کد خبر 957041
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
شهر تهران

کار به جایی رسیده که مدیریت شهری پایتخت حتی در اجرای طرح‌های زیباسازی شهری و نصب المان‌های مناسبتی هم کم‌توان به نظر می‌رسد تا آنجا که داد اعضای شورای شهر همسو با خود را نیز درآورده است.

به گزارش مشرق، عملکرد شهرداری تهران در ۲ سال اخیر انتقادات زیادی در پی داشته و تعداد پروژه‌های عمرانی شهری با کاهش فاحشی مواجه شده است. کار به جایی رسیده که مدیریت شهری پایتخت حتی در اجرای طرح‌های زیباسازی شهری و نصب المان‌های مناسبتی هم کم‌توان به نظر می‌رسد تا آنجا که داد اعضای شورای شهر همسو با خود را نیز درآورده است. ۲ ماه پیش عکسی در فضای مجازی منتشر شد که در آن شهرداری تهران یک تخم‌مرغ رنگی بزرگ را در میدانی قرار داده و نوروز را به تهرانی‌ها و میهمانان تبریک گفته بود.

بیشتر بخوانید:

این عکس با توضیح: «عملکرد درخشان شهرداری تهران در زیباسازی نوروز»، دست به دست شد تا نقدی در قالب طنز به عملکرد شهرداری تهران شکل بگیرد. تهران نسبت به سایر شهرهای بزرگ و کوچک فضای نوروزی کمرنگی داشت و مشخص شد مدیریت شهری حتی در فضاسازی شهری مشکلات عدیده‌ای دارد چه رسد به پروژه‌های کلان. همین اتفاق برای ماه رمضان افتاده و در آستانه فرا رسیدن این ماه مبارک فضای پایتخت به هیچ عنوان ماه رمضانی نیست و اعضای شورا هم به آن اعتراض کرده‌اند.

روز گذشته در جلسه شورای شهر حجت نظری، عضو شورای شهر یکدست پایتخت در تذکر پیش از دستور خود گفت: موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مهم است و از رئیس شورای شهر می‌خواهم از این موضوع و حقوق شوراها دفاع کند. وی گفت: ما روز معلم و کارگر را پشت‌سر گذاشتیم و امیدوارم شرایط معلمان و کارگران کشورمان بهتر شود و دیگر به یک تبریک خشک و بی‌روح بسنده نشود. نظری به حلول ماه رمضان اشاره کرد و گفت: از چند روز قبل از حلول ماه رمضان در کشورهای اسلامی شهرها از المان‌های مرتبط با ماه رمضان پر می‌شود و فضا حال و هوای ماه رمضان می‌گیرد، در حالی که در تهران از این موضوع غفلت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سازمان زیباسازی شهرداری تهران می‌خواهیم به این موضوع توجه کنند. وی افزود: در ماه رمضان زیست شبانه را شاهدیم و امیدواریم با پایان ماه رمضان هم با همکاری استانداری و پلیس این زیست شبانه ادامه پیدا کند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر نیز پاسخ عجیبی به اعتراض این عضو شورا داد و گفت هنوز دیر نشده و شهرداری امشب (دیشب) المان‌های مرتبط با ماه رمضان را نصب خواهد کرد! وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به‌رغم قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان المان‌های شهری به مناسبت این مسأله تغییر نیافته است، گفت: هنوز این موضوع دیر نشده و امشب همه جای شهر از المان‌های مرتبط با ماه رمضان پر خواهد شد.

مراکز علمی- کاربردی شهرداری تقلیل یافت

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: بر اساس مصوبات شورا مراکز علمی- کاربردی از ۹ به ۴ مرکز تقلیل یافت. محسن هاشمی در حاشیه صدوسی‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوعات مطرح شده در جلسه دیروز گفت: موضوع ساماندهی مراکز آموزشی شهرداری مورد بحث قرار گرفت؛ این مسأله بسیار حائز اهمیت است، چرا که ۳۰ مرکز آموزشی و ۹ مرکز علمی- کاربردی در شهرداری داریم و همه مناطق سازمان‌ها و مراکز شهرداری دارای مراکز آموزشی هستند. رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات شورا مراکز علمی- کاربردی از ۹ مرکز به ۴ مورد تقلیل یافت که نام‌های این مراکز «فرهنگی- اجتماعی»، «ایمنی و بحران»، «هوشمندسازی» و «حمل‌ونقل» شد.

سردیس مشایخی نسبتی با چهره او ندارد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سردیس ساخته شده از مرحوم جمشید مشایخی نسبتی با چهره آن ندارد، گفت: به نظرم این سردیس برگرفته از یک عکس پرسنلی است و مردم با این چهره آشنایی ندارند. به گزارش فارس، احمد مسجدجامعی در تذکری در این‌باره اظهار داشت: به نظرم سردیس ساخته شده از عکس پرسنلی مرحوم مشایخی بوده، در حالی که در فضای اجتماعی، مرحوم مشایخی را با تصاویر مشهوری می‌شناسد. وی افزود: به نظرم سردیس ساخته شده هیچ ربطی با مرحوم مشایخی ندارد و از لحاظ زیباشناسانه شایسته وی نیست. وی با اشاره به اینکه شهرداری باید برای چهره‌های ملی فکر مناسبی کند، گفت: تاکنون سردیس‌های متفاوتی از هنرمندان مختلف همچون نیمایوشیج، سهراب سپهری، پروین اعتصامی و… ساخته شده که همه این سردیس‌ها به لحاظ قانونی مسیری را طی کرده‌اند.

بی‌خبری شورا از مرکز تجاری شهر آفتاب

عضو شورای شهر تهران با اشاره به موضوع تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به مرکز آزاد تجاری، گفت: فارغ از درست یا غلط بودن مساله، شورای شهر اطلاعی از این موضوع نداشت. به گزارش فارس، محمد سالاری در یکصدوسی‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن انتقاد از لایحه مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: اعتراضات جدی به این لایحه وجود دارد و به نظرم باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه شود. وی در ادامه در ارتباط با خبری به نقل از شهردار تهران مبنی بر تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به مرکز آزاد تجاری گفت: به شخصه به عنوان یک عضو شورای شهر در جریان این تصمیم نبوده‌ام. سالاری خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه این مسأله درست یا غلط باشد، نشان از فاصله بین شورای شهر و شهرداری دارد که باید این خلأ ایجاد شده برطرف شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید رضا IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    3 2
    روزه خواری علنی در معابر عمومی ، بیداد می کند و طبق معمول هرساله ؛ مسئولین مربوطه ، امور را رها کرده اند !!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      1 0
      چرا دروغ میگی؟
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    پیشنهاد می کنم به جای انتقاد کمی هم راه حل ارائه دهید. یعنی چکار کنیم که فضای تهران رمضانی شود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس