ساسی مانکن

آیا در میانه‌ی انفعال‌ها و بی‌برنامه‌گی‌های اقتصادی که کار را به کمبود و گرانی دوره‌ای مواد غذایی کشانده، دولت دوباره به مانند اردیبهشت ۹۶ به همان دستاویز آشنای «عملیات روانی»چنگ زده است؟

سرویس سیاست مشرق- در روزهای اخیر، به ناگهان فضای مجازی پر شده است از ویدئوهایی از مدارس دخترانه و پسرانه که در آن دانش‌آموزان با آهنگ یک خواننده خارج نشین، در سر صف مدرسه یا در کلاس (در حضور اولیای مدرسه) به همخوانی و رقص و پایکوبی می‌پردازند؛ آهنگی که به گواه انتشار این حجم از کلیپ‌های مشابه در بازه‌ی زمانی دو سه روزه، خبر از یک برنامه‌ریزی می‌دهد که در آن هماهنگی بین بدنه‌ی بخش‌هایی از آموزش‌و پرورش و ارتش مجازی سازماندهی‌شده به وضوح مشهود است.

ترکیب روپوش و مقنعه دختران دانش آموز (به عنوان نماد پوشش رسمی دانش آموزان) با رقص و پایکوبی به همراه یک آهنگ مبتذل که از بلندگوی «مدرسه» پخش می‌شود، قرار است بازهم یک «دوقطبی» از جنس دوقطبی‌های مورد نظر محفل امنیتی اصلاحات را نمایندگی کند. دو قطبی‌هایی که در زمان انتخابات ۹۶ به اوج خود رسید اما گویا حیات این جریان با تداوم نو به نو این وضعیت (دو پاره کردن جامعه) گره خورده است.

این علاقه جریان سیاسی مورد نظر آنجا بیشتر آشکار می‌شود که در هفته‌های پایانی سال ۹۷، از درون جلسات محفلی یکی از تشکل‌های سیاسی حامی دولت خبر رسید که مسؤولان آن تشکّل به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاح‌طلبان حامی دولت دیگر نباید روی شعارهای معیشتی مانور بدهند، چرا که اولاً، کارنامه‌ی دولت در زمینه برنامه و عمل اقتصادی نه تنها خالی که فاجعه‌بار بوده و ثانیاً، بخش بزرگی از جامعه اصلاح‌طلبان را به دلیل حمایت تمام‌قد از روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶، مسؤول اغتشاش و آشوب در بازار اقلام معیشتی می‌دانند.

و البته همزمان با ویدئوهای مدارس، کلیپ هایی هم از ورزش صبحگاهی در پارک‌های برخی شهرهای کشور نیز منتشر می‌شود که آن هم چندان با فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد.

در سینما، هنوز جوهر توقیف فیلم سینمایی موهن و رکیک «رحمان ۱۴۰۰» خشک نشده، فیلم موهن و به همان اندازه مبتذل «چهار انگشت» روی پرده می‌رود. به بخشی از خلاصه فیلم «چهار انگشت» توجه کنید:

" «چهارانگشت» داستان مردی مذهبی و متصل به بدنه حاکمیت به نام احد فاتحه‌ای (امیرجعفری) است که به کمک مدیر برنامه خود نادر ایستاده (جواد عزتی) به نام سفر به مکه راهی کامبوج می‌شود تا زن صیغه‌ای خود را ملاقات کند، اما متوجه می‌شود همسر موقتش بدون اطلاع او به تایلند رفته است، او به همراه ایستاده به تایلند می‌رود تا همسرش را پیدا کند و سرانجام می‌فهمد او با مردی آمریکایی ازدواج کرده و اکنون نیز باردار است…"

این فیلم پر از شوخی‌های جنسی، تمسخر آشکار نمادهای مذهبی و شوخی‌های سیاسی مبتذل است. به نظر می‌رسد که روندی که با نمایش فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» در دولت روحانی رقم خورد، اکنون با شدّت و صراحت بیشتری در حال اجراست، به طوری که همواره روی پرده‌ی سینماها باید یکی از کمدی‌های اروتیک و سخیف روی پرده باشد و حتی اگر یکی از آن‌ها بعد از فروش میلیاردی و جنجال بسیار، «علی الظاهر» توقیف شد، بلافاصله فیلم بعدی روانه پرده می‌شود. وضعیت شبکه نمایش خانگی حتی اوضاعی به مراتب وخیم‌تر دارد و شاهدیم که کار سریالی به نام «ممنوعه»، از مثلث‌های عشقی به سبک سریال‌های ترکیه‌ای گذشته و به چندضلعی‌های جنسی رسیده است. در این میان، هم مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی (ابراهیم داروغه‌زاده) و مدیرکل نمایش خانگی (حسین پارسایی) نه تنها هیچ موضعی علیه این نوع پرده‌دری‌های تصویری ندارند، که سفت و سخت پای ساخت چنین آثاری ایستاده‌اند.

حسین پارسایی (مدیرکل نمایش خانگی ارشاد، نفر وسط) در جمع عوامل سریال «ممنوعه»
ابراهیم داروغه‌زاده، مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی

مسؤولیت نظارت بر بازار چند هزار میلیارد تومانی بازی‌های رایانه‌ای، که مستقیم با کودکان و نوجوانان این مملکت سر و کار دارد، در دوره‌ی وزارت ارشاد علی جنتی، در اقدامی کاملاً خلاف قانون و شرع، به یک بنیاد خصوصی و «غیرانتفاعی» واگذار شد و از قضاء تنها کاری که این بنیاد صورت نمی‌دهد، «نظارت محتوایی» است. از این رو شاهدیم که بازی‌هایی با محتوای کاملاً پورنوگرافیک و جنسی، در صدها هزار نسخه تکثیر می‌شود و با برچسب بنیاد «ملی» بازی‌ها رایانه‌ای توزیع می‌شود، بازی‌هایی که به جای جایزه به نوجوان یا کودک بازیکن، موقعیت‌ها و عملیات سکس مجازی ارائه می‌کند!

نمونه‌ای از بازی‌های پر از سکس و خشونت در بازار / ‏‬ کاربران این بازی‌ها عمدتاً کودکان و نوجوانان هستند

گزارش‌های مشرق درباره بازی‌های رایانه‌ای را اینجا بخوانید:

تهدید بازی‌های رایانه‌ای در کمین خانواده‌های ایرانی +تصاویر

فروش رسمی بازی‌های مستهجن خارجی در بازار ایران / دیجی‌کالا با چه مجوزی بازی رایانه‌ای توزیع می‌کند؟ +عکس و فیلم

از شبکه‌های اجتماعی و به طور خاص «اینستاگرام» هم نیاز به ارائه شرح خاصی نیست و فضای کاملاً یله و رها و عدم نظارت مطلق، اینستاگرام را به یک «گنداب اخلاقی» تبدیل کرده که در آن «همه» چیز تجارت می‌شود و همه چیز عرضه می‌شود و از همه دهشتناک‌تر اینکه نوجوانان به سادگی به محتوای آن دسترسی دارند. البته وزیر «جوان» ارتباطات که بلندپروازی‌های خاص خود را دارد، در حالی که روز روشن در کنفرانس ارتباطات در ژنو، گزارش عملکرد اجرای سند ۲۰۳۰ را داده، با اعتماد به نفس عجیبی منتقدان را به «دروغگویی» و شانتاژگری متهم می‌کند.

این در حالی است که طرحی موسوم به «توانمندسازی زنان» به عنوان یکی از اهداف مصرّح در هدف پنجم از سند ۲۰۳۰ به سردمداری وزارت ارتباطات در حال اجراست. توانمندسازی زنان اسم رمز عملیات فرهنگی در کشورهای مسلمان است که در کنه خود، تغییر نقش‌های سنتی زنان از جمله «مادری» و «همسری» را دنبال می‌کند و یک نوع فمینیسم تهاجمی (به سبک کشورهای اسکاندیناوی) نیروی پیشران آن است.

هدف ۵ از اهداف ۱۷ گانه سند ۲۰۳۰

از گزارش اجرای سند ۲۰۳۰ به بیگانگان تا «پاسخ» دادن به حساب وزارت خارجه اسرائیل / خط قرمز وزیر جوان برای پروپاگاندا کجاست؟ + عکس و سند

زیر پوست وزارت ارتباطات چه می‌گذرد؟ / تاکتیک فرار به جلو «آذری‌جهرمی» برای عدم پاسخگویی +تصاویر و اسناد

ظاهراً برخی از مسؤولان دولتی با توجیهاتی از این دست که باید در زیر فشار اقتصادی تحریم ملت را به حال خود گذاشت و به مردم آزادی داد، هر نوع نظارت و کنترل در عرصه عمومی و اجتماعی را تعطیل کرده‌اند. اینکه همزمان با کمبودهای دوره‌ای و به شدت مشکوک و خطرناک در بازار ارزاق عمومی (از گوشت و مرغ تا پیاز و خرما و تن ماهی)، چنین ویدئوها و کلیپ‌هایی، آن هم در ابعاد وسیع در فضای مجازی تکثیر می‌شود، نشان از یک صحنه‌سازی بسیار خطرناک دارد.

اما پرسش مهمی که در پایان این مقال می‌توان مطرح کرد این است که حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، که ملبس به لباس روحانیت است و خود را فرزند «حوزه» می‌داند، آخرین باری که از وضعیت فرهنگی جامعه و به خطر افتادن اخلاق اسلامی ابراز نگرانی کرده، چه زمانی بوده است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • آقامون جنتلمنه IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    علاوه بر لغو تفکیک جنسیت باید در مدارس زنگ رقص و پارتی در نظر گرفته شود .
    • IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      دشمن درست فهمیده است که ایران اگر پولش را از دست بدهد می تواند دوباره تولید ثروت کند. اگر هم اورانیمش را از دست بدهد می تواند دوباره غنی سازی را از سر بگیرد. اگر حتی خاکش را هم از دست بدهد دوباره مثل سوریه می تواند آن را پس بگیرد. اما اگر حیا و غیرت از کشوری رفت دیگر جبران نخواهد شد. اندلس در هم اوج شکوفایی و رشد اقتصادی نابود شد با الکل و زنا. پس بر خلاف آنچه عده ای تصور کرده اند مشکل اصلی کشور فساد مالی و اختلاس نیست. بلکه مشکل اصلی همین بی عفتی ها و بی حجابی ها است. وقتی گناه علنی شد و حرمت اسلام شکست و ترس از گناه ریخت البته اختلاس ها هم به صورت تصاعدی افزایش می یابد.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      46 15
      پس ناموس خودتو بسپر به ملت یکم باهاشون رقص و پارتی داشته باشن دیوث.
    • طاهر ذوالیمینین IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      30 7
      ناشناس 05:15 با حرفت 100% موافقم ولی خود ما هم در اشاعه این فرهنگ فساد و اباهه گری مقصر نیستیم ؟ وقتی سرنوشت مسائل فرهنگی و حجاب و غیره رو کمپلت دادیم دست یکمشت اصلاح طلب فاسد و معلوم الحال و برانداز چیزی غیر از ابتذال و فساد فعلی باید انتظار داشته باشیم ؟ بعد از دادن اونهمه شهید برای آرمانهای والا حالا که جریان فساد و نفاق کمر به نابودی همه ارزشها بسته با نوچ نوچ کردن کار درست میشه ؟ ببین جامعه رو به چه نقطه سیاهی از فساد و کثافتکاری رسوندن حالا هم که بیشرفهای بی ناموس زوم کردن رو نسل بچه های ابتدایی
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      3 0
      اره این دوستمون درست گفت
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      10 1
      آره دیگه وقتی کفتارهای بهایی نفوذ کرده باشن توی ارکان جکومت همین میشه وقتی انقلابی ها و حزب اللهی ها رو با بهانه های مختلف حذف کنند همین میشه نمونه اش کاری که روحانی با لغو بورسیه ها کرد ای لعنت بر هر چی نفوذی خائنه
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    34 9
    کاملا مشخصه که نظام در احیای تمدن نوین اسلامی آنگونه که مدعی بوده ناتوان مونده است
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      13 2
      باد برگهای خشک روی زمین رو میبره ولی درختهای تنومند پابرجا می مونن تکیه ی انقلاب اسلامی برای تمدن سازی به هر آدم سست عنصری نیست
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      14 3
      نظام نه بلکه دولت های فاسدی که با رای احساس مردم بر سرکار اومدن از دولت هاشمی تا خاتمی و روحانی و قدرت اصلاح طلبان و نفوذی ها در ارکان امنیتی و اقتصادی و فرهنگی که موجب کندی سرعت نظام در رسیدن به اهداف و آرمان های امام و انقلاب شد
  • FR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    43 13
    سند ۲۰۳۰ داره همه جا از مدرسه گرفته تا پارک و پاساژ و... اجرا میشه
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    16 66
    "خبر از یک برنامه‌ریزی می‌دهد که در آن هماهنگی بین بدنه‌ی بخش‌هایی از آموزش‌و پرورش و ارتش مجازی سازماندهی‌شده به وضوح مشهود است." می دونید چرا شما اینطور فکر می کنید ولی مردم عادی جور دیگر ؟ چون شما در یک سیاره دیگر زندگی می کنید. چون شما مثل مردم عادی زندگی نمی کنید. غم نان ندارید. با شادی ها و آداب و رسوم مردم عادی آشنا نیستید. اصلا نمی دونید مردم چی می خواهند. به قدری فاصله خود را از مردم زیاد کرده اید که از رقصیدن با ترانه ساسی مانکن شکه شدید.
    • طاهر ذوالیمینین IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      30 2
      یعنی بقول خودت مردمی که تو نون شب موندن با قر کمر ساسی مانکن مشکلاتشون حل میشه ؟ بچه و جگرگوشش بره براه فساد و انحراف و سقوط اونجوری خوشبخت میشه ؟
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    22 17
    من فاتحه فرهنگ و خانواده در این نسل فعلی که هیچ است در مقابل نسل های اینده که می ایند را خواندم
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    21 19
    دولت و قوه قضاییه وقتی دچار ....بشوند همین است
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    34 6
    بدبختی این نیست که ناوهای آمریکایی بسرعت خودشان را میرسانند خلیج فارس که اگر جایشان اعماق خلیج فارس است. بدبختی بزرگ اینجاست که در کشور اسلامی ما با کلی ادعا در زمینه اسلام واقعی ، اتفاقاتی علنی و هماهنگ در زمینه های فرهنگی و هنری و آموزش و پرورش روی میدهد که هیچ سنخیتی با ادعاهای کشور ما ندارد
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    18 23
    فرهنگ که خراب باشد و خراب شود همه چیز خراب می شود همین طور اقتصاد هم خراب است به خاطر فرهنگ است ولی نمی دانم چرا رهبری یک عده از این بی خاصیت ها را محاکمه نمی کند و عزل نمی کند از این دولت و قوه قضاییه که چیزی بلند نمی شود و حتی همراهی می کنند و مجوز می دهند ولی اطلاعات سپاه دارد چی کار می کند؟
  • زنگنه IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    32 12
    دیاثت فرهنگی و ناموسی خوره ی اجتماع اصیل ایرانیست باید چاره ای ادیشید. اولین گامش هم به اندک رساندن پهنای باند اپ هایی همچون اینستا و تلگرام و اتوبان ۴ بانده دادن به داخلی ها. از خارجی ها هم که مایلند باشند به شرط bigdata داخل کشور. اگر جهرمی سرش رو از زیر برف دربیاره
    • ناشناس IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      27 13
      وقتی شما برای فحاشی و تهدید مردم از اتوبان چهار بانده استفاده میکنی انتظار نداشته باش دیگران بهتر از شما بشوند شما در یک مسیر مشغول خرابکاری فرهنگی هستی و آنها در یک مسیر دیگر. شما به اسم خودی خرابکاری فرهنگی میکنی و آنها به اسم غیر خودی !!! هر دوی شما به یک اندازه فرهنگ کشور را به ناپاکی ها آلوده میکنید. اتوبان چهار بانده باید در اختیار افراد صادق درستکار پاک دست قرار بگیرد که نمیگیرد .
    • به ناشناس IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰ IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      14 10
      چقدر نفرت انگیز است منطق خوارج که علی و معاویه را به یکسان مقصر می دانند و خیال می کنند خیلی هم با انصاف تشریف دارند.
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    35 6
    اگر برخورد نشود من قول می دهم از اروپا هم بدتر شود ایران و فاتحه خانواده و اخلاق بخوانید
  • NL ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    23 15
    فاجعه است...مسئولین مرتد باید برکنار بشوند.این پیاده نظامهای آمریکا از سربازان آمریکایی خطرشان بیشتر است.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    16 20
    اگه 4 تا رو به جرم افساد فی الارض اعدام کنن بقیه ماست ها رو کیسه می کنن ؟
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    33 9
    اوهه...پیدا کنید پرتغال فروش را؟ ببخشید؛پس روحانیت معزز که سالهاست از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند چکاره اند.یعنی رسالت اینها تعلیم تربیت نبوده.اصلا خروجی 40 ساله حضرات چیست؟
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      16 9
      بودجه حوزه يك هزارم بودجه دانشكاه نيست كه توليد كنند كان وضع موجود همكي خروجي انهاست
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    43 1
    آیا فریاد رس و داد ستانی هست آیا دستگاههای نظارتی کاری برای این هجم از به لجن کشیده شدن کشور خواهند کرد یا فقط از بیت المال سهم خود را بر می دارند و فقط نظاره می کنند
  • وطن دوست TR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    30 20
    خدایا مدافعان حرم ما رحمت کن ما را از شهدای حرم بفرما تا اندک شرفی هم به خاطر اهل بیت ع داریم با دیدن این صحنه ها لکه دار نشود خدایا اگر سکوت کنیم خون صد ها هزار شهید را پایمال کرده ابم اگر مبارزه کنیم تا شهادت بدون اذن ولی فقیه خود سری و گناه یا رب ما شهید حرم کن به حرمت بی بی دو عالم
  • AE ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    13 2
    هدف تغییر نظام است با برنامه ریزی بر روی نسل جوان ونابودی فرهنگ
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    10 3
    می بینید داره چه اتفاقی میافته؟وقتی قرار شد با تمام توان زندگی طبقه مرفه و بالاشهری پایتخت نشینان رو در صدا و سیما و سینما و فرهنگ عامه،به همه فرهنگهای اصیل ایرانی غالب بشه نتیجش میشه این که شهر بدون پیشینه تاریخی و تمدنی داره تمام فرهنگهای تمدن ساز کشور رو به میکنه،کاش پایتخت اصفهان،شیراز،یزد یا تبریز بوده،تهران چیزی برای ارایه فرهنگی به مردم متمدن ایران نداشت،فرهنگ مصرف گرایی شدید،همیشه طلبکار و متوقع رهاوردی به غیر ولنگاری نمی تونه تولید کنه،تولید ۵۰٪ ثروت کشور و گردش مالی ۷۰٪در تهران بالاخره منجر به تولد ذائقه سیری ناپذیری اقتصادی و مصرف گرایی میشه،داخل این فرهنگ چیزی که متولد میشه حتما ضد ارزش های عامه جامعه عمل میکنن،واقعا بایستی تاسف خورد،کاش پایتخت به لحاظ فرهنگی در جایی از کشور بود که تمدن ساز می بود و از اصالت برخوردار بود کاش ...
  • NL ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    12 10
    زمانی که یالثارات یک تنه جلوی این جریان ایستاده بود چه کردید؟ درود بر غیورمردان انصار حزب الله و حاج حمید محتشم عزیز
  • حسین PL ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    15 1
    دقت کردید تا یه موج گرانی میاد و دولت ضربه اقتصادی جدیدی وارد میکنه یه دفعه یک جنجال رسانه ای بوجود میارن یک عده هماهنگ شده کارهای عجیب انجام میدن و تمام حواسها از مطالبات اقتصادی منحرفی میشه به اون سمت ، اگه یکی دو بار بود میشد گفت اتفاقیه ولی ۱۰۰ بار تکرار شده و اتفاقی نیست ، یک عده هستند مثل آقای ناآشنا کارشون طراحی و اجرای این سناریوها هست.
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    8 21
    باتلفیلد 1 رو من بازی کردم اصلا شخصیت زن توش نیست چیش مبتذله؟ بعدشم به مشرق هیچ ربطی نداره مردم چیکار میکنن. به خود مردم مربوطه که چکار هایی میکنن یا نمیکنن اصلا مشرق این وسط چیکارس؟ چیکاره ی مردمی که داری براشون تصمیم میگیری؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      3 2
      چرت و پرت نگو.
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    16 21
    خیلی هم عالی! مردم باید شاد و ازاد باشن و به هیچ کس هم ربطی نداره که چیکار میکنن خدا انسان رو ازاد افریده اگه این چیز ها ممنوع بود خودش جلویه این کار هارو میگرفت! پس لطفا نخود هر اشی نشین
    • SE ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      14 3
      پس دزدی و اختلاس هم ایرادی ندارد. آدمکشی هم ایراد ندارد. اگر خدا می خواست خودش جلویش را می گرفت! اختیار انسان به معنای اینکه حق دارد هر غلطی خواست بکند نیست.
  • DE ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    23 18
    زندگی فقط سینه زنی و نوحه و هورا کشیدن برای جنگ و سگ دوزدن برای یک لقمه نان و پای منبر نشستن و اعتکاف و شیون کشیدن روی تابوت ها و شب و روز در آرزوی محو فلان کشور سوختن و ضجه زدن پای این ضریح و آن ضریح نیست . مردم حق شادی دارند . می خواهید چه بکنید ؟؟ کوچک و بزرگ را بخاطر چندحرکت موزون و قر کمر محاکمه کنید ؟؟؟ زندان خردسالان هم بر پا کنید ؟؟؟. مردم دل خوشی از اصلاح طلبان هم ندارند . مگر اصلاح طلبان جز غم فقر و بیچارگی به مردم چه دادند .؟؟؟؟ شادی در کنار اینهمه مصیبت که داریم از گرانی و فقر و اعدام و اخبار ناگوار همه روزه و استبداد و توسری و مظالم دیگری که بر پاست ، حق یک انسان طبیعی و عادیست .
    • SE ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      9 16
      آیا شادی همان رقاصی و عرق خوری است؟ که چند دقیقه بعد تمام شود و دیگر هیچ؟ اگر می خواهید شاد باشید بروید گاهی به خانه سالمندان. برایشان هدیه ببرید. بر سر یک کودک یتیم دست نوازش بکشید. به محرومین کمک کنید. به سراغ اقوام و الدین سالمند و تنها بروید. به اردوهای جهادی بپیوندید. شادی با کاشتن محبت و کمک به دیگران به دست می آید نه با غفلت و رقاصی.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      19 6
      تو و امثال تو مصداق این سخن امیرالمؤمنین(ع) هستید که فرمود: «نافجا حضنیه، بین نثیله و معتلفه» پهلو برآمده ای که بین مستراح و چراگاهش در رفت و آمد است. فقط فکر شهوت و شکم. یعنی عین یک حیوان!!!! ولی بدون راهی که ما شروع کردیم و با خون شهدا پشتیبانی میشه، معطل شماها نمیشه! این راه چه تو بخوای چه نخوای ادامه داره پس به چریدن و نجس کردن زمین خدا ادامه بده ما منتظریم شما هم منتظر باشید!!!
    • روزبه IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      6 1
      پرچم سوئد، خدا خیرت بده، خیلی عالی گفتی،حق مطلب رو ادا کردی،حضرت علی (ع) حدیثی‌با این مضمون فرمودند: کسی‌ که بد رو خوب‌ بدونه و خوب رو بد، ماهیت قلبش تغییر کرده، نباید اجازه داد انسانهای شهوتران همه چیز رو زیر سوال ببرن،
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    9 11
    آن روزی که مردم دیدند در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و در سریال ساختمان پزشکان می شود مردان غریبه جمع شوند برای جشن تولد یک زن نامحرم ، می شد این روزها را دید.
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      6 4
      شما نیاز به بستری در تیمارستان داری‌. مشرق واقعا اگر برای سلامتی این شهروند ارزش قائلی سانسور نکن ایشون در اسرع وقت باید به روانشناس مراجعه کند اگر درمان نشه بعدا مشکلاتی زیادی هم برای خودش هم برای جامعه ایجاد میکنه.
    • به IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰ IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      8 3
      در شهر کورها، بیان بودن ناهنجاری است و برای مردمی که عادت به بی غیرتی دارند، سخن گفتن از غیرت یعنی بیماری روانی.
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    8 3
    البته ما فساد داریم اما کسانی که عامدانه در حال رایج نشان دادن و بزرگنمایی فساد هستند همانها هستند که قبلا همینکار را در آمریکا انجام دادند تا مقاومت اقشار عفیف و متدین را در هم بشکنند و همه همه جا بگویند دیگر نمی شود کاری کرد. همان شایعه حمله لشکر شام به کوفه! دقیقا با همین حیله و اعلام دروغین سقوط طرابلس بود که توانستند نیروهای قذافی را ناامید کنند. در سوریه هم شایعه سقوط دمشق را منتشر کردند اما نیروهای ایرانی باور نکردند و سوریه نجات یافت. در جنگ احد هم مسلمانان با شعار محمد کشته شد، فرار کردند و آن فاجعه به بار آمد. این افراد را قرآن شناسایی کرده است و در مورد آنها هشدار داده است. ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین امنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا و الاخره و الله یعلم و انتم لا تعلمون سوره نور آیه 19 آنان که (چون عبد اللّه ابیّ سلول و منافقان دیگر) دوست می‌دارند که در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد آنها را در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا (فتنه‌گری و دروغشان را) می‌داند و شما نمی‌دانید.
  • محمد IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    5 11
    اوایل انقلاب شریعت اسلامی تا حدودی اجرا میشود ولی زمانی که تن روحانیت و حوضه به سیاست خورد فاجعه به بار اورد دین را باید از سیاست جدا کرد در ظمن روحانیت حق فعالیت سیاسی ندارند تمام بدبختی های کشور از این است در ان زمان که نظام سیاسی دینی نبود این رجال دین بودند که به داد مردم میرسیدند واز حق دفاع میکردند اکنون که در قدرت هستند چه کسی میخاهد فریاد رس مردم باشد؟
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      3 0
      دقیقا بر عکس. سیاست دینی شد و انقلاب شد و فضای ایران را قبلا جشن هنر شیراز در آن رخ می داد کاملا وارونه کرد و شاهرخ صرغامها را از پای بساط کاباره به اعلی علیین رساند. درد از آن روزی شروع شد که دوباره تکنوکراتها آمدند و به اسم جمهوری اسلامی ، نسحه های سکولار و غربی را اجرا کردند.
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    5 4
    اصلاح طلب ها دوباره بازی قدیمی رو راه انداخته اند، کلاً دست پلی بک به گذشته ی خوبی دارن! این جریان مدارس در مقایسه با کارآمدی اخیر عزیزان کاملا تداعی کننده ی روند هدایتگری خط خبریست
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    2 2
    وای از آن روزی که ایرانی هار بشه .......... هیچ کس جلودارش نیست ...
  • محمود IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    4 1
    این که وظیفه مردم نیست گرونی را کنترل کنند انتخاب روحانی اشتباه بود
  • رضا IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    0 1
    حاجی.... من همیشه گفتم که خشت از خرند در رفته
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    6 1
    اگر بخاطر برجام روحانی رو بر نمیدارید برای این لجن کشی ها بردارید
  • سلام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    4 1
    درست سناریوی اندلس در مورد ایران در حال اجراست منتها با این تفاوت که مثل یک قیچی یک طرف فشار وجنگ بیرونی اقتصادی ودیپلماسی ویک طرف طرح های خائنانه ریس دولت و وزرای مشکوک. حالا واقعا دلسوزان کجاسند وچرا خودی درمورد این تهاجم سنگین وخزنده ساکتند جای کلی تعجب داره فقط خدا به داد ما ب سه که اخر این مسیر شاید باعذاب الهی درمان بشه که خیلط وحشتناک وغم انگیزه مشرق لطفا حذف نکن.!!!!!!!
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    4 3
    هدف استعمار با جنگ نرم اینه که خانواده ایرانی عقیم بشه و در اینده ما جمعیتی پیر و تکیده ونسل جوان سالم و سرزنده نداشته باشیم. سند 20 30 برای همین تدوین شده.
  • حسام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    5 4
    هرچی ممنوع بشه مردم بدتر میکنند..
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      4 3
      یعنی دزدی و اختلاس و غیره ممنوع شوود خواهان ان بیشتر می شود؟ جو زده نشو لطفا و با فکر و منطق مطلب بگذار
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      3 2
      پس لابد اگر بگذاریم بچه ها خودشان بروند سر قفسه دارو ها و هر چه بخواهند بردارند قطعا خطرش کمتر است! یا اگر اجازه دهیم مردم آزادانه از چراغ قرمز عبور کنند قطعا بهتر است! و.. منطق شما واقعا ابلهانه است. وقتی چیزی به ضرر جامعه است باید قاطعانه در مقابلش ایستاد. خواه مردم خوششان بیاید خواه نه.
  • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    5 2
    ماجرای خر دجال و اونهایی که دنبالش برن جاشون وسط جهنمه که میگن دقیقا ماجرای همین جماعت عقده ای بی دین هستش. خوب دارن خودشونو نشون میدن،به زودی روزی میرسه که تقاص بی دینی و بی بند و باری و دهن کجیشون رو به خدا و ائمه و ارزشهای اسلامی و انسانی پس بدن و من و شما این روز خواهیم دید برادران گلم.به حول الله ناراحت نباشید،توکل بر خدا و الهم اجل لولیک الفرج
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      0 1
      اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    2 3
    نکته ای که مطرح میشه این است که نهادهای فرهنگی از روحانیت و حوزه های علمیه و گشت های ارشاد گرفته تا سازمان تبلیغات اسلامی و صدا وسیما و شورای انقلاب فرهنگی و... در این چهل سال و اندی با صرف این همه هزینه و تبلیغ چه دستاوردی برای جامعه ایرانی داشته؟ آیا اینا توانستن اسلام و انقلاب را به خوبی در ایران پیاده سازی کنن؟ اعزام این همه مبلغ دینی و برنامه های مذهبی گوناگون در صدا وسیما و جامعه در این ۴۰ سال چه دستاوردی داشته؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    2 2
    انتظار میرود مراجع تقلید درخصوص این وضعیت ناهنجار واکنشی نشان دهند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    5 3
    چقدر صدام دلسوز اسرای ایرانی بود که برای شادی آنها کار می کرد و آنها را وادار به رقاصی می نمود.
  • US ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    6 4
    اینقدر برقصید تا جونتون دربیاد . معلوم نیست چی می خورن اینقدر شهوت دارن ........
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    3 2
    از این دید بهش نگاه نکرده بدوم:/ یعنی فکرشو رو نمی کردم مسئولان این شیوه ی کثیف رو دنبال کنن
  • امیر IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    2 1
    مشرق صهیونیستی تو دیگه چرا بازنشر میدی این کلیپ ها رو!.کارت خرابه مشرق
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    3 4
    کلیپا قشنگ بود به ویژه کلیپ پارک جالب بود.
  • RO ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    6 2
    توی سوریه هم قبل جنگ فساد افسار گسیخته بود کم کم رسیدن به اونجا که همدیگه رو عین گوسفند سلاخی کردن و به روزی افتادن که عبرت شدن هنوز هم تاوان می دهند خدا عاقبت همه رو بخیر کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس