجام است نه برای نابودی برجام و معتقدیم اگر ملت و نظام ما یکپارچه در این مسیر حرکت کند، دنیا پیام ملت ایران را به خوبی دریافت می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما همچنان مرد صلح و مرد اعتدال هستیم، گفت: ما آغازگر نقض تعهدات نبودیم و آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود اما هیچ‌گاه تسلیم قلدری نشدیم و نخواهیم شد و در برابر هر متجاوزی پاسخ قاطع خواهیم داد، این فرهنگ ما ایرانیان است، این فرهنگ اسلام ماست و این راه پیامبر و ائمه ما و راه شهیدان ما است.

رییس جمهور در ادامه خطاب به کشورهای دوست و به ۵ کشور باقیمانده، با تاکید بر اینکه در چارچوب برجام آماده مذاکره هستیم، گفت: نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه. برجام، همان برجام است و تغییر نمی‌کند اما حاضریم برای اجرایی شدن بهتر آن و اجرای تعهدات شما و شکل اجرای تعهدات، پای میز مذاکره بنشینیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: میز مذاکره را ترک نکردیم و شما هم مرتب به ما گفته‌اید که ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. آن قلدری که بنا بود میز مذاکره را بهم بزند، تا امروز ناموفق بوده است.

رییس جمهور با اشاره اینکه می‌خواهم به دوستان نکته دیگری را بگویم، اظهارداشت: قاعدتاً همه شما به نقش ایران در امنیت منطقه از خلیج فارس تا مدیترانه و از دریای خزر تا دریای سرخ مطلع هستید و می‌دانید. شما می‌دانید که نقش ایران در مبارزه با تروریسم در این منطقه تا چه حد بوده است و شما می‌دانید که اگر نقش ما نبود امروز تروریست‌ها در پایتخت‌های کشورهای اروپایی جولان می‌دادند.

دکتر روحانی اضافه کرد: شما نقش ما را در اینکه سیل مهاجرین را نگذاشتیم از این منطقه به سمت اروپا حرکت کند، می‌دانید. پذیرای میلیون‌ها مهاجر بودیم و هستیم. شما می‌دانید که ما بزرگترین سنگر مبارزه با مواد مخدر بودیم و این ما بودیم که با ۴ هزار شهید از نیروهای عزیز و جان برکف مان در مرزهای شرقی نگذاشتیم این همه مواد مخدر عبور کند و به کشورهای شما برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انجام این اقدامات، میلیاردها دلار مخارج دارد و با شرایطی که آمریکا به وجود آورده، قادر به پرداخت این مخارج نیستیم، گفت: نمی‌شود برجامی باشد و هزینه‌اش را ما پرداخت کنیم.

دکتر روحانی تاکید کرد: اگر برجام برای امنیت جهان، منطقه و برای صلح و توسعه منطقه است همه باید بهایش را پرداخت کنند.

رئیس جمهور خطاب به طرف های دیگر برجام با بیان اینکه شما می‌خواهید سایه برجام همیشه بر سر شما بوده اما همه کار این درخت به عهده ما باشد، افزود: شما هم وظیفه دارید؛ شما امروز برای حفظ خودتان نه به خاطر ایران، برای امنیت خودتان، برای حفظ جوان‌های خودتان در برابر مواد مخدر و سیل مهاجرین و همکاری‌های دیگری که تاکنون ایران با شما داشته است، وظیفه دارید و اگر این روند ادامه پیدا کند آن همکاری‌ها تعطیل خواهد شد.

دکتر روحانی اظهارداشت: از شما نمی‌خواهیم طبق مصلحت ایران اقدامی کنید، بلکه برای مصالح، آینده و برای کشورهای خودتان امروز وظیفه اقدام دارید.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز با زبان جدیدی مذاکره را شروع کردیم، گفت: امروز میز مذاکره را ترک نکردیم بلکه با زبان حقوقی با شما سخن می‌گوییم که دیروز با زبان دوستانه و سیاسی بیشتر با شما حرف می‌زدیم؛ این حق ماست که از زبان سیاسی و از زبان حقوقی برای منافع ملت‌مان استفاده و بهره‌برداری کنیم.

دکتر روحانی تاکید کرد: دوستان عزیز ما در دنیا و منطقه بدانند ایران به خوبی قادر است کشور را اداره کند؛ نظام ما، نظام پایدار است؛ ملت ما، ملت منسجم است؛ اگر اختلاف سلیقه هم داشتیم، بخاطر فشار آمریکا این اختلاف سلیقه را کنار گذاشته و می‌گذاریم.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز باید ملت، دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری از هر روز دیگر، یکصداتر، متحدتر و منسجم تر باشند.

دکتر روحانی اظهار داشت: راهی که امروز انتخاب کردیم، راه جنگ نیست، راه دیپلماسی است؛ به عنوان کسی که در این مسأله آشنایی دارم و به عنوان نماینده ملت ایران، به ملت ایران عرض می‌کنم، راه امروز، راه درگیری و جنگ با دنیا نیست؛ باز هم راه دیپلماسی است؛ "دیپلماسی با یک زبان جدید و با منطق جدید".

دکتر روحانی با بیان اینکه باز هم با قانون و منطق حرف می‌زنیم، گفت: از روز اول تأکید کردم و امروز هم تأکید می‌کنم که برجام یک توافق برد – برد بوده و اجازه نمی‌دهیم که آمریکا این توافق برد – برد را به برد – باخت تبدیل کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دنیا باید بداند که برجام به یک توافق برد – باخت و چیزی که آمریکا می‌خواهد، تبدیل نمی شود، گفت: اگر هم بر فرض بشود، به یک توافق باخت – باخت تبدیل می شود. برجام یا برد – برد است یا باخت – باخت است. شما اشتباه نکنید. آمریکا سر شما کلاه نگذارد، راه و مسیر ما مشخص است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز در چارچوب برجام ضمن استفاده از حق قانونی خود برای بهره گیری از یک مرحله ،۶۰ روز هم به دوستان مان مهلت دادیم، گفت: امیدوارم در این ۶۰ روز بتوانیم با مذاکرات سازنده به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس جمهور افزود: اصل برجام درست و راهبردی و صبر یکساله ما هم راهبردی بوده است. آغاز راه جدید هم راهبردی و ملی و به نفع ملت ما خواهد بود و این مسیر را قاطعانه ادامه می دهیم.

دکتر روحانی در پایان با اشاره به اینکه خداوند به ما نصرت و یاری خواهد کرد همانطور که وعده داده است، گفت: اتحاد، وحدت و یکپارچگی و تلاش همه جانبه و امید به آینده بی‌تردید ما را پیروز خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 46
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    74 16
    افرین چه عجت تکانی خوزدید
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      73 8
      مگر دولت روحانی، چیزی هم از اوانیوم غنی شده و آب سنگین گذاشت بماند که حالا هم می خواهد آن را نفروشد!!!
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      22 8
      تو برو تو صف دلار تا تکان را ببینی
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      61 3
      این تکان نیست فریب است برای حفظ لاشه مردار برجام به هر قیمت تا انتخابات
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      29 2
      اتفاقا این زمان بندی یکساله و حالا 60 روزه دارد اقتصاد را از داخل متلاشی میکند آنها که مطمئنا امتیازی نمیدهند پس مرگ یک بار شیون یکبار مردم از مرگ تدریجی نجات دهید
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      35 1
      ببینید دوستان مدتی قبل امریکا همین دو مورد را تحریم کرد و با این کار فرصت خوبی پیش آمد تا اروپا مورد امتحان قرار بگیرد که آیا طبق برجام آب سنگین و اورانیوم می‌خرد یا خیر(کاری با این ندارم که اصل فروش اجباری این مواد ضعف مهمی در برجام بود) و با این خرید با تحریم امریکا مخالفت کند اما دولت با این بیانیه امروز در واقع هیچ اقدام عملی نکرد و تنها اروپا را از این امتحان معاف کرد فکر میکنید کار مفیدی انجام دادند؟
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      20 18
      مردم انقلابی و علما گول مواضع شبه انقلابی بعضیا را نخورند و تکبیر نفرستند چون اتفاقا این زمان بندی یکساله و حالا 60 روزه دارد اقتصاد را از داخل متلاشی میکند آنها که مطمئنا امتیازی نمیدهند پس اگر عمدی ندارید کشور را سیاست گورباچفی و بالکانیسم نجات دهید مرگ یک بار شیون یکبار مردم را از مرگ تدریجی نجات دهید
    • AE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      27 2
      شما شش ساله تسليمي خودت خبر نداري!!
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      11 21
      ابتدا باید تولید بمب های شیمیایی و میکروبی و رادیواکتیو غیر انفجاری رو آغاز و اعلام کنیم . سپس می تونیم با خیال راحت بریم سمت بمب اتم
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      29 1
      تکانی خورده باز 60 روز مهلت داده!!!! نکنه با تدبیر 60 روزه کلک اقتصاد ممکتو ساقط کنید.دولت مرعوب و واداده
    • مهدی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      25 0
      تا اونجا که یادمه امریکا خرید اورانیوم از ایران رو تحریم کرده. پس ایران با این کار به نوعی بجای انکه جبهه علیه امریکا ایجاد کنه اقدام امریکا رو به فراموشی میذاره. آیا این گل به خودی نیست؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      7 0
      ایران جیب کاسبی و دلالی در بازار خودور را آغاز کرده تا از این آب گل‌الود ماهی بگیره
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      22 0
      ظریف: کارهایی که نمی‌توانستیم بکنیم را متوقف کردیم! دولت روغن ریخته را نذر امامزاده کرد. آمریکا مانع فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین شد، دولت ژست گرفت. دوباره بازی دوباره فریب.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    107 7
    روحانی: فروش کیک زرد و آب سنگین از امروز متوقف می‌شود!!؟ ببخشید این آمریکا بود که هفته قبل خرید کیک زرد و آب سنگین از ایران را ممنوع کرد! روغن ریخته را نذر امامزاده میکنید؟ بس کنید این بازیها رو
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      64 9
      اورانیوم غنی شده و آب سنگین، جزو عناصر قدرت یک کشور محسوب می شود و هیچ کشوری آن را نمی فروشد(اگرچه دولت روحانی این کار را کرد!!!). مثل این می ماند که بخواهید ناموستان را حراج کنید!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      25 36
      چرا مزخرف میگی تو که نمی دونی ؟ 37 کشور یا بیشتر راکتور اتمی دارند و ده یا 11 کشور غنی سازی انجام می دهند . همین روسیه صادر کننده عمده اورانیوم غنی شده هست.
    • CA ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      7 0
      روسیه بمب اتم داره ۱۱:۲۵
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    40 0
    مگه چیزی هم جاگذاشتید انتخابات مجلس در راهست ملت شناس شدندحضرات تا دیروز که می‌گفتند باید با دنیا تعامل کنند
  • اناری IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    54 2
    نه داداش برجام مدت هاست مرده و نیاز به کفن و دفن داره بوی گندش سر هممون رو برد!
  • 2020 IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    47 1
    وای ترسیدیم! خوبه حالا اعضای هیئت دولت تهدید به رفتن به خونه باباشون نکردند! عجب ابهتی! چه واکنش قاطعی! سرکه و جوش شیرین رو با هم قاطی کنید واکنش بهتری خواهید دید.
  • اناری IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    50 2
    6 سال سر کار بودیم ! 6 سال دل به کدخدا بستیم آخرش شد این...
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    69 16
    مشتی امریکا میگه اورانیوم و اب سنگین کسی ازت نمیخره .. تو میگی نمیفروشیم
  • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    28 0
    بر اساس برجام اگر بخواهیم عمل کنیم چند تا 60 روز دیگر به انتهای برجام میرسیم ؟
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    44 0
    إنا للّه و إنا إلیـه راجعون.... هنوز باور نکرده اند که برجام خیلی وقته مُرده.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    22 1
    آنه ككشان هم نمي گزد و نه صبر استراتژيك و نه مقاومت تاريخي تو برايشان پشيزي اهمي ندارد مثل پشه اي كه بود و نبودش خللي در كار اين جهان ندارد
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    59 1
    اقدام امروز دولت روحانی، شوآف چیپی در حد دادن یک بیانیه بود. دولت بار دیگر مرزهای وادادگی را درنوردید و از انجام اقدام اساسی سرباز زد.#علی‌برکت‌الله
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    36 7
    ترامپ میگه حق ندارین بخرین روحانی مگیه نمیفروشیم چه اقدام سنگینی وای بند بند برجام دیسک کمر و گردن گرفت
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    6 52
    برجام برای ایرانی که توانایی ساخت بمب اتم نداره برد یه طرفه بود که البته عده ای در داخل نگذاشتن سودش به مردم برسه در عین حال که خودشون سود می بردند بهش حمله هم می کردند
    • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      26 10
      خفه بابا -برو مطالعه کن بعد زر بزن
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      32 2
      یعنی حیوانات شعورشان بیش از تو است. صدها میلیارد دلار هزیه و آنهمه غرور و عزت ملی را ریختید توی چاه که چی بگیرید؟ یک لبخند از جان کری.
    • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      0 0
      ادب مرد به از دولت اوست انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      5 0
      اونهمه کارشناسها اول برجام گفتند نکن,میزنه زیرش؛نه کری قول داده,فلانی تعهد داده!حالا میگی نذاشتند !!!خریت که شاخ ودم نداره!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    27 4
    خوب شما حدود ۷سال ،گشور را با خشت زدن در آب معطل کردید و انشالله هرچه زودتر دوره شما تمام شود تا ملت از شر برجام شما خلاص شوند ،اگرچه بعد هشت سال شما و دولت شما کشوری تخریب و آوار را به دولت بعد خواهید داد
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    47 1
    بزرگوار! مهلت های گام ها رو 365 روزه تعیین می‌کردید... خخخ... یه وقت به دوستان غربیتون فشار نیاد!!!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    43 1
    حرفهای اقای رئیس جمهور دیگر ارزش جواب دادن هم ندارد !!
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    27 1
    و باز هم بیانیه ...
  • فریدون IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    11 31
    رئیس جمهوری اسلامی باید همیشه اینجوری مقتدر ظاهر شود
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      11 1
      حزب اللهی فریبخور نباش همش فیلم بود برای حفظ برجام متوجه نشدی؟
    • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      6 1
      به این بیانیه میگویی اقتدار؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    9 0
    حالابازم خوبه که اقدام کردیدولی خارج بشیدبرجام ولافرجام
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 23
    آفرین به مرد اعتدال...کف،کف بلند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    37 7
    اون مهلت سی چهل روزه شد یک سال این مهلت 60 روزه چند سال میشه دپلماسی التماسی
  • امیر IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    21 1
    چه عجب! یه کاری کردن بالاخره. عمو آمریکا عصبانی نشه قهر نکنه!
  • عباس IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    26 2
    فروش آب سنگین و اورانیوم را که آمریکا همین چند روز پیش تحریم کرده بود. شیخ حسن روغن ریخته رو نذر امام زاده نکن برو جلوتر
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    40 1
    اصلاح طلبان یکی از یکی دیگر واداده تر و بزدل تر هستند. مشت نمونه خروار
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    29 0
    مگه تا الان کسی می‌خرید و پولشو میداد؟! خخخ
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    31 1
    روحانی:این اقدام قاطع را هم من در این نامه برای این 5 کشور توضیح دادم. نکته:مگر اروپایی ها محرم هستند و مردم ایران نامحرم نباید بدانند
  • علی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    15 0
    حتما جراح حاذقش هم شما هستید چه شود ان جراحی
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    12 0
    حتما خودت میخوای بری جراحیش کنی ؟ ا ؟!!!!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    26 0
    مرگ برجام
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      1 0
      برجام نه بگو خرجام
  • TR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    10 66
    زنده باد اصلاح طلب
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      13 1
      اسرائیلی خوب فارسی یاد گرفتی
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      15 1
      بوی گنداصلاحات که از دوم خرداد بلندشده بود,ولی باهزارتا ادکلن مردمو فریب دادید ,با جهان تعامل کردید وآخرشم شد گوشت ۱۲۰تومنی وبرنج ۲۰تومنی وپراید ۵۰ملیونی ....وتحقیر عزت ملی وبازگشتن تمام تحریمها وتازه تهدید وتشر غرب!!!فقط باید تو چرخ گوشت چرختون کنند!
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      0 0
      همه باید اصلاح شوند. منتها به راه راست. اصلاحات لازمه زندگی و قاون است
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      2 0
      آلبانی خوش میگذره با پول مردم ، منافق حروم زاده
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    7 1
    دیگر نخواهیم گذاشت
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    22 4
    تهدید با طعم التماس
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    19 0
    ان شاالله که 60 روز ، 61 روز و بیشتر نشود .
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    22 1
    یعنی تو این کشور یه پزشک نترس و حاذق وجود نداره که مرگ مغزی برجام را برای آقایون گواهی کنه! زمان طلائی برای جراحی برجام قبل از تصویب 20 دقیقه ای اون تو مجلس بود.الان فقط و فقط باید این مرحوم رو مخفیانه و البته همانند همه متوفیان با احترام کامل تشییع و خاکسپاری نمود...!
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    65 1
    بعد از ۶ سال به گله سگ دست آموز آمریکا امید دارید؟!
  • مجید IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    26 1
    محصول گلابی بلاخره رسید .چه شده ؟ وقت عذرخواهی از بی شناسنامه ها رسیده .از مردم عذرخواهی کنید
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    10 0
    قدم از راه طلب باز کشیدیم بس است اول و آخر این مرحله دیدیم بس است
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    8 1
    مگه ما قبل برجام و دولت اعتدال با دنیا قهر بودیم .قبل برجام پراید بود ۲۰ م بعد برجام ۵۰ میلیون....علی برکت
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    29 0
    شیخ با خودت چند چندی؟!
  • تحلیلگر سیاسی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 10
    جناب روحانی به نظرم باید به حرف ترامپ گوش و عمل میکردید. وقتی ترامپ یکسال پیش در چنین روزی گفت که برجام را قبول ندارم و خارج میشویم شما هم همین کار را میکردید آقای روحانی. نه اینکه یکسال دست روی دست بزارید و به اروپا و چین و روسیه اعتماد کنید. اگر یکسال پیش به حرف ترامپ گوش و عمل میکردید و به جای این کشورها باب مذاکره مستقیم با ترامپ را باز میکردید و به توافق میرسیدید دیگر ۴+۱ هم تو ادبیات دیپلماسی نبود. خواسته ترامپ هم همین بود چون این برجامی که وضع کردید طبق گفته ترامپ نه به نفع کدخدا بود نه ایران
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      2 0
      تحلیلگر داشتی خوب پیش میرفتی اما اونجا که گفتی مذاکره مستقیم با آمریکا ازت ناامید شدم. علی برکت الله
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    27 1
    شیخ برو تو اتاقت و در رو ببند و به کارهای بدت فکر کن
  • حسینی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    20 2
    برخورد بسیار ضعیفی کرد دولت تازه مهلت ۶۰ روزه دادن یعنی هیچ
  • ناشناس IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    7 2
    بارک اله به این همه شجاعت و رشادت بعد از یک سال این تصمیم بسیار بزرگ و اساسی و کمر شکن برای امریکا و اروپا
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    12 1
    فقط می توانم بگویم متاسفم ظاهرا بازهم از آن جنس تهدیدهای لفظی عراقچی و ظریف انجام شد باز هم یاد آوری می کنم از اول معلوم بود برجام بلاست و نعمت نیست اما گوش نکردید قوم صمود ابر بلا را نعمت فراوان پنداشتند هر چند به آن ها گفته شد بلاست
  • بهروز IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 1
    امروز میگه نمیفروشیم بعد فردا همین دولت میگه نزاشتند بفروشیم سلطان کیک زرد پیدا شد. باز هم فرار رو به جلو از دولت تدبیر و امید.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    18 1
    بابا تو دیگه کی هستی ؟!
  • AE ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    10 1
    امروز ذخیره سازی کیک زرد و آب سنگین متوقف شده چند روز قبل هم آمریکا خرید کیک زرد و آب سنگین رو ممنوع کرده بود.
  • رضا IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    20 1
    روحانی جرات نداره احمدی نژاد بود الان با سیخ داغ برجام رو سوراخ سوراخ و سپس تکه تکه میکرد! تاسف برای این رفتار ضعف و واکنش ضعیف کشورمون :(
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      0 2
      و الان هم در شرایط جنگی بودیم و جنابعالی داشتی برای فرار از کشور تو صف دلار 200 هزار تومنی آفتاب می گرفتی
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    6 0
    حرف مردیکیست اگربرجام به بیماریه لاعلاج مبتلاشده شیمی درمانی هم جواب نمیده غرب پرستان تمام سرمایه کشوررابرای رازی نگه داشتن غرب خرج خواهندکرد‌
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    6 0
    این روحانی خوب فیلم بازی میکنه ولی اونقدر دیر کارها رو انجام میده که دیگه دشمنان به اهدافشون رسیدن و حرکات روحانی و ایران دیگه فایده ای نداره.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    14 1
    6 سال از بهترین روزهای مملکت را به باد دادید خدا لعنتتان کند
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      8 0
      بعلاوه ربع قرن اینده در برجام ننگین
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    10 0
    من فکرمیکنم این دندان لق برجام راباید پارسال که آمریکا با بیشرمی ازآن خارج شد ماکل دندانهایش رابه جایه جراحی خردمیکردیم نه اینکه به قول روحانی نه با مسکن
  • عدالت IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    9 1
    أُولئِکَ الَّذينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدي‏ فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ وَ ما کانُوا مُهْتَدينَ نتیجه معامله با کدخدا و شیطان بزرگ همین است عینیت فروشنده و كالا اختصاص به تجارت انسان با خدا ندارد، بلكه در تجارت انسان با شیطان نیز محقق است. كسى كه خود را به شیطان مى فروشد، دیگر مالك و صاحب اختیار خود نیست و خداى سبحان چنین تجارتى را بدترین معامله مى داند: (بئسما اشتروا به انفسهم ان یكفروا بما انزل الله)، (765) (ولبئس ما شروا به انفسهم لو كانوا یعلمون) (766) منافقان در بازار دنیا سرمایه فطرت و هدایت خویش را مى فروشند و ضلالت مى ستانند و اگر آدمى سرمایه ظاهرى را بفروشد، چون بایع غیر از سرمایه است، راه براى تحصیل سرمایه جدید ندارد و منافقان و كافران كه خود به شیطان فروختند همه راههاى كسب و سود را بر روى خود بسته اند: (فما ربحت تجارتهم)؛ چنانكه راه تحصیل سرمایه مجدد را نیز مسدود كرده اند
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      3 1
      عالی بود.قربون خدا بشم
  • علی US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    16 0
    سلام-این همه برو وبیا و هزینه از جیب ملت پس چه غلطی کردید باید بتون بر جسد شما ریخته می شد.الی برکت الله.. حالا از ملت ایران عذر خواهی کنید.
  • مهدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    11 0
    فقط نمی فروشن یا تولید هم نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! چون از حسن روحانی معلومه شاید نذار تولید هم نکنند برا اینکه اروپا ناراحت نشه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    14 0
    صد رحمت به شاه قاجار
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    6 0
    اونا از بزرگان اومدن بیرون پرونده شورای امنیت نرفت الان ما باید بریم
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    17 2
    به حق مولا علی که.خودت به 60 روز نرسه
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      3 16
      ان شاا...این دعا برا خودت و عزیزات مستجاب شه..... درود بر روحانی
  • مجید آقا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    27 1
    بسم الله الرحمن الرحیم این اعلان عدم فروش بسیار تعجب آور است زیرا : آمریکا فروش این دو مورد را تحریم کرده است و هر کشوری را که از ایران اورانیوم غنی شده و یا آب سنگین خریداری کند تحریم خواهد کرد، این یعنی ما اصلا نمی توانستیم از قبل هم این دو مواد را بفروشیم. در مورد مهلت 60 روزه و مذاکره هم کاملا موضوع منتفی است زیرا اکنون سالهاست که اقایان در حال مذاکره هستند و هیچ نتیجه مثبتی برای مردم نبوده و نیست البته برای مسئولین یقینا بوده که هنوز هم به دنبال آن هستند.این بار هم دوباره یک دور باطل جدید است که نیازی به درخواست رئیس دولت ننداشت زیرا اروپا و امریکا از قبل همین پیشنهاد را داده بودند یعنی مذاکره مجدد!! حالا دولت ما انها را تهدید می کند و به میز مذاکره فرا می خواند این یعنی فریب مردم ایران آب سنگین اراک هم تهدد بیموردی است زیرا اجرا و تکمیل آن سالها طول خواهد کشید و از دسترس دور است و اجرای آن هیچ سودی برای کشور ندارد ولی برای شعار دادن مسئولین شاید سود داشته باشد!! از همه اینها فاجعه بارتر این است که رئیس دولت به مردم هنوز هم القاء می کند : نبود برجام عینی جنگ و نیستی و نابودی و این یک دروغ بزرگ است و خداوند لعنت کند کذابین را
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      8 0
      شبر مادرت حلالت. روحانی می داند حرفهایش فقط مصرف داخلی دارد.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    13 0
    چرا محرمانه مگر اروپایی ها و امریکا محرمانه ما را تهدید کردند و تحریم کردند که ما محرمانه باید نامه بنویسیم شاید مردم ایران نامحرم و اروپایی ها محرم هستند همان کاری که ظریف موقع مذاکرات می کرد و اطلاعات مذاکره را ارائه نمی داد اما معلوم شد اشتباه می کند
  • وطن دوست TR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    6 0
    فکر کنم این دو مورد را ترامپ گفته بود ای بابا بارم کم اوردید یک کم سجاعت
  • حمید US ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 0
    اگر اشتباه نکنم هفته ی پیش آمریکا خرید اورانیوم از ایران رو ممنوع کرد....این دیگه چه مسخره بازی هست....امیدوارم بعد از ۶۰روز اقدام بهتری کنیم
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 9
    ان شاا...این دعا برا خودت و عزیزات مستجاب شه..... درود بر روحانی
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 0
    مذاکره برای نفت و بانک یا شروع رسمی برجام 2؟؟؟
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 0
    دلم برای خنده های ظریف ...قدم زدناش...گفتگو دونفره با کری تنگ شده....اه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 1
    ماآنچه به نفع منافع ملی انجام می دهیم .واز هیچ ابر قدرتی نمی ترسیم .واز خدا که تنها قدرت عالم یاری گرفته ومی ترسیم .والسلام
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 0
    ظاهرا اروپا و امریکا مطمئن هستند که اقای روحانی و عقبه تصمیم گیرنه او به هیچ وجه قصد اقدامی قاطع و انقلابی منافع با حفظ منافع مردم را ندارند .
  • ناشناس RO ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    10 0
    برجام انرژی هسته ای رو نابود کرد خسارت محض تا۱۴۰۰ لطف کنید یه شماره اندازی فعال کنید چندروز دیگه مونده بلکه کمی امیدوار بشیم
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 0
    یادتونه با افتخار میگفتن صادرات هسته ای!!!
  • US ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    12 0
    دولت به جای مذاکره با آمریکا و اروپا به فکر مذاکره با مردم باشه
  • US ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 1
    با این تصمیم دیگه حتما امریکا و یارانش از بین خواهند رفت احسنت به تو ای شیخ دیپلمات
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    8 1
    شما که سانتریفیوژها را جمع کردید و غنی سازی اورانیوم را متوقف کردید و تاسیسات آب سنگین را بتن ریزی کردید.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 0
    آمریکایی ها احتیاج به برخوردی قاطع داشتند که شروع شده و لازم هست که تداوم داشته باشه وگرنه مرتبا و به هر بهانه ای ماست را تحت فشار میگذارند. این کار کار خوبی بود و نیاز به استقامت دارد.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 2
    به نظر می رسه اکثریت قریب به اتفاق برادران داعشی احمق هستند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    رییس جمهور خطاب به طرفهای مقابل:"، برای امنیت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودتان و همکاری‌های دیگری که تاکنون ایران با شما داشته است، وظیفه دارید و اگر این روند ادامه پیدا کند آن همکاری‌ها تعطیل خواهد شد. " این یعنی چی مگه ما تهدید کننده امنیت انها هستیم؟!!!
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 1
    روحانی: به عنوان کسی که در این مسأله آشنایی!!!!!!!!!!!!!! دارم [ یااااااخداا] و به عنوان نماینده ملت ایران، عرض می‌کنم، راه امروز، راه درگیری و جنگ با دنیا نیست؛ باز هم راه دیپلماسی است؛"دیپلماسی با یک زبان جدید و با منطق جدید". یعنی می خواد یک برجام ننگین دیگه رو هم به پای ملت ببنده. عجب بزدددددددددددددددددددددددددددددددددلی این یاروووووووووووووووو
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    15 13
    تصورکنیدهمین الان بمب اتم رو هم ساختیم نهایتش میشیم ک ه شمالی..مردمی تحت تحریمهای جهانی وگرسنه بابمب اتمی....
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      2 14
      قصد ساخت بمب نیست پروفسور.ایران را به کشور کمونیست یکی کردن ظلم نیست؟
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      0 14
      ایران ثروتمند و پرجمعیت رو با کره شمالی مقایسه میکنی؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 1
    ایران جیب کاسبی و دلالی در بازار خودور را آغاز کرده تا از این آب گل‌الود ماهی بگیره
  • lpln IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    9 0
    آمریکا که همین هفته پیش خرید و فروش اینها را تحریم کرد واقعا که شما دولت نا کارآمد چه چیزی از تعهداتتان را بر داشتید ؟
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    8 0
    آقای روحانی کمرت رگ به رگ نشه از این تصمیم سنگین! باباجون آمریکا زده زیر عیسی و موسی تو محدودیت های ترامپ رو رسمیش کردی؟ خسته نباشی دلاور، خدا وقت پهلوان...
  • حیدر صالح IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 0
    نه اورانیوم غنی شده را می‌فروشیم، نه آب سنگین‌مان را/ اما وطن می فروشیم ! این بار ارزانش کردیم مشتری شید !!
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    از ابتدا همین سناریو رو داشتند. برای توقف فعالیت های کشورمون، اول فیلم پلیس خوب - پلیس بد رو داشتیم؛ بعدها غربی ها دیدن نه مسئله جدی شده پس بیایم ایران رو به جای متوقف، معطل کنیم! تقسیم کار این شد که توافقی انجام بشه و در ظاهر همه چیز رو قبول کنند ولی به تدریج پیمان رو تیکه‌تیکه کنند. شیطان هم همینطوری به اسیران خودش وعده میدهد.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    فکر کردیم میخواد استعفا بده، و با این کار تن امریکا و ژاندارمهای اروپا رو به لرزه درآورد!
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 0
    این آقا فقط داره زمان میخره.تا آخرریاستشم برجامو بهم نمیزنه.فقط داره عرصرو برای رییس جمهور بعدی سخت میکنه
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 0
    فقط مواظب باشید 60 روز تبدیل به یکسال نشود اخرشم هیچی
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    2 0
    خاك بر سرتان همه را فروخته ايد ديگر مگر چيزى هم مانده
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    1 0
    مگه کسی هم مسخره که نمی فروشیم
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    1 0
    آقای روحانی مگه کسی میخره که نمخوای بفروشی جان من اگه مشتری داره بفروش خرج بچه ها کنیم
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    0 0
    آفرین شهامتت واقعا قابل تحسینه دیگه الان اروپا وامریکا حساب کار دستشان میاد این شصت روز شده براشون مرگ تدریجی
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    0 0
    ریشش سفید نشده بود مگر یک ماه پیش؟
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    1 0
    انشاء الله این خرجام زودتر آتیش بگیره راحت شیم.
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    0 0
    مشرق والمسلمینش برگردوند مثل اینکه دوباره خودی شده روحانی؟ فیلمی این مشرق
  • US ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    0 0
    تازه داری حرف های محمود رو می زنی!
  • US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    0 0
    حاجی حالا یاد آمد. چی شده؟ حالا بیدار شدین. سیل امده حالا فهمیدین. مردم به شدت از این وضعیت عاصی هستند. این بود تدبیر و امید. این بود وعده اصلاح طلبان.
  • سربدار IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    0 0
    ومکروا و مکر الله والله خیر الماکرین الَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى (14علق ) آیا انسان ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟!وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ و هر کار خیری که انجام دهید، خداوند از آن آگاه است. (لازم نیست تظاهر کنید، او می‌داند) عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ(آل عمران 119)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس